![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Cazul Sfantului Corneliu nu e singular, chiar Sfantul Serafim de Sarov spune ca asa se intampla, eu am scris exact invatatura Sfantului Serafim, pe care, inainte de a citi nu stiu cate zeci de carti o poti citi cu atentie pentru ca e doar o pagina de net. Sfantul spune ca in schimbul faptelor bune un necrestin e luminat cu credinta, la fel ca Sutasul Corneliu. In cazul Sfintilor Apostoli e aceeasi intelegere, nu am spus deloc ca nu e nevoie de misiune. Sfintii propovaduiau, dar cei ce credeau sunt tot cei ce aveau deja terenul pe care sa incolteasca semintele. Apostolii nu stateau sa convinga pe cineva cu fac neoprotestantii, aceatsa e diferenta intre prozelitismul persuasiv si misionarismul crestin. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Învățătura ortodoxă este mult prea bogată, prea extinsă, prea profundă și prea complicată. Au fost necesari mii de ani pentru a se ajunge aici, și în catehisme nu se spun decât lucruri elementare în general, catehismele, instrumente mult sub Biblie ca autoritate, fiind în general niște ABC-uri, nicidecum nu prezintă întru totul învățătura ortodoxă în profunzimea ei dumnezeiască. Și mai sunt multe aspecte, prezente la Sfinții Părinți care nu se găsesc în catehisme, ceea ce face catehismul un instrument destul de sărăcăcios din punct de vedere spiritual și chiar și teologic. De aceea, este recomandată depășirea nivelului destul de limitat, de alfabetizare al catehismului, și abordarea Sfintei Scripturi (a Bibliei) care este sfințită cu cuvintele lui Dumnezeu, apoi cărțile Sfinților Părinți, inspirați și călăuziți și ei de Dumnezeu. Autoritatea Sfintei Biserici nu este catehismul, ci SFÂNTA T R A D I Ț I E, ADICĂ SFÂNTA SCRIPTURĂ, SFINȚII PĂRINȚI ȘI SFINTELE SINOADE, nu catehismul. Catehismul este, cum să-i spun, un fel de abecedar, dar DOMNUL DUMNEZEU NE-A DAT SFÂNTA ȘI DUMNEZEIASCA SCRIPTURĂ ȘI SFINȚII ȘI DUMNEZEIEȘTII PĂRINȚI, CU CUVINTE SFINȚITE, și asta trebuie să știe toți românii, mai ales cei de la țară că BIBLIA ESTE SFINȚITĂ. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Decebal,
Citat:
Spre exemplu, să luăm dogma Sfintei Treimi. De ce nu a existat în original nici un text, atît în NT cît și în VT care să ne spună clar, concis, corect și complet despre Cele trei Persoane ale Lui Dumnezeu?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Până va răspunde Decebal, te rog îngăduie răspunsul meu, pe care încerc să-l formulez nu atât ca să-ți aduc lămurire (nu mi-ai cerut și nici nu cred că aș fi în stare de asemenea performanță), frate Ionuț, cât din nevoia de a-mi ordona mie însumi înțelesurile. Altminteri, de nu-mi pot răspunde mie mai întâi la astfel de întrebări, sunt inutile miile de cărți și de articole pe care le citim, nu folosesc deloc sufletului, minții înțelegătoare. În Vechiul Testament, dogma Sfintei Treimi este descoperită (revelată) treptat și nedeplin, prin prooroci și alți oameni drepți ai lui Dumnezeu. Câteva repere: a) Fc 1,1: pluralul numelui lui Dumnezeu, Elohim; b) Fc 3,22 și Fc 11,7 - pluralitatea de Persoane în Dumnezeu Unul ca Ființă; c) Fc 18, 1,13 - teofania de la stejarul Mamvri, de care are parte Patriarhul Avraam; d) Is 7,14, Is 61,1, Is 6,3 - unde Isaia arată descoperirea făcută lui de Treimea Persoanelor dumnezeiești; e) Num 6,24-26 - binecuvântarea levitică, asemănătoare binecuvântării apostolice (2Co 13, 13). Sfinții Părinți explică această descoperire nu întru totul clară și deplină a Tainei Sfintei Treimi prin referire la înclinația evreilor de atunci (ale căror limite, iată, Dumnezeu le respectă) spre politeism și prin faptul că, asemenea poporului nostru numit insulă într-un ocean slav, erau și ei o insulă într-un ocean de păgâni. În această situație, spun Părinții, evreii s-ar fi abătut cu ușurință de la monoteism, căzînd în politeism. Din pricina acestei situații sociale și religioase concrete a poporului ales, în VT găsim și o altă caracteristică: accentuarea mai degrabă a unității lui Dumnezeu, în timp ce trinitatea Persoanelor apare mai șters, mai puțin subliniată. În Noul Testament adevărul Sfintei Treimi se descoperă clar și deplin, atât de deplin cât, conform dumnezeieștii socotințe (ne asigură Părinții) este necesar pentru mânturie și desăvârșire. Dau numai câteva trimiteri la text: Mt 28, 19 2 Co 13, 13 Mt 11,27 In 1, 1-14; In 6, 16 1 Co 2, 10; 1 Co 12,11 Tocmai însă din pricina tendinței scormonitoare a minții omenești mereu îndoielnice, cum în primele secole au și apărut rătăcirile și apoi chiar ereziile antitrinitare, Biserica a alcătuit încă din timpul Apostolilor scurte mărturisiri de credință în care era cuprinsă dogma Sfintei treimi, mărturisiri care se rosteau la Botez. Sfânta Treime era mărturisită încă de pe atunci în cult, prin doxologia mică ("Mărire Tatălui și Fiului și Sfântului Duh!"), prin cântarea "Lumină lină", în mărturisirile martirilor (vezi mărturia primului mucenic, Ștefan - Fapt. 7,56) aflați în pragul morții etc. Pentru a fixa în scris această învățătură, bogat mărturisită în Biserica primară dar amenințată de ereziile antitrinitare, Părinții apostolici, apologeții și Sfinții Părinți fixează învățătura de credință în Sinoadele I și II ecumenice. A urmat o întreagă perioadă de clarificări ale sensului termenilor (ființă, persoană etc.) deoarece, se pare, mintea omenească tinde mereu să se încurce în cuvinte și interpretări. În concluzie, atât în VT cât mai ales în NT este prezentă învățătura despre Sfânta Treime, dezvoltările Bisericii fiind necesare doar pentru că oamenii au unele limite în ceea ce privește primirea învățăturii, deși aceasta a fost formulată dintru începuturi. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Salut frate Ioane,
Mulțumesc pentru efort. Hai să vedem: Citat:
Isaia 6,3 poate fi un argument, dar nu e clar, așa cum am cerut. Isaia 7,14 ; 61,1 de ce sînt în listă? Numeri 6,24-26 e o binecuvîntare și mai mult nu spune pentru o concluzie clară. Citat:
Matei 11,27 și Ioan 1,1-14 nu spun nimic despre Duhul Sfînt. Ioan 6,16 ? Adresa cred că e o greșeală de tipar... 1 Corinteni 2, 10 ; 12, 11 menționează doar despre Duhul Lui Dumnezeu. Citat:
”Pentru aceea nu spunem că Tatăl și Fiul și Sfântul Duh sunt trei Dumnezei, ci, din contră, că Sfânta Treime este un singur Dumnezeu” sau ”Cunoaștem și mărturisim că este un singur Dumnezeu, adică o singură ființă; că este cunoscut și este în trei ipostase, adică Tatăl și Fiul și Sfântul Duh; că Tatăl și Fiul și Sfântul Duh sunt unul în toate, afară de ne-naștere, naștere și purcedere” ... atunci nu ar mai fi fost motive de erezii și de interpretări defectuoase. Deci întrebarea mea rămîne: de ce nu a existat în Biblia originală o frază simplă și foarte exactă care să spună despre Dumnezeu așa cum o face mai sus Sfîntul Ioan Damaschinul? De ce a fost nevoie de inovația supranumită ipoteza ioanină care să clarifice dogma Preasfintei Treimi? Pe care n-o văd în lista trimiterilor date mai sus...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Domnul fie cu tine, frate! P.S. Ioane, trebe musai, dar absolut musai, să înveți pâș-pâș-ul... Last edited by cezar_ioan; 15.08.2013 at 07:30:53. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
În felul ăsta a ajuns Sf. Ioan Damaschinul să poată formula atât de limpede învățătura sa, având el însuși la bază acumulările Părinților Bisericii, luminați de Duhul Sfânt. Și tot așa va crește în continuare. Nu ni se dă totul de-a gata de la început, în niște formule prestabilite. Cuvintele lui Hristos, în parte înțelese și în parte neînțelese, sunt ca niște cârlige de pescar, ca niște momeli oferite nouă ca să ne tragă mai sus, să ne scoată din apa lumii, a lumescului, a gândirii limitate și moarte. Întrebările, nelămuririle, dilemele pe care le ai și tu, și eu, și cred că oricine, sunt roditoare, sunt motorul mișcării minții și inimii noastre către Adevăr. Credința nu este lămurită definitiv; în ea suntem mereu începători, pentru că pe măsură ce înaintăm, în fața noastră misterul se dezvăluie și mai mare. În fața Dumnezeirii ne cuprinde mirarea, uimirea, nu impresia că am epuizat ce era de înțeles și că de acum totul ne va fi clar. De altfel, realitățile dumnezeiești sunt incomprehensibile; nu le vom putea niciodată cunoaște. Pocăința care ni se cere pentru a putea intra în Împărăție înseamnă și schimbarea perspectivei, a modului de a ne raporta la cunoaștere, a accepta să fim noi cuprinși, schimbând modul obișnuit al gândirii noastre care vrea ea să cuprindă totul. Așadar, să citim și să ne mirăm. Last edited by N.Priceputu; 15.08.2013 at 09:10:57. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ne putem convinge cu ușurință de asta dacă privim starea noastră de azi, după 2000 de ani ai creștinătății. Oare azi suntem mai puțin eretici ca în primele veacuri? Oare azi, după atâtea și atâtea clarificări, după milioane de cărți și studii care se învârt în jurul acelorași probleme ca și în trecut, suntem mai bogați înaintea Vistierului? Oare milioanele de martiri pentru Hristos și milioanele de mărturii au lămurit odată pentru todeauna pe oameni cum stau lucrurile? Eu cred că, dimpotrivă, astăzi lumea e mult mai străină de Dumnezeu decât la începutul Bisericii. Ce avem astăzi? Mii și mii de cioburi ale Vasului, între timp destul de fărâmițat, care era Biserica primelor secole. Câte culte? Câte dezbinări? Câte secte? Le mai știe careva numărul? În concluzie, dacă ar fi fost folositor să clarificăm toate amănuntele, în sensul unei aprofundări a cunoașterii, astăzi cu toții am fi fost sfinți, toată Terra. Dar sfințenia nu vine din exegeze savant alcătuite, nici măcar din predici înălțătoare. Vindecarea bolnavului numit om creștin este doar pregătită prin lămuriri de genul catehismelor sau comentariilor în marginea învățăturii de credință. Instruirea teologică, de care fac atât de mult caz unii, este o chestiune secundară. Primează altceva! Alt gen de cunoaștere sau, mai bine zis, după o instruire minimală prealabilă (precum aveau parte creștinii primelor veacuri) începe adevărata aventură a despătimirii și călătoria întru mântuire și desăvârșire: pocăința prin credință lucrătoare în iubire, practica sufletească a înnoirii minții și a curățirii inimii prin credință lucrătoare în iubire. Tăria credinței unui creștin (singura care atrage harul Duhului Sfânt și care lucrează despătimirea, îmbunătățind omul) nu o dau tratatele de teologie și formulările clarificatoare. Ajunge ce scrie în Biblie! Ajunge ce s-a strâns în întrunirile sinodale (oare nu sesizăm că epoca sinoadelor ecumenice s-a încheiat de secole?), destul, destul! Acum e doar un singur lucru de făcut: pocăință. Și cum se face aceasta? 1. Rugăciune, individual și în comunitatea euharistică 2. Împărtășirea cu Sfintele Taine 3. Participarea la slujbele Bisericii, cufundarea cu totul, precum pruncul la Botez, în atmosfera concretă a credincioșilor strânși în comuniune 4. Fapte de milostenie și alte fapte bune, bineplăcute Domnului 5. Supravegherea permanentă a gândurilor, exercițiul trezviei 6. Priveghere și post 7. Cinstirea sfinților noștri, pe toate căile și în toate modalitățile posibile, atât în conduita noastră subiectivă cât și în comportamentul propriu-zis, în afară. Uite, azi trăim în Biserică momente de mare intensitate, Adormirea Maicii Domnului fiind pentru fiecare un moment de cercetare de sine, prin raportare la Fecioara care a purtat pe Dumnezeu în pântece și în brațe. Cum ne învață Ea să trăim creștinește? Cum trăia Preasfânta Născătoare? Rugăciune, post, priveghere, miluință, nădejde - toate faptele credinței. Oare se ocupa Fecioara cu tâlcuirea la nesfârșit a pericopelor, savant? Umbla cu dicționaru-n mână ca noi ăștia modernii, pe forum? Făcea valuri de cuvinte nesfârșite meșteșugit oratorite? Nici pomeneală... Iubita noastră Mamă și Maica Domnului nostru trăia o viață de adîncă evlavie, împreună cu frații și surorile de credință (niciodată ruptă, individualistă, schismatică) și, astfel, prin harul care nu o părăsea nici o clipă, gusta înțelesuri și bucurii de negrăit și însăși durerea Ei era mereu sfântă și sfințitoare. Ziceam să învățăm pâș-pâș-ul. Înțeleg prin asta ca, după orice achiziție care ni se pare că ne-a parvenit pe calea minții, să ne oprim și să lucrăm noul înțeles în întreaga lui bogăție, trăindu-l cu toată ființa noastră, până devine limpede că ne-a curățit și împlinit creștinește, cât de cât, acel înțeles. Nu să alergăm, lacomi, în răceala avidă a minții noastre nesătule, spre noi și noi înțelesuri pe sub fesuri. Așa nu ne folosește înțelegerea la nimic. E și acesta, vai, tot lăcomie. Nu doar că nu sfințește, ci mai și împătimește. Noi cunoaștem Scriptura și dogmele cu aceeași atitudine și metodă cu care cunoaștem geografia și fizica. Or, în creșterea duhovnicească, în despătimirea noastră, acest soi de cunoaștere nu folosește la nimic, dimpotrivă, ea răcește râvna. Înțelepciunea dumnezeiască a rânduit deja ce și cât e folositor nouă pentru mântuire și desăvârșire. De ce nu lucrăm acest ogor, atât cât ni s-a dat? De ce voim noi ogoare, când țarina ne-a fost deja dată, o dată pentru totdeauna? De ce nu băgăm plugul lacrimii și rugăciunii mai la adânc în tainițele noastre sufletești? De ce nu voim să fim "fericit bărbatul...?" ci, vai, "strălucit intelectual, oh, bărbatul"?.... De ce, de ce, de ce? De împietriți la inimă și de seduși, de lacomi și ignoranți în ale vieții de evlavie. Din lipsa de responsabilitate pentru viața noastră de după moarte. Last edited by cezar_ioan; 15.08.2013 at 17:31:22. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Fraților,
Vă mulțumesc sincer pentru ce ați scris. Răspunsurile voastre îmi sînt folositoare mie, dar și celorlalți care-și pun întrebări de genul acesta.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Pentru Vlad.
Prima parte ,,Legenda salciei.Se spune ca Fecioara Maria, auzind de Rastignirea lui Hristos, a plecat sa-l caute. Ajungand la malul unui rau s-a rugat de o broasca sa o treaca dincolo, dar aceasta nu a vrut spunandu-i ca si ea a avut trei copii care au fost omorati de roata unei carute si nu a mai plans dupa ei. Fecioara a blestemat-o sa se usuce, dar sa nu putrezeasca niciodata. Asa a ajuns la salcie, cea care si-a facut ramurile punte pentru a o ajuta pe Fecioara sa treaca raul. Fecioara a binecuvantat-o, ca niciodata sa nu arda, sa rodeasca si sa se inmulteasca oriunde s-ar aseza." Scurta introducere.Exista o imagine a Maicii Domnului zugravita in scrierile care au fost incluse in canonul Noului Testament care o prezinta impreuna cu ucenicii si rudele sale in camera de sus unde toti impreuna,,stăruiau în rugăciune".Desi pare o imagine care cumva o estompeaza undeva in cadrul grupului, ca in orice tablou valoros, micile trasaturi ale penelului Duhului care a zugravit scena traseaza delicate dar perfecte contururi.Cu greu se putea gasi o definitie mai buna pentru viata acestei extraordinare femei,careia ingerul i-a spus: ,,Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei.".Cea care a fost umbrita de,,puterea Celui Preaînalt",a primit vestea pe care o umanitate intreaga o astepta: ,,Sfântul care Se va naște din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema.".Maica Domnului,sfioasa,smerita,blanda,ea ceea care ,,păstra în inima ei toate aceste cuvinte"si-a asumat destinul harazit prin cuvinte simple,umane,atat de frumoase si cuprinzand in ele intregul raspuns al universului la dragostea divina: ,,Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău!".Relatarea biblica,construita perfect,ii creioneaza imaginea nici prea apasat si nici neglijent,ci cu sclipiri ale Duhului scoate in evidenta o vorba,un loc,o actiune a ei pentru ca privind imaginea in ansamblu sa fii precum acel copil care deschide o usa a unui paradis pierdut,uimit ca umilul aparentei poate ascunde grandiosul divinitatii.Acesta imagine,fie si daca ar fi fost singura pe care am fi avut-o despre ea,ar fi cuprins intreaga chintesenta a celei care a purtat nemarginitul in ea:staruia in rugaciune,o femeie aparent necunoscuta,de undeva din Palestina primului secol,traia in sufletul ei acele tainice dar vibrante momente de bucurie a celei ce a inteles la ce a fost chemata: ,,Și a zis Maria: Mărește sufletul meu pe Domnul.Și s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu,Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile.Că mi-a făcut mie mărire Cel Puternic și sfânt este numele Lui.Și mila Lui în neam și în neam spre cei ce se tem de El.Făcut-a tărie cu brațul Său, risipit-a pe cei mândri în cugetul inimii lor.Coborât-a pe cei puternici de pe tronuri și a înălțat pe cei smeriți,Pe cei flămânzi i-a umplut de bunătăți și pe cei bogați i-a scos afară deșerți.A sprijinit pe Israel, slujitorul Său, ca să-Și aducă aminte de mila Sa,Precum a grăit către părinții noștri, lui Avraam și seminției lui, în veac." Maica Domnului dovedeste,mereu si mereu,ca planul lui Dumnezeu de a-si intinde Imparatia pe pamant precum in cer,nu se face prin cei puternici,prin cei aclamati,ci prin cei blanzi,prin cei smeriti,prin cei ce sufera,prin cei insetati dupa neprihanire,prin iubitorii de pace,prin cei nebagati in seama de lume care vrea eroi evidenti,invicibili,puternici dupa standardele ei.Insa prin cei nebagati in seama se intinde Imparatia si pentru ca ei nu sunt vazuti nu este vazute nici acesta mica samanta care creste peste puterea lumii de intelegere si care va cuprinde tot cerul si pamantul.Insa acesti mici,nestiuti dar minunati copii ai lui Dumnezeu nu au parte doar de bucurie si lauda ci si de durere.Inca de timpuriu,Maica a primit din partea lui Simeon o cutremuratoare profetie: ,,Și i-a binecuvântat Simeon și a zis către Maria, mama Lui: Iată, Acesta este pus spre căderea și spre ridicarea multora din Israel și ca un semn care va stârni împotriviri.Și prin sufletul tău va trece sabie, ca să se descopere gândurile din multe inimi.".Oare ce a simtit in acele clipe,cat de mult oare a putut anticipa zbaterea si durerea prin care urma sa treaca?Textul nu spune,lasandu-ne in tacerea ce simbolizeaza ca sunt trairi mai presus de definire.Aceste parca scurte instantanee despre Maica Domnului aduc in fata o imagine extrem de complexa tocmai prin simplitatea ei,pt ca este greu sa incadrezi standarde umane asemenea aspecte,cuvintele parca se dau respectuoase la o parte,aratandu-ti timide undeva dincolo de ele,spre o realitate pe care simt ca nu o pot zugravi in toate complexitatea ei,limitate de marginirea lor. Critica asa-numitei legende.La polul opus descrierii biblice,credibila istoric si perfect ancorata in echilibrul textului,dimensionata exact la scara potrivita a scoate in evidenta esentialul se afla raul involburat al asa-numitei ,,evlavii populare".Acesta din urma,incapabila de asezarea in perfectiune a Duhului,creioneaza la randul ei o alta imagine,mai spectaculoasa,parca nemultumita de o aparenta saracie a textului care nu-i hraneste suficient dorinta spre senzational.Cadrele alcatuite de Duh se prabusesc unele peste altele,intelesurile colapseaza intr-o imagine absurda si dezechilibrata iar raul furtunos al imaginatiei primitive cu reminiscente pagane cara pe tabloul perfect al textului biblic toate sedimentele amalgamate a ceea ce superstitia populara a dorit sa adauge revelatiei divine,un aport fatidic atat la credinta cat si la adevarul istoric. Legenda debuteaza cu Maica auzind din straini de crucificarea Fiului ei si plecand sa-L caute.In tabloul initial se face un gol imens,intunecat,ea nu mai este aproape de EL sau impreuna cu ucenicii in rugaciune,bantuie straniu si stinghera undeva pe coclaurii Ierusalimului si are nevoie de ajutorul popular ca sa auda de cutremuratorul eveniment care se intimpla.Cata falsitate in cateva cuvinte,cum cu o lovitura de ciocan a inculturii populare se darama toata constructia biblica extraordinara,izoland-o pe Maica,facand-o de nerecunoscut,parca ocupata cu treburi mai importante(ce blasfemie)decat sa fie alaturi de Fiul ei in acele momente.Replica populara la textul biblic este intunecata si vicioasa,ca si cum un taran beat ar dori sa adauge cu pensula de vopsit garduri contururi peste un tablou al unui geniu.Ce infamie si ce idee oribila se poate transmite prin cateva cuvinte.Insa aria calomniei,pentru ca asta consider a fi acesta pseudo-legenda,era abia la inceput.Fecioara ajunge la marginea unui rau(sa verificati cate rauri de acest tip erau prin Ierusalim)si neputand sa-l treaca roaga o broasca sa o treaca dincolo,aruncand in sfera miticului si al primitivismului textul biblic care nu a gasit de cuviinta sa o faca pe Maica dependenta de o broasca.Acesta din urma,satanic aproape,ii da o replica naucitoare aruncand in derizoriul si arbitrarul mortii unor pui de broasca jertfa Mantuitorului.La acest moment deja nu se mai poate vorbi nici in gluma nici de credibilitate istorica si nici de fidelitate fata de mesajului textului biblic.Povestea o ia razna complet,punand pe picior de egalitate imaginatia needucata(dpdv al cunosterii fie si a evenimentelor relatate in sens teologic)si badarana alaturi de semnificatii divine,profunde si daca va uitati cu atentie veti observa ca in textul biblic nici macar satana nu a reusit sau intraznit sa dea o replica atat de intunecata si perversa in mesajul subliminal pe care-l transmite.Este o monstra de primitivism cu pretentii de evlavie,o stare ce ucide adevarata credinta si pietate.facandu-le dependente nu de lumina Duhului ci de basme si replici din putul gandirii.O oroare. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 16.08.2013 at 02:18:41. |
|
|