![]() |
![]() |
|
#331
|
|||
|
|||
![]()
video cu moastele de la conferinta din Iasi 19 martie 2013
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=iGLGJmer6e0 |
#332
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu inteleg. Undeva la inceputul filmuletului cineva se adreseaza unui inchinator spunandu-i : "Fara servetel ca se ia mirul." Apoi, un minut mai tarziu altcineva spune:
"A izvorat fratilor". Pai atunci intreb si eu: de unde era mir prima data cand i s-a zis aceluia sa nu stearga ca se ia mirul, din moment ce a izvorat mai tarziu ? De aici reiese ca moastele au fost unse cu mir inainte. Dar sa zicem ca nu au fost unse si ca au izvorat chiar ele mir. De ce daca acesti oameni sunt sinceri, onesti, nu se supun probei Bisericii? De ce nu se face asta in prezenta episcopului locului? De ce nu este invitat episcopul niciodata? De ce sunt mereu aceiasi oameni acolo, cei din jurul lui Danion care tin acele moaste? De ce umbla cu acele moaste, daca sunt moaste, fara binecuvantarea episcopului? Ei zic ca au binecuvantare de la duhovnici. Dar de unde pana unde au ajuns duhovnicii sa dea binecuvantare sa umble cineva cu sfinte moaste la el? |
#333
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acest episod imi aminteste de ceea ce ni s-a spus in Lavra Pesterilor: Cei de la Kremlin au cerut ca moastele sfintilor sa fie aduse la Moscova, pentru a fi analizate de oamenii de stiinta si de paranormali. Seara au fost puse moastele intr-o cutie metalica, iar dimineata se umpluse cutia de mir. Deci sfintii doreau sa dovedeasca acelor necredinciosi ca izvorarea mirului este reala, nu imaginara... asa cum mai incearca si cate unul de pe aici sa sugereze. Dupa cum vedem din film, nu e vorba de o cutiuta, ci sunt moaste intregi, bine mirositoare si izvoratoare de mir. Last edited by Miha-anca; 25.03.2013 at 22:14:56. |
#334
|
|||
|
|||
![]()
A fost vreodata invitat acolo episcopul locului?
Sau mitropolitul Moldovei? Din cate stiu, IPS Teofan este un ierarh vrednic care nu ar refuza o astfel de invitatie. De ce se face totul fara binecuvantarea episcopului? |
#335
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu cred ca se face ceva fara binecuvantare. Dar cei, care au participat sa ne spuna daca a participat si episcopul locului la asemenea actiuni. |
#336
|
|||
|
|||
![]()
Doamna Anca, mie multe lucruri mi se par suspecte acolo.
Intai mediul care este unul nu prea ortodox, cu tendinte stiliste, fara ascultare de ierarhi. Apoi presiunile care se fac pentru canonizarea cat mai rapida a acestor mucenici. Ma gandesc ca atunci cand arhimandritul Sofronie si-a redactat cartea despre Sfantul Siluan, el a facut-o cu speranta canonizarii acestuia, dar la sfarsitul cartii a subliniat ca "nu dorim sa impunem nimanui nimic." Adica a lasat Biserica sa hotarasca si nu a fortat nota. Acum totul este fortat. Multe din personajele care se invart acolo, la aceste conferinte sunt cel putin dubioase. Inteleg ca unele din moastele care au izvorat mir la aceste conferinte sunt ale lui Radu Gyr si ale sotiei sale Flora, dupa cum marturisesc unii din martori. De unde tocmai Radu Gyr? El NU a murit in temnita. A fost eliberat in 1963 si a murit in 1975 fiind inmormantat la cimitirul Belu. Stiu ca a fost legionar. Mie imi plac poeziile lui, dar acolo e vorba de altceva. Ma rog, hai sa zicem Radu Gyr sfant. Dar acum si sotia lui are moaste izvoratoare de mir? Eu am dubii. Nu cred ca e un pacat sa vrei sa ramai lucid. Daca Biserica va accepta aceste moaste atunci le voi accepta si eu. Pana atunci insa, ramane de vazut. |
#337
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfintele moaste sunt sfinte moaste, indiferent cui au apartinut. Nimeni nu poate avea sfinte moaste daca moare, nici ingerul cazut nu le poate falsifica, de aceea nu putem intalni ramasite asemenatoare la alti oameni care au murit. Vedem ca si la catolici e ceva diferit fata de sfintele moaste. Nu stiu de oasele albe, dar in manastiri se afla si morminte ale unor domnitori, nu inseamna ca le cinstim oasele. |
#338
|
||||||
|
||||||
![]()
Bun, sa-mi zici si mie cand ai sa mergi sa saruti moastele "sfantului" Glicherie, "marturisitorul".
Si tu esti de acord ca este sfant, cu moaste? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Sa vad daca gasesc pozele. Si inca ceva: Citat:
Deci culoarea maronie este cvasi-inevitabila, de asta ziceam ca asta nu poate fi un criteriu.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.03.2013 at 17:57:58. |
#339
|
|||
|
|||
![]()
Alin are dreptate aici. Si eu am auzit acelasi lucru, ca moastele sunt din cand in cand unse cu mir. E posibil ca si aceste moaste sa fi fost unse, nu stiu. Nu insinuez nimic acum.
Dar vorbeam in mesajul meu anterior de mediul din care au iesit. Alin a zis bine: in momentul in care din acelasi mediu apar acatiste in care sunt slaviti inclusiv criminali precum Codreanu, Nicadorii, Decemvirii etc, iti pui un semn de intrebare. Acolo NU mai e un mediu curat ortodox. Si nu e numai asta. Am mai dat si exemplul ponegririi ierarhilor, al neascultarii fata de episcopi, al fortarii notei, al apropierii de fanatismul stilist si chiar de conceptiile stiliste cum ca cei de pe calendarul vechi au mai mult har decat cei de pe nou, a tot felul de exagerari sectare de tipul lupta impotriva vaccinurilor, a medicamentelor etc. Aceste lucruri NU tin de invatatura sanatoasa a Bisericii. |
#340
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si unde scrie, ca se sfinteste doar cel, care a murit in inchisoare? Nu sti nimic despre moastele lui Radu Gyr sau cat de mult a suferir sotia lui, de are sfinte moaste. Poate ca este altcineva, care are un raspuns la intrebarea ta. In general, noi suntem chemati sa credem; dar nu naiv, ci cu luciditate, cum spui, tinand cont de anumite lucruri. Iar daca avem un dubiu, sa lasam cazul deschis, si sa vedem ce se intampla mai departe. Sa nu judecam noi, ca nu e bine: s-ar putea sa Il judecam chiar pe Dumnezeu, Care i-a sfintit/indumnezeit pe acestia. Cand avem de a face cu moaste usoare, bine mirositoare, nu cred ca mai trebuie sa avem dubii. Cand carnea este stafidita pe os si moastele sunt binemirositoare, de asemenea. E vorba de moaste intregi. Oamenii respectivi nu au mancat hrana cu conservanti; osemintele lor s-au pastrat tocmai pentru ca sunt moaste. Nu este nimeni obligat sa li se inchine, nici acum si nici dupa canonizare. Cei care au evlavie acum se bucura ceva mai devreme de sfintenia acestor moaste. Exista o teama de a-i canoniza, din cauza ca au fost legionari: pot veni unele organizatii sa ne acuze de tot felul. Le putem raspunde ca nu se canonizeaza pentru faptul ca au fost legionari, ci pentru ca s-au indumnezeit prin credinta si suferinta lor. Posibil sa nu inteleaga acest lucru. Si atunci ce sa le facem noi, care intelegem?!? Sa Il judecam pe Dumnezeu in rand cu ei, care au mai gresit? In nici un caz. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
A fost Miscarea Legionara o miscare cruciato-cavalereasca? | mihailt | Generalitati | 6 | 03.11.2010 21:11:49 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Miscarea Sfantului Graal | alexandra28again | Generalitati | 4 | 16.07.2008 19:40:13 |
|