![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#32
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1) dar pentru ca vedem efectul fizic, nu inseamna ca nu se intampla prin procesee proprii. Doar pentru ca vedem curentul cum se misca prin circuite, nu inseamna ca procesorul nu calculeaza 0 si 1. Doar pentru ca vedem omul cum se ridica sa manance, nu inseamna ca nu a luat decizia sa manance. 2)http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_mind
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Genial, ce mai, sunt sigur ca 3/4 din forumisti sunt deja pe spate de la atata profunzime.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Desigur, daca rezumam dragoste = 1 ura = 0 putem simula multe chestii si sa zicem: "probabil asa lucreaza si creerul", adevarul este ca nici un calculator nu a trecut deocamdata testul Turing. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#35
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Capacitatea de a alege (corect!) cu care opereaza justitia este altceva cu toate ca se afla si ea pe un teren cam mlastinos atunci cand se ajunge la expertiza psihologica a discernamantului. Ideea este sa desensibilizeze responsabilitatea omului care astfel sa ia deciziile simplist, fatidic, dar asta nu inseamna ca se anuleaza responsabilitatea juridica. Asa cum un caine o ia peste bot cand face ceva rau, chiar daca nu stie sa faca diferenta intre bine si rau decat luand-o sistematic peste bot, tot asa se vrea sa opereze si justitia asupra omului transformat in animal lipsit de liberul arbitru. Cam asta este ideea.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#36
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parere din amintiri vagi de info medicina, realitatea anatomica poate fi mai mult sau mai putin complexe. Semnalele care se termina in zonele de durere sau au parametri fizic din care rezulta o solicitare extrema sunt interpretate ca un pericul pentru integritatea structurala a corpului si tratate ca atare (rau). etc. P.S. Sa nu confundam bine/rau fizic cu binele/raul moral. Notiunea de decizie se leaga de prima categorie, notiunea de liber arbitru de a doua.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 01.10.2013 at 16:05:46. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta e partea, cea mai importanta, care ti-a scapat cu desavarsire. Citat:
Pe urma a aparut mecanica cuantica, Einstein a pierdut pariul si lumea nu a mai inteles nimic despre cum functioneaza lumea sub-macroscopica :) Dar probabil tu preferi inca sa te agati inca de "looser side" ![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Nu strica distractia omului, e locul favorit al multora de a da de-a dura cu pianul pe scari.
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Buna Alin si comunitate,
ce parere aveti de cercetarile neuropsihologice recente? http://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_free_will mai ales de cele mai recente ale Simone Kühn si Marcel Brass. Intelegerea mea este ca vor sa explice ca multe decizii se iau in subconstient si foarte putine in constient...e un topic deshis spre dezbatere in lumea stiitifica , nu cred ca s a ajuns la o concluzie inca. Cum vi se pare experimentul cu semaforul de pe link? Toate cele bune, Silviu |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Pai eu cred ca existenta subiectivitatii presupune automat si existenta liberului arbitru.
Avem o experienta constienta, la persoana 1, care include si faptul ca ne simtim liberi. Cele doua sunt profund legate, dupa mine. In privinta cercetarilor neuropsihologice si a subconstientului, sunt destul de sceptic. In sensul ca ma indoiesc de posibilitatea stiintei de a infirma liberul arbitru. Dupa cum spunea eminentul filozof al mintii John Searle, problema liberului arbitru ne va insoti mereu, chiar si atunci cand toate celelalte probleme ale mintii umane se vor fi rezolvat. |
|