![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#171
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si aici vorbeam de crestini, nu de cei care nu il recunosc pe Hristos ca Fiul lui Dumnezeu. Asta este baza comuna de care vorbeam. Da, dar am spus ca unirea euharistica este imposibila sau foarte putin probabila din punct de vedere uman in conditiile actuale, si ca este dezirabila in masura in care si daca se ajunge la o unire de credinta. Nu se poate unire euharistica in afara unirii de credinta. [quote=AlinB;549084] Ca e imposibil sa ajungi acolo si sa-ti pastrezi si orientarea ortodoxa, eu cred ca e evident, ti-au spus-o si altii. Am spus-o chiar eu. Este problematica aceasta rugaciune si cere un efort si discernamant. Dar cred ca ar trebui sa incercam sa avem acest discernamant si sa ne rugam pana unde putem impreuna cu ceilalti, folosind baza comuna.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#172
|
|||
|
|||
![]()
Îți dau doar un exemplu, citește cu atenție ce ai scris:
"Ce rau face daca odata la cateva luni (pentru cei care au timp - eu cu copii nu mai am) eventual participi la o rugaciune in care nu e pomenita Maica Domnului sau sfintii? Cu ce afecteaza credinta ortodoxa asta? Ba dimpotriva, prin contrast o afecteaza pozitiv, ca dupa saracia de acolo te bucuri mai tare de tezaurul de rugaciune ortodox." Nu pot fi de acord cu o asemenea atitudine străină de învățătura ortodoxă. Ideea e să conștientizezi greșeala. |
#173
|
|||
|
|||
![]()
Hm, uite ce o recomandat o colega d'anoastra:
http://www.ortodoxmedia.com/inregist...spre-ecumenism Despre ecumenism "Eu nu prea sunt pentru ecumenism. A avut dreptate un sarb - Iustin Popovici - care l-a numit "panerezia timpului nostru". Eu unul il socotesc produsul masoneriei."
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#174
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Martirii preferau sa moara doar pentru ca erau pusi sa aduca jertfa zeilor, chiar si numai o data. Iata canoanele date chiar de Apostoli: Canonul 10 "Dacă cineva s-ar ruga, chiar și în casă, împreună cu cel afurisit (scos din comuniune), acela să se afurisească." Canonul 45 "Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârșească ceva ca clerici (să săvârșească cele sfinte), să se caterisească. Canonul 33 Laodiceea: "Nu se cuvine a ne ruga impreuna cu ereticii sau cu schismaticii." Si, pentru ca vorbeam de botezul eterodocsilor, tot canoanele Sfintilor Apostoli: CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE) Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtășire (înțelegere) are Hristos cu Vcliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne*credinciosul? (II Cor. 6,15). Tot aici spune ca ei nu sunt cu Hristos. |
#175
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e dat oricui să observe subtilitățile. |
#176
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de alta parte scrii ca minunile nu pot fi argument pentru adevar, dar apoi spui ca din faptul ca tu crezi ca au minuni divine e o dovada ca au har. Minunile arata prezenta harului si certifica adevarul. Daca adventistii ar avea minuni ar insemna ca a lor credinta e dreapta, ca acolo e adevarul. La fel si in cazul catolicilor. Intotdeauna minunile au aratat adevarul, sa ne amintim de Moise si faraon, de sfantul Ilie si apoi de minunile de la sinoade sau in disucutiile cu ereticii. De asemenea, un crestin despatimit capata harisme, adica poate face minuni. |
#177
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu este exclus sa fi trecut din motive materiale, ca si cale de integrare mai rapida. Despre genul asta nu se poate spune ca erau inainte ortodocsi. La fel ca fenomentul de care ti-am zis cu numele de botez a celor plecati in Italia. Inteleg, integrare, dar macar daca le-ar pune niste nume gen Luca sau Adriana, Alina, Amalia, Angela, Aurora, etc. care sunt si nume romanesti, dar nu, deja cu Giovani, Alberto, Alessa, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#178
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Singura explicatie rezonabila si care o recunosc si ei, este aceea ca au incercat sa faca actul de credinta "mai accesibil" pe fondul pierderilor de membri din Occident. Au coborat standardele crezand ca au sa urce oamenii, cat de stupid poate fi asta? De asta au schimbat si Liturghia, decat una si buna, mai bine 4-5 intr-o zi, o ora maxim si gataaaa. Si binecuvantarea "contraceptiei naturale" a fost tot ceva de genul asta, alternativa ceruta fiind acceptarea avortului si a altor metode de contraceptie. Mai nou, au scapat, chiar daca nu oficial, ci prin Papa ca un fel de parere personala, o binecuvantare si pentru prezervativ, tot ca rezultat al presiunilor impuse din Occident, ca omoara oamenii, ca nu dau voie sa foloseasca prezervativul. De parca bunul catolic s-ar duce la ......femei usoare si o data ajuns acolo zice "curvia e ok, prezervativul nu, deci ia sa iau eu o BTS, ceva mortal daca se poate". Citat:
Eventual cum zic unii "prima saptamana si ultima" si gata, astia sunt ostasii lui Hristos cei asculatatori si cu disciplina de fier. Pentru Dumnezeu, NU este post negru, sunt cateva zile de post negru dar nu sunt obligatorii, teoretic se tine fara ulei, dar iarasi nu e oligatoriu, nu-ti spune nimeni ca trebuie sa maninci doar o coaja de paine si o lingura de fasole pe zi, trebuie sa fii un teribil sclav al pantecelui sa nu poti (nu vrei???) sa maninci vegan o luna si ceva. Citat:
Ceva ca tine... "cool, dar nu e obligatoriu, tinem cand vrei si cand putem, fiecare cum crede, iote eu am tinut o data 3 zile de post negru, tu tii doar un soi de regim vegan". Ori, daca vorbim de o oaste, disciplina trebuie sa fie un element central in viata ostasului, cand spune Biserica: "Post", pai post sa fie. Ia inchipuie-ti o armata cand fiecare se duce la antrenamente cand are chef, daca are chef iar acolo face doar exercitiile care le are chef si cat are chef. Ce fel de razboie iti inchipui ca se pot castiga cu astfel de ostasi?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 27.01.2014 at 13:15:50. |
#179
|
|||
|
|||
![]()
Alin, te-a luat valul prea tare.
Noi nu discutam aici de ce nu e in regula la ceilalti, discutam despre dialogul ecumenic si sensul miscarii ecumenice pentru noi. Tu pretinzi ca am vrut sa ii scuz. Nu, am vrut doar sa explic. Orice schimbare are o explicatie si a explica nu inseamna a zice ca este bine. (Cei care incearca sa caute cauzele succesului pe care l-a avut Hitler in Germania inseamna ca scuza regimul nazist?) Cea pe care ai dat-o tu despre renuntarea la post este probabil si ea adevarata. Catolicii au renuntat la multe ca sa atraga credinciosii si nici macar nu a mers. Nu vreau sa mai deturnez discutia si ca sa discut despre toate celelalte lucruri de care scrii in ultima postare. Si asa sunt prea multe fire si eu una nu fac fata. Doar atat despre post: este bine cum este la noi, ca este norma, pentru ca a avea o norma ascetica te ajuta sa practici asceza. Daca se lasa totul la alegere nu mai faci mare lucru, in general. Altceva am vrut eu sa spun cand am facut deosebirea intre norma si disciplina ascetica, dar nu vreau sa insist, pentru ca ne duce prea departe.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#180
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lasa-ma cu numele neromanesti. Numele cel mai des intalnit la elevele mele din Romania (nascute acolo) este Bianca - nume neaos, nu-i asa? Ca erau sau nu ortodocsi inainte.. asta n-ai tu de unde sa stii. Erau in orice caz botezati ortodocsi si de la 89 incoace au avut parte de religie la scoala.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|