Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
”Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.”
|
Pentru că tot l-am întrebat pe cătălin2 ceva mai sus la care nu a răspuns, iată aici o parte din răpunsul pe care trebuia să îl dea stimatul domn cătălin2. Dar este numai un verset din mai multe, unde se spune foarte clar despre nașterea din apă și din Duh, sau de nașterea din Duhul puțin mai jos în evanghelie. Iisus nu specifică cuvântul botez, așa cum falsifică Biblia domnul cătălin2. Iisus vorbește despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt, adică despre înfierea ca și fiu al lui Dumnezeu după har. Problema fundamentală este că nici la Sfinții Apostoli și nici la Sfinții Părinți nu există o identificare totală între botez și nașterea din Duhul; există mai multe interpretări, chiar dacă aceia care au făcut cărțile de cult și în general care au perpetuat anumite tradiții, în special cultice, nu au prea ținut cont de ele. Aici stă de fapt la mijloc un conflict potențial între mai multe intrepretări ale nașterii din Duhul sau din Dumnezeu, unele fiind interpretările Apostolilor și ale Părinților, și puțin diferite fiind interpretările autorităților bisericești, care au mers pe o variantă mai simplă și mai simplistă (a identificării totale) neținând cont de profunzimea teologică a Sfinților Apostoli și a Sfinților Părinți. De aceea s-a și încetățenit la nivelul mirenilor o anumită interpretare, așa cum spre exemplu o prezenta și stimabilul cătălin2, și care a devenit majoritară, dar care însă prezintă contradicții cu interpretările Sfinților Apostoli și ale Sfinților Părinți și de aceea, chiar dacă sunt mulți care o tot flutură cu diferite ocazii, ea este discutabilă și se va discuta asupra ei pentru că în joc sunt până la urmă nu interesele unor anumite grupuri, în special clericaliste, ci interesele dogmatice ale Bisericii care nu pot fi și nu vor fi călcate în picioare, chiar dacă unii și-au permis până acum, și cam mult timp și cam cu prea multă îndrăzneală, să facă acest lucru. Dar Dumnezeu nu doarme, așa cum cred unii, iar lucrurile nu vor mai rămâne foarte multă vreme așa, decât cu condiția împietririi și a osificării în anumite tradiții strămoșești care au neglijat profunzimea dogmatică și spirituală a Sfintei Tradiții.