Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.01.2014, 20:37:02
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Se mai citesc legate și de slujba Maslului săvârșit în biserică sau la casele celor bolnavi, ori în legătură cu slujbele săvârșite celor ce sunt TULBURAȚI și supărați de farmece și duhuri necurate.
De aceea subliniern faptul că nu sunt altceva decât rugăciuni care trebuie citite numai în cazuri de EXCEPȚIE și nu pentru ORICE întâmplare rea sau neplăcută din viața noastră.
Ți-am subliniat ceea ce ar fi trebuit să vezi.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.01.2014, 13:27:03
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ți-am subliniat ceea ce ar fi trebuit să vezi.
Si eu am subliniat ceea ce ar fi trebuit sa vezi. Fiecare cu sublinierile lui. Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e. Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica si nici parerea despre Molifte. Nu-l cred infailibil nici pe el.

In traditia bisericii noastre, aceste rugaciuni se numesc
,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința", nu ,,rugaciuni pentru cazuri de exceptie''.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.01.2014, 16:35:17
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Si eu am subliniat ceea ce ar fi trebuit sa vezi. Fiecare cu sublinierile lui.
Spre deosebire de tine, am avut bunăvoința de a citi TOT textul postat de tine. Se pare că tu ai citit doar ceea ce te-a interesat și îți hrănește prosteasca susținere. La fel ai procedat și cu predica pr Cleopa, ai postat o parte din predică în care vorbește de cei posedați (pe post de bâtă pentru cei care te contrazic), dar materialul în realitate de fapt îți demontează ideile.

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e.
Dar nici indiferența și dezinformarea nu se pot tolera, asta e!!!
Ce legătură are părintele Cleopa? Sfaturile părintelui le-ai sfidat de mult.
Sursa din care ți-am subliniat este aceasta: http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica si nici parerea despre Molifte. Nu-l cred infailibil nici pe el.
Tu ai postat acea predică. Ești conștientă de acest lucru?

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
In traditia bisericii noastre, aceste rugaciuni se numesc
,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința", nu ,,rugaciuni pentru cazuri de exceptie''.
Se NUMESC, dar în cocluzia articolului zice cam așa: De aceea SUBLINIEM faptul că nu sunt altceva decât rugăciuni care trebuie citite numai în cazuri de EXCEPȚIE și NU pentru ORICE ÎNTÂMPLARE REA sau neplăcută din viața noastră.
Sursa: http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html

ps: nici ideile acestui părinte nu corespund?
ps: ai postat două articole din care reiese contrariul a ceea ce vrei să susții, mai mult nu spun.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.01.2014, 20:25:30
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Spre deosebire de tine, am avut bunăvoința de a citi TOT textul postat de tine. .
Si eu am citit tot ce ai scris. Am observat ca preotii tineri gandesc in general ca tine. Am precizat ca am fost crescuta langa o manastire in care Moliftele erau citite de doua ori pe saptamana, in zile de post, in care se faceau: Sfanta Liturghie, Sfantul Maslu si Moliftele. Imi este greu sa cred ca acei calugari greseau. Se ducea oricine avea un necaz a carui cauza o cunostea sau nu, fara a face demersuri speciale in acest sens. Se sfinteau Agheasma, ulei, faina etc. Voi posta opinia parintelui Argatu, dar in acelasi articol exista si pareri ale unor preoti mai tineri:

,,Duhovnicul și exorcizatorul llarion Argatu : „Orice preot poate citi Moliftele Sfântului Vasile”
Cu câțiva ani înainte de moartea sa, în 2006, părintele Ilarion Argatu, renumit duhovnic și exorcizator ro*mân, întrebat dacă este bine ca preoții de mir să citească Moliftele Sfântului Vasile Cel Mare – pentru că unii le citesc, alții refuză să le citească, iar alții argumentează că numai preoții călugări au voie să le citească –, spu*nea, într-un interviu acordat Paginii creștinului, că Moliftele pot fi citite de orice slujitor al Domnului. „Preoții au aceeași putere. Odată ce ai puterea harică, puterea preoției, poți citi și trebuie să citești orice rugăciune pentru credincioșii în mijlocul cărora ai fost pus. Prin preot, fiecare credin*cios trebuie să găsească rezolvarea problemelor spirituale, altfel nu este de folos comunității. Unii credincioși din parohia ta pătimesc foarte greu și cumplit de la diavol și de la oamenii vrăjmași, cum sunt vrăjitorii, des*cântătorii și fermecătorii. Ai fost trimis în mijlocul lor și investit cu puterea Duhului Sfânt pentru a le veni în ajutor și a-i scăpa de chinuirea pe care o au. Dacă de frică nu folosești harul preoției și predai armele cu care trebuie să lupți, atunci treci în rândul mirenilor și lasă locul aceluia care poate lupta și apăra turma încre*dințată”, spunea părintele Argatu.


Potrivit acestuia, frica preoților de a citi moliftele (exorcismele) sau alte rugăciuni asemănătoare vine de la puțina pregătire duhovnicească, de la lipsa de întărire și încredere în puterea pe care preotul o are în lupta pe care trebuie s-o dea cu rău. „Diavolii luptă pe omul pe care l-a cuprins și se luptă cu preotul care vrea să-i scoată și le poruncește să plece. Preotul trebuie să fie pregătit, curat sufletește și tru*pește, întărit cu post pentru a face față atacurilor pe care le primește de la diavoli. De multe ori, diavolii se răzbună pe cei din casa preotului, chinuind copiii și soția. Din această cauză unii spun că e bine ca numai preoții călugări să citească exorcis*mele. Preotul poate să-și păzească familia de atacurile vrăjmașe punând la rugăciune pe toți cei din casa sa”. Ilarion Argatu afirma că momentul cel mai bun pentru citirea Moliftelor este duminică la amiază, după termi*narea Sfintei Liturghii, pentru că atunci preotul este pregătit și împăr*tășit. Cea mai mare greșeală pentru un preot, mai spunea acesta, este„să se arate în fața diavolului fricos și fără putere. În loc să se teamă diavolul de puterea preoției pe care o poartă, se teme preotul de falsa putere pe care o are diavolul”.


Părintele Argatu amintea de faptul că, din acest motiv, în sânul bisericii apare și invidia :„Preoții pe care-i caută credincioșii sunt pizmuiți de ceilalți. Am auzit pe unii preoți că în loc să meargă să facă unele rugăciuni, spun credincioșilor : ,,Să nu stârnești pe diavolii care stau cuminți în latura casei tale, ca și cum ai zgândări un cuib de șoareci și-ți fug apoi prin toată casa''. Pe astfel de sfătuitori diavolii îi numesc ,,prieteni'' și în același timp le biciuiesc fața”.''

Sursa:

http://timpolis.ro/arhiva/articol-bo...ani-21867.html

In concluzie, cred ca Moliftele ar trebui sa fie mai accesibile, adica sa fie citite mai des.Nu spun ca nu trebuie sa depuna si crestinul un efort pentru a lupta cu fortele raului, fireste, sau sa se bazeze numai pe efortul preotului.

Last edited by antoniap; 08.01.2014 at 21:02:58.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.01.2014, 20:59:44
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Si eu am citit tot ce ai scris.
Nu ai citit, cele două articole îți demontează ideile.

Citat:
Am observat ca preotii tineri gandesc in general ca tine.
Nu știam că și Pr Cleopa intră în aceeași categorie.

Unde am precizat că un preot nu poate citi moliftele? Părintele Ilarion Argatu la aceasta face referire. Articolul postat de tine este pe lângă subiect, adică pentru ce nevoi se citesc moliftele. Stau să mă gândesc dacă are rost să mai continuăm discuția. Am impresia că vorbesc cu pereții.

Last edited by ovidiu b.; 08.01.2014 at 21:06:52.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.01.2014, 21:01:22
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Potrivit acestuia, frica preoților de a citi moliftele (exorcismele) sau alte rugăciuni asemănătoare vine de la puțina pregătire duhovnicească
Moliftele (exorcismele) se citesc pentru EXORCIZARE.
Te mai întreb o dată: are vreun sens să pomenești la călători (rostind chiar rugăciunea pentru cei ce călătoresc) o persoană care, de fapt, este acasă? Se fac lucruri fără sens în Biserică? Eu cred că nu. Și dacă aceasta este hotărârea Sfântului Sinod, de ce trebuie să fim noi tot pe invers?

Iar faptul că tu ai te-ai născut în mijlocul moliftelor și ești obișnuită cu ele, nu însemnă că trebuie să devină o regulă. Și eu cunosc mănăstiri unde se fac dezlegări pentru cei ce au nevoie. Nu am nimic cu citirea lor, dar nu în sensul pe care tu vrei să-l isinuezi.

Last edited by ovidiu b.; 08.01.2014 at 21:11:21.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.01.2014, 12:14:13
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e. Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica...
Nici nu mă mir, dacă sursa ta de informare e internetul, gen apologeticum, saccsiv si altele.
Reply With Quote
Răspunde