![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In paragraful 1.8 din aceeasi lucrare, publicata in Patrologia Graeca 94:883 A, Sf Ioan Damaschinul clarifica inca si mai mult ceea ce vrea sa ne spuna prin comparatia, devenita de manual, cu soarele, razele si caldura. Dar Sf Ioan Damaschin nu rezerva Fiului doar rol in "procesiunea energetica", ci rol in "procesiunea hipostatica", sustinand Filioque in intelesul pana azi pastrat in Sf Biserica Catolica. Fiindca, (in 1:13 din PG 94:848D) Sfantul scrie: "Fiul este imaginea Tatalui, iar Spiritul imaginea Fiului, prin care Cristos cuibarindu-se in om il face pe acela dupa imaginea Lui". Cum ar putea o persoana divina sa fie "imaginea" ("icoana") unei persoane din care nu provine ? Cu atat mai mult cu cat, mai departe (PG 94:856B), Sfantul spune: "Sfantul Spirit este Dumnezeu, aflat intre necreat si creat, si unit cu Tatal prin Fiul". Ei bine, cum ar putea El sa fie unit cu Tatal prin Fiul, altfel decat prin purcedere de la Tatal prin Fiul ? Aceasta este invatatura Sf Ioan Damaschin. Aceasta este invatatura Sfintilor Parinti. Aceasta este invatatura catolica dintotdeauna. Inlantuit cu o mana in mana Tatalui si cu o mana in mana Fiului, Sf Spirit se misca intr-un Cerc Interior al Dumnezeirii, genial denumit de Sfintii rasariteni "impreuna dantuirea" (perichoresis).
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 20.04.2013 at 21:45:43. |
|