![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Chiar nu avem nevoie de parerile unor hulitori ,eretici ,ecumenisti,etc si vedeti in ce categorie va situati. Nu imi e teama ca imi stricati credinta ,dar e timp pierdut ,nu m-am folosit nici eu ,nici altii de ceea ce ati scris ,cel mult i-ati smintit pe cei incepatori si daca nu va potoliti singura va atrageti osanda. Ce e scris ramane si poate sminti pe multi. Citat:
Citat:
Sfintii parinti sunt specialistii care ne invata tainele ortodoxiei ,ne talcuiesc Scripturile , nu niste necunoscatori care isi dau si ei cu parerea. Ganditi-va ce s-ar intampla daca in alte domenii ,cum ar fi medicina ,arhitectura ,mecanica s-ar gasi unii ca d-voastra sa emita cu lejeritate pareri. Ar iesi un dezastru. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Niste pareri nu isca dezastrul. Si de multe ori, in multe domenii, niste pareri sunt bine venite si pot starni idei bune pentru o cercetare sau un studiu.
Sfintii parinti sunt niste oameni ca noi toti, care pot sa greseasca sau pot sa aiba dreptate. Ii respect ca oameni care au facut un bine omenirii, care au incercat sa talcuiasca Sfinetele Evanghelii, dar personal nu mi se pare in regula sa ma inchin lor ca Sfintilor care au scris Sfanta Scripura de exemplu. Din nou, imi cer iertare pentru postarea mea daca deranjeaza, si, pentru cei incepatori, nu va luati dupa mine, ascultati mai intai de toate invataturile si parerile celor avizati in domeniu, sau celor care stiu mi multe. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sfintii care au talcuit Scriptura, nu au incercat ci chiar au talcuit. inchinarea, rugaciunea, are doua forme: a) inchinarea sau rugaciunea catre Dumnezeu: <<Domnului Dumnezeului tau sa te inchini>> (Matei IV, 10); este o inchinare desavirsita, absoluta (latrie) si b) inchinarea sau cinstirea sfintilor este o inchinare relativa pe care o adresam sfintilor numita dulie, pentru ca ei sint fiinte marginite ca si noi. Gestul este acelasi: cind ne inchinam lui Dumnezeu si cind ne rugam sfintilor, dar sentimentul interior este altul. Si Mantuitorul Hristos a facut deosebire intre inchinarea la Dumnezeu (Ioan IV, 21) si inchinarea marginita - care I s-a adus imparatului de catre datornicul caruia I se iertase datoria (Matei XVIII, 26). In Biserica, noi cinstim pe sfinti pentru ca acestia au colaborat cu Dumnezeu prin harul Lui si s-au invrednicit de o viata virtuoasa. Cinstind pe sfinti, cinstim indirect pe Dumnezeu: <<Cine va primeste pe voi, pe Mine Ma primeste si cine Ma primeste pe Mine, primeste pe Cel Care M-a trimis pe Mine>> (Matei X, 40). Sfintii sint numiti prieteni ai lui Dumnezeu <<Voi sunteti prietenii Mei, daca faceti ceea ce va poruncesc>> (Ioan XV, 14; Iacov II, 23), si casnicii Lui: <<Deci dar nu mai sunteti straini si locuitori vremelnici, ci sinteti impreuna cu sfintii si casnici ai lui Dumnezeu>> (Efeseni II, 19); sint numiti judecatori ai lumii: <<Oare nu stiti ca sfintii vor judeca lumea?>> (I Corinteni VI, 2); si in alt loc: <<Adevarat zic voua ca voi cei care Mi-ati urmat Mie, la nasterea din nou a lumii cind Fiul Omului va sedea pe tronul slavei Sale, veti sedea si voi pe douasprezece tronuri, judecind cele douasprezece seminitii ale lui Israel>> (Matei XIX, 28)." http://www.biserica.ch/docs/Invatatu..._sfintilor.htm
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
|