|  |  | 
|  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Teofil Pîrîian a susținut asta într-o conferință, anume să nu confundăm greșelile cu păcatele, explicînd versetul (nu-l mai caut) că putem duce o viață creștinească fără de păcat - măcar și pentru o vreme, completez eu. Totuși da, sînt păcate ascunse care ne scapă, conștiința nefiind încă suficient de atentă și capabilă de a le surprinde, fiind foarte subtile ca să zic așa. Dar, în timp, Dumnezeu ne ajută să discernem cu mai mult succes binele de rău, identificînd mizeria care a rămas în urma eliminării gunoaielor mai mari din casa sufletului nostru. După ce dobîndim ceva experiență duhovnicească, nu mă refer nicidecum la vreun grad de sfințenie, ci la simplul fapt-de-a-fi-creștin-ortodox-practicant, putem îndrăzni să ne împărtăși mai des, poate și săptămînal pentru o anumită perioadă, funcție de introspecția ”sinceră și obiectivă” care trebuie făcută înainte. Păcatele mici, cotidiene, sînt în mod sigur iertate dacă rugăciunile zilnice se fac cu suficientă credință și speranță că Domnul le iartă ”iară și iară”, deci cam ăsta ar fi avantajul de a gîndi astfel. Pentru păcatele mai mari există taina Spovedaniei - care nu trebuie neglijată în caz de nevoie. Deci să ne judecăm sincer pe noi înșine ca și cum ar fi vorba despre altcineva, nu de noi, și să tragem linie. Dacă ”pîrîșul” ne confirmă că sîntem pe linia de plutire, e bine - dar nu destul de bine, pentru că ni se cere mult mai mult, ni se cere asemănarea cu Hristos. Dacă am pierdut mîntuirea pe moment, fuga la duhovnic pentru a reseta infracțiunile pe care Domnul nu la mai trece cu vederea prin simpla rugăciune particulară. Cam așa zic eu, cam asta am dedus din ce am citit și ascultat. Sper să nu se înțeleagă faptul că îndemn la o trăire căldicică a creștinismului, nu! Există pericolul acesta și sînt conștient de el, dar cu ajutorul Duhului Sfînt nu vom cădea în ispita ”de-a dreapta”, parcă așa i se spune. Scuze pentru exprimarea inginerească și forțată și a gîndurilor, nu am fost niciodată bun la compuneri... 
				__________________ Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Dar există multe metode prin care păcatele se iartă, nu numai prin spovedanie. Și prin primirea Împărtășaniei ni se iartă păcatele. 
				__________________ Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Păcatul nu este infracțiune, e ceva mult mai complex și mai grav, în primul rând e o disfuncție, ca să zic așa, ontologică. Jertfa Domnului pe Cruce pentru păcatele noastre nu este, iarăși, o chestiune din registrul juridic. Ci un gest uluitor al Iubirii, o eliberare a devenirii ontologice a ființei umane și o răscumpărare pe linia făgăduinței date de Dumnezeu lui Avraam. Nu o putem exprima în termeni juridici, e nefiresc, câtă vreme Dumnezeu e Tatăl nostru Care ne iubește iar noi suntem fiii și frații (prin Hristos) Lui. Cu Tatăl și cu Fiul nu mergi la Tribunal, decât poate cu mama/tata și copilul ca la PRO-TV-ul românesc de azi, în landul Histrionia... Last edited by cezar_ioan; 12.07.2013 at 01:59:07. | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Uite, am găsit aici Florine, dincolo de tot ce bâiguiesc eu, ageamiul......:) http://www.calauzaortodoxa.ro/calauz...itul-sofronie/ precum și: http://www.calauzaortodoxa.ro/calauz...eu-si-pacatul/ Last edited by cezar_ioan; 12.07.2013 at 03:10:07. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Chiar și aprofundînd astfel înțelegerea păcatelor, putem totuși să le clasificăm după gravitate și să conștientizăm dacă sîntem pe drumul cel bun spre Dumnezeu sau în cădere liberă. Nu am înțeles ce vrea să spună că ”El trăia urmările păcatului – pierderea harului – atât de puternic și de dureros, încât...” Eu știam că 20. ”unde s-a înmulțit păcatul, a prisosit harul”. Probabil că s-a referit la pierderea Duhului Sfînt Care pleacă o dată ce omul păcătuiește. 
				__________________ Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Mă sfiesc să te îndrum în legătură cu taina cuvintelor Sfântului Siluan. Cred însă că-ți va fi de folos să citești din Părintele Sofronie, să asculți pe Părintele Rafail și să chemi pe însuși Siluan, Sfântul, să te lămurească...:) Baza, însă, cred că e lucrarea personală. Pe măsură ce bați o încercare sau alta, cu vrednicie, cu dragoste smerită, vei descoperi câte ceva din tâlcurile sfintelor cuvinte. Pentru că astfel, nevoindu-te și întărindu-te prin har, te vei apropia, felurit, de modul de a fi al sfântului însuși. Asemănîndu-te cu el vei înțelege, iată, tot mai mult... Doamne ajută! Last edited by cezar_ioan; 13.07.2013 at 14:08:56. | 
|  |