![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
cu actuala clasa politica, NU SUNT SIGUR ca v-a ramane asa mult timp: ce-i al nostru (v-a mai) ramane al nostru
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Patriile sunt ucise mai întâi în inimi.
România apără-ți sufletul!
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pentru înfăptuirea României Mari au luptat și au murit 1.800.000 de oameni.
Să nu ne batem joc de sacrificiul lor. România: DA! Regionalizare și descentralizare: NU!
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Aceasta regionalizare poate fi buna, cu conditia sa nu fie facuta pripit si in graba!
Daca prin lege se stabileste cu exactitate care atributii trebuie sa ramana guvernului central si care atributii trebuie transferate catre autoritatile locale regionalizarea poate fi un lucru bun! Astfel- dupa parerea mea, e posibil sa gresesc- urmatoarele domenii de activitatea si companii nationale trebuie sa ramana de stat, in subordinea ministerelor respective: armata, politia, justitia, finantele centrale si controlul financiar de stat (garda financiara si curtea de conturi), politica generala si directiile de dezvoltare si planificare in invatamant (inclusiv programa scolara), la fel si in sanatate, apoi companiile care administreaza infrastructura de transport si energetica (CFR-Infrastructura, Marfa si Calatori, CNADNR, porturile si canalele navigabile, principalele aerporturi si TAROM, Hidroelectrica, Nuclerelectrica, Transelectrica, Romgaz, Transgaz, Posta, Radioreleele, Radioul si Televiziunea publica). In subordinea autoritatilor locale trebuie sa fie: bugetele locale, politia locala, drumurile judetene, comunale si locale, transportul in comun urban, sistemele de apa, canalizare si termoficare, parcurile, spatiile verzi si amenajarile pentru agrement. Numarul de spitale si scoli, distributia acestora in teritoriu si alte aspecte organizatorice (numarul de paturi, etc) se vor stabili de comun acord intre autoritatile locale si ministerele respective, tinand cont de situatia concreta existenta in teritoriu. Tot autoritatile locale trebuie sa decida in privinta facilitatilor fiscale ce pot fi acordate unor eventuali investitori, si pentru a nu mai exista implicarea si distribuirea banilor europeni pe criterii politice, fiecare primarie ar trebui sa aiba libertatea de a intocmi si sustine proiecte de infrastructura cu bani europeni , discutand direct cu autoritatile competente din UE. Trebuie gasit un echilibru intre banii din incasarile si taxele locale care raman la bugetele locale si cei care merg la bugetul central. In privinta organizarii-administrativ teritoriale, trebuie avute in vedere cateva aspecte: -redus numarul de comune, pentru eliminarea acelor situatii ridicole cand o comuna este formata din 2-3 sate! Pentru ca o comuna sa fie puternica si sa se poata cat de cat autosustine ar trebui sa aiba macar 6.000- 8.000 locuitori! -daca in loc de 42 de judete avem numai 8 regiuni, in mod normal s-ar reduce si numarul de functionari (consilieri judeteni, directii judetene, etc)! Insa, pentru a nu pune oamenii pe drumuri, trebuie avut in vedere si transferarea catre primarii a tot ceea ce tine de eliberari autorizatii, avize, documente, etc! -SUB NICI O FORMA nu trebuie admis separatismul pe criterii etnice, sau incitarea la ura interetnica si manifestarile rasiste sau sovine! Cei care fac asa ceva sa fie pedepsiti conform codului penal! In mod normal, cand se va constitui o regiune, aceasta trebuie sa fie constituita pe criterii economice, sociale si de dezvoltare, si in nici un caz pe criterii etnice sau de ambitii locale! Compozitia viitoarelor 9 regiuni - tinand cont de particularitatile istorice si economice ar fi cam asa: -"Moldova"", cu resedinta la Iasi (Suceava, Botosani, Iasi, Neamt, Vaslui, Bacau) -""Dunarea de Jos"" (Galati, Braila, Buzau, Vrancea) -""Dobrogea"" (Constanta, Tulcea, eventual si Ialomita si Calarasi) -""Muntenia"" (Ilfov, Prahova, Giurgiu, Dambovita, eventual Arges si Teleorman) -""Oltenia"" (Dolj, Mehedinti, Gorj, Valcea, Olt) -""Banat"" (Timis, Arad, Hunedoara, Carasseverin) -""Nord-Vest"" (Cluj, Bihor, Satu-Mare, Maramures, Bistrita-Nasaud, Alba) -"Centru"" (Brasov, Sibiu, Mures, Harghita, Covasna) -Bucuresti separat Repet, daca se stabileste clar care sunt atributiile guvernului central si cele ale autoritatilor locale, regionalizare nu afecteaza caracterul national-unitar al statului roman! Aici se poate vedea si experienta statelor national-unitare din Europa in aceasta privinta (Franta, Polonia, Italia, Irlanda, Norvegia, etc) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt inutile și constituie o amenințare pentru unitatea Statului. Sunt de ajuns parlamentul și consiliile locale din fiecare localitate. Citat:
Citat:
Vom înceta să mai fim români și vom redeveni moldoveni, munteni, dobrogeni, olteni, bănățeni, ardeleni. De ce să ridicăm garduri când putem construi punți? De ce să punem în pericol Statul Național Român Unitar realizat atât de greu și cu atâtea sacrificii? România: DA! Regionalizare și descentralizare: NU!.
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci cand autoritatile locale incalca legea sau folosesc fraudulos banii din bugetul local sau central, exista autoritati competente- DNA, parchet, politie, garda financiara, etc care sa verifice si sa aplice sanctiunile corespunzatoare! Acuma ca se cheama judet ori regiune cred ca are mai putina relevanta! Asa cum am enumerat, exista anumite atributiuni specifice- care tin de politica generala economica si diplomatica care trebuie sa ramana la guvern, si alte aspecte, care tin de probleme concrete de pe plan local- care sunt mai bine cunoscute de catre autoritatile locale! De exemplul in domeniul invatamantului: directia generala de dezvoltare, programa scolara, structura orelor (in scolile de stat predarea trebuie sa se faca doar in limba oficiala a statului- limba romana! De altfel asa se procedeaza si in tari precum Italia, Franta, Germania sau chiar SUA-unde exista minoritati etnice mult mai numeroase ca in Romania) trebuie sa ramana la guvern. Insa unele aspecte ce tin de situatia concreta din teritoriu- numarul de scoli (in functie de numarul de elevi), distributia lor in teritoriu (mai bine poate sti primarul din comuna cate scoli trebuie sa fie in comuna , si in ce sate trebuie sa fie, decat un functionar din minister) trebuie sa fie la autoritatile locale! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fără onestitate, fără patriotism, fără responsabilitate nu se va schimba nimic în bine. Asta ar trebui să înțeleagă și cei care ne conduc.
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! | gadescum | Umanitare | 1 | 24.01.2009 19:48:25 |
|