![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Adam si Eva chiar vorbeau direct cu "referinta absoluta", deci greșala nu s-a datorat necunoasterii.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tot timpul...sau sunt si pauze in dialog? Caci orice pauza presupune o separare momentana, deci imperfectiune. Prin mici hiatusuri in relatia cu Dumnezeu apar conditii/stari de necunoastere care favorizeaza caderea. Este o diferenta intre "a vorbi" si "a vedea"? Este o diferenta intre "a-L vedea" si "a fi plin de Dumnezeu"?
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prima data a fost voința de a-l asculta pe șarpe si apoi a intervenit ca si consecinta pauza in dialog, inițiata de Dumnezeu, cand si-a retras harul. Cred că pentru Adam sa greșeasca era la fel de greu cum e pentru noi ,azi, sa facem faptele virtutii. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Este simplu. Cand intreaga fiinta este concentrata deplin in obiectul atentiei stimulii exteriori nu au puterea sa miste mintea spre altceva. Comutarea vointei se poate realiza doar atunci cand apare o decuplare sensibla, un spatiu gol care devine loc de manevra. Balansarea vointei este un fenomen efect care are cauza directa o nestatornicie subtila preexistenta - o decuplare prealabila de Dumnezeu sau o legatura relativ fragila cu "libertate" la derapaj. In ghilimele, pt. ca libertatea autentica este libertatea la miscare in Dumnezeu - nu in afara acestuia.
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
E posibil ca Adam sa nu fi facut ascultare de Dumnezeu sa mănânce din toti ceilalti pomi ai Raiului (cu o singura exceptie)și oprindu-se din explorarea ("gustarea"? )creației , a intrat șarpele în scenă . |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu s-a afirmat in topic ca a fi concentrat inseamna sa fii egal (??) cu obiectul concentrarii. Citat:
In alternativa nu se gaseste o alta forma de libertate, ci damnare. In alternativa, libertatea isi pierde sensul ontologic. Pt. o mai buna intelegere: "Iti las libertatea de a suferi vesnic". Teoretic este o forma de libertate - practic, dpdv al experientei nu este nicio libertate. In politica se apeleaza frecvent la aceste forme de definitie care ascund aspectul practic - teoretic corecte dar fara miez - forme fara fond. ( "Daca vrei sa te omori, ai toata libertatea. Nu iti ingradesc optiunea" - libertatea vointei inclinata spre distructie o valoare mai presus de valoarea vietii insasi). Mai mult, este o libertate lipsita de discernamant - cunoastere clara a consecintelor, elementul de decizie se misca intre porunca si momeala, nu se bazeaza pe cunoastere reala/directa. A nu sti ca Dumnezeu spune adevarul, atunci cand afirma ca vei muri, inseamna ca deja te afli in necunostinta (chiar inainte de luarea deciziei).
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.02.2014 at 19:19:21. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Last edited by iondan; 08.02.2014 at 19:59:48. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu cât este o voință mai liberă, cu atât este mai dedicată și închinată Creatorului prin fericirea sa, fiindcă știe că El este atât cauza cât și și scopul existenței. Libertatea de care pomenești mai sus este ca și concept (civil, democratic, literar, social, juridic șamd) un non-sens în Împărăția lui Dumnezeu; sau o dovadă a unui punct de vedere protestant, care aplică în credință principii juridice.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 09.02.2014 at 06:12:54. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|