![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Imi place omul din fata mea. Il menajez. N-am sa-i spun ce cred despre credinta lui, pentru ca stiu ca nu-l pot convinge, nu-l pot face sa inteleaga. Desigur, cel mai bine sa nu te duci acolo, dar daca il intalnesti in viata de zi cu zi, procedezi ca mai sus. Citat:
Se stie foarte bine cum o vad. Sigur, exista mai multe variante. De ex. sunt ortodocsi carora nu le pasa de adevarul de credinta. Sunt cu ochii bulbucati la potirul si biscuitul lor, si o data ce au gustat de acolo gata, uite unirea, vedeti ca se poate? Ce a fost asa greu? Pe de alta parte romano-catolicii ar putea tolera de ex. pe unii fara prea mare consideratie fata de Papa si doctrina catolica oficiala. Au de ai lor suficienti din astia (sedevecantisti si altii), "inovatori" care au ajuns sa faca din Liturghie un fel de circ, dansatori mistici, curente feministe, nu mai zic de tot felul miscari "harismatice" care ii smintesc pana si pe ai lor. Dar tolereaza, ca na, unitate, alea alea. Pe langa circul de mai sus, ortodocsii chiar si cu punctele lor anti-catolice cu tot, ar putea fi chiar un ideal.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar uite ca nu se mai poate. Ne-a amestecat prea mult istoria. Trebuie sa ne vedem unii pe altii. Nu stiu daca ai citit enciclicile patriarhale de Constantinopol de la nceputul sec. 20 care au lansat participarea ortodoxa la miscarea ecumenica. Unul din argumentele necesitatii ei era faptul ca acum multi ortodocsi traiesc printre neortodocsi. Si ce facem, lasam omului de rand toata responsabilitatea? Nu este bine sa fie si un dialog organizat?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Desigur, pot fi si exceptii, depinde de caracterul fiecaruia, si mai ales gradul personal de implicare vizavi de propria credinta, in general cu cat e mai profund cu atat astfel de confruntari sunt mai riscante. Sigur, daca celelalt doreste sincer sa cunoasca ortodoxia, ai chiar obligatia sa-l ajuti, dar altfel nu vad care e rostul. Sigur, si dorinta celuilalat de a o critica poate fi valorificata pozitiv, dar cum spuneam, rezultatul final s-ar putea sa nu prea favorizeze relatia sub latura ei umana.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 02:40:32. |
|