Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #291  
Vechi 01.06.2013, 19:39:15
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Decebal a sustinut mai multe la inceput (de exemplu ca Sfintei Fecioare nu i s-a sters pacatul stramosesc la Intrupare,
Asta era la nivel de ipoteză de lucru, de aceea îți doresc să citești mai atent altă dată.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
ca nu avea importanta acceptul sau pentur zamislire, etc.).
Aici am precizat cu totul altceva, anume că Fecioarei Maria nu i s-a făcut o ofertă pe care să o aleagă sau să o respingă, nu i s-au prezentat alternative de alegere iar ea să aleagă ce vrea ea. Dealtfel textul biblic este foarte clar din acest punct de vedere. Interpretarea lui Cătălin este pur și simplu paralelă cu ceea ce am afirmat, mistificând adevăratul înțeles al spuselor mele, spuse dealtfel, spre deosebire de ale lui, argumentate cu Sfânta Scriptura, cu revelația dumnezeiască.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
..., dar a mai ramas cu un singur lucru, ca Sfanta Fecioara nu a primit har la Intrupare. Practic aceasta afirmatie e ce amia absurda dintre toate celelalte, cred ca e mai gresita decat dogma catolica a Neprihanitei Zamisliri. E si fara logica, din moment ce era Domnul in pantece cum sa nu fie si har? Ar insemna ca de fapt nu e Domnul, ci un om, adica un fel de nestorianism. Desi am dat o multime de citate el continua sa spuna acelasi lucru.
La toate aceste superstiții și iuțeli de mână am răspuns deja, ba mai mult am mai adus și susținerea Apostolilor și a Părinților Bisericii. Și ca să pun punct citez din Evanghelia după Ioan: "Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise." (Ioan 7, 39) Acest verset din Evanghelia după Ioan arată foarte clar că Fecioara Maria nu a primit Duhul Sfânt sau harul interior la Întruparea Fiului, pur și simplu pentru faptul că Duhul, potrivit iconomiei Noului Legământ, nu era dat, așa cum foarte clar afirmă Revelația dumnezeiască prin gura Sfântului Apostol Ioan.
Reply With Quote
  #292  
Vechi 01.06.2013, 23:39:42
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
La toate aceste superstiții și iuțeli de mână am răspuns deja, ba mai mult am mai adus și susținerea Apostolilor și a Părinților Bisericii. Și ca să pun punct citez din Evanghelia după Ioan: "Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise." (Ioan 7, 39) Acest verset din Evanghelia după Ioan arată foarte clar că Fecioara Maria nu a primit Duhul Sfânt sau harul interior la Întruparea Fiului, pur și simplu pentru faptul că Duhul, potrivit iconomiei Noului Legământ, nu era dat, așa cum foarte clar afirmă Revelația dumnezeiască prin gura Sfântului Apostol Ioan.
De unde reiese ca versetul de mai sus se refera si la Fecioara Maria?

Poate ca ai raspuns la aceste "superstitii si iuteli de mana", cum spui, dar nu ai convins pe nimeni. Iar eu iti spun: "Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputință".
Reply With Quote
  #293  
Vechi 01.06.2013, 23:50:41
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Aici am precizat cu totul altceva, anume că Fecioarei Maria nu i s-a făcut o ofertă pe care să o aleagă sau să o respingă, nu i s-au prezentat alternative de alegere iar ea să aleagă ce vrea ea.
Adica Dumnezeu i-a anulat liberul arbitru Fecioarei Maria?!?
Reply With Quote
  #294  
Vechi 02.06.2013, 15:05:34
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Doamnă Miha-Anca, dacă pe voi nu vă conving Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți, adică Sfânta Tradiție a Bisericii, cred că problema este la voi, nu la Sfânta Tradiție. În general ca principiu este recomandat ca noi să ne ridicăm la înățimea și profunzimea Tradiției, iar nu să o coborâm la nivelul nostru și să ne mai și tragem de șireturi cu reprezentanții ei; între Apostoli și Părinți pe de o parte, și un Cătălin2 care a frunzărit două articolașe pe internet, dați-mi voie să mă respect pe mine însumi și să aleg Sfânta Tradiție și pe reprezentanții ei legitimi și autentici, iar nu pe cineva care nici nu citește Tradiția, nici nu înțelege și nici nu trăiește corespunzător. Ceea ce dumneavoastră și Cătălin continuați să faceți nu este altceva decât să respingeți pe față adevărul dumnezeiesc revelat, pentru că respingeți pe față adevărul Sfintei Scripturi, probabil pe temeiul unor superstiții religioase nu se știe cum formate și de către cine propovăduite și pe temeiul că noi știm cu mintea noastră limitată și neiluminată de Duhul adevărului cum stă treaba mai bine cu adevărurile revelate divin decât chiar mesagerii și interpreții autentici ai Revelației. Cred că este cazul să vă mai smeriți nițel și să recunoașteți neputința voastră de a înțelege, iar nu să refuzați acceptarea adevărurilor dumnezeiește revelate. Justificările pe care le-am adus personal, pe lângă citatele din Scriptură și din Tradiție sunt oricum, pentru un creștin mai răsărit, suficient de potrivite pentru a justifica poziția, nu a mea, ci a Sfintei Tradiții.
Reply With Quote
  #295  
Vechi 02.06.2013, 21:51:47
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
M-ar interesa ce credeți despre următorul aspect: dacă Sfinții Părinți nu au declarat că susțin Neprihănita Zămislire, dar totuși dna Noesia o susține, înseamnă că dumneaei nu mai este ortodoxă ?
Absolut corect!
Reply With Quote
  #296  
Vechi 02.06.2013, 23:09:31
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Doamnă, vă rog mult să mai și citiți ceea ce s-a scris înainte să postați dumneavoastră, să vedeți atent dacă nu cumva au mai fost aduse idei în discuție pentru ca să nu fie alții nevoiți să le reia.

Referitor la harul despre care vorbește arhanghelul Gabriel, am mai scris de câteva ori că este posibil, cel puțin din punctul meu de vedere, ca în acest contrext să aibă altă semnificație decât ceea ce înțelegem noi acum prin cuvântul har, și asta datorită multitudinii de semnificații pe care le poate avea acest cuvânt în Sfintele Scripturi. Am repetat de vreo câteva ori acest lucru, chiar am dat trimiteri al articole care vorbesc despre cuvântul har în Biblie (și pe care le voi mai da o dată):

Grace - Baker's Evangelical Dictionary of Biblical Theology
http://www.biblestudytools.com/dicti...ary/grace.html


The meaning of "Grace" (χαρις) in the Bible
http://www.bible-researcher.com/grace.html

Harul la care se referă evanghelistul Luca este zămislirea și nașterea lui Iisus. În acest caz este evident că textul se interpretează prin el însuși, nu este nevoie de transpunerea ilegitimă și abuzivă într-o paradigmă din care nu face parte. Cuvântul har ca termen al teologiei biblice neo-testamentare are mai multe semnificații, iar cea dată de romaniști este inaplicabilă textului de la Luca. Textul este despre cu totul altceva decât ceea ce în mod ilegitim și abuziv sugerează exegeza greșită a romaniștilor. Prin asta nu spun că Maria a fost sau nu zămislită fără de păcat, ci doar faptul evident pentru cei care citesc textul biblic că acest text nu susține interpretarea romanistă. Cine știe, poate că sunt alte texte care să și aibă relevanță, spre deosebire de acesta care este folosit în mod nejustificat, ilegitim și abuziv pentru a încerca justificarea unei așa zise dogme de credință.

"Iar în a șasea lună a fost trimis îngerul Gavriil de la Dumnezeu, într-o cetate din Galileea, al cărei nume era Nazaret, către o fecioară logodită cu un bărbat care se chema Iosif, din casa lui David; iar numele fecioarei era Maria. Și intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui și cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta ? Și îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu. Și iată vei lua în pântece și vei naște fiu și vei chema numele lui Iisus. Acesta va fi mare și Fiul Celui Preaînalt se va chema și Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său. Și va împărăți peste casa lui Iacov în veci și împărăția Lui nu va avea sfârșit. Și a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu știu de bărbat ? Și răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea și Sfântul care Se va naște din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema. Și iată Elisabeta, rudenia ta, a zămislit și ea fiu la bătrânețea ei și aceasta este a șasea lună pentru ea, cea numită stearpă. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputință. Și a zis Maria: Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău ! Și îngerul a plecat de la ea." (Luca 1, 26-38)

Din textul evangheliei se vede foarte clar că interpretarea cuvântului har aici are un cu totul alt sens decât acela de har sfințitor. Este vorba de har în accepțiunea de dar de la Dumnezeu sau de favoare sau onoare înaintea lui Dumnezeu, și nicidecum de altă accepțiune. Acel kecharitomene (tradus cu "ceea ce ești plină de har") de la 1, 28 poate fi tradus în multe feluri, și ca mult dăruită, mult favorizată, mult sau special onorată și din contextul pericopei reiese evident că nu se referă la starea de a fi fără de păcat. Textul are în vedere cu totul altceva. Este vorba despre marea onoare, marea binecuvântare până la urmă a Mariei de primi în pântec și de a naște pe Iisus care se va chema Fiul Celui Preaînalt și a cărui împărăție nu va avea sfârșit.
In afara de versetele din Biblie, nu prea vad, in afara unei pareri personale inspirate din lucrari protestante, cu privire la har, la care Stinti Parinti faceti referinta si pe care ii invocati ca argument persuasiv pentru cei, care nu va cred pe cuvant?

Eu am adus ca argument lucrarea Pr. Staniloae "Fecioara Maria la ortodocsi si catolici", lucrare in care autorul se foloseste de Sf. Traditie si de lucrari ale catolicilor scrise printre altele de Jugie, teolog catolic, conceptii ale caruia le compara cu invatatura ortodoxa.

Grace - Baker's Evangelical Dictionary of Biblical Theology
Dar dictionarul ortodox ce spune? Ar fi interesant de stiut.
Reply With Quote
  #297  
Vechi 02.06.2013, 23:13:20
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Doamnă Miha-Anca, dacă pe voi nu vă conving Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți, adică Sfânta Tradiție a Bisericii, cred că problema este la voi, nu la Sfânta Tradiție. În general ca principiu este recomandat ca noi să ne ridicăm la înățimea și profunzimea Tradiției, iar nu să o coborâm la nivelul nostru și să ne mai și tragem de șireturi cu reprezentanții ei; între Apostoli și Părinți pe de o parte, și un Cătălin2 care a frunzărit două articolașe pe internet, dați-mi voie să mă respect pe mine însumi și să aleg Sfânta Tradiție și pe reprezentanții ei legitimi și autentici, iar nu pe cineva care nici nu citește Tradiția, nici nu înțelege și nici nu trăiește corespunzător. Ceea ce dumneavoastră și Cătălin continuați să faceți nu este altceva decât să respingeți pe față adevărul dumnezeiesc revelat, pentru că respingeți pe față adevărul Sfintei Scripturi, probabil pe temeiul unor superstiții religioase nu se știe cum formate și de către cine propovăduite și pe temeiul că noi știm cu mintea noastră limitată și neiluminată de Duhul adevărului cum stă treaba mai bine cu adevărurile revelate divin decât chiar mesagerii și interpreții autentici ai Revelației. Cred că este cazul să vă mai smeriți nițel și să recunoașteți neputința voastră de a înțelege, iar nu să refuzați acceptarea adevărurilor dumnezeiește revelate. Justificările pe care le-am adus personal, pe lângă citatele din Scriptură și din Tradiție sunt oricum, pentru un creștin mai răsărit, suficient de potrivite pentru a justifica poziția, nu a mea, ci a Sfintei Tradiții.
Decebal , eu nu am pareri personale, ci ma inspir din Sfintii Parinti.
Reply With Quote
  #298  
Vechi 03.06.2013, 15:14:26
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Și ca să pun punct citez din Evanghelia după Ioan: "Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise." (Ioan 7, 39) Acest verset din Evanghelia după Ioan arată foarte clar că Fecioara Maria nu a primit Duhul Sfânt sau harul interior la Întruparea Fiului, pur și simplu pentru faptul că Duhul, potrivit iconomiei Noului Legământ, nu era dat, așa cum foarte clar afirmă Revelația dumnezeiască prin gura Sfântului Apostol Ioan.

Doamnă Miha-Anca, dacă pe voi nu vă conving Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți, adică Sfânta Tradiție a Bisericii, cred că problema este la voi, nu la Sfânta Tradiție. În general ca principiu este recomandat ca noi să ne ridicăm la înățimea și profunzimea Tradiției, iar nu să o coborâm la nivelul nostru și să ne mai și tragem de șireturi cu reprezentanții ei; între Apostoli și Părinți pe de o parte, și un Cătălin2 care a frunzărit două articolașe pe internet, dați-mi voie să mă respect pe mine însumi și să aleg Sfânta Tradiție și pe reprezentanții ei legitimi și autentici, iar nu pe cineva care nici nu citește Tradiția, nici nu înțelege și nici nu trăiește corespunzător. Ceea ce dumneavoastră și Cătălin continuați să faceți nu este altceva decât să respingeți pe față adevărul dumnezeiesc revelat, pentru că respingeți pe față adevărul Sfintei Scripturi, probabil pe temeiul unor superstiții religioase nu se știe cum formate și de către cine propovăduite și pe temeiul că noi știm cu mintea noastră limitată și neiluminată de Duhul adevărului cum stă treaba mai bine cu adevărurile revelate divin decât chiar mesagerii și interpreții autentici ai Revelației. Cred că este cazul să vă mai smeriți nițel și să recunoașteți neputința voastră de a înțelege, iar nu să refuzați acceptarea adevărurilor dumnezeiește revelate. Justificările pe care le-am adus personal, pe lângă citatele din Scriptură și din Tradiție sunt oricum, pentru un creștin mai răsărit, suficient de potrivite pentru a justifica poziția, nu a mea, ci a Sfintei Tradiții.
Reply With Quote
  #299  
Vechi 03.06.2013, 16:53:22
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Niciodata nu am inteles cum un prelat, oricat de "bine cotat" ar fi, isi poate permite sa-si dea cu parerea despre lucruri care tin de Dumnezeu si dumnezeire, avand ca baza de pornire... logica. Oricat de "mare" ar fi parintele Staniloaie, a scris o carte care are ca subiect greselile catolicilor, argumetele fiind...logice; niciodata nu a spus ca sunt revelatii divine. De altfel nici nu e vreun sfant si nu inteleg cum poate fi luat ca punct de reper..
Ar fi de dorit sa citesti mai intai lucrarea si apoi sa-ti dai cu parerea. Daca ceva din cele scrise de Pr. Staniloae nu ti se pare in ordine, atunci scrie un mesaj, ca sa discutam despre acest lucru. A critica fara a sti ce critici, e inutil.
Reply With Quote
  #300  
Vechi 03.06.2013, 17:01:54
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Doamnă, dacă ați fi citit ceea ce s-a scris până acum, v-ați fi dat seama de multe lucruri atât cât se poate bineînțeles. Maica Domnului la Bunavestire nu a primit Duhul Sfânt, ci Duhul Sfânt a umbrit-o pentru a avea loc zămislirea Fiului lui Dumnezeu. Este o diferență semnificativă între primirea Duhului și umbrirea Duhului: umbrirea Duhului a avut loc cu Maria Fecioara la Bunavestire, primirea Duhului a avut loc după Înviere și Pogorârea Duhului Sfânt. Vă rog deci să faceți distincție între acestea și dacă credeți că vreun Sfânt Apostol, Părinte sau vreun Teolog ar spune altceva decât ce am spus eu aici vă rog să îmi faceți și mie cunoștință cu opera și persoana lui.

Iar în ceea ce îl privește pe sfântul Ioan Botezătorul felul în care Duhul Sfânt a lucrat cu el în pântecele Elisabetei ține tot de iconomia Vechiului Testament, iar nu de iconomia Noului Testament, a "harului interior" așa cum a fost denumit de mai mulți utilizatori și de mai multe ori chiar pe acest fir de discuție; dar dacă ați fi ascultat de mine și ați fi citit și studiat cu atenție v-ați fi dat seama de aceste lucruri și nu mai era necesară glosarea pe marginea acelorași probleme. Chiar una dintre mărturiile sfântului profet Ioan Botezătorul este Botezul cu Duhul Sfânt cu care Hristos avea să fie Cel Care va boteza; despre acest Botez în Duh Sfânt este vorba atunci când vorbim despre renașterea la o nouă viață din Dumnezeu. Dacă dumneavoastră îmi veți arăta că Fecioara Maria ar fi fost botezată în Duhul Sfânt înainte de Înviere și Cincizecime, atunci vă rog să îmi arătați și mie care Sfânt Apostol, care Sfânt Părinte, care Sinod Ecumenic, care Sfânt a spus vreodată așa ceva. Noi când vorbim, în iconomia Noului Testament, despre primirea Duhului, despre acest Botez în Duh Sfânt vorbim în primul rând (de fapt însăși Sfânta Tradiție vorbește), nu vorbim despre orice lucrare a Duhului. Mai mult, chiar Hristos a spus foarte clar că Ioan Botezătorul, cel mai mare om care se născuse, era mai mic decât cel mai mic din împărăția cerurilor, asta pentru a arăta limpede diferența dintre cele două iconomii, a vechiului și noului legământ.


Îmi cer scuze, dar nu fac parte dintr-o sectă gnostică. Ceea ce îmi atribuiți aici nu are nicio legătură cu felul în care accept eu lucrurile, viziunea respectivă fiind de origine sectantă gnostică și anatematizată de Biserică.


Dacă dumneavoastră îmi arătați un singur mărturisitor al Sfintei Tradiții care să spună că în cele nouă luni precum și în anii de viață de până la Golgota Fecioara Maria ar fi fost botezată în Duh Sfânt vă rog să îmi faceți și mie cunoștință cu opera lui; eu unul nu am văzut niciodată nici pe părintele Stăniloae să facă astfel de afirmații anti-teologice. De Sfinții Apostoli, de Sfinții Părinți și în general de Sfânta Tradiție nici nu mai vorbesc. Dar, repet, dacă dumneavoastră credeți că lucrurile stau altfel decât spun eu, vă rog să aduceți Sfânta Tradiție să vedem dacă spune altceva. Vreau și eu să văd care este acel reprezentant al Sfintei Tradiții care să fi afirmat că Botezul în Duh Sfânt ar fi avut loc înainte de Jertfa Răscumpărătoare, de Sfânta Înviere și de Pogorârea Duhului Sfânt.
Daca, dupa conceptia ta, Decebal, Duhul Sfant primit de Elisabeta, si implicit de pruncul, Sf. Ioan Botezatorul, tine de iconomia Vechiului Testament, atunci nu am nimic de adaugat!
Daca Ruda sa, Elisabeta, a primit Duhul Sfant doar la auzul salutului Maicii Domnului, atunci cu atat mai mult a primit Sfantul Duh Maica Domnului!
Altceva nu mai comentez, ca ar fi inutil!
In general nu ma intereseaza parerile neoprotestante.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA Laura19 Stiri, actualitati, anunturi 51 21.08.2012 16:03:50
Adormirea Maicii Domnului dan73 Generalitati 3 05.07.2012 16:22:32
Adormirea Maicii Domnului partenie Diverse Sarbatori 20 15.08.2009 21:19:08
Adormirea Maicii Domnului Laurentiu Diverse Sarbatori 1 15.08.2008 20:25:15
adormirea maicii domnului Pupi Generalitati 1 12.08.2008 13:13:16