Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 20.05.2013, 09:13:41
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Însă cei care fac parte din Oastea Domnului nu sunt neoprotestanți, ci ortodocși. Unul dintre cei mai însemnați reprezentanți ai acestei mișcări este părintele Vasile Mihoc.

P.S. Am citit acum mai atent: e vorba de unele fracțiuni, care se pare că s-au rupt de Biserică.
De ce canta in Biserica cu organe muzicale? Doar stiu canoanele daca sunt ortodocsi!
In manualul de Sectologie sunt trecuti ca si grupare cu tendinte centrifuga in BO.

" 13. Gruparea separatistă sau cea cu tendință centrifugă – se constituie din acei credincioși care, afiliați unei Biserici, confesiuni sau cult, se consideră cei mai îndreptățiți să introducă unele reforme, inovații etc. sau se opun reformelor promovate de gruparea de bază, ținând cu rigoare vechile rânduieli. Ex.: Petrache Lupu (Maglavit), Ucenicii Sf. Ilie, Noul Ierusalim. Grupări cu tendință centrifugă: Oastea Domnului, Visarioniștii.
(p.7)"

@Nastya Mai citeste odata ce am spus si in ce context. Nu am spus nicaieri ca sa nu iubesti oamenii de alte confensiuni, ci am spus sa nu ne dam cu ecumenismul de dragul iubirii omenesti si sa nu e bine sa nu marturisim invatatura ortodoxa in numele iubirii, care se tot flutura cand vine vb. cine deine Adevarul si cine ba. (sau e bine sa incalci invatatura ortodoxa de dragul iubirii omenesti?)
Reply With Quote
  #52  
Vechi 20.05.2013, 09:31:46
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Parascheva16 Vezi mesajul
De ce canta in Biserica cu organe muzicale? Doar stiu canoanele daca sunt ortodocsi!
In manualul de Sectologie sunt trecuti ca si grupare cu tendinte centrifuga in BO.

" 13. Gruparea separatistă sau cea cu tendință centrifugă – se constituie din acei credincioși care, afiliați unei Biserici, confesiuni sau cult, se consideră cei mai îndreptățiți să introducă unele reforme, inovații etc. sau se opun reformelor promovate de gruparea de bază, ținând cu rigoare vechile rânduieli. Ex.: Petrache Lupu (Maglavit), Ucenicii Sf. Ilie, Noul Ierusalim. Grupări cu tendință centrifugă: Oastea Domnului, Visarioniștii.
(p.7)"
Nu știu cum cântă în biserică, însă o tendință centrifugă cred că unii dintre ei o au. Iar alții, după cum înțeleg, chiar s-au despărțit de Biserică.

Părintele Bartolomeu Anania avea cuvinte bune pentru Oastea Domnului, și se pare că din ea au făcut parte preoți buni și foarte buni.

Nu e de condamnat faptul că un preot, văzând superficialitatea credinței multora, s-a simțit dator să nu lase lucrurile așa și să îi determine să se adune seara în biserică, în loc de cârciumă unde obișnuiau să petreacă.

Nu le cunosc acum starea, nu știu câți dintre ei sunt în pericolul de a se desprinde de Biserică, însă cei din Biserică nu trebuie doar să-i condamne, ci să vadă grava suferință în care se află credința noastră ca popor și să îndrepte lucrurile.
Reply With Quote
  #53  
Vechi 20.05.2013, 10:14:12
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Parintele Bartolomeu Anania despre "Oastea Domnului"

<<Eu am cunoscut Oastea Domnului nu atât ca organizație, ci mai mult prin intermediul unor oameni reprezentativi. Eram proaspăt intrat la Patriarhie, în toamna anului 1948; deci se instalase regimul comunist. Nu știu dacă la acea vreme Oastea Domnului era sau nu formal interzisă, dar știu că l-am cunoscut la București pe Lascarov Moldovanu, care a fost un mare intelectual și un mare animator al Oastei Domnului și care, cu îngăduința Patriarhului Iustinian, mergea în Biserica Sf. Spiridon și vorbea credincioșilor la anumite ore, în afara spațiului liturgic. Așa am luat cunoștință, mai mult, cu Oastea Domnului, înainte de a o cunoaște din literatură și din mărturii directe.

Am stat în închisoare cu oameni care făceau parte din Oastea Domnului și care, realmente, sufereau pentru credință. Nu le mai țin minte numele. În închisoare, de multe ori, stai doar câteva ceasuri cu cineva într-o celulă și se fac schimbările.

În ceea ce mă privește, sigur că sunt un sprijinitor al Oastei Domnului și, în sensul creștin al cuvântului, sunt mândru că am intervenit de mai multe ori în favoarea ei. Pentru că Oastea Domnului a fost și se găsește încă sub semnele unor controverse din partea unora care n-o înțeleg suficient. Care mai mult se tem de ea decât o iubesc. Așa încât și în Sf. Sinod am pledat pentru ca Oastea Domnului să funcționeze sub umbrela ocrotitoare, sub binecuvântarea Bisericii Ortodoxe Române. De asemenea, am intervenit ca săptămânalul <<Iisus Biruitorul>> să poată apărea cu binecuvântarea Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Totodată, am încurajat și activitatea părintelui Vasile Mihoc, admirabilul profesor de Noul Testament de la Facultatea de Teologie din Sibiu, cel care este, într-un fel, duhovnicul și îndrumătorul Oastea Domnului.

Am cunoscut pe conducătorii Oastei Domnului la câteva ședințe pe care le-am avut, în special când s-a ivit grupul dizident al lui Suciu, și am intervenit puternic să despărțim apele. Pentru că, la un moment dat, din cauza grupului Suciu începuse să se creeze o stare de confuzie. Și eu am fost întotdeauna de principiul că un dialog real între două sau mai multe entități se face numai pe baza unor identități precise, bine definite.
Așa încât, din oficiul și răspunderea pe care le am, încurajez activitatea fraților ostași, sunt în legătură permanentă cu ei, îi văd și în timpul anului, nu numai când vin cu grămada să mă colinde de Crăciun – vin câte 120 – 140 și îmi face foarte-foarte mare plăcere să îi văd. Oameni liniștiți, cumsecade și care își propun, prin liber-consimțământ, să ducă o viață creștină mai elevată, mai controlată, și deci călăuzitoare către mântuire. [...]>>

ÎPS Bartolomeu ANANIA, Mitropolitul Vadului, Feleacului si Clujului – fragment din “Omoforuri – Arhierei ai Bisericii Ortodoxe Române, despre Oastea Domnului”, Editura Agnos -Sibiu.
http://www.oasteadomnului.ro/2012/ip...astea-domnului
Reply With Quote
  #54  
Vechi 20.05.2013, 10:16:11
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Oastea Domnului este cunoscuta in Biserica Ortodoxa Romana ca fiind o asociatie religioasa controversata. Unii oameni ai Bisericii (ierarhi, preoti, laici) o accepta, fac parte din ea si o sustin, in timp ce altii sunt rezervati in privinta ei. Oastea Domnului a aparut ca o miscare de emancipare a vietii religioase a ortodocsilor romani, in spirit traditionalist, axata pe coordonarea activitatii crestinilor practicanti (apostolat laic si voluntariat duhovnicesc).

Activitatea misioana a Oastei Domului a inregistrat atat aspecte pozitive, cat si complicate controverse si ispite, asupra carora s-au aplecat, cu rabdare si jertfelnicie, atat slujitorii Bisericii, cat si credinciosii Oastei Domnului.

Atata vreme cat este controlata de Biserica, miscarea in sine are un rol benefic: ajuta ierarhia in munca pastoral-misionara. Nu putem putem trece insa cu vederea nici faptul ca, acolo unde autoritatea bisericeasca a lipsit, s-au inregistrat cazuri de desprindere a Ostasilor de la Ortodoxie sau trecerea lor la anumite culte. Cultele neoprotestante care activau in Romania in perioada interbelica si-au intetit propaganda, incercand sa prezinte Oastea Domnului ca fiind o incercare de reforma de tip protestant in sanul Bisericii Ortodoxe Romane, pe de-o parte, si sa-i ademeneasca pe Ostasi sa treaca la ele, pe de alta parte.

De asemenea, multi dintre cei care au aderat la Oastea Domnului au facut-o intr-un spirit protestant. De aici si atitudinea rezervata a unor oameni ai Bisericii fata de Oastea Domnului, ce le apare mai degraba ca un amestec de Ortodoxie si sectarism. Potrivit lor, chiar si in zilele noastre, adunarile Oastei Domnului inca mai prezinta o influenta vadita in spirit neoprotestant, fapt remarcat mai ales in cantecele, rugaciunile si predicile lor.>>
http://www.crestinortodox.ro/religie...ui-125463.html
Reply With Quote
  #55  
Vechi 20.05.2013, 10:18:24
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Oastea Domnului este o mișcarea din cadrul Bisericii Ortodoxe Române, care a luat ființă în anul 1923, la inițiativa Preotului Iosif Trifa.

După definiția pe care i-a dat-o Părintele Iosif Trifa, Oastea Domnului este „Aflarea și
vestirea lui Iisus Hristos cel răstignit”.

După 1948 mișcarea a fost trecută de regimul comunist în ilegalitate, iar în 1990 „Oastea Domnului” a fost reabilitată de Statul Român și de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe.
În zilele noastre, Oastea Domnului are sediul administrativ la Sibiu, unde dispune de Editură, Librărie și tipografie proprie. Aici se tipărește, cu binecuvîntarea Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, săptămînalul „Iisus Biruitorul” având ca supliment revista pentru tineri „Timotheos”.

Oastea Domnului este condusă de un Sfat Frățesc Operativ din care fac parte aproximativ 30 de membri, reprezentanți ai zonelor.
Oastea Domnului este prezentă aproape pe tot teritorul României dar și dincolo de granițele ei. Activitatea Oastei Domnului are ca bază așa numitul „voluntariat al laicilor”, chiar dacă din mișcare fac parte și numeroși clerici.

Întîlnirile membrilor Oastei Domnului au loc în biserici, case parohiale sau particulare, după Slujbele Bisericii. Programul acestor întîlniri frățești, cuprinde: rugăciuni, cântări, poezii religioase, cuvinte de învățătură și de mărturisire duhovnicească, cateheze și activități pentru copii și tineri. De asemeni, zonal sau regional, Oastea Domnului dezvoltă o bogată activitate socială în penitenciare, așezăminte sociale și umanitare.
Pr. Ioan Bria, reputat profesor și teolog ortodox, cunoscând și apreciind activitatea Oastei Domnului, a ilustrat plastic adunările Oastei Domnului cu conceptul: „Liturghia de după Liturghie”.

"Oastea Domnului este un copil al Bisericii. S-a născut și trăiește sub aripa Bisericii. Oastea Domnului nu e ceva mai mult decât Ortodoxia, ci e o familie restrânsă, o comuniune de frățietate evanghelică cu gândul precis de a trăi mai intens învățăturile Bibliei și ale Bisericii.
Ne trudim doar să ieșim din comunul vieții, să creștem în Domnul, pentru mântuirea sufletelor noastre. Oastea Domnului nu are nici o pretenție dogmatică sau canonică. N-avem nimic de adăugat canoanelor. Oastea nici nu a vrut și nici nu vrea să facă reguli peste sau în contra Bisericii. Dar Oastea Domnului vrea să trăiască, cu toata ființa, regulile existente ale Bisericii..." - fragment din Moțiunea din 12 septembrie 1937 (cu valoare de testament și hotărîre în legătură cu poziția și rolul Oastei Domnului în Biserica Ortodoxă).>>
http://ro.wikipedia.org/wiki/Oastea_Domnului
Reply With Quote
  #56  
Vechi 20.05.2013, 10:23:50
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

@Parascheva16


Dumneavoastra imi spuneti: <<Mai citeste odata ce am spus si in ce context. Nu am spus nicaieri ca sa nu iubesti oamenii de alte confensiuni, ci am spus sa nu ne dam cu ecumenismul de dragul iubirii omenesti si sa nu e bine sa nu marturisim invatatura ortodoxa in numele iubirii, care se tot flutura cand vine vb. cine deine Adevarul si cine ba. (sau e bine sa incalci invatatura ortodoxa de dragul iubirii omenesti?)>>


Doamna,

1. Va suparati degeaba.

2. Daca tot vreti sa ma puneti la punct (e dreptul fiecarui om si-l respect) , nu credeti ca ar fi necesar ca, mai intai, sa cititi mai atent ce a spus Sfantul Nectarie? Deci: nu eu am spus, chiar nu am pretentii sa cititi cu atentie ce spun eu. Daca cititi bine, daca nu?


3. M-am obisnuit deja ca postarile mele (unele) sa fie catalogate: moderniste, ecumeniste, chiar daca sunt CITATE din vorbele Sfantului Nectarie Taumaturgul sau ale Sfantului Siluan Athonitul sau daca am postat din cuvantul rostit la Sfanta Liturghie sau din Sfanta Scriptura. E dreptul dvs. sa ganditi asa si al meu sa cred ca nu aveti dreptate nici dvs. nici altii care ma caracterizeaza astfel. N-avem voie sa avem pareri diferite? Forumul e deschis (cu anumite conditii) oricaror pareri.

Sfantul Nectarie spune (din citatul de mai sus) :
<< Acestea, ca unele ce se referă numai la credință, lasă liberă și neatinsă iubirea, căci dogma nu se războiește cu dragostea.>>
<<Niciodata nu se cuvine să se jertfească iubirea pentru o deosebire de dogmă.>>

<< Căci acolo unde este dragoste, este și adevăr, și lumină, iar râvna cea mincinoasă și slava plină de rătăcire sunt vădite și alungate de lumină și iubire.

Chestiunile legate de crediță nu trebuie să micșoreze iubirea. Învățătorii urii sunt ucenicii celui rău, fiindcă dintru același izvor nu curg și dulcele, și amarul.>>

Daca aceste vorbe inseamna modernism/ecumenism inseamna ca l-ati numit si pe Sfantul Nectarie: ecumenist.

Last edited by Nastya; 20.05.2013 at 10:25:51.
Reply With Quote
  #57  
Vechi 20.05.2013, 10:28:23
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
E ca si cand ai spune: "talantul ramane talant, indiferent daca il cheltui prosteste, fara nici un profit, il ingropi in pamant sau il investesti cu un profit bun".

Restul nu mai comentez ca este cel putin la fel de superficial.
Cei care au botezul ortodox au un punct de pornire ,pot fi pomeniti la sfintele slujbe ,mai ales cand sunt copii .
Am o cunostinta a carei nepoata din America nu vrea sa isi boteze copilul ,ca sa nu isi supere sotul asiatic
Matusa ei vrea sa treaca acest copil de 3 ani la sf.Liturghie si nu are cum.
Nici la psaltire nu as sfatui-o sa il treaca ,poate la acatist
Reply With Quote
  #58  
Vechi 20.05.2013, 10:32:05
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
„Căci acolo unde este dragoste, este și adevăr, și lumină, iar râvna cea mincinoasă și slava plină de rătăcire sunt vădite și alungate de lumină și iubire.”
Strânsa legătură dintre iubire și adevăr o mărturisim mereu, la Sfânta Liturghie, înainte de Crez, când zicem: „Să ne iubim unii pe alții ca într-un gând să mărturisim”.

Deci nu e cu putință rostirea adevărului fără ca mai întâi să ne iubim.
Însă numai așa cum s-a citat mai sus, în unitatea iubire-adevăr-lumină.

Căci adevărul dacă e singur înăbușă iubirea, iubirea singură ajunge să justifice păcatul; iar când se întâmplă așa, atât adevărul cât și iubirea sunt în întuneric.
Reply With Quote
  #59  
Vechi 20.05.2013, 10:53:47
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Cei care au botezul ortodox au un punct de pornire ,pot fi pomeniti la sfintele slujbe ,mai ales cand sunt copii .
Am o cunostinta a carei nepoata din America nu vrea sa isi boteze copilul ,ca sa nu isi supere sotul asiatic
Matusa ei vrea sa treaca acest copil de 3 ani la sf.Liturghie si nu are cum.
Nici la psaltire nu as sfatui-o sa il treaca ,poate la acatist
Corecta remarca, anita. Nici pe copiii, care sunt botezati catolici sau de alta religie, din familie nu ii putem pomeni la Sf. Liturghie.
Biserica nu se roaga decat pentru cei din Biserica. Sa ne amintim ca nici catehumenii, care si-au declarat intentia de a deveni ortodocsi si se pregatesc in acest sens, nu stau la Sf. Liturghie, ci sunt poftiti afara pana cand se boteaza.
Reply With Quote
  #60  
Vechi 20.05.2013, 13:51:50
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Corecta remarca, anita. Nici pe copiii, care sunt botezati catolici sau de alta religie, din familie nu ii putem pomeni la Sf. Liturghie.
Biserica nu se roaga decat pentru cei din Biserica. Sa ne amintim ca nici catehumenii, care si-au declarat intentia de a deveni ortodocsi si se pregatesc in acest sens, nu stau la Sf. Liturghie, ci sunt poftiti afara pana cand se boteaza.


<<Ectenia catehumenilor
Prima parte a Sfintei Liturghii se încheie cu o ectenie în care rugăciunea se concentrează asupra celor care nu au primit botezul. Este vorba despre catehumeni, cei chemați să devină creștini, care au dreptul să participe la slujba numai până în acest moment. >>

<<În zilele noastre mulți liturgiști au pus problema scoaterii ecteniei catehumenilor din Sfânta Liturghie argumentând prin aceea că, catehumenatul a dispărut încă din secolul al VI-lea și ca urmare această ectenie se adresează unei „categorii inexistente de asistenți”. Liturghierul prevede de altfel posibilitatea de a o lăsa afară „la nevoie” și în practică acest lucru se întâmplă des.

Și totuși catehumenii nu mai sunt „o categorie inexistentă de asistenți”. Se întâmplă azi ca oameni maturi să-și asume calitatea de catehumeni în vederea botezului. Chiar mai mult, după căderea comunismului, în unele Biserici Ortodoxe (Sârba, Rusa etc) a început organizarea catehumenatului pentru cei nebotezați în perioada de ateism și care doresc să devină creștini ortodocși. În aceste condiții ectenia catehumenilor devine foarte actuală.>>
Puteti citit tot articolul pe:
http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-27.html


Referitor la intocmirea unui pomelnic cred ca cel mai bine e sa vorbiti cu preotul slujitor (sau daca e parintele dvs. duhovnioc e si mai bine) si sa-i spuneti pe cine doriti sa treceti in pomelnic. Asta pentru ca, asa cum o sa vedeti din cateva link-uri pe care o sa le dau mai jos, nu e chiar asa alb/negru.

Stiu ca la Proscomidie se pomenesc si se scot particele doar pentru crestinii ortodcsi spovediti, fara patimi (sa nu fie betivi, sa nu fie fumatori etc.), doar pentru crestinii ortodocsi cununati in Sfanta Biserica etc.
E adevarat ca respectand aceste cerinte, (si treb uie sa le respectam) cred ca mai toate pomelnicile vor fi cam goale. Putini dintre noi indeplinesc aceste cereri.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mărturisire de credinta impotriva Ecumenismului (!!) colaps Generalitati 72 27.12.2015 02:21:26
articol marturisire evreu E_my Iudaismul 172 26.02.2012 11:20:47
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie andrei_im Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 170 21.11.2010 20:57:23
Despre spovedanie sau marturisire-mihail florin ionut12 Generalitati 1 21.11.2010 13:59:40