![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Asadar, s-a hotarat desfiintarea BRU si trecerea credinciosilor la ortodocsi. Cei ce nu au vrut au fost inchisi. Comunistii nu-i inchideau de obicei pe ierarhii bisericilor, le stabileau un domiciliu fortat sau ii obligau sa se retraga. Asa s-a intamplat si in cazul episcopilor greco-catolici, la fel cum si episcopii ortodocsi care nu erau agreati de regim erau obligati sa demisioneze. Pentru ca s-au opus in continuare au fost inchisi, greco-catolcii chiar povestesc un episod in care Patriarhul Justinian s-a dus sa ii convinga sa vina la ortodoxie, stiind ca altfel vor fi intemnitati, dar acestia s-au opus. In definitiv e acelasi lucru si daca au fost omorati pentru credinta lor, mucenici sunt cei ce mor pentru credinta adevarata, nu pentru o credinta gresita. Ei au murit pentru catolicism, altii pentru credinta martorilor, altii ca protestanti, etc. Exista si o posibilitate, ca inainte sa isi dea seama ca ortodoxcia este credinta adevarata, atunci da, este posibil sa fie mucenici. Exista doar o credinta adevarata, cea ortodoxa, restul sunt credinte gresite. Si idolatrii credeau in ceva, si musulmanii si iudeii cred intr-un fel in Domnul din Vechiul Testament si toti inainte de a muri probabil se roaga la ceva, nu inseamna ca toti sunt drept credinciosi. Ca doar credinta oarecare, chiar gresita, in Hristos conteaza e o idee protestanta, nu are legatura cu ortodoxia. Spune Sfantul Igantie ce inseamna erezia: "Biserica Universala a recunoscut intotdeauna erezia ca un pacat de moarte, a recunoscut intotdeauna ca omul molipsit de boala groaznica a ereziei e mort sufleteste, strain de har si de mântuire, fiind în comuniune cu diavolul si cu pieirea lui. Parintii numesc adesea închinarea la idoli nelegiuire, iar erezia - rea credinta; în închinarea la idoli diavolul îsi ia siesi partea dumnezeiasca de la oamenii orbiti, iar prin erezie el îi face pe acesti oameni orbiti partasi ai pacatului sau de capatâi: hula de Dumnezeu." |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
As ziced sa nu uitam ca suntem oameni; iar suferinta oricarui om trebuie sa fie si suferinta noastra, asa cum si pacatele celorlalti oameni sunt si ale noastre. Dumnezeu nu este indiferent fata de suferinta oamenilor. Cum sa fim noi?!? Iti amintesc ca suntem pe sectiunea catolica. Daca vrei sa scrii mesaje ca cel de sus, adreseaza-te ortodocsilor pe celelalte sectiuni, ca sa fii inteles si ca sa nu superi pe nimeni. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sper ca imi dai voie sa am si eu parerea mea personala... caci stiu si eu lucrurile spuse de Catalin, fara sa uit totusi ca sunt om si rezonez cu suferintele oamenilor.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite ce exemplu bun pentru catalin2, care uita ca este om si nu rezoneaza cu suferintele oamenilor..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Reamintesc, invatatura crestina ne-a fost data de Domnul, noi trebuie doar sa ne-o insusim si s-o credem, nu sa facem noi invataturi dupa cum ne gandim noi. Am mai recomandat de cateva ori sa fie citita scrisoarea Sfantului Igantie, in ea este rezumata invatatura ortodoxa legata de acest subiect. Toti oamenii pana la Iisus mergeau in Iad, chiar si cei ce aveau credinta si fapte (exceptie facand Sf. Ilie si Enoh). Daca nu venea Iisus toti oamenii mergeau in continuare in Iad. La fel cum s-a intamplat si cu ingerii cazuti. Iisus a readus harul, astfel suntem mantuiti prin Sfintele Taine. Nu se nasc oameni catolici, ortodocsi, hindusi, etc., ca si cum s-ar naste femei si barbati, toti oamenii se nasc cu firea cazuta de la Adam, botezul le restabileste legatura cu divinitatea, prin har. Tocmai de aceea s-a spus de botezul dorintei si al sangelui, pentru ca fara botez nu conteaza faptele. Dreptii de dinainte de Iisus au fost luati de Mantuitor din Iad, pentru ca aveau credinta si fapte, dar nu se puteau boteza, pentru ca nu exista botezul. Putem spune ca aveau un botez al dorintei, ca si catehumenii. Bine facem cand spunem adevarul si ii indemnam pe catolici sau pe cei din orice religie sa vina in Biserica lui Hristos, nu cand ii pacalim ca e bine cum sunt si ii bagam noi in Rai dupa logica noastra. Acela nu e un bine, e la fel cum Sfantul Petru il indemna pe Iisus sa nu se sacrifice, parea ceva bun, dar era un indemn de la vrajmasul. Singurul scop al vrajmasului e sa nu ne mantuim, nu neaparat sa devina toti oamenii criminali sau alte pacate grele. Dau iar link-ul cu scrisoarea Sf. Ignatie, cinci minute dureaza pentru a fi citita: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In rest, cine merge in rai si cine in iad, nu e treaba noastra sa judecam, ci a lui Dumnezeu. Tie nu iti e mila de un om, care din diverse motive sufera? La ce bun stim o multime de lucruri, daca inima noastra e impietrita? Sau, crezi cumva ca iti pierzi mantuirea daca iti este mila de un catolic, sau de un musulman, care sufera sub tortura? Last edited by Miha-anca; 17.04.2013 at 23:38:39. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma refer la cele scrise de tine mai sus. Nu am vazut sa fi scris despre dragoste si mila, ci te-ai referit doar la cine merge in rai si cine nu. Altfel nu as fi insistat. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar sfantul Ignatie are cateva pasaje despre aceste lucruri: "Ati avut cumva o revelatie de sus asupra acestui obiect, asupra a ceea ce e contrar si nu e contrar milosteniei lui Dumnezeu? Nu! Insa ratiunea dumneavoastra sanatoasa va spune asta! Ah, ratiunea dumneavoastra sanatoasa! Atunci, cu ratiunea dumneavoastra sanatoasa, de unde ati scos ca puteti intelege, cu patrunderea omeneasca limitata, ce este si ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu?" |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De la lume adunate, si-napoi la lume date... | ucenic | Generalitati | 27 | 28.06.2012 22:50:26 |
Despre lume si lepadarea de lume | buiacu gabriel | Intrebari utilizatori | 12 | 10.08.2010 11:27:11 |
|