![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ideea era ca de atunci a inceput un sir de neintelegeri si erori, facand pe altii vinovati (pe mine, in special) de toate neintelegerile lui din invatatura ortodoxa. Last edited by catalin2; 12.08.2013 at 01:56:18. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am mai intalnit la cineva care avea conceptii moderniste ideile acestea cu mantuire partiala, salvati, etc. Cei ajunsi in Rai se mantuiesc, tocmai de aceea se face si botezul la varsta frageda. In schimb nu au toti aceeasi slava, in functie de fapte, sunt mai multe lacasuri si in Iad si in Rai. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Observ ca dupa multe pagini nu s-a inteles care e invatatura ortodoxa (ma refer la Cezar, ca sa nu se simta altcineva). De la comentarea unei fotografii s-a ajuns la observarea faptului ca cei ce o respingeau aveau si neintelegeri in privinta invataturii ortodoxe.
Invatatura ortodoxa si a Sfantului Grigorie Palama spune ca la Schimbarea la fata cea ce au vazut Apostolii a fost lumina harului, nu o lumina creata, nu o reprezentare a ei. Asta sustine catolicismul si Vaarlam. La fel, lumina emanata de unii calugari imbunatatiti si sfinti este aceeasi lumina a harului, care lumineaza si in Rai. Este lumina care apare ca o aura si in toate icoanele. Cealalta este invatatura catolica, nu ortodoxa. http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-69294.html "Acesti monahi, indeletnicindu-se cu lucrarea trezviei si a rugaciunii neincetate, "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul!", vedeau lumina necreata a lui Dumnezeu. Adversarii isihastilor negau posibilitatea vederii lui Dumnezeu, spunand ca Dumnezeu nu poate fi vazut de catre om." http://www.crestinortodox.ro/dogmati...sca-69077.html "Cearta dintre isihasti si antiisihasti s-a indreptat in mare masura asupra problemei luminii taborice, daca era necreata sau creata. Necreatul acelei lumini a Schimbarii la Fata stabileste fundamentul imuabil al teologiei empirice a palamitilor. Occidentalii, dimpotriva, nu pot accepta prezenta divina ca radical diferita in cadrul lumii create, decat prin conceptul de gratie creata. " "Astfel, conform adversarilor Sf. Grigorie, lumina divina si cea care a aparut in Muntele Tabor este creata, iluzie, simbol sau cel mult inger." "Ceea ce ne intereseaza este problema speciala a naturii luminii pe care o vedeau isihastii si a raportului ei cu fiinta dumnezeiasca. Teologii apuseni sunt toti partizani hotarati ai lui Varlaam si Achindin, fara sa-si dea seama de imensa greseala pe care o comit si iau ca bune toate calomniile acelor impotriva luminii isihastilor si a caii spre ea. " "Varlaam socotea ca lumina vazuta de sfinti, indeosebi cea de pe Tabor, nu are consistenta ci e o nalucire care acum se arata, acum dispare." |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=15022&page=2 Postarea 20 și următoarele 4 postări vorbesc de la sine. Oare acum te rușinezi, Cătăline? Poți cerceta și mai departe, postările 63-64. Mai poți continua acum cu calomnia? Nu te rușinezi, încă? În fine, dacă mai ai dubii, ia și POSTAREA 96. Cu urarea de spor la "lectură". Așadar, cum rămâne? Achindist, ai? Varlaam-ist, mă făcuși? Filocatolic, zici? ... Oare nu te rușinezi pentru dragostea mea către Sfântul Grigorie? (Fă-o, să nu te rușineze iubirea sfântului, într-o zi... Că o batjocorești, tu însuți, prin modul cum îi folosești, cu totul nedemn, învățătura.) Rușinează-te, bre, că minciuna și calomnia nu sunt lucruri vrednice de un bărbat, cu atât mai puțin de un bărbat creștin. Last edited by cezar_ioan; 16.08.2013 at 22:08:54. |
|