![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Indiferent despre ce proces psihic vorbim, vaz, auz, foame, durere, vointa, dragoste, ura, toate isi au sursa in interiorul creierului (cu mici exceptii in care e implicata si maduva spinarii). Toate aceste procese nu sunt decat perceptii sau interpretari ale perceptiilor. Cu acest fapt elementar cred ca sunt de acord si principalii autori despre care vorbesti.. Ca nu se cunoaste clar mecanismul psihismului nu e foarte surprinzator. Trebuie sa fie un mecanism complicat, bazat mai mult pe o structurare a informatiei decat pe mecanica sau electricitate chioara. Sigur ca o sa cautam, doar nu o sa punem acum si psihismul pe seama vreunui zeu sau cine stie ce fenomen paranormal. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noi, creștinii, suntem aici de acord cu oamenii de știință (mai ales că printre oamenii de știință sunt și creștini, iar printre creștini sunt și oameni de știință): viața psihică nu atârnă de zei și paranormal.
Mă bucur că am identificat un punct comun între noi, Ilie! Sper să mai dezbatem câte ceva, toate bune! Last edited by cezar_ioan; 28.09.2013 at 23:12:35. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Daca imi mai permiti o singura observatie.
Daca as fi acum in locul tau, si daca tot veni vorba de creier, as pune o intrebare care pe mine m-ar incuia, si la care nu vad o solutie logica. O pun eu in locul tau. Daca toate procesele psihice sunt perceptii si prelucrari ale acestora, cum deosebeste creierul uman starea de bine de starea de rau ? Adica, ca s-o scurtez, o retea neuronala invata orice (sa se miste, sa scoata suntete,sa numere, etc) numai daca o inveti, adica numai daca ii spui in mod repetat ca e bine sau nu e bine - se cheama antrenare). Ea poate sa devina inteligenta si sa invete singura dupa aceea. Revenind la creier, nu stiu cum acesta poate sa catalogheze o perceptie in bine sau rau. Ca nu are nici un motiv. Daca as sti, as face roboti inteligenti maine. Pentru Iuliu, ca sa traduc, cand mama ta te-a batut primele dati cand erai mic si mucos, de unde ai stiut ca acea bataie era de rau? Din durere ? De unde a stiut creierul tau ca lovitura doare ? A durea este tot o perceptie, de unde a stiut creierul s-o catalogheze nasoala. In orice caz, bine ti-a facut. Last edited by iliegh; 28.09.2013 at 23:41:11. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar de-o vreme, după multe războaie sufletești, am renunțat să mă mai cufund în frumusețile psihologiei și ale științelor cognitive. Mi-am făcut treaba, destul de onorabil, e de ajuns. Dacă aș mai avea câteva vieți, ei bine una mi-aș dedica-o neuroștiințelor. O spun cu mâna pe inimă. Dar am doar o viață și... știu eu dacă mâine voi mai fi ...în rețea?...:)) O să cuget totuși la ce m-ai întrebat deși, zău, genul ăsta de dilemă ar merita dezbătută între noi, în baza brumei de cunoștințe care mi-o mai fi rămas prin sinapse, însă în afara forumului - unde e normal să căutăm tangența cu viața de credință (tu în felul tău, eu ca om creștin). P.S. Îmi place extraordinar de mult că pui accent pe observație. Nu te supăra că-ți spun, dar acesta e un dar mare de la Dumnezeu pe care tu îl prețuiești, ce-i drept, însă nu arăți deocamdată recunoștință pentru Cel Care ți l-a oferit.... Te cam lauzi cu el, în sensul că îți atribui observația ca pe un merit... Totuși, eu te încurajez cu tărie să observi în continuare! Du până la capăt, până în pânzele albe observația cu tot ce presupune ea (procesări, ecouri emoționale, fapte etc.). Cu vremea va ieși ceva bun de aici, foarte bun. Așa cred eu, ca unul care am fost foarte harnic în ale observației sistematice ani și ani, într-o vreme lăudîndu-mă ca și tine cu asta...:) Dă-i bice! Observă și cugetă. Eu unul îți țin pumnii și, ca rugăminte, mai zi și nouă ce și cum observi!...:) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Voința lui s-a exercitat 100%, dar decisă de slăbiciunea trupească în responsabilitatea sufletului care va da seama la judecată pentru această decizie. De aceea conceptul de liber arbitru nu se referă la capacitatea liberă de axercitare a voinței(cum dovedesc aici toți participanții la dialog), ci la vrednicia(capacitatea) omului de a lua o decizie responsabilă 100%, o hotărâre neviciată de predispoziții de moment(de slăbiciuni trupești și patimi). catalin2 spunea că liberul arbitru este chipul lui Dumnezeu în om, însă chipul Lui Dumnezeu în om este același mereu, indiferent de faptele omului; liberul arbitru nu se referă la chip, ci la asemănarea omului cu Dumnezeu, iar aceasta, asemănarea, este o iluzie dacă nu este mereu filtrată de Duhul Sfânt. Liberul arbitru îl duce mereu pe om la fericirea cerească. Citat:
Citat:
Motivul vine de la simpatia creierului pentru organele de simț pentru că și creierul este tot o parte din trup(ca și organele de simț); senzațiile organelor obținute numai din lumea materială sunt transmise creierului care deja le-a perceput prin senzor ca plăcute sau neplăcute. Last edited by Demetrius; 29.09.2013 at 08:10:19. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum a catalogat creierul o senzatie ca fiind buna si alta ca fiind rea ? Caci prin simturi primesti numai impulsuri nervose sub forma de potential electric transmis prin sinapse. La nivelul cel mai de jos al fenomenului, de ce cezi tu ca un impuls electric ar fi bun si altul ar fi rau, care e diferenta dintre ele, sau care este criteriul dupa care creierul le imparte in bune si rele ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De aici încolo începe treaba creierului să le conștientizeze, să le arhiveze și să tragă concluzii. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Arcul este doar suportul anatomic al proceselor nervoase. Un lanț de neuroni, conectați prin sinapse.
Probabil ai vrut să zici actul reflex, nu arcul. Deși nici așa nu ține, deoarece activitatea psihică nu se reduce la reflexe, oricât de complicate ar fi ele. Procesările psi sunt cu mult mai complexe la om decât la o rețea neuronală oarecare. Rețelele neuronale sunt, atrag atenția, doar un model al realității, nu însă realitatea însăși. Rolul lor este în primul rând euristic. Oferă sugestii pentru investigarea mai profundă a misterului funcționării omenești. E bun acest model, însă are dezavantajul că se limitează la procesări destul de simple, fie ele și intelectuale. În orice caz, e cam precum modelul gazului ideal din fizică. Genial, prin faptul că permite să operăm mintal în legătură cu legile realității, însă neîntâlnit ca atare în natură. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parere din amintiri vagi de info medicina, realitatea anatomica poate fi mai mult sau mai putin complexe. Semnalele care se termina in zonele de durere sau au parametri fizic din care rezulta o solicitare extrema sunt interpretate ca un pericul pentru integritatea structurala a corpului si tratate ca atare (rau). etc. P.S. Sa nu confundam bine/rau fizic cu binele/raul moral. Notiunea de decizie se leaga de prima categorie, notiunea de liber arbitru de a doua.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 01.10.2013 at 16:05:46. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Desigur, daca rezumam dragoste = 1 ura = 0 putem simula multe chestii si sa zicem: "probabil asa lucreaza si creerul", adevarul este ca nici un calculator nu a trecut deocamdata testul Turing. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|