Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.08.2013, 14:31:56
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit Șeolul și Iadul

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dreptii din Vechiul Testament nu erau supusi la munci in Iad. Sau pruncii care nu au facut pacate. De exemplu un mare criminal cum ar putea sa aiba acelasi tratament cu cineva care a facut un pacat mai mic? Tocmai de aceea se spune ca vor fi judecati in functie de constiinta si faptele pe care le-au facut. la fel si in Rai sunt mai multe locasuri, ca si in Iad.
Referitor la perioada Vechiului Testament, este de menționat că felul în care văd creștinii iadul și felul în care vedeau vechii evrei șeolul este diferit. Șeolul este Locuința morților, locul unde se duceau sufletele tuturor morților. Dar Șeolul nu este Iadul de care vorbește creștinismul, adică nu este iadul așa cum este el descoperit prin revelația noului testament. Deci este evident prin urmare că nu este o surpriză că drepții vechiului testament nu erau supuși la chinuri sau la munci în șeol; de fapt, nu doar drepții, ci toți oamenii care treceau în "împărăția umbrelor" erau lipsiți de chinuri, de munci, și asta pentru că șeolul era un fel de loc de odihnă, nu o odihnă mântuitoare, dar o odihnă a morții. Asta era șeolul, iadul însă, și mai ales în felul în care este descris în Apocalipsă, acel "iaz de foc", nu poate să fie lipsit de chinuri. Cine ajunge acolo în foc va fi în vecii vecilor. Teoria asta cu multe locașuri în iad nu am mai auzit-o până acum, după cum am mai spus, și oricum nu în varianta în care ar exista locașuri în iad, în focul iadului, în care să fie o lipsă de chinuri.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.08.2013, 15:41:41
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Învățătura sfântului Ignatie Briancianinov trebuie luată cu discernământ. Ea este adevărată în esență și ortodoxă, în felul în care vede și a văzut mereu Ortodoxia mântuirea, anume ca viață în Hristos și în Duhul Sfânt. Însă obiecțiile pe care le face trebuie tratate cu mare grijă. Atunci când vorbește de eretici, lucrurile stau clar, dar trebuie să vedem cine sunt ereticii sau cine sunt eretici cu adevărat. Ereticii sunt cei care leapădă fățiș adevărul, sunt capii ereziilor, însă nu același lucru îl putem spune despre cei care urmează aceste erezii, spre exemplu cum e cazul unora care se nasc în ereziile acelea și nu iau cunoștință de adevărul mântuitor. Aceștia din urmă nu pot fi numiți cu adevărat eretici, nefiind niște împotrivitori obstinați ai adevărului, atât în gândire și simțire cât și în fapte, însă nici nu trebuie în mod necesar să îi punem la același nivel cu binecredincioșii. Aș zice că mai degrabă sunt niște victime, pe care noi nu le putem condamna sau culpabiliza prea mult atâta timp cât noi înșine nu oferim o alternativă sănătoasă, în chip suficient de seducător și autentic așa încât Duhul să lucreze în sufletele lor și să intuiască sau să vadă calea adevărului. La astfel de cazuri sfântul Ignatie nu se referă și de aceea cred că trebuie să fim cu discernământ și să nu luăm lucrurile chiar așa cum vor unii să ni le livreze.

În ceea ce îi privește pe aceia cu privire la care Biserica Ortodoxă nu recunoaște sau nu are o poziție foarte clară asupra validității sacramentelor, cum sunt spre exemplu papistașii, aici trebuie să fim și mai cu luare aminte, pentru că este clar că nu îi putem pune pe același plan pe papistași cu protestanții, și nici pe acestea două cu talmudiștii, islamiștii, cei din religiile indiene sau cu păgânii. Eu personal nu pot să mă pronunț în astfel de lucruri, mai ales pentru că există această controversă cu privire la validitatea sacramentelor așa zișilor catolici. Am alte critici la adresa felului în care abordează ei sacramentele, deși astfel de critici am și la adresa ortodocșilor, dar cu privire la validitatea lor e o problemă foarte delicată. Și pe lângă asta, mai este de despărțit între validitatea acelor sacramente și recunoașterea lor de către Biserica Ortodoxă; faptul că Biserica Ortodoxă nu recunoaște oficial validitatea acelor sacramente asta nu cred că înseamnă în mod necesar invaliditatea lor obiectivă. Și din câte am observat cam în sensul acesta merg lucrurile chiar și la nivel oficial și înalt, adică la nivel de conducere bisericească.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 01:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 13:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 09:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 23:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 15:43:57