![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Frate Daniel, îmi repugnă la fel ca și ție gândul de a omorî pe cineva, în orice circumstanțe. Însă la problema de față Biserica a răspuns, binecuvântând războiul de apărare. Chiar ea te trimite la luptă ca să-ți aperi neamul și credința.
Sunt de acord că orice ucidere nu are cum să fie pe placul lui Dumnezeu, Cel care dă viață tuturor, și că aici o acceptăm pentru a împiedica să se întâmple un rău și mai mare. Putem gândi și așa: Există o gradație a păcatelor? Consider că da. Ce este mai grav: să ucizi apărând niște copii nevinovați (sau orice persoană care nu se poate apăra) sau să ucizi vrând să cotropești, să stăpânești, să siluiești? Întrebarea este, evident, retorică. Deci dacă îl iubești pe vrăjmaș, nu este mai bine și pentru el să-l împiedici, fie și prin moarte, să facă niște păcate așa de mari? Păcatul tău va fi, oricum, mai mic. Last edited by N.Priceputu; 21.06.2013 at 17:01:37. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nici Imnul Romaniei nu e crestinesc? Cum indeamna la crima Imnul Romaniei?
Sa inteleg ca nu il canti nici macar de 1 Decembrie? Imnul vechi, Tricolorul (cel original scris de Porumbescu, nu cel modificat de comunisti) e bun? Sa inteleg ca nici sa fi patriot nu e bine, caci asta implica iubirea de neam,pamant si apararea patriei.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu, imnul Romîniei nu e creștinesc. Cum îndemană la crimă și ucidere? Citește-l și-ai să vezi. Și la blesteme, cum am spus, îndemnă, imnul Romîniei. Să nu fie. Nu, nu îl cînt niciodată, nici de 1 decembrie, niciodată. E împotriva creștinismului, împotriva Sfintelor Scripturi, împotriva lui Dumnezeu, de ce să mă lepăd de Dumnezeu cîntînd demonilor ce învață la ucidere? Doamne ferește de așa ceva. Să nu fie. Nu, nici tricolorul lui porumbescu, nu e bun. Amintește de multe crime săvîrșite înainte, deși nu o chemare la ucideri, nu are nici o legătură cu creștinismul, amintește de noua ordine mondială și de o nunață de ateism, spunînd că vrea să pună pe mormîntul său tricolorul, în loc să pună Sfînta Cruce. Patriot, să fii pînă acolo cînd ești nevoit să ucizi alt om, sub indiferent ce motive. Și mergem mai adînc. Patriot să fi pînă acolo cînd ți se cere să încalci orice poruncă a lui Dumnezeu. Da, iubește neamul, pămîntul, patria, iubește tot. Tot și toate. Dar cînd ți se cere să ucizi un alt om pentru orice, bijuterii, pămînt, țară, cultură, neam, strămoși, viitor, etc., atunci, nu mai iubi nimic. Nu pentru a nu mai iubi cu adevărat, ci pentru că iubești mult toate. Și pentru că nu încalci porunca lui Dumnezeu Treime. Fi patriot, fi naționalilst, fi legionar, fi mason, fi deputat, fi senator, fi măturător de stradă, fi bucătar, fi șofer, fi astronaut, fi chimist, fi om de știință, fi actor, fi mamă, fi tată, fi bunic, fi scriitor, fi poet, fi fizician, fi primar, fi orice vrei tu să fi, dar înaintea tuturor, înainte a orice și oricine, înaintea oricărei întîmplări, oricărui eveniment, oricărei cerințe, oricum ar fi ea, orice ar spune și ar face oricine, oricînd, oriunde, FI CREȘTIN ! Cu tot ce înseamnă să fi creștin. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 17:45:13. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
@ Daniel Ortodox: „fii creștin, fii om, fii ce vrei tu” (nu te supăra, însă erau prea mulți de „fi”)
Ca să nu fiu nici eu consecvent cu ultimul meu mesaj, adaug citatul următor, preluat de aici: Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Frate drag, acela e un articol nici fără autor măcar, și fără bibliografie, și fără trimiteri la vreo carte sau pagină, nimic. Nu vreau să cred nimic din ce este scris în articole de genul ăla, nici nu le citesc, mai ales cînd face referire că au spus niște cuvinte îndoielnice pentru Învățătura Creștină, cățiva Sfinți consacrați ai creștinismului. Articole de acel gen, pot foarte ușor să smintească. Învățătura creștină. Aia să o citești. Și să te mîntuiești. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 18:01:01. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-ai citit Declaratie Oficială a Bisericii Greciei privind masoneria (1933) STUDIU ASUPRA FRANCMASONERIEI: Scris de Î.P.S. NICOLAE al Ardealului Citate celebre ale unor masoni sau evrei sionisti faimosi: -In 1881, francmasonul belgian Flerie scria: “Jos Răstignitul!… Împărăția lui s-a sfârșit! Nu este nevoie de Dumnezeu!” “Trebuie sa extirpăm lepra devorantă a creștinismului“, țipa Gambeta -Albert Pike ( 1809 – 1891 ), mason, gradul 33 ritul scotian ( rit pe care de fapt el l-a transformat dintr-o societate minuscula , la influenta enorma pe care o stim astazi ) a formulat dogma divinității lui lucifer în “Morals and Dogma” : ” Lucifer, Zeul Luminii, lupta împotriva lui Adonai, Zeul Bibliei; da, Lucifer e Dumnezeu “ „ Lucifer este purtătorul luminii. Nume straniu și misterios al celui ce este Spiritul întunericului! Lucifer, fiul dimineții! Este cel care aduce lumina și în toată splendoarea sa intolerabilă orbește pe cei slabi sau sufletele egoiste. „ Despre francmasonerie Albert Pike sustinea in lucrarea sa “DOGMĂ ȘI RITUAL” ca: „ Francmasoneria are două doctrine, dintre care una este ascunsă, cunoașterea sa fiind rezervată doar Maeștrilor…, iar cealaltă este publică… „ -In 1913 francmasonul Sicar de Plauson spunea: “Este un război pe care trebuie să-l continuăm până la victorie sau până la moarte – e războiul împotriva dușmanilor de totdeauna ai francmasoneriei: toate dogmele, toate bisericile“. -“Război de moarte creștinismului” răcnea Fr. Viviani. -si tu zici ca putem sa fim si masoni si crestini ? esti in ratacire frate... -Afurisania impotriva francmasoneriei dată de către Ciprian, Arhiepiscopul Ciprului 1815) „Prin urmare, spunem că, oricine fiind imbrăcat in sfintele vesminte cu epitrahil si omofor, si un astfel de om vă va bine vesti vouă o altă Evanghelie afară de ceea ce am bine vestit vouă, măcar de ar fi si Inger din cer, anatema să fie. (Galateni, I, 8-9)Deci, oricâti se alătură cu grăbire acestei slujbe drăcesti si nelegiuite a francmasoneriei, si toti cei ce ii urmează in mândria si rătăcirea lor, să fie afurisiti si dati anatemei de către Tatăl, Fiul si Sfântul Duh. După moarte, ei nu vor avea parte de iertare si dezlegare. Suspinând si tremurând, precum Cain, vor fi ei asupra pământului. (Facere IV, 14). Pământul se va deschide si ii va inghiti ca pe Dathan si Aviron (Numeri XVI, 31-32). Urgia lui Dumnezeu va fi asupra capetelor lor, si partea lor cu Iuda vânzătorul. Ingerul Domnului ii va izgoni cu sabia de foc, si, până la sfârsitul vietii lor, nimic nu vor dobândi.Fie ca lucrările si mestesugurile lor să fie blestemate si să se inece intr-un nor de praf, ca o arie de treierat in miezul verii. Si toti cei ce vor stărui in răutatea lor vor avea parte de o atare răsplată. Dar toti cei ce vor iesi din mijlocul lor si se vor deosebi, si vor scuipa urâcioasa lor erezie, si se vor lepăda de blestemata lor mândrie, unii ca acestia vor primi plata zelotului Fineas; adică vor fi binecuvântati si iertati de către Tatăl, Fiul si Sfântul Duh, Treimea cea singură neamestecată si nedespărtită, Unul Dumnezeu in fiintă, si de către noi, smeritii Săi slujitori.” (Declaratia lui Ciprian, Arhiepiscopul Ciprului. Cipru, 2 februarie, 1815) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Așadar vrei să fii sfânt. Slavă Domnului! Harul Duhului lucrează în tine.
Dar, precum bine știm, de cum adastă Duhul peste noi, iaca și vrășmașul! Unde vine lumina, iaca și umbra! Unde ghiocelul, iaca și buretele! Îndată ne îmboldește în rătăciri, cu meșteșugul lui, vicleanul meșter al răutății, sulemenitorul și îmbârligătorul cel dintâi. De la-nceput mult urâtorul de oameni... Păi bine, Daniel, așa ai făcut tu când erai mucos de țâță? Ai fugit înainte să mergi de-a bușilea? Ai scris ode înainte să buchisești liniuțe și bastonașe? Tu vrei să fii sfânt înainte de a fi om? Vrei să fii sfânt înainte de a fi mai întâi om român? Vrei să fii sfânt, înainte să fii om, român, creștin? Ce ușor ar fi așa... ce ușor... Și cât de nefiresc, de necreștin, cât de lipsit de măreție, cât de înșelător, cât de meschin, în fond, câtă micime. Iată însă firescul și sfințitorul drum: înainte de a fi sfânt, tu ești deja om, ești deja bărbat român, ești deja bărbat creștin. Duhul nu ne cere să des-ființăm omul, românul, creștinul care suntem. Ci, prin Harul Lui, în Sfânta Biserică, să le plinim. Or, e limpede că nu vom plini niciodată ceea ce am des-ființat în prealabil. Întrucât nu mai avem "obiect", nu mai avem "materie". Ce să sfințim, dacă în prealabil am des-ființat? Vrei să sfințești omul, familia, patria? Ai grijă, atunci, de ele! Nu le omorî mai întâi, nu ne îndemna și pe noi să venim sub masca "iubirii" tale, care e cealaltă față a urii și morții. Morții nu se sfințesc, se iartă, bre! Sfințirea, dacă vrei să lămurim asta, eu am înțeles că se face în contextul vieții, nu al morții. Prin pocăință, prin învățătură și slujire dreaptă, iar nu prin eresuri fanatice care invită la desființarea neamului, prin pasivitate pseudo-creștină. E o chestiune de ordine a priorităților. O ordine vitală, vitalizatoare: păstrăm ce-a pus Domnul în noi! Și în aceste condiții ale păstrării, avem tot timpul din lume să ne îndeletnicim, ca sfântă viețuire creștină, de spălare, de curăție, de metanoia, de îndreptare, de sfințire. Prin lacrimi de pocăință, prin dreaptă învățătură, prin fapte bune, prin har. AMIN+ P.S. Poziția ta îmi amintește de bietul Nietzsche. Și el credea că mai întâi trebuie să omoare și să moară, ca să trăiască. Speculat-au naziștii pata asta întunecată a lui și știm cu toții ce-a ieșit. Până și depre Dumnezeu, mintea lui rătăcită/înșelată (și ce minte genială a avut omul acesta, cel mai frumos dintre filosofi, cred eu) credea că "deja a murit". Și ai văzut ce-a pățit? Domnul a arătat, la final, că ... Nietzsche a murit. Ce crezi, cine a avut adevărul? Last edited by cezar_ioan; 21.06.2013 at 18:13:33. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Cezar-Ioan. Unde ghiocelul și buretele? Dar bureții sunt buni de mîncat, măi frate drag. Hai că glumesc. Ioane, frate, scrii frumos, cu suflet, dar scrii rău, dragul meu. Înseamnă că e răutate multă pe lîngă sufletul tău, cu care te lupți puternic, ca noi toți de altfel. Biruiește, în Hristos! Da, vreau, și ca mine îndemn pe toții oamenii pămîntului, înainte de-a fi orice, repet, înainte de-a fi orice, și de-a dori orice, să vrea să fie creștini. Să dorească sfințenia, înainte de-a dori orice, să dorească pe Dumnezeu. Da, ai dreptate. E micime. Nu e meschinărie. Doar micime. Așa și trebuie să fie micime. Altfel nu ajungi la sfințenie. Decît prin micime și jertfă. Nu înviem cu Hristos, dacă nu ne răstignim cu Hristos. Hristos a luat micimea. De la Dumnezeu, la trup omenesc. Chenoza. Sunt bărbat creștin, înainte de a fi bărbat romîn. Iar dacă a fi bărbat romîn mă împiedică a fi bărbat creștin, nici nu îmi mai pasă vreodată, nici nu voi vrea să mai aud de a fi bărbat romîn. Niciodată, niciunde, Duhul lui Dumnezeu nu cere și nu face, nu des-ființează omul, ci îl în-ființează, îl in-formează, îl formează înăuntru, așa să facem și noi, cu ajutorul Duhului Sfînt Dumnezeu. Duhul Sfînt nu ține doar de obiect și de materie. Ci de mult mai mult. De ființă, ousia, de esență, de duh, de suflet, nu doar de materie. Trebuie să formeze pe mulți și să lucreze în armonie cu toate, spre a mîntui pe om. Pe fiecare. La măsura care o dorește fiecare. La împreună lucrarea fiecăruia. Nu trebuie să vrem să sfințim patria. Nu trebuie să existe cuvîntul de patrie, la creștini. Patria noastră e Împărăția Cerurilor. Aici, pe pămînt, nu avem patrie. Întreg pămîntul de sub cer e locul de luptă cu forțele întunericului, al oricărui creștin. Dacă vrei o patrie temporară, care e gazdă doar pentru a duce lupta, la fel ca trupul stricăcios. Nicidecum mai mult. Ba da, morții se și sfințenesc nu numai se iartă, binecuvîntatule. De aceea se roagă Biserica pentru cei adormiți, de aceea Biserica creștină poate ușura din muncile celor din iad, sau îi pot trimite în Rai, aminteșteți cînd sfîntul Grigorie de Nazians, s-a rugat pentru Împăratul Traian, păgîn, nesfințit, și Dumnezeu l-a sfințit, l-a pus în Rai dar i-a spus lui Grigorie să nu se mai roage pentru păgîni. Asta, cînd încă era aici pe pămînt, în Biserica Luptătoare. Biserica Biruitoare, face însă mult mai mult. Foarte adevărat, să ne ferim de eresuri fanatice, și să nu ucidem niciun om, în nici un fel, niciunde, în nici o circumstanță. Și să ne ferim de toată învățătura mincinoasă a filosofiei, a lui Nietzsche, a lui Platon, a lui Aristotel, a lui Spinoza, a lui Marx, a lui Hengel, a lui Freud, a lui Kant și a altora ca ei, după cuvîntul care spune: "Luați aminte să nu vă fure mințile cineva cu filozofia și cu deșarta înșelăciune din predania omenească, după înțelesurile cele slabe ale lumii și nu după Hristos." (Coloseni 2, 8) Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 19:11:03. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Unde frate N. Priceputu? Unde dă binecuvîntare Biserica pentru războiul de apărare? În care verset Scripturistic, mai ales Noului Testament, dar și al Vechiului, unde spune Dumnezeu: mergeți și ucideți, apărîndu-vă țara? Nu am găsit așa ceva. Unde, în care canon al Sfinților Părinți, de la care Sfînt Sinod Ecumenic, se dezleagă crima și uciderea altui om ? Cînd a trimis Biserica lui Hristos creștinii să apere neamul și credința, ucigînd alți oameni ? Iar dacă o va face, Biserica lui Hristos, nu va mai fi a lui Hristos, ci va fi în erezie. Iar aici amintesc Sfîntul Sinod al 4-lea ecumenic, cînd întreaga Biserică Creștină, toată Ortodoxia era căzută în erezie. Erezia monofizită. Un singur om, unul singur, pe tot pămîntul, Sfîntul Maxim Mărturisitorul, mai era creștin ! Și el învăța încontinuu: "scuipați din gurile voastre împărtășania monofizită. scuipați și călcați în picioare ce spun monofiziții că e trupul și sîngele lui hristos, că e un hristos mincinos." Pentru îndrăzneala lui, i-au fost tăiate limba, să nu mai poată vorbi Adevărul și mînă drepată să nu mai poată binecuvînta în numele lui Hristos. Apoi la scurtă vreme a adormit, Biserica a făcut al 4-lea sinod ecumenic, și a ieșit din erezie. Gradație a păcatelor, există, dar tot păcate rămîn. Nu dragul meu, nu trebie să ucizi apărînd acele suflete nevinovate ale copiilor. Dacă poți să-i ajuți, să-i scapi în alt fel, fă-o, e bine, dar nu să ucizi. Pe nimeni. E limpede ce spune Hristos Mîntuitorul. Dumnezeu. Scriptura. E limpede de tot. Mai rămîne să urmăm învățătura, că să fim sfinți, să moștenim Cerurile. SĂ NU UCIDEM, indiferent ce și cum ar fi. Datoria noastră a creștinilor, ESTE să cotropim, să cucerim. Dar sufletele. Necredincioșilor. Cu iubirea noastră. Și să ne apărăm de forțele întunericului. Și să nu ucidem. Dacă îl iubești pe vrăjmaș, înafară de a fugi din calea lui, dacă el vrea să-ți ia sufletul tău, nu ai cum altfel să îl iubești. Cînd nu acceptă să vorbească cu tine, și a declarat război, ori te supui stăpînirii, ori fugi. Și nu spun eu asta, ci Cuvîntul lui Dumnezeu. Așa îl iubești. Nu apărînd nimic. Dacă Însuși Dumnezeu îi îngăduie să facă nelegiuirea, că îl iubește, de ce să-i iei viața tu, cînd nici Dumnezeu nu i-o ia? Dacă Dumnezeu așteaptă pocăința lui, de ce să împiedici tu pocăința lui, luîndu-i viața? Cu ce drept? Cu de la cine putere? Cînd Biserica Creștină, singura rămasă Ortodoxă, va învăța și va îndemna creștinii, să o apere pe ea și granițele teritoriale ale unei țări, ucigînd alți oameni, acea "biserică" se află în înșelare, în erezie și creștinii, trebuie să îndrepte, amintind ierarhilor Scripturile, și făcînd Sfînta neascultare a ierarhilor ce îndeamnă și învață greșit, spre pieirea lor și a celor dimpreună cu dînșii. Deci, Biserica trebuie să fie nedespărțită de Scriptură și nicidecum invers. Biserica trebuie să asculte de Scriptură și de Sfinții Părinți, nicidecum invers. Căci, Biserica, poate cădea în erezie, și trebuie trezită din dormitarea ei, ajutată în neputința ei. Iar articolul ce mi-ai dat, se spune clar că creștinul trebuie să fie împotriva războiului. Sfîntul Ambrozie al Milanului, amintește de combaterea nedreptății, dar nu amintește de ucidere. Altfel, nu ar mai fi putut fi sfînt, decît sfînt mucenic. Ci combaterea nedreptății prin cuvînt, prin iubire. Bucurii. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi, când spui că Dumnezeu îngăduie ca invadatorii să vină și să ne ucidă. Dar sunt multe, foarte multe fărădelegi pe care El le îngăduie. Totuși, ne-a învățat să le și combatem. Suntem datori să intervenim în istorie. Facem parte din ea. Însă mă opresc aici. Argumentele pe care ți le-aș putea da ți le-au oferit deja alții înaintea mea. |
|