![]() |
![]() |
|
#291
|
|||
|
|||
![]()
Ca unul ce am fost de cand ma stiu un mare neascultator,
ca unul care am gustat temeinic atat din gustul dulce al rebeliunilor (fata de parinti si fata de orice forma de autoritate) precum si din sarea lacrimilor de cainta, fiind la randul meu in slujirea grea, de parinte si om pus ca altii sa asculte, uneori, cunoscind pe de alta parte ca mintea omeneasca isi reprezinta totul in chip felurit, adeseori nestatornic si patimas, simpatizind si antipatizind in tot ceasul, facind si iarasi desfacind, as vrea sa insir cateva ganduri personale fata de cele discutate aici. Vorbesc ca persoana asa cum vin ideile si simtamintele la moara cuvintelor. Este un fapt indiscutabil ca mintea omeneasca zamisleste neincetat produsele sale in mod subiectiv, personal. Totodata, in comunicarea dintre semeni, sunt posibile acorduri si momente de simpatie fata de interlocutor, precum si diferente care merg de la nuante pana la chestiuni majore, cu rol strategic in iconomia persoanei si a comunitatilor. Orice fapt este re-prezentat si modelat subiectiv, de fiecare in parte, si totodata, lucru curios, este impartasit ca fiind comun intre doi si mai multi oameni. Nici chestiunile care privesc credinta in Dumnezeu si vietuirea efectiva ca om crestin nu se abat de la aceasta lege tare a fiintarii omenesti. Exista atata subiectivitate in oameni incat, pe masura ce omul e mai sporit duhovniceste, el tinde mai degraba sa se lepede de pareri, oricat de sigure par acestea la un moment dat si sa caute impartasire si ascultare, pentru a nu cadea in pierzanie, in confuzie, in ratacire, in deznadejde si moarte. Biserica este o societate care nu poate face rabat de ascultare. Poate ca nimic nu este mai important in Biserica decat ascultarea. Pastorul e pastor iar oaia este oaie, vrem sau nu vrem asa stau lucrurile dintotdeauna. E o chestiune in primul rand de identitate. Insa, abia am pomenit cuvantul ascultare si mintea incepe sa lucreze, imboldita de inima... Si fiecare se trezeste ca evoca, simte si resimte, gandeste si ras-gandeste in chip personal pe aceasta tema. Toti suntem de acord, cel putin formal, cu ascultarea, cel putin in principiu, insa de cum mijeste gandul pe aceasta tema s-a si pornit neintelegerea si, in fond, poate chiar neascultarea... Preotul e asezat intre oile sale pentru a le indruma in baza unui acord numit ascultare. Oaia ratacita nu asculta si, cel mai adesea, se pierde. Ranita, in orice caz, tot se gaseste. Si poate ca nu vaca nebuna e problema lumii, nici carnea de cal, ci mai degraba oita smintita... Arhiereul e asezat intre oile sale tot pe nadejdea ca ele il asculta. Altminteri, cine s-ar baga in treaba de pastor, stiind ca oricat ar canta din fluieras, oitele danseaza rock sub alta orchestratie?... Un patriarh sau altul sunt datori cu ascultarea si cer ascultare. Suveranul Pontif este si el dator cu ascultarea si cere ascultare. Altminteri haosul si descompunerea, dezordinea si entropia toata... Ascultarea vine de Sus. Dar fiecare, jos unde se afla, vede in culori proprii tot ce vine de Sus. Sau, chiar daca vede in aceleasi culori, resimte diferit impactul cu rosul, verdele si albastrul, de pilda... Cine este fiu duhovnicesc asculta de parintele lui, indiferent ca ii convine sau nu sfatul sau solicitarea. Cine este preot asculta de ierarhul sau. Cine este ierarh asculta de superiorul sau. Iar Patriarhul asculta de duhovnic si de fratii care sunt pusi, in randuiala Bisericii, sa il indrume atunci cand este ceas de indrumare, randuit de Duhul. Pe de alta parte, sa fiu om din BOR si sa ascult de alti oameni, oricare ar fi ei, inseamna ca m-am dezlipit de BOR, m-am individualizat si ratacit, fie si pentru o vreme, fie si intr-o parte a duhului meu. Ca urmare, in chestiuni ca acestea pe care le dezbatem aici, in speta evenimentul din BC, pozitia exprimata de Patriarul BOR si de Patriarhul Ecumenic implica o intrebare: dau ascultare credinciosii de acesti pastori? Urmeaza ei cuvantul pastorilor? Da sau nu. Cei care asculta se numesc oi cuminti din turma BOR si BO. Cei care nu asculta, se numesc oi neascultatoare, poate oi ratacite, poate oi ademenite, poate chiar capre. Fiecare isi alege pozitia, dupa cum ii este cugetul, inima, faptura. Sa ne amintim, mereu, ca dintru inceput lumea aceasta a fost creata dupa o randuiala. Si ca apelul la randuiala Lui l-a facut Domnul pretutindeni si totdeauna. Fiecare poate sa participe la randuiala pusa de Dumnezeu in lume sau poate sa isi faureasca propria randuiala... E o chestiune limpede de alegere personala. Cine e in randuiala Bisericii asculta de cei responsabili sa mentina aceasta randuiala. Ascultam fiecare de pastorul lui de acum, din prezentul pe care il traim. Suntem in relatie concreta, reala cu duhovnicul, cu ierarhul locului, cu Patriarhul de azi, de acum. Nu cu alte duhuri, mai mult sau mai putin sfinte, de ieri si de maine. Primul filtru si prima datorie, prima fantana de Viata sunt ascultarea aici si acum de pastorul de aici si de acum. Maine vom mai vedea.... Ieri e deja trecut... Iar daca voim sa ascultam de amintiri si de naluci ale viitorului, rupindu-ne de pastorul randuit fiecaruia in prezent, in singura realitate in care vietuim si suntem viati acum, aici, putem face desigur si aceasta. Poate ca mereu a fost asa: trecutul si viitorul sunt tentatii care smulg mintea si inima din lucrarea concreta a ogorului fiecarei clipe. Dumnezeu sa ne lumineze si sa ne ocroteasca pe toti si pe fiecare in parte! |
#292
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#293
|
||||
|
||||
![]()
Nu , principalul motiv este atitudinea noastra ostila aici pe forum fata de catolici ! S-a saturat sa mai citeasca polemicile noastre de aici si a ales demisia !
Na ! ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#294
|
|||
|
|||
![]()
Nu putem sa nu recunoastem ca si unii preoti sau ierarhi si-au insusit cateva idei moderniste. Sa nu uitam ca am avut chiar la noi un caz, IPS Corneanu.
Modernismul acesta e o ratacire mai subtila decat erezia, dar cred ca mai periculoasa. Daca erezia presupune o nou invatatura gresita si inlocuirea celei adevarate cu invatatura eretica, modernismul (ecumensimul) propune pastrarea propriei credinte (cand nu vine si cu sincretismul) dar acceptarea si a altora ca fiind egale. Asadar nu mai exista dreapta credinta, si erezia e la fel, are biserica, mantuire, credinta, etc. Sau chiar spune ca nu conteaza invatatura si dogmele, ci faptele sau credinta oarecare. Dar invatatura si dogmele sunt chiar ceea ce tine de credinta, de divinitate, in timp ce trairea e ceea ce tine de ce face credinciosul, de aportul lui. Excluderea dogmei inseamna excluderea divinitatii, ramane doar o traire, o suma de fapte pe care le pot face si ateii. |
#295
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Credem noi Intru Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? iar aceasta credem noi ca este biserica ortodoxa? eu si cred ceea ce marturisesc de fiecare data cand rostesc acest Crez. Ei bine daca cred ca Biserica este Una si ca aceasta este Biserica ortodoxa, apai nu poate veni nimeni la mine sa imi spuna ca mai exista una Sfanta biserica si ca este sora cu noi, dar are alte dogme de credinta si s-a rupt de noi in 1054, fie el si mitropolit sau patriarh.( si pe mitropolit si pe patriarh si pe mine ne judeca acelasi Dumnezeu). Imi insusesc invatatura Sf. Mare Ierarh Fotie care: "Marele Fotie a spus „nu” papei, care voia să supună întreaga lume stăpânirii lui. Dacă suntem astăzi ortodocși, o datorăm Sfântului Fotie. Catolicii nu vor să audă de numele lui; pentru noi, ortodocșii, este apărător al credinței, precum Marele Atanasie, precum Marcu Evghenicul și atâția alți părinți. Sfântul Fotie, iubiții mei, ne-a lăsat ceva prețios, Ortodoxia. Aceasta este cea mai mare comoară a noastră. Nu o înțelegem, nu o simțim. Un sfânt ascet din zilele noastre a rostit o profeție: dacă vom continua să trăim cum trăim, va veni ziua în care unii vor fi franci (catolici), alții protestanți, unii masoni, alții marxiști și atei, unii în diferite alte erezii și religii… Din nefericire, cei mai mulți sunt indiferenți. " (as adauga aici si inconstienti pentru ca se joaca cu propria lor mantuire) Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...puna-nu-papei/ ) Ei bine, tot de la sfinti am invatat ca orice abatare de la dogma este erezie. Iar "Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica" face parte din dogma, precum face parte din dogma si conducerea Bisericii ortodoxe in chip nevazut de insusi Iisus Hristos. Deci judecand eu si rationand am vazut ca nu pot spune ca sunt doua biserici sobornicesti si nici ca biserica pe pamant e condusa de un om iar biserica din ceruri de Hristos. Ca de fac asa ceva ma abat de la dogma ortodoxa, de la credinta mea lasata mostenire de sfintii nostri ortodocsi. Acesta este motivul pentru care am decis ca Sfantul Munte si mitropolitii au dreptate cand spun ca sintagma - biserici surori - este complet eretica. Fiecare faca cum vrea si cum crede, insa a glumi despre asa ceva, a vorbi in zeflemea, despre Sfanta Biserica si asta doar pentru ca suntem manati de sentimente omenesti de prietenie si simpatie este mare greseala. Ca nu poti sa iti pui in joc mantuirea doar pentru ca ne lasam purtati de valul simtamintelor lumesti. Insa asta arata cat suntem de lumesti, cat suntem de ancorati in placerile acestei lumi, care inseamna si simtamintele lumesti. Asta ne face neputinciosi in a desface seamanul de dogma in care crede si a putea sa il iubesti asa cum e. Dar atata timp cat suntem lumesti nu vom reusi sa iubim cu adevarat pe nimeni. totul este un schimb si atat. (amintesteti frate Ioane cum mi-ai reprosat ca am uitat ca te numeam candva fratele meu bun. Mi-a plans inima cand am citit pentru ca asteptai un schimb neaparat si neconditionat adica ceva de genul nu te intorci impotriva ideilor mele pentru ca suntem prieteni. si pentru mine erai si esti fratele meu meu intru credinta). Ei bine cand e vorba de credinta nu incape schimburi. Insa ne construim o plasa iluzii de toate felurile si marimile. Si astfel, daca ma rog unui sfant , ca am evlavie, nu ma mai rog lui Dumnezeu si am rezolvat problema smereniei, daca daruiesc cat ma lasa inima , fie si numai o farama din averea mea, gata am rezolvat problema milosteniei si nu mai sunt egoista si avara si asa mai departe. Si cautam cu mintea diverse cuvinte ale parintilor nostri ca sa ne sustinem pacatele cu mintea nemainumindu-le pacate. in fine, daca vreo persoana de pe acest forum se simte jignita de cuvintele mele, de faptul ca am vrut doar sa atrag atentia ce inseamna capcana ecumenismului , va rog sa ma iertati. Si va indemn pe toti sa mergeti la duhovnicii vostrii si sa intrebati daca e bine sau nu sa credeti in ecumenismul papal.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#296
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#297
|
|||
|
|||
![]()
Dar unde scrie ca nebunii (sau, ma rog, cei cu duh schismatic si fara ascultare de proprii ierarhi) trebuie sa fie singuri ?!!
|
#298
|
||||
|
||||
![]()
"In fond, cel mai intelept ierarh are, marturiseste si pastreaza aceeasi credinta si aceleasi dogme ca si cel mai simplu credincios. Acest fapt il talcuieste Si. Parinte Irineu (+ 202) in urmatoarele cuvinte frumoase: „Precum soarele, aceasta faptura a lui Dumnezeu, este unul si acelasi in toata lumea, asa si predica adevarului straluceste pretutindeni si lumineaza pe toti oamenii care doresc a veni la cunostinta adevarului. Si cel mai tare in cuvant dintre ierarhii bisericesti nu va spune altceva cu privire la invatatura, fiindca nimeni nu e mai presus de invatator, nici cel slab nu va micsora predania. Caci credinta este una si aceeasi si cine poate spune multe despre ea, nu adauga nimic, si cine spune putine nu o scade. Cunostinta mai tare sau mai mica a unora, dupa masura priceperii fiecaruia, nu consta in schimbarea continutului, nici in inventarea altui Dumnezeu, sau altui Hristos, ci in cercetarea cu ingrijire a ideii expusa in parabola si in armonia ei cu invatatura credintei.
Adevarurile sfinte si vesnice ale religiei crestine, le pastreaza si le apara de atacuri si de eresuri, Sfanta Biserica „stalpul si temelia adevarului" (I Tim. 3:55), regula si norma credintei mantuitoare. Biserica este invatatoarea, pazitoarea vestitoarea si aparatoarea dogmelor. Biserica iarta pe toti pacatosii de orice pacate, daca se pocaiesc. Numai pe eretici nu-i iarta din motivul ca nimeni nu are dreptul sa atace, sa schimbe, sau sa atinga cu ceva adevarurile care nu vin de la oameni, ci de la Dumnezeu. Aici nu este si nu poate sa fie nici o targuiala. Fara masura aceasta de aparare, Biserica si prin ea insasi crestinismul ca religie, nu ar fi dainuit de douazeci de veacuri nici doar doua veacuri. intre toate invataturile si adevarurile, dogmele religiei crestine se bucura de cea mai mare autoritate si putere, pentru ca: - dogmele sunt descoperite de Dumnezeu - dogmele sunt stabilite, lamurite, adancite si propovaduite de catre sfinti, de catre invatatii si inteleptii crestini, care prin sfintenia vietii lor se bucura in toata omenirea de cea mai mare autoritate morala; - dogmele sunt pastrate si invatate de Biserica in toata curatenia lor evanghelica." Drept aceea, crestini «fiti tari in dogmele Domnului si in virtutile sfintilor. Inger din cer daca ar vesti alta Evanghelie, decat aceea vestita de Apostolii Domnului, anatema sa fie» (Gal. 1:8). Alta Evanghelie inseamna alte invataturi, sucite, pretinse de la Hristos; inseamna alt Hristos, alta biserica, alte dogme, alt crez, si in cele din urma nici un crez, nici o credinta. Doamne ajuta-ne sa fim tari in adevarurile tale sfinte, sa fim tari in dogmele Evanghelice si ale apostolilor, asa dupa cum au fost ele invatate si marturisite in soboarele sfintilor si pastrate in crezul Bisericii tale, in sanul mamei noastre ocrotitoare, nutritoare si mantuitoare. "Tu Doamne, lumina mea, in lume ai venit, lumina cea sfanta, care intorci din intunericul necunostintei, pe cei ce te lauda pe tine cu credinta". (Canon: Cantarea 5 Irmos, Minei 13 Februarie)." http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ele-97492.html
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 18.02.2013 at 23:32:16. |
#299
|
|||
|
|||
![]() Citat:
sincer, chiar m-as bucura sa stiu ca Dumnezeu asculta rugaciunile in functie de religia sau confesiunea din care faci parte! ar insemna ca noi sa fim primii in rand la implinirea cererilor doar prin faptul ca suntem ortodocsi, sa nu mai trebuiasca nimic altceva... eu am invatat insa ca trebuie sa te rogi ca un nevrednic, ceva asemanator cu ruga femeii cananeence, cand Hristos i-a spus ca nu e bine sa fie luata painea copiilor si a o da cainilor!! dar ea totusi a insistat....si eu stiu ca inainte de-a fi crestin-orotodoxa, sunt pacatoasa! Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma pe mine pacatoasa! nici acum nu-mi cred ochilor, stiind ce pacatoasa sunt si cat m-a ajutat Dumnezeu!! la o privire mai "adanca" pe forum, am mai gasit discutii despre ce vrea sa insemne erezia ecumenismului si pericolul ce ne asteapta daca ne lasam inghititi de balena asta... Avva Pamvo (sec.V) "Ca iata iti zic tie fiule, vor veni zile cind vor strica crestinii cartile Sfintelor Evanghelii si ale Sfintilor Apostoli si ale dumnezeestilor Prooroci, stergind Sfintele Scripturi si scriind tropare si cuvinte elinesti. Si se va revarsa mintea la acestea, iar de la acelea se va departa. Pentru aceasta Parintii nostri au zis: "Cei ce sunt in pustia aceasta sa nu scrie vietile si cuvintele parintilor pe pergament, ci pe hirtii, ca va sa stearga neamul cel de pe urma vietile parintilor si sa scrie dupa voia lor, fiindca mare este necazul ce va sa vina." Si i-a zis lui fratele: "Asadar se vor schimba obiceiurile si asezamintele crestinilor si nu vor fi preoti in biserica sa faca acestea?" Si a zis batrinul: "In astfel de vremuri se va raci dragostea multora si va fi necaz mult. Napadirile paginilor si pornirile noroadelor, neastimparul imparatilor, desfatarea preotilor, lenevirea calugarilor. Vor fi egumeni nebagind seama de mintuirea lor si a turmei, osirdnici toti si silitori la mese si gilcevitori, lenesi la rugaciuni si la clevetiri grabnici, gata spre a osindi vietile batrinilor si cuvintele lor, nici urmindu-le, nici auzindu-le, ci mai virtos ocarindu-le si zicind: De-am fi fost si noi in zilele lor ne-am fi nevoit si noi. Iar episcopii in zilele acelea se vor sfii de fetele celor puternici, judecind judecati cu daruri, nepartinind pe cel sarac la judecata, necajind pe vaduve si pe sarmani chinuindu-i. Va intra inca si in norod necredinta, curvie, uriciune, vrajba, zavistie, intaritari, furtisaguri si betie." Si a zis fratele: "Ce va face cineva in vremile si anii aceia?" Si a zis batrinul: "Fiule in acele zile cel ce isi mintuieste sufletul sau mare se va chema in imparatia cerurilor." (Patericul Egiptean, pg. 209 cuv. 15) http://www.crestinortodox.ro/forum/s...26&postcount=6 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14752 Cum procedam in caz in care clericii cad in erezie? Grea intrebare!! raspunsul cere curaj si onoare!! ca inainte de orice ascultare (de ierarhi) nu trebuie sa ne luam ochii de la Hristos, care este Acelasi ieri, azi, maine si in veac!! si ce rost ar mai fi avut propovaduirea Apostolilor, daca tot paganul s-ar fi mantuit doar fiindca ar zice "cred in Hristos" dar fara sa aibe Botezul, fara a fi uns cu Sfantul Mir, fara darul Duhului Sfant, fara vietuirea dupa Cuvant? ar mai fi existat azi Ortodoxia? |
#300
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt sătul de logica și rațiunea la care am fost mereu invitat de oameni. Mi-e foame de Rațiunea Domnului. Ducă-se logica mea, pe vecie!... |
|