Exact la genul asta de raspuns ma asteptam. Ca exista si oameni prosti care cred ca pot sa dea in judecata pe oricine pentru orice e adevarat. Dar cred in proportie extrem de mare, in cazul asta, ca sunt doar fabulatii si "legende urbane". Chiar mi-o imaginez pe vrajitoarea care s-a dus la judecator sa ii spuna ca "popa" ii strica planurile pentru ca ii dezleaga vrajile. Iti dai seama cam cat de absurda este povestea ta, nu?
Pentru ca mi-am uitat ochelarii cu cip am sa incerc sa imi dau cu parerea.
Daca vorbim de postarea mea, unde eu reclamam incultura teologica de care se da dovada cand se spune ca Molitfele se citesc in cinstea Sf Vasile si nu pentru dezlegari povestea cu preotul dat in judecata de vrajitoare nu se potriveste.
Daca vorbim despre topicul de fata, adica despre oportunitatea acestor slujbe in data de 1 ianuarie (si nu despre oportunitatea citirii lor in cazul demonizatilor) si despre decizia Sf Sinod iar nu vad legatura cu preotul dat in judecata de vrajitoare.
Dar probabil scria undeva intre randuri.
Dar sa te duci la Spovedanie este jenant? Dar la Sf Liturghie? Sa te cununi la biserica? Sa iti botezi copilul? Pe bune, asta este un argument?
E ca si cum ai zice ca mai intai te impartasesti si abia apoi constientizezi nevoie impartasaniei. Adica asa cum daca te impartasesti nepregatititi agonisesti osanda si daca participi nepregatit te trezesti cu probleme carora nu stii daca le poti face fata.
Cati oameni nu mananca si nu beau dupa 12 in noaptea de revelion? Daca se fac slujbele cei care au mancat pleaca?
Pregatirea de obicei inseamna post si spovedanie. Cine a postit dupa Craciun?
Serios, mai bine ne lasam de sportul asta. Ierarhii au mai dat pe la scolile de teologie, au mai citit o carte a Sfintilor Parinti, au si ceva experienta si am tentinta sa le dau mai mult credit cand iau o decizie decat unora care au invatat teologie de pe "apologeticum"-"razboi intru cuvant" sau din notele de subsol de la "libertatea" si "cancan".