Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.09.2013, 22:21:17
yvette yvette is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2013
Mesaje: 1
Implicit religia si prietenia

Citat:
În prealabil postat de guardian knight Vezi mesajul
Nu cred ca religia trebuie sa strice relatiile dintre oameni,daca acestea sunt foarte bune !!!

Numai niste minti inguste fundamentaliste pot face din religie motiv de galceava, lupta si neintelegere intre oameni !

Sa nu uitam ca, religia prost inteleasa de oamenii pacatosi,a dus in cursul istoriei la intolerante si razboaie sangeroase, in care oamenii si-au dat efectiv in cap la propriu in numele unei religii, prost intelese, ma repet !!!

Religia trebuie sa fie motiv de legatura intre oameni si nu de conflicte !

Dumnezeu a lasat formula triadica a crestinismului, cu cele trei ramuri ale sale :ortodoxia,catolicismul si protestantismul !
Cred ca este o atitudine gresita ca sa sutinem ca una din ele este mai buna decat alta, si e o atitudine inteleapta sa spunem ca sunt mai degraba complementare si sa le tratam in mod egal cu intelegere frateasca !!!
Dacă tu ai fi într-o situație asemănătoare-doi prieteni având religii diferite-ai accepta religia ei,în numele păstrării relației dintre oameni, sau ai determina-o să treacă la religia ta?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.09.2013, 22:37:00
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de yvette Vezi mesajul
Dacă tu ai fi într-o situație asemănătoare-doi prieteni având religii diferite-ai accepta religia ei,în numele păstrării relației dintre oameni, sau ai determina-o să treacă la religia ta?
Există, în astfel de situații, inclusiv o a treia alternativă:
aceea ca fiecare să-și păstreze credința sa, respectând-o pe a celuilalt.
Iar dacă s-ar pune problema ca unul dintre ei să se convertească la credința celuilalt, cred că unicul motiv, unica rațiune suficientă a unei asemenea opțiuni ar fi convingerea că acea credință este mai adevărată, mai profndă, mai autentică decât cealaltă.
Dacă m-aș îndrăgosti de un băiat neortodox, aș încerca să-i împărtășesc gândurile, trăirile mele întru ortodoxie, cu scopul de a-l CONVINGE să se convertească.
În schimb, dacă aș ști că el vrea să devină ortodox nu din convingere personală, ci doar pentru a-mi aduce mie o bucurie (sacrificându-și astfel convingerile proprii), i-aș propune să continuăm relația, păstrându-și fiecare dintre noi credința ÎN CARE CREDE CU ADEVĂRAT; i-aș propune, adică, să rămână în credința lui.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.09.2013, 23:52:54
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Antiecumenism,
Doamne ajută!
În primul rând, această discuție nu are nici o legătură cu facultatea și cu stimații mei profesori (în majoritate preoți și duhovnici) pe care, dacă i-ați cunoaște, v-ați modifica, în mod sigur, această percepție total incorectă pe care o aveți despre dânșii. Părinții profesori teologi sunt persoane deosebite, creștini autentici și preoți cu vocație!
Acum, referindu-mă la ceea ce ați scris și citat, desigur că vă respect sincer punctul de vedere, deși am, în mare parte, opinii diferite.
Despre relațiile interconfesionale am mai postat numeroase mesaje aici, pe forum și, de aceea, nu voi mai repeta ceea ce am scris pe alte topic-uri. Dacă aveți curiozitatea de a ști ce gândesc în această privință, puteți citi, de exemplu, primele pagini ale topic-ului "Aceleași realități pot fi privite din perspective diferite - îndemn la deschidere" - topic inițiat de mine la rubrica "Biserica Ortodoxă în relația cu alte confesiuni".
Acum aș dori să fac doar câteva precizări în legătură cu materialele pe care le-ați postat.
1. Părintele Stăniloae a participat multă vreme la dialogul ecumenic (chiar și-n vremea comunismului a plecat în Occident cu acest scop, era mult respectat de către teologi protestanți, catolici, el însuși a studiat câțiva ani în Apus, pe când era foarte tânăr). Nu știu de unde și până unde ar fi asociat sfinția sa ecumenismul cu masoneria. Am găsit cândva, mai demult, o înregistrare în care părintele ar fi spus asta, dar autenticitatea înregistrării îmi pare îndoielnică (așa, ca să mă exprim într-un mod diplomatic...). Mai exact, era vocea părintelui, dar nu se auzeau întrebările ce i se puneau, iar părintele spunea cam așa: "da, asta da..." (ca și cum, inițial, chiar îi contrazisese pe cei cărora le acorda interviul), apoi sunetul de fundal s-a schimbat (se auzea, în a doua parte a înregistrării, un zgomot de fond care nu era la început, ceea ce-mi dă de bănuit că a fost tăiat ceva din înregistrare, sau au fost combinate înregistrări cu răspunsuri ale părintelui date în împrejurări total diferite, nicicum în același interviu) și părintele spunea că "este produsus masoneriei", dar era imposibil să-ți dai seama dacă se referea la ecumenism sau la altceva.
2. Duhovnicii au opinii diferite în această privință (a se vedea, de exemplu, poziția părintelui Steinhardt, mărturisitor al lui Hristos în închisorile comuniste, care avea un mod de gândire ecumenic și chiar se declara susținător al cauzei ecumenismului; de asemenea, părintele Teofil Părăian, dar și alții) și, oricum, vă sugerez să căutați, pe wikipedia, informații despre eroarea de argumentare (sofism) numit "apelul la autoritate" sau "argumentul autorității".
3. Multe dintre argumentele prezentate în materialele citate de dvs pot fi acceptate drept obiecții la adresa relativismului religios, care este diferit de mișcarea ecumenică creștină.
4. În mișcarea ecumenică (mă refer în special la C M B), sunt acceptate doar confesiunile și denominațiunile care asumă dogma trinitară și cea hristologică (mai exact, credința că Iisus Hristos este Domnul). Prin urmare, nu se urmărește realizarea unității cu antitrinitarienii, cu cei care ar nega dumnezeirea lui Hristos etc. Astfel, analogia cu arienii, sabelienii etc este total neîntemeiată, fiindcă acei eretici erau antitrinitarieni!!!
5. Participanții ortodocși la mișcarea ecumenică (cel puțin părinții duhovnicești pe care-i cunosc eu, participanți de mulți ani la dezbaterile teologice din anumite instituții ecumenice internaționale) NU urmăresc trădarea credinței (Doamne apără și păzește!), ci, dimpotrivă, mărturisirea acesteia și căutarea a ceea ce a rămas ortodox în celelalte confesiuni, cu scopul clădirii unității pe baza dogmelor și trăirii ortodoxe.
6. Ortodoxia nu este doar o confesiune, delimitată conceptual, geografic și instituțional, ci și un mod de trăire, "firea omului" (cum a spus atât de frumos părintele Rafail Noica) și, de aceea, ea poate fi găsită, într-un anumit sens, inclusiv în modalitățile în care confrații noștri catolici și protestanți înțeleg să-și trăiască relația cu Dumnezeu.
Ar mai fi multe de spus... dar mă opresc aici fiindcă, am scris de atâtea ori și la atâtea topic-uri aceleași idei, încât... :)
Ar fi atât de bine ca părinții care au o atitudine critică față de ecumenism să-și exprime opiniile fără a-i numi "trădători" și "eretici" pe cei care împărtășesc puncte de vedere diferite de ale lor.
O noapte binecuvântată vă doresc!
P. S. Nu ne mântuim prin noi înșine, nici prin confesiunea din care facem parte.
Nu ne mântuim nici prin instituții, nici prin anumite învățături sau practici.
Ne mântuim, însă, printr-o Persoană: Iisus Hristos, Dumnezeu-Omul, unicul nostru Mântuitor și Viața cea adevărată, a Căruia este slava și puterea-n veci!
Amin!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 30.09.2013 at 02:17:37.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.09.2013, 02:52:57
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Antiecumenism,
Doamne ajută!
În primul rând, această discuție nu are nici o legătură cu facultatea și cu stimații mei profesori (în majoritate preoți și duhovnici) pe care, dacă i-ați cunoaște, v-ați modifica, în mod sigur, această percepție total incorectă pe care o aveți despre dânșii. Părinții profesori teologi sunt persoane deosebite, creștini autentici și preoți cu vocație!
Acum, referindu-mă la ceea ce ați scris și citat, desigur că vă respect sincer punctul de vedere, deși am, în mare parte, opinii diferite.
Despre relațiile interconfesionale am mai postat numeroase mesaje aici, pe forum și, de aceea, nu voi mai repeta ceea ce am scris pe alte topic-uri. Dacă aveți curiozitatea de a ști ce gândesc în această privință, puteți citi, de exemplu, primele pagini ale topic-ului "Aceleași realități pot fi privite din perspective diferite - îndemn la deschidere" - topic inițiat de mine la rubrica "Biserica Ortodoxă în relația cu alte confesiuni".
Acum aș dori să fac doar câteva precizări în legătură cu materialele pe care le-ați postat.
1. Părintele Stăniloae a participat multă vreme la dialogul ecumenic (chiar și-n vremea comunismului a plecat în Occident cu acest scop, era mult respectat de către teologi protestanți, catolici, el însuși a studiat câțiva ani în Apus, pe când era foarte tânăr). Nu știu de unde și până unde ar fi asociat sfinția sa ecumenismul cu masoneria. Am găsit cândva, mai demult, o înregistrare în care părintele ar fi spus asta, dar autenticitatea înregistrării îmi pare îndoielnică (așa, ca să mă exprim într-un mod diplomatic...). Mai exact, era vocea părintelui, dar nu se auzeau întrebările ce i se puneau, iar părintele spunea cam așa: "da, asta da..." (ca și cum, inițial, chiar îi contrazisese pe cei cărora le acorda interviul), apoi sunetul de fundal s-a schimbat (se auzea, în a doua parte a înregistrării, un zgomot de fond care nu era la început, ceea ce-mi dă de bănuit că a fost tăiat ceva din înregistrare, sau au fost combinate înregistrări cu răspunsuri ale părintelui date în împrejurări total diferite, nicicum în același interviu) și părintele spunea că "este produsus masoneriei", dar era imposibil să-ți dai seama dacă se referea la ecumenism sau la altceva.
2. Duhovnicii au opinii diferite în această privință (a se vedea, de exemplu, poziția părintelui Steinhardt, mărturisitor al lui Hristos în închisorile comuniste, care avea un mod de gândire ecumenic și chiar se declara susținător al cauzei ecumenismului; de asemenea, părintele Teofil Părăian, dar și alții) și, oricum, vă sugerez să căutați, pe wikipedia, informații despre eroarea de argumentare (sofism) numit "apelul la autoritate" sau "argumentul autorității".
3. Multe dintre argumentele prezentate în materialele citate de dvs pot fi acceptate drept obiecții la adresa relativismului religios, care este diferit de mișcarea ecumenică creștină.
4. În mișcarea ecumenică (mă refer în special la C M B), sunt acceptate doar confesiunile și denominațiunile care asumă dogma trinitară și cea hristologică (mai exact, credința că Iisus Hristos este Domnul). Prin urmare, nu se urmărește realizarea unității cu antitrinitarienii, cu cei care ar nega dumnezeirea lui Hristos etc. Astfel, analogia cu arienii, sabelienii etc este total neîntemeiată, fiindcă acei eretici erau antitrinitarieni!!!
5. Participanții ortodocși la mișcarea ecumenică (cel puțin părinții duhovnicești pe care-i cunosc eu, participanți de mulți ani la dezbaterile teologice din anumite instituții ecumenice internaționale) NU urmăresc trădarea credinței (Doamne apără și păzește!), ci, dimpotrivă, mărturisirea acesteia și căutarea a ceea ce a rămas ortodox în celelalte confesiuni, cu scopul clădirii unității pe baza dogmelor și trăirii ortodoxe.
6. Ortodoxia nu este doar o confesiune, delimitată conceptual, geografic și instituțional, ci și un mod de trăire, "firea omului" (cum a spus atât de frumos părintele Rafail Noica) și, de aceea, ea poate fi găsită, într-un anumit sens, inclusiv în modalitățile în care confrații noștri catolici și protestanți înțeleg să-și trăiască relația cu Dumnezeu.
Ar mai fi multe de spus... dar mă opresc aici fiindcă, am scris de atâtea ori și la atâtea topic-uri aceleași idei, încât... :)
Ar fi atât de bine ca părinții care au o atitudine critică față de ecumenism să-și exprime opiniile fără a-i numi "trădători" și "eretici" pe cei care împărtășesc puncte de vedere diferite de ale lor.
O noapte binecuvântată vă doresc!
P. S. Nu ne mântuim prin noi înșine, nici prin confesiunea din care facem parte.
Nu ne mântuim nici prin instituții, nici prin anumite învățături sau practici.
Ne mântuim, însă, printr-o Persoană: Iisus Hristos, Dumnezeu-Omul, unicul nostru Mântuitor și Viața cea adevărată, a Căruia este slava și puterea-n veci!
Amin!
Acum Biserica Ortodoxa este formata din pareri si opinii? Asta e credinta ortodoxa? Pai asa, de ce ar mai trece oamenii la ortodoxie? Sa stea unde sunt, ca oricum se mantuiesc si e bine foarte. Asa cum zic ierhii ortodocsi ecumenisti din Apus celor care vor sa vina la ortodoxie. Parintele Calciu Dumitreasa a spus si dansul ca miscarea ecumenista este cel mai mare pericol pentru BO si ca este mana in mana cu masoneria. Si dansul a stat in SUA. Sau si el vorbeste prostii? Nu ai sa ma convingi ca miscarea ecumenista (ecumenica este cu totul altceva) este buna. Miscarea ecumenista nu a fost inventata de BO, stiti f.bine.
BO face din ce in ce mai multe compromisuri, iar celelalte culte nici nu se obosesc sa vina la Ortodoxie. Care e scopul pana la urma? Sa spunem ca, canoanele sunt invechite? Asta este facultatea de teologie din prezent? Asta invata? Cum sa fi ecumenist?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.09.2013, 23:32:00
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Parascheva16 Vezi mesajul
Acum Biserica Ortodoxa este formata din pareri si opinii? Asta e credinta ortodoxa? Pai asa, de ce ar mai trece oamenii la ortodoxie? Sa stea unde sunt, ca oricum se mantuiesc si e bine foarte. Asa cum zic ierhii ortodocsi ecumenisti din Apus celor care vor sa vina la ortodoxie. Parintele Calciu Dumitreasa a spus si dansul ca miscarea ecumenista este cel mai mare pericol pentru BO si ca este mana in mana cu masoneria. Si dansul a stat in SUA. Sau si el vorbeste prostii? Nu ai sa ma convingi ca miscarea ecumenista (ecumenica este cu totul altceva) este buna. Miscarea ecumenista nu a fost inventata de BO, stiti f.bine.
BO face din ce in ce mai multe compromisuri, iar celelalte culte nici nu se obosesc sa vina la Ortodoxie. Care e scopul pana la urma? Sa spunem ca, canoanele sunt invechite? Asta este facultatea de teologie din prezent? Asta invata? Cum sa fi ecumenist?
Iar?... Nu-nțeleg ce legătură o fi având Facultatea de Teologie cu ceea ce discutăm noi aici.
Dvs aveți duhovnic?
Știți ce facultate a absolvit?
Teologia,
adică facultatea aceea în ai cărei profesori dvs nu aveți încredere, deși, cel mai probabil, nici nu-i cunoașteți.
Îi criticați, fără nici un fel de motiv, pe părinții profesori de la Teologie, pe cei care-i formează pe toți preoții (evident, inclusiv pe duhovnicul dvs, în afara cazului în care sfinția sa este dintr-o altă generație și a avut alți profesori) și, în schimb, le acordați încredere unor bloggeri care, pretinzându-se apologeți ai ortodoxiei (deși, uneori, nici nu-și menționează numele reale), scot din context sau chiar compun ei înșiși texte antiecumenice și le răspândesc pe net drept unicul adevăr revelat.
La Teologie, fiecare student are libertatea de a-și exprima opiniile, convingerile. Nimeni nu vrea să ne influențeze în nu știu ce direcție, ci părinții profesori ne-nvață doar: Noul Testament, Vechiul Testament, teologie patristică (patrologie, denumirea oficială a disciplinei), istoria Bisericii, teologie dogmatică (multă și în mod riguros), morală, misiologie, drept canonic, spiritualitate (ascetică și mistică) și multe altele, toate bazate pe teologia autentic-ortodoxă.
Dacă sunt solicitați, dacă li se cere părerea în privința ecumenismului, desigur că dânșii răspund, dar niciodată nu încearcă să modifice convingerile vreunui student în această privință. Și da, unii sunt ecumenici, alții mai reticenți. Opiniile sunt împărțite, ca și aici, pe forum, nu este un curent generalizat, pe care să n-ai dreptul de a-l critica.
Acum cred că am răspuns într-un mod suficient de clar acestor obiecții total neargumentate pe care le aveți față de Facultatea de Teologie.
Și înainte de a-i critica pe părinții profesori de acolo, vă sugerez să participați la câteva cursuri de dogmatică, de exemplu, ca să vedeți că nimeni nu modifică vreo dogmă și nu se-ntâmplă absolut nimic din ceea ce încearcă anumiți bloggeri să insinueze.
Acolo sunt oameni de bună credință, discută liber, iar învățătura BO este predată așa cum ne-a fost transmisă prin Revelația supranaturală. Da, mergeți la câteva cursuri de Dogmatică, la Teologie (este permis, chiar dacă nu v-ați înscris ca studentă) și veți vedea cât de mult se pune accentul pe teologia Sfinților Părinți, pe definițiile dogmatice ale Sinoadelor Ecumenice, adică exact pe acele aspecte în care dvs aveți încredere și pe care le promovați.
Chiar mă întristează și mă deranjează să văd cum profesorii mei sunt criticați pe internet, fără nici un motiv, când cei care vorbesc astfel ar putea, foarte simplu, să-și verifice informațiile asistând la cursurile celor pe care-i critică.
În altă ordine de idei, întorcându-ne la tema discuției: canoanele disciplinare nu au nicidecum aceeași importanță ca hotărârile dogmatice.
Canoanele au fost stabilite într-un anumit context, răspunzând nevoilor Bisericii într-o anumită epocă.
Și părinții duhovnicești de astăzi (folosesc și eu "apelul la autoritate", fiindcă, observ, e la mare căutare...) recomandă aplicarea canoanelor cu iconomie, potrivit discernământului duhovnicesc al duhovnicului. Dacă s-ar aplica toate canoanele strict, mulți dintre cei convertiți la credință la o vârstă mai înaintată (după ce au făcut adulter, avorturi etc), nu s-ar mai putea împărtăși nici în eshaton. :)
Se poate spune același lucru despre dogme?
Putem spune că și pe acestea le asumăm doar așa, cu iconomie?
Nicidecum.
De ce?
Tocmai pentru că acestea, spre deosebire de canoanele disciplinare, sunt revelate.
O noapte binecuvântată să aveți!
P. S. Din ce motiv sunteți reticentă față de ideea de "părere personală"?
Dvs știți ce-nseamnă, din punct de vedere etimologic, cuvântul "dogmă"? :)
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.10.2013, 00:06:41
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Laura,

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Dacă s-ar aplica toate canoanele strict, mulți dintre cei convertiți la credință la o vârstă mai înaintată (după ce au făcut adulter, avorturi etc), nu s-ar mai putea împărtăși nici în eshaton. :)
Totuși s-ar mîntui, nu?

De aceea sînt reguli atît de severe în Canoane, căci nu orice ticălos, necredincios, eretic, criminal șamd să se poată împărtăși înainte de a se pocăi la modul sincer și serios. Știu că au fost cazuri excepționale cînd oameni dintre aceștia au primit Împărtășania mai înaintea demonstrării pocăinței, dar iată că în final au dat dovadă de o convertire dusă uneori pînă la sfințenie.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.10.2013, 23:43:55
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
P. S. Din ce motiv sunteți reticentă față de ideea de "părere personală"?
Dvs știți ce-nseamnă, din punct de vedere etimologic, cuvântul "dogmă"? :)
"Părutu-ni-s-a nouă și Duhului Sfânt ..."
Oare ce vrea să însemne?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.10.2013, 17:01:51
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

smerenie+litera de lege
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.09.2013, 23:44:03
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit Și încă ceva...

Citat:
În prealabil postat de Parascheva16 Vezi mesajul
Acum Biserica Ortodoxa este formata din pareri si opinii? Asta e credinta ortodoxa? Pai asa, de ce ar mai trece oamenii la ortodoxie? Sa stea unde sunt, ca oricum se mantuiesc si e bine foarte. Asa cum zic ierhii ortodocsi ecumenisti din Apus celor care vor sa vina la ortodoxie. Parintele Calciu Dumitreasa a spus si dansul ca miscarea ecumenista este cel mai mare pericol pentru BO si ca este mana in mana cu masoneria. Si dansul a stat in SUA. Sau si el vorbeste prostii? Nu ai sa ma convingi ca miscarea ecumenista (ecumenica este cu totul altceva) este buna. Miscarea ecumenista nu a fost inventata de BO, stiti f.bine.
BO face din ce in ce mai multe compromisuri, iar celelalte culte nici nu se obosesc sa vina la Ortodoxie. Care e scopul pana la urma? Sa spunem ca, canoanele sunt invechite? Asta este facultatea de teologie din prezent? Asta invata? Cum sa fi ecumenist?
Considerați că noi, creștinii ortodocși, avem, sau nu misiunea de a mărturisi în lume valorile credinței și spiritualității Bisericii noastre?
Dacă da, atunci cum credeți că le-am putea răspândi, mărturisi mai ușor:
a. închizându-ne în noi înșine, sau
b. prin dialogul cu cei care nu le cunosc (dacă le-ar ști și înțelege, poate că, cel puțin unii dintre ei, și le-ar asuma)?
Această mișcare a apărut în Occident, în cadrul protestantismului și ei ne-au invitat să participăm; iată un prilej minunat, pentru noi, de misiune ortodoxă printre confrații de alte confesiuni.
Ei înșiși, așadar, și-au manifestat dorința de a ne cunoaște și înțelege credința, teologia, spiritualitatea.
Minunat, nu-i așa? :)
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.10.2013, 12:29:51
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Considerați că noi, creștinii ortodocși, avem, sau nu misiunea de a mărturisi în lume valorile credinței și spiritualității Bisericii noastre?
Dacă da, atunci cum credeți că le-am putea răspândi, mărturisi mai ușor:
a. închizându-ne în noi înșine, sau
b. prin dialogul cu cei care nu le cunosc (dacă le-ar ști și înțelege, poate că, cel puțin unii dintre ei, și le-ar asuma)?
Exista si forme bolnave ale dialogului.
Acelea in care zicem mai mult ca ei si mai putin ca noi.

Desi a zice ca noi si deloc ca ei, ecumenistii o pot considera o infractiune si "opozitie la dialog" cred ca e atitudinea cu care nu poti gresi, cel putin atat timp cat o faci cu diplomatie si cordialitate (agresivitatea gratuita si neprovocata este altceva).

Citat:
Această mișcare a apărut în Occident, în cadrul protestantismului și ei ne-au invitat să participăm; iată un prilej minunat, pentru noi, de misiune ortodoxă printre confrații de alte confesiuni.
Ei înșiși, așadar, și-au manifestat dorința de a ne cunoaște și înțelege credința, teologia, spiritualitatea.
Minunat, nu-i așa? :)
Eu am observat altceva si anume ca au mai putin sau deloc nevoie sa ne cunoasca pe noi si mai mult sau aproape doar sa se prezinte pe ei.

Avem si exemplu aici pe forum, (fostii) colegi romano-catolici care au demonstrat in multe randuri ca stiu tot despre ortodoxie (in varianta lor) dar nu-si pot controla nevoia de a ne informa inclusiv despre ceea ce nu ne intereseaz de nici o culoare despre romano-catolicism - pana la partidele de fotbal dintre episcopi sau ceva de genul si binenteles putin sau mai deloc despre falsa unitate din cadrul BRC, schisme, deraieri care intr-adevar sunt un lucru interesant mai ales ca fatza oficiala este cea a unei depline comuniuni in jurul "Sfantului Parinte".

Despre cei neoprotestanti nu mai zic ca ar fi inutil, doar sper ca cei din afara nu sunt asemenea celor de la noi.

O singura floricica protestanta avem si noi pe forum, fata de care ,datorita culorilor in care e zugravita, majoritatea din noi nu avem nici o retinere in a fi ecumenisti :) cel putin atat timp cat nu se ajunge la discutii prea specifice ca in fond cam asta e ecumenismul, cat se rezuma la cantari, impreuna rugari si alte asemenea e ok, daca se ajunge la "a cunoaste pe celalat" sub aspecte de credinta, ies scantei.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde