![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ori toate astea pentru mine inseamna...sa nu mai fie om, ci sfant, duh, dumnezeu.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oare numai sfinții au fost chemați la sfințenie? Nu toți ar trebui să fim? Iar până nu suntem sfinți suntem păcătoși, adică despărțiți de Dumnezeu. Putem fi și într-o altă stare?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu daca toti trebuie sa fim sfinti. Daca asa am fost prevazuti de Dumnezeu. Numai unii au chemare pentru preotie, sau monahism, numai unii au haruri deosebite de la Dumnezeu (clarviziune, vindecari etc.) As indrazni sa spun ca exista si alta stare. Sfintia este extrema pozitiva, pacatosenia este extrema negativa. Poate ca totusi sunt oameni care nu sunt sfinti, dar nici foarte pacatosi. Putem fi cu Dumnezeu si daca nu suntem perfecti. Ne straduim si El ne vede si ne stie. Nu toti suntem sfinti, dar nici criminali sau diavoli. Mai facem pacate mai marunte. Si ramanem totusi cu Dumnezeu. E greu de pus un marcaj. Talharul acela de pe cruce, de langa Iisus, numai cu un cuvant a ajuns la alta stare. Era pacatos, a ajuns in Rai. Nici n-o fi fost asa de rau, ca altfel nu s-ar fi schimbat. Caci cel rau era celalalt talhar.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#4
|
|||
|
|||
![]()
De acord că există o gradație, că putem fi mai mult sau mai puțin păcătoși, însă chemarea la sfințenie ne-o adresează Mântuitorul tuturor: “Drept aceea, fiți voi desăvârșiți, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârșit este! (Matei 5, 48), dar încă din Vechiul Testament ne adresase Dumnezeu chemarea: „Fiți sfinți, precum sfânt sunt Eu”.
De altfel, sfințenia este starea de înviere, iar Hristos pentru asta a venit: ca să fim vii. Atâta vreme cât ne opunem sfințeniei, ne opunem Vieții celei adevărate, nu o primim, alegem să rămânem în moarte. Monahismul și preoția sunt, într-adevăr, două chemări specifice, nu sunt pentru toată lumea, pentru că nu toți trebuie să fie preoți și nu toți sunt chemați să se sfințească în singurătate. Ceilalți trebuie să se sfințească în lume - cu familie sau fără, dar lucrând și trăind după voia lui Dumnezeu. Atâta vreme cât trăim după voia noastră, refuzând sistematic chemările lui Dumnezeu, nu ne vom sfinți și nu vom învia. Iar dacă nu înviem acum, nu vom învia nici în veci. Ai spus bine: „ne străduim”. Dacă într-adevăr suntem sinceri în strădania noastră de a ne asemăna lui Dumnezeu, suntem pe calea cea bună, chiar dacă moartea ne va găsi nedesăvârșiți. Dar dacă ne mulțumim cu starea noastră mediocră și nu mai căutăm să ne împotrivim păcatului, nu ne vom mântui, fiind deja morți sufletește, căzuți în nesimțire duhovnicească. Cum spui în titlul topicului, fiecare Îl iubește altfel pe Dumnezeu. Sfințenia tocmai asta înseamnă: să-L iubești pe Dumnezeu. Și nu doar din gură, evident, ci cu întreaga viață. Dacă-L iubești nu vei suferi păcatul, care I se opune, care te desparte de El, care este ne-iubire, moarte. Dar tocmai în asta ne constatăm cel mai mare păcat, când ne dăm seama că nu-L iubim, de fapt. Și nu-L iubim pentru că nu-L cunoaștem. Iar de vrem să-L cunoaștem, asta o facem și citind cuvintele Lui, și rugându-ne (adică dialogând cu El), și, mai ales, lucrând după voia Sa („lumină poruncile Tale sunt”). De aceea, mântuirea nu este un dar care ne așteaptă sau nu la sfârșitul vieții, ci este comuniunea cu Dumnezeul cel Viu, care trebuie realizată acum și aici. De aceea „în ce stare vei fi găsit (la sfârșitul vieții), în aceea vei fi judecat”: vom fi găsiți vii – ne vom mântui; vom fi găsiți morți – așa vom fi pentru veșnicie, incapabili de a mai spori în iubire, pentru că ne-am oprit demult. Last edited by N.Priceputu; 23.05.2013 at 17:37:42. |
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
"Fiți, dar, voi desăvârșiți, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârșit este." Matei 5:48 Citat:
Daca te complaci in asta, nu. Iar topicul asta pana la urma despre asta se pare ca este: complacere, autojustificare. Citat:
Ramai alaturi de "Dumnezeu". Unul imaginar. Citat:
Citat:
Pe urma, unul din ei a luat o decizie care i-a schimbat viata, si anume si-a recunocut pacatele. Tu se pare ca esti pornita mai degraba sa le justifici.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca ti-au explicat cam aceleasi lucru, lucruri pe care in continuare tu nu vrei sa le intelegi.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A-si iubi mai mult decat pe Dumnezeu partenerul, il transforma pe acesta din urma in idol si nu e bine. Sau a crede ca Dumnezeu ne cere imposibilul, iarasi nu e corect. Iar a ne crede pe noi mai buni decat Dumnezeu, e o prostie. In ceea ce-i priveste pe sfinti, sophia, ei ajung la desavarsire inca din timpul vietii, lucru care se observa. Si noi folosim sintagma "e un sfant!", chiar atunci cand cineva e bun si incoruptibil. Cu atat mai mult merita aceste cuvinte un om care s-a pus in slujba lui Dumnezeu, I-a facut voia Lui si a ajuns la o stare de dezpatimire si credinta desavarsita. Vezi bine, ca lumea il considera sfant pe Pr. Arsenie Papacioc inca din timpul vietii, odata ce l-a intalnit. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Apoi, ca unii sfinti au primit harisme speciale este cu totul o alta discutie. Si in nici un caz nu este o discutie despre predestinare sau ca Dumnezeu i-a ales doar pe ei sa fie sfinti. Nu. El ne-a ales pe toti, dar noi nu L-am ales pe El.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Citez din ceva ce a spus altcineva (nu eu) dar mi se pare relevant: "Limitele sunt semnul măsurii, dar și al neputinței noastre. Ele pot fi ușa care se deschide fie spre cer, fie spre iad. Pentru unii, sunt un maximum până la care pot ajunge; pentru alții, minimumul necesar. Aceste două posibilități arată clar dacă viața unui creștin este un succes sau un eșec lamentabil. Oprește-te o clipă și întreabă-te: Dacă este vorba de ascultare, mă interesează limita de sus sau cea de jos? Când citesc Cuvântul lui Dumnezeu, caut maximumul, vreau să aflu cât mai mult, sau un minim necesar, cu care să îmi liniștesc conștiința și să Îl conving pe Dumnezeu că nu sunt chiar atât de rău, încât să nu mă poată lua la cer? [...] Dumnezeu te îndeamnă să vezi, dincolo de limitele tale, nemărginirea Sa; dincolo de neputințele tale, atotputernicia Sa și dincolo de norii întristărilor, bucuria Sa. El te cheamă să îndrăznești, să asculți și să iubești. Și marea se va face drum încă o dată."
Plus as mai cita si din Biblie: "Pentru că cine va păzi toată legea, dar va greși într-o singură poruncă, s-a făcut vinovat față de toate poruncile." (Epistola soborniceasca a Sfantului Apostol Iacov, cap. 2, versetul 10) |
|