![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sigur ca e normal sa platesti pentru un serviciu, eu nu am spus altceva ci am spus ca se profita da suferintele sufletesti ale oamenilor pentru a se face bani grei. Niciodata preotul nu va face bani grei pentru el insusi din slujirea sa in cadrul Bisericii. Nu uitati ca banii dati la Biserica merg in vistieria bisericii nu in buzunarul preotului pe cand banii dati la un cabinet psihologic merg exclusiv in buzunarul psihologului. Nu veniti acum cu cheltuieli, consum, etc, sunt economista si cunosc bine toate aceste aspecte, deci cunosc perfect diferentele ce exista intre un cabinet particular psihologic si o parohie ortodoxa. Iar aceasta comparatie mi se pare extrem de deplasata, am ajuns sa comparam Biserica cu un cabinet psihologic. Domnul sa ne miluiasca ca nu stiu dar directia in care mergem cu totii e cam intunecata.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Treaba e cam asa: preotul primeste o parahie, primeste salariu si in functie de cat de mare e parahia si probabil si in functie de evaluarea starii financiare din zona, e obligat sa dea o anumita contributie din contributiile enorioasilor, o suma fixa + eventuale alte contributii care se mai cer ocaziona (Catedrala stim noi care, etc.). Restul, ce ramane, in functie decat reuseste sa fie el de convingator vizavi de donatii, raman la el. Si in multe cazuri, parohii de oras in special, sunt bani care nu sunt putini, dar chiar si la tara sunt preoti care nu o duc deloc rau. Citat:
Si la noi cel putin, nu cred ca sunt atat de frecventati, de obicei romanul cu probleme ajunge mai degraba la prieteni (daca are), la preot (daca e credincios) si abia in ultimul stadiu, ala care depaseste atributiile psihologului, ajunge la ..psihiatru si terapie de soc. In plus, e bine sa subliniem un lucru, a fi preot duhovnic are doua aspecte: cel spiritual, aceea de a acorda iertarea de pacate, canoane pentru indreptare si cel psihologic/duhovnicec care se aseamana pe undeva cu activitatea psihologului. Desi iertarea pacatelor o au TOTI preotii prin hirotonie, celalat variaza de la caz la caz, depinde cat de mult a crescut el duhovniceste si ca om. Orice preot iti poate da dezlegarea, dar nu orice preot are rabdarea si abilitatea de a sapa in adancimile tale sufletesti. Din punctul asta de vedere, un psiholog bun, daca e si credincios, nu tributar unor teorii aiuristice despre structura omului, poate ajuta chiar mai mult decat un preot care se uita mai degraba in buzunarul decat in sufletul omului.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 05.09.2013 at 12:18:07. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
"Orice preot iti poate da dezlegarea, dar nu orice preot are rabdarea si abilitatea de a sapa in adancimile tale sufletesti."
Un mare adevar! Aici este problema.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Antonia, îți mulțumesc pentru răspunsuri, eu nu voi continua să replic la ce ai spus, însă remarc că ai o perspectivă cât de cât corectă asupra lucrurilor, însă nici nu am deocamdată ce să spun mai mult, iar pe de altă parte s-ar putea să ne îndepărtăm prea mult de subiectul discuției. Însă dacă voi avea ceva de spus ulterior voi răspunde. Am ținut să spun totuși aceste lucruri ca să nu rămâi cu impresia că aș ignora postările tale, ori ale altora.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|