Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.02.2014, 07:13:10
iondan iondan is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2014
Mesaje: 26
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
"Referinta absoluta" este intradevar Dumnezeu. Ideal ar fi sa-L vedem direct - sa avem acces direct la sursa si astfel sa avem un discernamant impecabil, desavarsit.
.
Adam si Eva chiar vorbeau direct cu "referinta absoluta", deci greșala nu s-a datorat necunoasterii.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.02.2014, 09:44:00
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iondan Vezi mesajul
Adam si Eva chiar vorbeau direct cu "referinta absoluta", deci greșala nu s-a datorat necunoasterii.
In acest rationament se presupune ca se intelege perfect ce inseamna 'a vorbi cu Dumnezeu'.

Tot timpul...sau sunt si pauze in dialog? Caci orice pauza presupune o separare momentana, deci imperfectiune. Prin mici hiatusuri in relatia cu Dumnezeu apar conditii/stari de necunoastere care favorizeaza caderea.

Este o diferenta intre "a vorbi" si "a vedea"?

Este o diferenta intre "a-L vedea" si "a fi plin de Dumnezeu"?
__________________

Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.02.2014, 12:08:33
iondan iondan is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2014
Mesaje: 26
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
In acest rationament se presupune ca se intelege perfect ce inseamna 'a vorbi cu Dumnezeu'.

Tot timpul...sau sunt si pauze in dialog? Caci orice pauza presupune o separare momentana, deci imperfectiune. Prin mici hiatusuri in relatia cu Dumnezeu apar conditii/stari de necunoastere care favorizeaza caderea.

Este o diferenta intre "a vorbi" si "a vedea"?

Este o diferenta intre "a-L vedea" si "a fi plin de Dumnezeu"?

Prima data a fost voința de a-l asculta pe șarpe si apoi a intervenit ca si consecinta pauza in dialog, inițiata de Dumnezeu, cand si-a retras harul.
Cred că pentru Adam sa greșeasca era la fel de greu cum e pentru noi ,azi, sa facem faptele virtutii.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.02.2014, 13:47:35
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iondan Vezi mesajul
Prima data a fost voința de a-l asculta pe șarpe si apoi a intervenit ca si consecinta pauza in dialog, inițiata de Dumnezeu, cand si-a retras harul.
Cred că pentru Adam sa greșeasca era la fel de greu cum e pentru noi ,azi, sa facem faptele virtutii.
Vointa de a comuta spre o alta alternativa nu poate apare atunci cand fiinta este absorbita si implinita de ceva/in cineva.

Este simplu. Cand intreaga fiinta este concentrata deplin in obiectul atentiei stimulii exteriori nu au puterea sa miste mintea spre altceva.

Comutarea vointei se poate realiza doar atunci cand apare o decuplare sensibla, un spatiu gol care devine loc de manevra.

Balansarea vointei este un fenomen efect care are cauza directa o nestatornicie subtila preexistenta - o decuplare prealabila de Dumnezeu sau o legatura relativ fragila cu "libertate" la derapaj. In ghilimele, pt. ca libertatea autentica este libertatea la miscare in Dumnezeu - nu in afara acestuia.
__________________

Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.02.2014, 17:02:20
iondan iondan is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2014
Mesaje: 26
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Vointa de a comuta spre o alta alternativa nu poate apare atunci cand fiinta este absorbita si implinita de ceva/in cineva.

Este simplu. Cand intreaga fiinta este concentrata deplin in obiectul atentiei stimulii exteriori nu au puterea sa miste mintea spre altceva.
Cand cineva vine si iti spune ca poti sa fii egal cu obiectul atenției si implicit te poti pune pe tine in locul lui Dumnezeu si tu alegi sa crezi aceasta afirmatie...orice se poate întâmpla..
Citat:
Comutarea vointei se poate realiza doar atunci cand apare o decuplare sensibla, un spatiu gol care devine loc de manevra.

Balansarea vointei este un fenomen efect care are cauza directa o nestatornicie subtila preexistenta - o decuplare prealabila de Dumnezeu sau o legatura relativ fragila cu "libertate" la derapaj. In ghilimele, pt. ca libertatea autentica este libertatea la miscare in Dumnezeu - nu in afara acestuia.
Balansarea voinței este un fenomen efect al faptului ca e...liberă. Voința liberă total, inclusiv sa sa intoarca impotriva Creatorului.
E posibil ca Adam sa nu fi facut ascultare de Dumnezeu sa mănânce din toti ceilalti pomi ai Raiului (cu o singura exceptie)și oprindu-se din explorarea ("gustarea"? )creației , a intrat șarpele în scenă .
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.02.2014, 17:54:39
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iondan Vezi mesajul
Cand cineva vine si iti spune ca poti sa fii egal cu obiectul atenției si implicit te poti pune pe tine in locul lui Dumnezeu si tu alegi sa crezi aceasta afirmatie...orice se poate întâmpla..
Nu are legatura cu subiectul.

Nu s-a afirmat in topic ca a fi concentrat inseamna sa fii egal (??) cu obiectul concentrarii.

Citat:
Balansarea voinței este un fenomen efect al faptului ca e...liberă. Voința liberă total, inclusiv sa sa intoarca impotriva Creatorului.
E posibil ca Adam sa nu fi facut ascultare de Dumnezeu sa mănânce din toti ceilalti pomi ai Raiului (cu o singura exceptie)și oprindu-se din explorarea ("gustarea"? )creației , a intrat șarpele în scenă .
"Voința liberă total, inclusiv sa sa intoarca impotriva Creatorului." Este o libertate teoretica (definita corect politic).

In alternativa nu se gaseste o alta forma de libertate, ci damnare. In alternativa, libertatea isi pierde sensul ontologic.

Pt. o mai buna intelegere: "Iti las libertatea de a suferi vesnic". Teoretic este o forma de libertate - practic, dpdv al experientei nu este nicio libertate. In politica se apeleaza frecvent la aceste forme de definitie care ascund aspectul practic - teoretic corecte dar fara miez - forme fara fond. ( "Daca vrei sa te omori, ai toata libertatea. Nu iti ingradesc optiunea" - libertatea vointei inclinata spre distructie o valoare mai presus de valoarea vietii insasi).

Mai mult, este o libertate lipsita de discernamant - cunoastere clara a consecintelor, elementul de decizie se misca intre porunca si momeala, nu se bazeaza pe cunoastere reala/directa.

A nu sti ca Dumnezeu spune adevarul, atunci cand afirma ca vei muri, inseamna ca deja te afli in necunostinta (chiar inainte de luarea deciziei).
__________________


Last edited by florin.oltean75; 08.02.2014 at 19:19:21.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.02.2014, 19:55:46
iondan iondan is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2014
Mesaje: 26
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Nu are legatura cu subiectul.

Nu s-a afirmat in topic ca a fi concentrat inseamna sa fii egal (??) cu obiectul concentrarii.
Mă refeream la ce a spus șarpele, că Adam "va fi ca Dumnezeu"
Citat:
"Iti las libertatea de a suferi vesnic". Teoretic este o forma de libertate - practic, dpdv al experientei nu este nicio libertate.

... este o libertate lipsita de discernamant - cunoastere clara a consecintelor, elementul de decizie se misca intre porunca si momeala, nu se bazeaza pe cunoastere reala/directa.

...A nu sti ca Dumnezeu spune adevarul, atunci cand afirma ca vei muri, inseamna ca deja te afli in necunostinta (chiar inainte de luarea deciziei).
Adam s-ar fi aflat in necunostinta daca nu stia ca va muri, dar daca a stiut...e vointa libera. Tu legi cunoasterea de neputinta de a greși, dar lucifer avea cea mai mare cunostinta dintre toti îngerii si a gresit primul, foarte multi oameni ajung pe treptele sfinteniei si apoi cad.Cred ca e vorba de vointa.

Last edited by iondan; 08.02.2014 at 19:59:48.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.02.2014, 06:02:47
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iondan Vezi mesajul
...Balansarea voinței este un fenomen efect al faptului ca e...liberă. Voința liberă total, inclusiv sa sa intoarca impotriva Creatorului...
Voința aceea care se întoarce împotriva Creatorului nu mai e demult liberă și nici vie, ci este posedată de duhuri necurate, după ce a fost mai întâi influențată și apoi dominată de aceleași duhuri.

Cu cât este o voință mai liberă, cu atât este mai dedicată și închinată Creatorului prin fericirea sa, fiindcă știe că El este atât cauza cât și și scopul existenței.

Libertatea de care pomenești mai sus este ca și concept (civil, democratic, literar, social, juridic șamd) un non-sens în Împărăția lui Dumnezeu; sau o dovadă a unui punct de vedere protestant, care aplică în credință principii juridice.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări,
Zvâcnită din Vrerea divină,
Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări
Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru)

Last edited by Demetrius; 09.02.2014 at 06:12:54.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 09.02.2014, 09:10:20
iondan iondan is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2014
Mesaje: 26
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Voința aceea care se întoarce împotriva Creatorului nu mai e demult liberă și nici vie, ci este posedată de duhuri necurate, după ce a fost mai întâi influențată și apoi dominată de aceleași duhuri.

Cu cât este o voință mai liberă, cu atât este mai dedicată și închinată Creatorului prin fericirea sa, fiindcă știe că El este atât cauza cât și și scopul existenței.

Libertatea de care pomenești mai sus este ca și concept (civil, democratic, literar, social, juridic șamd) un non-sens în Împărăția lui Dumnezeu; sau o dovadă a unui punct de vedere protestant, care aplică în credință principii juridice.
Așa e...si nu prea.Ce duhuri rele l-au influentat pe Lucifer? Inca nu erau. Iar pe Adam nu ar fi putut sa-l influenteze duhurile, decat daca ALTCEVA decat cunoasterea era la mijloc si anume vointa liberă. Adam nu avea oare cunostinta de Dumnezeu, inainte de cadere,mai mult decat orice sfânt ? Lucifer nu avea oare cunostinta de Dumnezeu mai mult decat orice inger? Dupa logica ta era cu neputinta sa cada ,avand in vedere ca aveau cunoasterea de Dumnezeu la cel mai inalt nivel. Se pare ca nu cunoasterea e determinanta, ...e importanta dar nu determinanta. Pe pamant libera alegere e determinanta, avand in vedere ca multi sfinti AU CREZUT("credinta " crestina ,nu ?) si NU AU ȘTIUT (apropo de ne-cunoastere)ca Lucifer si Adam.
Reply With Quote
Răspunde