![]() |
![]() |
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Salut frate Ioane,
Mulțumesc pentru efort. Hai să vedem: Citat:
Isaia 6,3 poate fi un argument, dar nu e clar, așa cum am cerut. Isaia 7,14 ; 61,1 de ce sînt în listă? Numeri 6,24-26 e o binecuvîntare și mai mult nu spune pentru o concluzie clară. Citat:
Matei 11,27 și Ioan 1,1-14 nu spun nimic despre Duhul Sfînt. Ioan 6,16 ? Adresa cred că e o greșeală de tipar... 1 Corinteni 2, 10 ; 12, 11 menționează doar despre Duhul Lui Dumnezeu. Citat:
”Pentru aceea nu spunem că Tatăl și Fiul și Sfântul Duh sunt trei Dumnezei, ci, din contră, că Sfânta Treime este un singur Dumnezeu” sau ”Cunoaștem și mărturisim că este un singur Dumnezeu, adică o singură ființă; că este cunoscut și este în trei ipostase, adică Tatăl și Fiul și Sfântul Duh; că Tatăl și Fiul și Sfântul Duh sunt unul în toate, afară de ne-naștere, naștere și purcedere” ... atunci nu ar mai fi fost motive de erezii și de interpretări defectuoase. Deci întrebarea mea rămîne: de ce nu a existat în Biblia originală o frază simplă și foarte exactă care să spună despre Dumnezeu așa cum o face mai sus Sfîntul Ioan Damaschinul? De ce a fost nevoie de inovația supranumită ipoteza ioanină care să clarifice dogma Preasfintei Treimi? Pe care n-o văd în lista trimiterilor date mai sus...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|