Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.02.2013, 03:57:22
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Ai grija frate Ioan Cezar ca ti-ai acordat prea multa libertare vizavi de ascultarea de duhovnic...
Asta-i bună!...

Soră Mihaela,
vă rog să nu vă grăbiți la interpretări belicoase, ca și când orice cuvânt sau expresie ar trebui să alimenteze suspiciunea de subminare a imaginii Bisericii (Și cine să o facă - taman eu? Chiar așa capabil și periculos mă credeți?...:)).
"Oare respectarea întocmai a formulelor și rânduielilor (pe care credincioșii din Biserica sănătoasă le foloseau cu adevărat pentru a înainta în virtute) poate substitui lucrarea de pocăință? "
Acum e rândul meu să vă întreb: ce v-a făcut să puneți accentul într-o parte și nu mai degrabă în aceasta, pe care am subliniat-o acum? De ce nu mai degrabă ați mers pe firul ăsta, al lucrării lăuntrice, și ați ales să dezvoltați firul care crează și susține o suspiciune? Cuvântul acesta: suspiciune, vă spune ceva?....

Evident că nu contest formulele de credință și rânduiala. (Ba chiar le iubesc cu toată ființa mea! Aș spune că sunt fascinat de ele și că nu am cunoscut nimic mai frumos pe lume, de când mă știu, afară de minunea rugăciunilor și a întocmirii slujbelor în Biserica Ortodoxă, așa cum o cunosc eu.)
Cum aș putea să contest eu rosturile Bisericii noastre? Drept cine mă luați?
E treaba unui om, oricine ar fi el, să se pronunțe în astfel de chestiuni care sunt rodul sfintei Biserici? Dați-vă seama, vă rog, că mă puneți în situația prezumtivă a unei nebunii ieșite din comun.

Întrebarea era dacă formulele și rânduiala, ele singure, duc la vreun folos duhovnicesc.

Și spuneam că oamenii din Biserica sănătoasă le foloseau cu adevărat. La lucrarea ogorului lăuntric mă gândeam. La munca cu sine, la necruțarea de sine, la travaliul, la dinamica pocăinței....

În ce mă privește am convingerea că, deși impecabile pe dinafară, comportamentele văzute nu garantează cu nimic faptul că pe dinlăuntrul lor gândurile, atitudinile, convingerile și simțămintele duhovnicești pot lipsi cu desăvârșire.
În definitiv, nu aceasta e problema fariseului?
Desigur, e treaba fiecăruia să se ferească de ispita căderii în pielea fariseului. Și nici nu afirm că ar fi treaba mea să judec oamenii și stările lor duhovnicești, ci să mă limitez la cele care mă privesc. Problema, însă, poate și trebuie să fie pusă! Mereu. Nu pentru a învinovăți pe vreun confrate, ci pentru a ține un semnal de alarmă permanent treaz. E o datorie a fiecărui creștin să aducă vorba despre aceasta, măcar din când în când.

Oare în duminica de astăzi nu e potrivit, măcar astăzi, ca noi creștinii sa atingem acest subiect mai întâi, și nu altul? Ce anume, așadar, îmi reproșați? Că sunt în prezentul Bisericii? Că nu mă cred în august1016 sau în iulie 2078 și că am fost azi la Sfânta Liturghie ca tot credinciosul? Și că am rămas cu gândul la tema fariseu versus vameș?... Ce ați fi vrut să fac mai bun: să vă vorbesc despre zambile?

"Tipic, tipic și la inimă nimic" vă sună probabil cunoscut. E expresia scurtă care denunță formalismul, moartea duhului creștinului.
Bun, să zicem că ați putea fi de acord cu asta, întrucât, dacă se întâmplă să considerați că singure formulele și rânduiala sunt crescătoare duhovnicește : ați fi în situația de a confunda credința și lucrarea Duhului cu magia/superstiția. Iar eu sunt convins că nici nu o faceți.
Dar de ce am ridicat totuși problema?
Simplu: din pricina roadelor vizibile ale actelor noastre de cult. Roade în comportamentul concret al nostru, al credincioșilor creștini, începînd cu mine mai întâi și continuînd cu toți cei pe care îi cunosc, direct sau indirect (de pildă de pe forum). Nu vedem sufletul omului, nu-i cunoaștem credința dar vedem comportamentele și situațiile. Văd țara asta creștină, văd lumea. De aici întrebarea firească: cine mai e în Biserică, afară doar de aspectul formal?

Ziceam că, singure, aceste cadre necesare (rânduiala, formulările de credință, rugăciunile) nu rodesc nimic sau rodesc moarte, atunci când sufletul nu e afundat în starea de evlavioasă lucrare a pocăinței, cu tot ce știm, măcar din lecturi dacă nu încă din practica proprie, că înseamnă.
Biserica văzută, sistemul de practici de cult, fie el și impecabil, pot fi cu totul rupte de Biserica tainică sfințitoare, singura mântuitoare. Câți intră pe Ușa Acestei Biserici atâția sunt și pe calea mântuirii. Ceilalți nu, oricât și-ar dori sau își închipuie că sunt pe drumul bun.

Acum vi se mai pare la fel de hazardat ce spun? Am adus vreo lezare credinței și practicii Bisericii noastre?

P.S. Relația mea de ascultare față de duhovnic nu ar trebui să fie problema mea cea mai intimă? M-am dezvelit eu singur în această privință pe forum și v-am cerut sfatul sau opinia? ....
(e a doua oară în ultimele zile când îmi evaluați relația cu duhovnicul și cred că nu e folositor să repetați lucrul acesta încă o dată; dacă însă a fost cu foarte bună intenție, frățește, atunci vă mulțumesc pentru atenționare și ... vă rog să vă opriți aici; pentru mine nu-i cu supărare dacă veți continua acest mod agresiv/intruziv de raportare interpersonală, însă cred că vă faceți rău singură)

Last edited by cezar_ioan; 25.02.2013 at 04:15:45.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.02.2013, 04:07:45
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Vedeți acum, prin acest link, de nu cumva sugestia de erezie (pe care o fluturați pe deasupra mesajului meu și a relației mele cu duhovnicul) ar putea să ia o întorsătură de bumerang.

http://www.youtube.com/watch?v=7FX1TQ9rsyU

Last edited by cezar_ioan; 25.02.2013 at 04:31:15.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.02.2013, 13:08:47
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Vedeți acum, prin acest link, de nu cumva sugestia de erezie (pe care o fluturați pe deasupra mesajului meu și a relației mele cu duhovnicul) ar putea să ia o întorsătură de bumerang.

http://www.youtube.com/watch?v=7FX1TQ9rsyU
De ce te superi? si te manii? si aplici legea evreiasca? si iti doresti intorsaturi de bumerang? Vezi ca am dreptate totusi? gandeste-te cat de tare iti clocoteste sangele cand consideri ca cineva te supara.
te simt frate si mi-as dori tare mult ca si eu si tu sa fim mai smeriti.

Si acum iti spun ca tu te-ai dus cu gandul intr-o parte cand ai pus acolo cuvantul substitutie. pe cine acuzai ca substituie pocainta cu regulile si randuielile? ti-am spus nu te juca cu cuvintele. si vad ca intaresti a doua oara cu linkul respectiv. pe cine acuzi ca se nevoieste fara rezultat? Oare pe fratii tai ortodocsi? Pai ia spune roada nevointei tale te face sa cunosti oamenii cu care comunici aici? nici un duhovnic din lume nu invata pe fii sai sa acuze semenii sai ortodocsi de ceva atat de grav. De aceea ti-am spus ca asta vine din mandrie si din lipsa unei bune comunicari cu duhovnicul.

Un exemplu: am o cunostiinta care este atee. primul lucru pe care parintele mi l-a spus a fost: nu vorbi de credinta acestei persoane, lasa sa vorbeasca faptele tale.

Si chiar daca printre ortodocsi sunt oameni care se nevoiesc fara rod, desi ma indoiesc totusi ca printre ortodocsii practicanti sunt din cei care se nevoiesc fara rod, asta numai daca se nevoiesc de unii singuri fara duhovnic, nu avem voie sa spounem asta, nu avem voie sa atingem sufletle nimanui nici macar cu o adiere de vant.

de aceea iti spun daca exista o relatie buna cu duhovnicul atunci nu se poate nevointa fara rod, pentru ca vegheaza duhovnicul la aceasta. insa stii proverbul: la hot de hoti ii e frica.
te-ai dus cu gandul acolo la substituie, nu cumva te joci tu cu substitutia?

Daca afirmatia ta cu aceasta substitutie a fost nevinovata si pe negandite atunci te rog sa ma ierti.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.02.2013, 16:02:40
Crestin_Simona
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul

Un exemplu: am o cunostiinta care este atee. primul lucru pe care parintele mi l-a spus a fost: nu vorbi de credinta acestei persoane, lasa sa vorbeasca faptele tale.
Duminica, la predica, parintele a incheiat in urmatorul fel:
,,Sa avem faptele fariseului si pocainta vamesului."

Doamne ajuta!

Last edited by Crestin_Simona; 25.02.2013 at 16:20:37.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.02.2013, 16:24:52
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
De ce te superi? si te manii? si aplici legea evreiasca? si iti doresti intorsaturi de bumerang? Vezi ca am dreptate totusi? gandeste-te cat de tare iti clocoteste sangele cand consideri ca cineva te supara.
te simt frate si mi-as dori tare mult ca si eu si tu sa fim mai smeriti.

Si acum iti spun ca tu te-ai dus cu gandul intr-o parte cand ai pus acolo cuvantul substitutie. pe cine acuzai ca substituie pocainta cu regulile si randuielile? ti-am spus nu te juca cu cuvintele. si vad ca intaresti a doua oara cu linkul respectiv. pe cine acuzi ca se nevoieste fara rezultat? Oare pe fratii tai ortodocsi? Pai ia spune roada nevointei tale te face sa cunosti oamenii cu care comunici aici? nici un duhovnic din lume nu invata pe fii sai sa acuze semenii sai ortodocsi de ceva atat de grav. De aceea ti-am spus ca asta vine din mandrie si din lipsa unei bune comunicari cu duhovnicul.

Un exemplu: am o cunostiinta care este atee. primul lucru pe care parintele mi l-a spus a fost: nu vorbi de credinta acestei persoane, lasa sa vorbeasca faptele tale.

Si chiar daca printre ortodocsi sunt oameni care se nevoiesc fara rod, desi ma indoiesc totusi ca printre ortodocsii practicanti sunt din cei care se nevoiesc fara rod, asta numai daca se nevoiesc de unii singuri fara duhovnic, nu avem voie sa spounem asta, nu avem voie sa atingem sufletle nimanui nici macar cu o adiere de vant.

de aceea iti spun daca exista o relatie buna cu duhovnicul atunci nu se poate nevointa fara rod, pentru ca vegheaza duhovnicul la aceasta. insa stii proverbul: la hot de hoti ii e frica.
te-ai dus cu gandul acolo la substituie, nu cumva te joci tu cu substitutia?

Daca afirmatia ta cu aceasta substitutie a fost nevinovata si pe negandite atunci te rog sa ma ierti.
Soră Mihaela,
vă atrăgeam atenția, în urmă cu vreo săptămână, la interpretativitate și proiecții. Vă amintiți?
Acum, iată, tendința se accentuează. Indicatorul este "te simt".
Dacă punem alături: suspiciune, interpretativitate, proiecții și tonul belicos - ce înseamnă, oare?
Vă recomand să vă supravegheați cu mare atenție evoluția sufletească. Îmi pare că reveniți în stările de anul trecut, dinainte de Athos... Cu toată grija v-o spun, luați aminte!
Ipoteza mea e că activitatea pe care o desfășurați acum în Anglia, dacă am înțeles bine, vă solicită peste limită mecanismele de adaptare și începeți să reveniți la fostele scheme de procesare. Mecanismele de apărare reîncep să se activeze cam tare....
Erați cu mult mai liniștită când vă nevoiați pe lângă Athos, așa îmi pare. Oare greșesc?


Cât privește insistența asupra cuvântului substituție, sesizați vă rog mai întâi întreaga postare, mesajul ei central și modul cum am desfășurat ideea. De ce rupeți din context și interpretați și acuzați etc.? Ce furie e asta? Ce am atins pe-acolo de ați sărit așa arsă?
Nu scriam vizîndu-vă în mod special pe dvs.! Puteți accepta asta?
Desfășuram o meditație personală pe tema fariseului și vameșului, cuplată cu evenimentul care face subiectul topicului: motivul abdicării Papei.

Dar, vorba ceea, unde dai și unde crapă!
Cât privește bumerangul, am folosit expresia pentru a vă sugera că interpretarea belicoasă și cu iz de respingere spre erezie a afirmațiilor mele riscă să dovedească exact contrariul a ceea ce susțineți. Am dat linkul pentru a vă folosi de Părintele, întrucât la mine aveți deja alergie. După ce am postat mi-am amintit că tocmai de formule fără conținut sufletesc, tocmai despre nevoința eretică a ortodocșilor vorbea și Părintele într-o conferință. Desigur, ca un adevărat Păstor, iar nu ca un forumist oarecare. Am găsit linkul, l-am oferit spre completarea intuiției mele cu discursul unui creștin sporit duhovnicește. Ce necaz v-a prilejuit, oare, fapta asta?....

În fine, din punctul meu de vedere discuția e inutilă și nefolositoare deja. Dacă s-a ajuns iar la atacuri și acuze personale, nu mai văd ce rost are să continuăm.
Motivul abdicării Papei e, pentru mine, deocamdată clar: Dumnezeu și chemarea Lui, Pronia și Iconomia Domnului. Restul e bla-bla și timp pierdut în dauna pocăinței.

Last edited by cezar_ioan; 25.02.2013 at 16:38:04.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.02.2013, 19:32:47
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Doua citate ale Fer. Augustin:

"Mântuirea ni se da prin Biserica, iar cei ce sunt în afara Bisericii, nu vor primi viata vesnica."

"Afara de granitele Bisericii poti avea orice, cu exceptia mântuirii. În afara Bisericii, se poate sa ai trepte ierarhice, taine, Aliluia si Amin, Evanghelie, credinta si sa propovaduiesti pe Dumnezeu în trei ipostasuri, dar mântuire poti sa ai exclusiv în Biserica universala si dreptmaritoare."
Reply With Quote
  #7  
Vechi 25.02.2013, 22:40:39
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Doua citate ale Fer. Augustin:

"Mântuirea ni se da prin Biserica, iar cei ce sunt în afara Bisericii, nu vor primi viata vesnica."

"Afara de granitele Bisericii poti avea orice, cu exceptia mântuirii. În afara Bisericii, se poate sa ai trepte ierarhice, taine, Aliluia si Amin, Evanghelie, credinta si sa propovaduiesti pe Dumnezeu în trei ipostasuri, dar mântuire poti sa ai exclusiv în Biserica universala si dreptmaritoare."
Foarte corect , Catalin , dar Dumnezeu daca voieste mantuieste si pe un eschimos , precum poate trimite in iad si un patriarh ortodox , caci judecatile Lui sunt deasupra judecatilor noastre , si te rog sa nu uiti ca Dumnezeu este extrem de imprevizibil , si asta o spun Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe .
Pana la urma mandria asta a mantuirii noastre Ortodoxe , poate sa ne devina intr un final osanda, si nici nu mai da bine la "public" caci deja se bat rau campii pe aceasi tema !
Deci ,eu zic sa ne purtam fiecare de grija spre mantuirea noastra in Biserica in care am fost Botezati , caci daca erai acum un Catalin catolic , nascut catolic , din parinti catolici , aveai alta atitudine , si inca un aspect , atentie la Slava Desarta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.02.2013, 00:15:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Foarte corect , Catalin , dar Dumnezeu daca voieste mantuieste si pe un eschimos , precum poate trimite in iad si un patriarh ortodox , caci judecatile Lui sunt deasupra judecatilor noastre , si te rog sa nu uiti ca Dumnezeu este extrem de imprevizibil , si asta o spun Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe .
Pana la urma mandria asta a mantuirii noastre Ortodoxe , poate sa ne devina intr un final osanda, si nici nu mai da bine la "public" caci deja se bat rau campii pe aceasi tema !
Deci ,eu zic sa ne purtam fiecare de grija spre mantuirea noastra in Biserica in care am fost Botezati , caci daca erai acum un Catalin catolic , nascut catolic , din parinti catolici , aveai alta atitudine , si inca un aspect , atentie la Slava Desarta !
Te rog sa observi ca mesajul la care ai raspuns nu are vreun cuvant al meu, sunt citate din Fer. Augustin, practic nu mesajul meu l-ai comentat, ci acele citate. Imagineaza-ti ca ai fi scris acest mesaj fara sa fi dat eu acele citate, ci te-ai fi adresat autorului in locul numelui meu. Sau Sf. Ciprian, sf. Igantie sau oricare alt sfant.
Ai dat si tu de mai multe ori citatul din sfantul Igantie Briancianinov, citeste atent ce scrie in el.
Noi cunoastem doar ce ni s-a revelat. De aceea marturisim Sfanta Treime si nu mai multe sau mai putin Persoane. De unde stim aceasta? Din ceea ce ni s-a revelat. Si conditiile mantuirii tot Domnul ni le-a revelat. Cu ce il ajuta cineva pe un eterodox ca il minte ca si religia lui e buna si e la fel ca un ortodox? E aceasta dragoste daca ii spune cineva ca nu trebuie sa vina in Biserica, se mantuieste si el? Si cum sfintii ne spun ca nu e asa inseamna ca il pacaleste si face voia altcuiva.
Daca se naste cineva intr-o familie de atei trebuie sa ramana ateu pentru ca asa s-a nascut? La fel daca era hindus, catolic, etc. Fiecare om e dator si trebuie sa Il caute pe Dumnezeu, nu sa faca ce fac cei din jurul lui si sa nu-si foloseasca si ratiunea. Cati crestini erau la inceput? Iisus si cativa Apostoli, apoi cativa iudei si tot asa. Cum au devenit crestini restul? Au spus ca ei s-au nascut in religia romana au greaca si daca asa s-au nascut nu mai trebuie sa faca nimic? Toti au fost alta religie si apoi s-au convertit (poate afara de iudei). Noi de ce suntem azi o tara ortodoxa? Dacii aveau o alta religie. Pentru ca stramosii nostri s-au convertit la crestinism si nu au spus ca asa s-au nascut in religia pagana si asa trebuie sa ramana.

Chiar eu am dat singurele doua exemple cunoscute de pagani care au fost trecuti in Rai la rugaciunea a doi sfinti, acestea sunt exceptiile. Scrisoarea Sfantului Igantie Briancianinov, cred ca o stii: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/
"Biserica Universala a recunoscut intotdeauna erezia ca un pacat de moarte, a recunoscut intotdeauna ca omul molipsit de boala groaznica a ereziei e mort sufleteste, strain de har si de mântuire, fiind în comuniune cu diavolul si cu pieirea lui. "
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.02.2013, 22:57:41
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Doua citate ale Fer. Augustin:

"Mântuirea ni se da prin Biserica, iar cei ce sunt în afara Bisericii, nu vor primi viata vesnica."
Da , dar nu oricine care spune Doamne , Doamne , fie si in Catedrala Mantuirii Neamului care inca se construieste , are aceasta siguranta a mantuirii !Apoi , te intreb asa aiurea : talharul de pe cruce cum a reusit sa se mantuiasca , sau ce crezi tu ca a vrut Dumnezeu sa ne arate aici ?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 25.02.2013 at 22:59:59.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.02.2013, 23:22:38
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Ce mai spune presa :Va fi următorul papă un italian?






Mulți cardinali se opun ca noul Papă să fie un italian (după un polonez și un german), din cauza scandalurilor care au agitat Vaticanul în ultimele luni, însă acest lucru rămâne posibil, existând mai mulți favoriți, printre care arhiepiscolul de Milano, Angelo Scola.

Începând cu perioada Renașterii a existat obiceiul ca Papa să fie ales din rândul persoanelor din "peninsulă" (devenită Italia în 1861), până când alegerea lui Karol Wojtyla, în 1978, a întrerupt această tradiție seculară, urmată de cea a germanului Joseph Ratzinger. Înainte de aceasta, ultimul Papă provenit din afara peninsulei italice a fost Adrian VI, în 1523.
Există grupuri de persoane care pledează pentru ca Sfântul Scaun să revină unui italian. Argumentul lor este că reforma din ce în ce mai urgentă a conducerii Bisericii ar putea fi mai ușor realizată de un italian, care înțelege cum funcționează aceasta și care ar dispune de pârghii în interiorul mecanismului de conducere.
În plus, italienii vin în următorul conclav cu cel mai numeros grup: 28 de electori.
De partea cealaltă, "Vatileaks", scandalul scurgerilor de informații de la Vatican, a reîntărit ostilitatea anumitor cardinali, care nu sunt originari din "peninsulă", față de o eventuală candidatură italiană, scandalul fiind perceput ca un rezultat al intrigilor între italieni pentru controlul Curiei.
Cardinalii italieni nu sunt uniți, având poziții divergente îndeosebi în ceea ce privește raportul cu politica italiană.
Printre favoriții la conducerea Bisericii se numără arhiepiscopul de Milano.
Chiar înainte ca Papa să-și anunțe, la 11 februarie, demisia, Angelo Scola, în vârstă de 71 de ani, a fost și el citat, alături de canadianul Marc Ouelles, drept favoriți ai lui Benedict XVI și unul dintre prelații a cărui carieră intelectuală îi perimite să îl succeadă pe teologul Joseph Ratzinger.
Nominalizarea, în 2012, a fostului patriarh de Veneția la conducerea celei mai mari eparhii din Europa, structură care, în trecut, a dat mai mulți papi, a fost considerată drept rampă de lansare la Sfântul Scaun.
Cu o cultură bogată și conservator în ceea ce privește morala, Scola a făcut parte din aceeași școală teologică de care aparține și Ratzinger, cea a revistei "Communio", care insistă asupra noutății Conciliului Vatical II (1962/65), dar și a continuării tradiției. În tinerețe, acesta a fost legat de mișcarea "Comuniune și libertate", devenită în prezent o mișcare conservatoare influentă în Italia. Ostil oricărei islamofobii, el a lansat o revistă renumită de idei și dialog islamo-creștin, denumită Oasis.
Având un stil sec și fără multe aparții în presă, Scola s-a angajat, la fel ca Ratzinger, în lupte precum critica laicității franceze.
Un alt personaj titrat este Gianfranco Ravasi, ministrul Culturii al Vaticanului, care debordează prin idei și inițiative, spirit prietenos și deschis și capabil să citeze în aceeași intervenție un părinte al Bisericii din primele secole, pe Jean-Paul Sartre și un mistic hindus. El este unui dintre primii prelați "de pe Twitter" și este responsabil de lansarea "Curții Neamurilor", un forum de dialog cu intelectualii necredincioși.
O scurtă intervenție a Papei, adresată cardinalul Gianfranco Ravasi, a ieșit în evidență: "Domnul vă va binecuvânta pentru această muncă, pe care ați depus-o într-un mod strălucit".
Un alt italian foarte apreciat de papă este Mauro Piacenza, în vârstă de 68 de ani, prefect al influentei Congregații pentru Clerici, riguros, foarte conservator, care are reputația de "cel mai muncitor" reprezentant din rândul Curiei și care l-ar putea înlocui pe secretarul de stat, Tarcisio Bertone.
Un alt favorit, menționat adesea, este șeful confederației episcopale, Angelo Bagnasco, a cărui abordare moderată este foarte apreciată în lumea catolică.

http://adevarul.ro/international/eur...995/index.html
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde