![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Confirmarea minunată ar fi că și preoții trebuie botezați. Și ceilalți din jur care nu "strălucesc" precum "îngerul de lumină".
Sau mai bine zis e o confirmare că femeia n-a fost sinceră acolo e o o minune de la cel rău. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ai scris confesiunea, esti neoprotestant? Pentur ca ei spun ca toate minunile sunt de la cel Rau, pentru ca ei nu au. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu vrei sa spui ca la botez sunt minuni de la vrajmasul? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca domnul Catalin are idei sectare si ecumeniste, inseamna ca n-ati avut ragaz sa-i cititi mesajele. Documentati-va mai intai si apoi, trageti concluzii. Nu, nu combate ideile ecumeniste si sectare doar de ochii lumii. Chiar asa gandeste si, de cele mai multe ori, are si argumentele potrivite. Nu, nu sunt din niciun grup si nici nu-l apar pe domnul Catalin. N-are nevoie sa fie aparat; o face singur. Dar cred ca trebuie sa fim macar cinstiti unii cu altii. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
1. Asa cum ne spune la un moment dat doamna Ekaterina, textul pe care ni-l prezinta topicul a fost preluat de pe http://laurentiudumitru.ro/blog/2013...etru-pruteanu/ ;
care, la randul sau l-a preluat de pe site-ul: http://www.teologie.net/2013/04/02/c...ie-rebotezati/ Textul initial arata asa: Sunday, the 31st Μάρτιος 2013 12:00 Desk Agioritikovima MIRACLE IN THE TIME VAPTISEOS? In the United States of America, New Mexico, went two Catholics to become Orthodox, one man and one woman .. The priests told them, it can be done properly with the baptism font or to read a wish. The woman chose the font and baptized first. The man chose to read the prayer and not dubbed correctly. Someone took pictures of the "baptism" of the man and what he saw when printed the photos ...! http://www.agioritikovima.gr/diethni...-en-%CE%BFra-b (Am luat varianta in engleza. Gasiti si varianta in limba greaca). Deci: textul de pe site-ul (initial) sursa, se incheie cu: Cineva a facut poze la botezul barbatului si iata ce a vazut cand a printat pozele...! Nu stiu de ce pe cele doua site-uri (teologie.net si blogul Laurentiu Dumitru) totul e putin „diferit”. (Mai multe site-uri – le gasiti fara probleme – au preluat aceasta “stire”). 2. Daca citim textul: <<După practica locului, cei doi au fost întrebați cum vor sa fie primiți în Biserica cea adevărată: prin săvârșirea Botezului sau doar prin citirea exorcismelor și Mirungere? Femeia a ales Botezul canonic, prin trei afundări, iar bărbatul a ales Mirungerea.>> Nu vi se pare nefiresc ca la un botez cel care urmeaza sa se „increstineze” sa fie intrebat daca vrea sa fie botezat prin tripla scufundare sau doar prin citirea exorcismelor si prin Mirungere? E la alegere? Cum adica: obiceiul locului? Stiu ca exista acest”obicei al locului” o spune si Parintele Petru Pruteanu; dar trebuie sa existe „obiceiul locului”? Pai daca fiecare poate sa aiba pareri, cand si unde se mai aplica Sfintele canoane? Sau, de ce mai e nevoie de Sfintele Canoane? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Comentariul Parintelui Petru Pruteanu cred ca este esential. Pacat ca nimeni (in cele 29 de pagini de topic) nu se refera la ce a spus parintele, in tot textul.
<<Nu-i clar însă ce trebuie să facem cu mulțimea de ortodocși (din Ardeal, dar și din cuprinsul Bisericii Ruse și a altor Biserici locale) care au fost și încă sunt “botezați” prin turnare/stropire, mai ales că unii dintre cei care au fost botezați în acest mod sunt deja hirotoniți preoți sau episcopi. Cred că doar o autoritate sinodală (nu-i clar de ce rang?) poate aprecia validitatea sau nevaliditatea acelor botezuri, dar a-i reboteza pe toți laolaltă, negând validitatea tuturor celorlalte Taine primite după “botezul prin stropire”, mi se pare un lucru periculos și chiar greșit. Fără îndoială “eclesialitatea” Tainei are o mai mare putere decât forma ei.>> Deci: nu e chiar asa, o joaca. Sunt multi oameni care au fost si sunt inca botezati prin turnare/stropire in Transilvania sau in Biserica Rusa sau in alte Biserici locale (spune parintele Petru Pruteanu). Unde e adevarul? Nu e normal sa ne jucam cu vorbele. Daca e asa de simplu, de ce nu se pun de acord toti aceia care ar trebui sa o faca? Si atunci: de unde atata elocinta si siguranta in verdictele de tot soiul care se dau pe acest topic si nu numai? Nu credeti ca ce spune (in continuare) parintele Petru Pruteanu ar trebui sa fie un fel de „gazeta de perete” pentru toti aceia (din nefericire, NU putini) care arunca cu vorbele dure in stanga si in dreapta, fara sa se gandeasca, macar o clipa, ca fiecare om este raspunzator in fata lui Dumnezeu pentru orice cuvant rostit? <<P.S. Deși sunt adeptul (re)botezării romano-catolicilor, nu mi se pare corect să spunem că romano-catolicii nu sunt creștini sau că nici unul dintre ei nu se va mântui (mai ales că aceste afirmații sunt făcute cu multă părere de sine și cu un dispreț nemaipomenit). Nu-i treaba noastră a spune cine se mântuiește și cine nu, ci a Mântuitorului Însuși, iar cei care se grăbesc să facă astfel de afirmații, se pare că n-au prea înțeles Evanghelia.>> Dar incheierea acestui comentariu? Nu a impresionat pe nimeni? Oare toata lumea a ajuns la sfintenie? <<Ca să fiu mai explicit: eu știu că Biserica Ortodoxă este singura care a păstrat credința nealterată și, prin aceasta, Ei nu-i lipsește nimic din ceea ce am eu nevoie pentru mântuire. Ar fi o prostie să caut altceva în altă parte… Iar dacă Dumnezeu vrea să mântuiască pe vreun romano-catolic sau chiar pe papa, este liber să o facă. Ar fi corect ca eu să mă bucur de asta… Deci merg pe ideea Sf. Teofan Zăvorâtul care, fiind întrebat dacă se vor mântui romano-catolicii, el a spus că nu știe dacă se vor mântui sau nu, dar este sigur că dacă el va lăsa Ortodoxia și va deveni romano-catolic, în mod sigur NU se va mântui! Haideți să-i chemăm pe toți la Ortodoxie, dar chemându-i, să nu le vorbim doar despre cum trebuie să ne botezăm, ci să le arătăm prin propriul exemplu și cum trebuie să trăiască un creștin botezat!" (comentariu al Pr. Dr. Petru Pruteanu, Sursa: laurentiudumitru.ro)>> |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Da, e si la alegere. Daca un catolic din Romania vrea neaparat sa faca tot botezul il poate face. Am mai dat exemplul acesta, in BO Greaca se reboteaza toti catolicii, nu se aplica iconomia la nimeni. In Biserica noastra se aplica de regula iconomia, adica se primesc prin Mirungere.
Last edited by catalin2; 06.08.2013 at 20:44:32. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
In primul secol nu exista iconomia pentru ca nu prea exista obiectul ei, adica grupuri si comunitati desprinse din Biserica.
Prima divergenta mai accentuata apare in secolul III, culminand cu Sinodul Cartagina. Sfantul Papa Stefan sustinea primirea fara botez a tuturor ereticilor si schismaticilor, iar Sfantul Ciprian si Biserica Alexandriei spunea ca toti trebuie rebotezati, iar sinodul spunea ca dintotdeauna a fost invatatura ca cei rupti de Biserica nu au botez. Au stabilit apoi o iconomie, ca cei ce au forma exterioara a botezului sa poata fi primiti in unele cazuri prin iconomie, fara sa li se faca botezul. Chiar si arienii au intrat in aceasta categorie, pentru ca, desi nu credeau in divinitatea Fiului, aveau formula cu "te Botez in numele Tatalui, al Fiului si Sfantului Duh". |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|