![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu citesc Biblia si citesc scripturi budiste. Imi place sa identific principii - pentru ca din ele decurg toate manifestarile. Pentru ca toate manifestarile pot fi intelese cu adevarat, intelegand principiile. Imi place sa gandesc. Nu ma feresc sa gandesc. Imi plac raspunsurile profunde date de altii, dar nu ma limitez la ele. Imi place sa gasesc si raspunsuri proprii. Nu-mi place sa gandesc intr-un anumit fel, doar pentru ca mi se spune ca asa este "bine", fara sa inteleg de ce este bine. Nu sunt de acord cu impunerea unui anumit fel de a gandi. Este ca o cusca a mintii pe care adeseori o construim noi insine fara sa ne dam seama caci - suntem prea avizi sa castigam binele pentru noi insine, in detrimentul dreptei judecati.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Deci sunt unele lucruri care trebuiesc clarificate pentru cei care citesc aici.
Budistii nu cred intr-un Dumnezeu Personal, ci in energie universala. De aici au ajuns să scornească teoria conform căreia "materia este energie condensată la vibratie (sau care vibreaza la), frecventa joasă". Deci avem de-a face cu o erezie de origine gnostică care vede materia ca pe ceva exclsiv rău și blestemat, condamnata la osanda si nimicire și de aceea vor să se descotorosească cât mai repede de ea. Budistii nu fac distinctie intre creat si Necreat. Or, dogma fundamentala in Ortodoxie spune ca Necreatul nu se poate identifica cu creatul. Nefacand aceasta distinctie, budistii ajung sa se identifice cu Necreatul, si astfel au ajuns sa confunde creatie cu Creatorul. Au ajuns la monism si la panteism. Din ce am citit, nici despre suflet nu au o definitie clara. Ei considera ca sunt parte din acea energie universala in care cred ei. Stim ca atat sufletul cat si trupul, au fost create, de asemenea lumea vazuta si lumea nevazuta au fost create, iar Dumnezeu (Unul în Ființă, Cele Trei Persoane și energie) este Necreat. Noi ortodocsii credem ca Dumnezeu Este Unul in Fiinta si Intreit in Persoane (Tatal, Fiul si Sfantul Duh). De asemenea nu confundam creatia cu Necreatul, adica cu Dumnezeu. Last edited by tot-Laurentiu; 27.08.2015 at 13:29:57. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Analiza sensurilor "a crea" / "creat"/"necreat" Daca utilizam anumite cuvinte atunci cand dorim sa demonstram ceva/puncte de vedere in speta, se presupune ca avem cunostinta sensurilor acelor cuvinte. [Cand spunem ca "Dumnezeu a creat lumea" se presupune ca stim/intelegem ce inseamna "Dumnezeu creeaza". Pentru ca daca nu stim, este o situatie hilara.] Mai intai o analiza cu referire la perspectiva ontologica crestina: Intrebare: Actul creator (procesul de "a crea") al Lui Dumnezeu s-a oprit in ziua a 7-a sau continua si in prezent? Intrebarea este pertinenta, in sensul in care, se pot observa fiinte/fenomene noi care intra in existenta.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 12.03.2014 at 21:14:28. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Unii budisti - si nu ma refer acum doar la cei din Tibet - ajung la sfintenie in timpul vietii, se spune. Ei sunt venerati ca sfinti. Se vede acest lucru in India.
Despre acestia am citit ca se straduiesc sa vada cu ochii lor Personalitatea suprema, si unii chiar reusesc, ca ultim efort facut in aceasta viata, caci ei sfarsesc prin a fi rapusi de lumina pe care o vad. De ce isi cer un drept pe care se pare ca nu il au si ajung sa plateasca cu viata indrazneala lor?!? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poti sa ai o 'doctrina' buna, dar daca mintea este plina de fixatii si cade usor in extreme - indiferent ca esti budist, yoghin, ascet crestin ... pericolul de cadere este mare. Oricine este susceptibil sa fie rapus. Duhul omului nimeni nu il stie, indiferent de nationalitate si credinta. Atentia noastra trebuie sa fie indreptata spre intelesurile invataturii, nu spre oameni. Unii cad, altii se ridica, altii sunt pacatosi, altii sunt sfinti.... Dumnezeu ii stie pe fiecare. Doctrina nu este un certificat de intrare in rai. A spus-o clar Iisus. Insa este curatia inimii.... Cine o are? Dumnezeu stie.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Degeaba stii doctrina, daca nu o traiesti cu adevarat. Dar cel mai important mi se pare alt lucru: smerenia. Ea este hotarâtoare. Intelesurile le capeti pe masura ce inima ti se curata, dar asa, prin smerenie, spovedanie si impartasanie cu Trupul si Sângele Domnului; nu altfel. Ar fi bine ca dupa ce citesti cate o Evanghelie, sa iei cartile scrise de Sfintii Parinti despre acea Evanghelie, ca sa intelegi cu adevarat ceea ce scrie acolo. Altfel vei avea doar impresia ca intelegi. Dar, nu ai voie sa slujesti la doi domni! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cine judeca daca smerenia este autentica sau nu? Intelesurile vin in primul rand prin "insasi intelesuri" unite cu lucrarea efectiva a virtutilor. Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele. Opinia mea este ca dinamica lor poate fi privita intr-un mod mai profund, intelegand aspectele subtile ale proceselor cognitive. Cu intelegeri mai adanci lucrarea tainei se savarseste in noi cu putere mai mare. Eu nu contrazic miezul invatarurilor crestine ci in opinia mea pot fi interpretate intr-un mod mai profund. Altfel, trebuie sa ne bazam doar pe credinta - pentru ca argumentatiile la nivel rational, asa cum sunt ele admise teologic, prezinta contradictii logice evidente. In opinia mea, acestea pot fi rezolvate intr-o mare masura intelegand explicatiile rationale (nu dogmatice) ale Caii de Mijloc.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Această meteahnă a filmelor SF este întâlnită la majoritatea adepților filozofiilor și practicilor orientale, lucru care dovedește încă odată, dacă mai era nevoie, că acești indivizi trăiesc într-o lume a lor, imaginară, plăsmuire a unor minți rupte de realitatea care îi înconjoară...
Last edited by tot-Laurentiu; 15.03.2014 at 20:06:59. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aceasta pentru ca nu are explicatii cu privire la ceea ce este in mod esential “fiinta”, “persoana”, “energia” – orice fenomen in general. Crestinismul le trateaza ca postulate / evidente in sine. Din acest punct de vedere “persoana” detine un statut “tabu” fiind intangibila oricarei incercari de a fi explicata rational. Este hilar sa areti cu degetul la “energii impersonale” si sa legitimezi in acelasi timp “energiile necreate”.
__________________
|
|