![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Care ar fi acel păcat grav de care eu nu-mi dau seama și care este opritor de la primirea Împărtășaniei?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
-Am vorbit de rau pe mai marii mei si pe drept si pe nedrept Ne consideram vrednici a fi premianti la matematici speciale si ratam tabla inmultirii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Alin,
Citat:
Presupunînd că ai dreptate și am păcătuit, să-mi fie cu iertare. Și promit înaintea Bisericii să nu repet vorbirea negativă gratuită la adresa clericilor, ca să nu mai cauzez discuții smintitoare pe tema asta. Dacă am păcătuit, acest gen de cădere este într-adevăr subtil, cum zici, dar nu este unul atît de grav ca să mă oprească să merg duminică să mă împărtășesc fără spovedanie. Nu e vorba de o patimă a cuvintelor grele cum ar fi de exemplu minciuna intenționată cauzatoare de mult rău (mărturiile false), cu consecințe urîte de tot sau batjocura repetată la adresa oricui sau ereziile. Acum văd bine că manifești o grijă datorită hotărîrii de a mă împărtăși sistematic. Da, cunosc textul la care m-ai trimis pe care dacă l-am citi separat de orice alt citat din N.T. și comentariu din S. Tradiție referitor la Împărtășire, s-ar părea că numai Sfinții ar avea voie să se apropie de Potir. Nu e așa deoarece: 1. Împărtășania ni se dă chiar spre iertarea păcatelor. Care dintre ele? Sfîntul Apostol Ioan ne zice că păcatele sînt de moarte și celelalte. Nu ne dă o listă însă. Înțelegem totuși că există păcate grave și comune, cotidiene, obișnuite. Primele se pot deduce din textele Sfinților Părinți cum ar fi povățuirile de la sfîrșitul Liturghierului sau cele date în Molitfelnic sau alte scrieri asemenea. Sînt lucruri josnice pe care un creștin obișnuit nu le comite cu ușurință. Celelalte mai ușoare rămîn tot în clasa păcatelor împotriva cărora trebuie să luptăm constant, dar în care cădem relativ des. Oricărora dintre ele, cum ar fi de exemplu minciunii sau lăcomiei la mîncare sau mîndriei trebuie să le stăm împotrivă și, dacă păcătuim, prin rugăciunea cu credință ne sînt iertate. Dacă le acceptăm însă ca fiind cumva ”normale”, ele devin repede patimi care cer neapărat intervenția duhovnicului prin Spovedanie. 2. Vrednicia care ni se cere aici bate: să ne străduim să ducem o viață curată de infracțiunile din seria celor cauzatoare de moarte, ca să putem cuteza în primul rînd să ne numim creștini ortodocși și apoi să îndrăznim a ne apropia cu conștiința curată de Biserică - Trupul Lui Hristos. Dacă vom identifica vrednicia cu sfințenia, comitem una greșealile: - ori ne considerăm Sfinți care nu au păcate, deci cumva demni de părtășia cu Hristos - ceea ce e mîndria sub forma ei cea mai de urîtă Lui Dumnezeu - ori credem că după Spovedanie sîntem 100% puri de orice păcățel, deci ”vrednici”, și iată cum cu ”vrednicie” îndrăznim de cîteva ori pe an să ne împărtășim. 3. Creștinii primelor veacuri s-au împărtășit de fiecare dată. Au fost ei cu toții vrednici, adică au dus o viață perfectă, lipsită de orice păcat? Sau s-au spovedit ei înainte de fiecare Împărtășire? 4. Toți Sfinții care au scris pe acest subiect au recomandat Împărtășirea cît mai deasă. Puțini vorbesc și despre Spovedania obligatorie înainte, înainte de secolul 19. Oricum, ideea este că nimeni dintre ei nu face diferența dintre preoți, mireni, călugări sau pustnici cînd se pronunță cu recomandări sau cînd poruncesc chiar să ne împărtășim, indiferent de condiții. Deci ceea ce e valabil pentru preoți e valabil și pentru simplii credincioși. 5. Sfînta Liturghie are ca obiect prefacerea Darurilor și ca scop Împărtășirea creștinilor. Rugăciunile, citirile, predicile au rolul de a curăți și de a încuraja creștinii, da, dar nu de asta Se jertfește Hristos nevăzut pe Altar, ca noi să cîntăm și să ne rugăm în jurul acestui eveniment, ci pentru ca noi toți să ne cuminecăm cu El. Toți, nu doar clericii și vreo cîțiva copii. 6. Canoanele Sfinților Apostoli afirisesc pe oricine participă la Liturghie și refuză Împărtășania fără să aibă motiv serios de a nu se apropia la invitația preotului. Oricît ar încerca să răstălmăcească o serie de teologi sau comentatori Canonul 9 Apostolic, el ne obligă pe toți să ne cuminecăm, cu foarte mici excepții. Ar mai fi și altele de zis, dar mai avem timp și altădată. Citat:
Și să ne fie clar: nimeni nu e vrednic, căci dacă se consideră așa, atunci nu are ce căuta la Potir. Toți sîntem păcătoși și nevrednici, indiferent cu cît timp ne-am mărturisit înainte.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
1902. Formular de marturisire pentru iertarea pacatelor usoare, lesne iertatoare care izvorasc din firescul pacatos al omului facute fara stiinta si vointa care servesc ca un inceput si introducere la pacatele de moarte. Acest formular il citeste penitentul in fata duhovnicului zicand: (...) - Am vorbit de rau pe mai marii mei si pe drept si pe nedrept. Am defaimat pe altii... Ăstea sunt păcate opritoare de la Împărtășire? Dar, în sfârșit, pare-se că ne considerăm vrednici a fi premianți la matematici speciale, dar ratăm tabla înmulțirii, de prea mari "specialiști" ce suntem. Dar hai să îți dau mai mult că poate nu ești convins, deși vedem toți ce ai făcut, cum ai decupat textul din context și ai venit să pretinzi că altul ar fi adevărul, nu cel pe care însuși contextul îl sugerează. Ce zici de sfinții profeți ai vechiului testament care îi cam vorbeau de rău, este drept că pe drept și inspirați de Duhul Sfânt, pe preoți și pe conducătorii politici? Aveau ei "păcate opritoare" așa cum ți se pare dumitale, sau îi împingea Dumnezeu, îi forța Duhul Sfânt la "păcate opritoare"? Dar ce zici de sfântul Ioan Botezătorul? Și el făcea "păcate opritoare"? Așa după părerea dumitale de "specialist" ... Nu mă apuc acum să dau citate din vechiul testament, dar te asigur că sunt multe, "prietene". |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Vă las acum și vă spun: lepăda-ți-vă de Mița, că vă face mintea Baston.
Dacă vreți să mă ascultați! Bagaboanta asta e dată dracului, la modul cel mai concret și mai direct, mă aude careva? De fapt, guguștiucilor, o meritați! Cu tot cu plămânul ei drept bolnav de tuberculoză. Last edited by cezar_ioan; 08.09.2013 at 10:51:34. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
PS> Pacat ca nu poti avea o atitudine normala de crestin adevarat. Imi pare tare rau pentru tine mai ales ca pentru mine iti vinzi atat de usor sufletul celui rau. In cateva cuvinte mai sus ai spus cateva minciuni , bine nu tu insuti ci cel care te inseala, caci nu porti tu vina ci cel rau care te inseala. prima: nu am fost niciodata bagaboanda, am fost si sunt respectata, din familie respectabila de oameni educati (tata profesor la universitate); a doua: nu am nimic cu mintile oamenilor , nu spun decat adevarul cu sinceritate, nu induc nimanui idei mincinoase; a treia: nu am tuberculoza si nici nu a avut nimeni din familia mea asa ceva vreodata. Inca odata imi pare rau pentru atitudinea ce o adopti. Nu vei putea niciodata sa alini suflete, sa indrepti, sa ajuti astfel. Niciodata. Si niciodata nu vei invata smerenia si iubirea de oameni astfel. Niciodata.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Stie cineva pe acest forum cum se poate face ca administratorul sa ia masuri in cazuri in care sunt useri care au atitudini jignitoare fata de alti useri? pentru ca degeaba reportez postarile in cauza caci nu se ia nici o masura.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Editez acest mesaj pentru ca poate am fost interpretata gresit.
Cezar, cred ca din cauza ca nu ne cunosti nici pe mine, nici pe sotul meu, poti sa iti imaginezi multe lucruri gresite despre noi. daca voiesti , cand venim in tara , poate ne vom cunoaste, sa vezi ca suntem oameni normali, educati, pasnici si cu bun simt. Avem copii mari , suntem oameni maturi, trecuti prin viata, oameni albiti de vreme.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 08.09.2013 at 21:46:56. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pierdusi titularizarea? Probleme de familie? Dadusi iarasi peste vechile surpatoare de suflet pofte? De ce nu ceri matalutza ajutor de specialitate, cum ai facut-o in trecut? Calca in picioare mandria aia care-ti distruge viata si fa ce trebui sa faci ca sa fii iarasi om.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Cine nu are, când trăiește într-o familie? (Întâmplător chiar trecem printr-un necaz, destul de mare, dar nu detaliez.) Tu, însă, pesemne că nu ai, întrucât, după aerul sec și sumbru pe care îl afișezi de obicei, îmi imaginez că ești cam singurel... E adevărat? 3. Pohtele surpătoare de suflet, iarăși zic: cine nu are, ca om în trup? Dar bănuiesc că te referi la ceva mult mai precis, anume la alcoolismul (o boală foarte gravă, care distruge personalitatea, trupește și sufletește) despre care am tot pomenit - mulțumesc lui Dumnezeu și pentru că am trecut prin încercarea asta și pentru că o pomenesc. Iar acum să îți fac câteva reverențe. Mai întâi aș vrea să evidențiez un fapt legat de mărimea de suflet: un om cu mărime de suflet nu face trimiteri repetate către o problemă, și încă una foarte gravă, pe care a avut-o un semen de-al lui. Caracteropatia însă, se dezvăluie foarte bine la omul care, aflînd că vecinul are o meteahnă, nu obosește să îi reamintească asta cu orice prilej. În al doilea rând, precum îmi dau seama tu nu reușești să înțelegi, deși eu am tot explicat pe forumurile dedicate subiectului alcool, că: bețivul nu e totuna cu alcoolicul. Alcoolicul nu e bețiv după cum diabeticul nu e șurub. Iar bețivul nu e alcoolic, întrucât, la cât bea un bețiv, dacă ar fi fost alcoolic ar fi murit și înviat de sute și mii de ori, ceea ce nu se poate. Alin, alcoolicul nu are "pohta surpătoare de suflet" a alcoolului. Alcoolicul propriuzis nu iubește băutura, nu iubește "vinișorul", "țuiculița", "bericica". Pe-astea le iubesc bețivii! Când vei studia vreodată un material serios legat de alcoolism sau dacă vei ajunge să participi la o ședință AA vei înțelege că alcoolicul bea împotriva voii lui - care e să NU bea, mai întâi pentru că nu îi place nici gustul nici mirosul nici nimic legat de alcool. Ai mai afla că adeseori bea foarte puțin, dar organismul și organizarea lui psihică sunt, că nu am alt termen mai bun acum, alergice la alcool. Îi dereglează instantaneu viața psihică și organică, în mod diferit decât la omul obișnuit (la consumatorul social) sau decât la bețiv. E alergic la alcool cum sunt unii alergici la lactoză. De aceea, din clipa când au primit diagnosticul de alcoolic, el trebuie să știe că în orice moment chiar și o cantitate mică de alcool îi poate fi fatală. Ceea ce nu e cazul cu bețivul, care se simte bine între butoaie. Înjositoare pentru om, pentru condiția omului și mai ales pentru condiția de creștin nu este așadar situația de alcoolic (care este o boală) ci aceea a bețivului, care iubește băutura. Sfântul Ioan Gură de Aur a scris câteva omilii pe tema consumului de alcool iar dacă vei citi una dintre ele vei sesiza rapid că se referă la patima bețivilor, iar nu la boala numită alcoolism. Iată, ți-am explicat și ție această fină diferență pe care, din păcate, la noi în țară nu o cunosc suficient nici totți preoții nici toți psihiatrii nici toți psihologii, cu atât mai puțin publicul larg. E o informație la care au acces doar cei care au trecut prin experiența asta grea și au priceput, apoi au verificat pe propria piele adevărul ei. Și pentru că ai pomenit lucrurile rușinoase care țin de plăceri pierzătoare de suflet, fii bun și spune-mi, om cu mărime de suflet: cunoști cumva pe forum un om nefericit care, pe privat, m-a întrebat cu nedisimulată plăcere dacă un catolic, forumist, face presiuni asupra mea să mă convertesc la catolicism? Ce nume crezi că poartă, caracterial vorbind, un om care îndrăznește să pună o asemenea întrebare unui coleg (creștin ortodox) pe privat? Ce motiv l-o fi îndemnat să întrebe? Ce plăcere? Și ce spera oare? Vezi mătăluță, ajutorul de specialitate pe care mă îndemni să-l cer (mulțumesc frumos, nu strică nimănui, niciodată!) e posibil să nu-ți folosească: micimea de suflet, răutatea, patima bârfei și însingurarea adâncă, mizantropia și sadismul - nu se tratează nici cu psihotrope nici cu psihoterapie. Ți-aș fi sugerat cum se tratează dar oamenii care au aceste însușiri nu consideră că au nevoie de vreun ajutor. Dumnezeu să îți mângâie tristețea și atrocitățile însingurării din armura de fariseu. Last edited by cezar_ioan; 10.09.2013 at 04:05:16. |
|
|