Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.03.2014, 18:55:51
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Deci sunt unele lucruri care trebuiesc clarificate pentru cei care citesc aici.

Budistii nu cred intr-un Dumnezeu Personal, ci in energie universala.
De aici au ajuns să scornească teoria conform căreia "materia este energie condensată la vibratie (sau care vibreaza la), frecventa joasă". Deci avem de-a face cu o erezie de origine gnostică care vede materia ca pe ceva exclsiv rău și blestemat, condamnata la osanda si nimicire și de aceea vor să se descotorosească cât mai repede de ea.
Budistii nu fac distinctie intre creat si Necreat. Or, dogma fundamentala in Ortodoxie spune ca Necreatul nu se poate identifica cu creatul.
Nefacand aceasta distinctie, budistii ajung sa se identifice cu Necreatul, si astfel au ajuns sa confunde creatie cu Creatorul. Au ajuns la monism si la panteism.
Din ce am citit, nici despre suflet nu au o definitie clara.
Ei considera ca sunt parte din acea energie universala in care cred ei.

Stim ca atat sufletul cat si trupul, au fost create, de asemenea lumea vazuta si lumea nevazuta au fost create, iar Dumnezeu (Unul în Ființă, Cele Trei Persoane și energie) este Necreat.
Noi ortodocsii credem ca Dumnezeu Este Unul in Fiinta si Intreit in Persoane (Tatal, Fiul si Sfantul Duh). De asemenea nu confundam creatia cu Necreatul, adica cu Dumnezeu.

Last edited by tot-Laurentiu; 27.08.2015 at 14:29:57.
  #2  
Vechi 12.03.2014, 21:37:32
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
Deci sunt unele lucruri care trebuiesc clarificate pentru cei care citesc aici.

Budistii nu cred intr-un Dumnezeu Personal, ci in energie universala.
De aici au ajuns să scornească teoria conform căreia "materia este energie condensată la vibratie (sau care vibreaza la), frecventa joasă". Deci avem de-a face cu o erezie de origine gnostică care vede materia ca pe ceva exclsiv rău și blestemat, condamnata la osanda si nimicire și de aceea vor să se descotorosească cât mai repede de ea.
Budistii nu fac distinctie intre creat si Necreat. Or, dogma fundamentala in Ortodoxie spune ca Necreatul nu se poate identifica cu creatul.
Nefacand aceasta distinctie, budistii ajung sa se identifice cu Necreatul, si astfel au ajuns sa confunde creatie cu Creatorul. Au ajuns la monism si la panteism.
Din ce am citit, nici despre suflet nu au o definitie clara.
Ei considera ca sunt parte din acea energie universala in care cred ei.

Stim ca atat sufletul cat si trupul, au fost create, de asemenea lumea vazuta si lumea nevazuta au fost create, iar Dumnezeu este Necreat.
Noi ortodocsii credem ca Dumnezeu Este Unul in Fiinta si Intreit in Persoane (Tatal, Fiul si Sfantul Duh). De asemenea nu confundam creatia cu Necreatul, adica cu Dumnezeu.

Analiza sensurilor "a crea" / "creat"/"necreat"

Daca utilizam anumite cuvinte atunci cand dorim sa demonstram ceva/puncte de vedere in speta, se presupune ca avem cunostinta sensurilor acelor cuvinte.

[Cand spunem ca "Dumnezeu a creat lumea" se presupune ca stim/intelegem ce inseamna "Dumnezeu creeaza". Pentru ca daca nu stim, este o situatie hilara.]

Mai intai o analiza cu referire la perspectiva ontologica crestina:

Intrebare
:
Actul creator (procesul de "a crea") al Lui Dumnezeu s-a oprit in ziua a 7-a sau continua si in prezent?

Intrebarea este pertinenta, in sensul in care, se pot observa fiinte/fenomene noi care intra in existenta.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 12.03.2014 at 22:14:28.
  #3  
Vechi 13.03.2014, 02:24:26
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Unii budisti - si nu ma refer acum doar la cei din Tibet - ajung la sfintenie in timpul vietii, se spune. Ei sunt venerati ca sfinti. Se vede acest lucru in India.
Despre acestia am citit ca se straduiesc sa vada cu ochii lor Personalitatea suprema, si unii chiar reusesc, ca ultim efort facut in aceasta viata, caci ei sfarsesc prin a fi rapusi de lumina pe care o vad.
De ce isi cer un drept pe care se pare ca nu il au si ajung sa plateasca cu viata indrazneala lor?!?
  #4  
Vechi 13.03.2014, 21:01:01
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Unii budisti - si nu ma refer acum doar la cei din Tibet - ajung la sfintenie in timpul vietii, se spune. Ei sunt venerati ca sfinti. Se vede acest lucru in India.
Despre acestia am citit ca se straduiesc sa vada cu ochii lor Personalitatea suprema, si unii chiar reusesc, ca ultim efort facut in aceasta viata, caci ei sfarsesc prin a fi rapusi de lumina pe care o vad.
De ce isi cer un drept pe care se pare ca nu il au si ajung sa plateasca cu viata indrazneala lor?!?
Nu stim ce intelege fiecare, cu atat mai putin "ce vede".

Poti sa ai o 'doctrina' buna, dar daca mintea este plina de fixatii si cade usor in extreme - indiferent ca esti budist, yoghin, ascet crestin ... pericolul de cadere este mare.

Oricine este susceptibil sa fie rapus.

Duhul omului nimeni nu il stie, indiferent de nationalitate si credinta.

Atentia noastra trebuie sa fie indreptata spre intelesurile invataturii, nu spre oameni. Unii cad, altii se ridica, altii sunt pacatosi, altii sunt sfinti.... Dumnezeu ii stie pe fiecare.

Doctrina nu este un certificat de intrare in rai.

A spus-o clar Iisus.

Insa este curatia inimii.... Cine o are? Dumnezeu stie.
__________________

  #5  
Vechi 16.03.2014, 01:43:09
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Nu stim ce intelege fiecare, cu atat mai putin "ce vede".

Poti sa ai o 'doctrina' buna, dar daca mintea este plina de fixatii si cade usor in extreme - indiferent ca esti budist, yoghin, ascet crestin ... pericolul de cadere este mare.

Oricine este susceptibil sa fie rapus.

Duhul omului nimeni nu il stie, indiferent de nationalitate si credinta.

Atentia noastra trebuie sa fie indreptata spre intelesurile invataturii, nu spre oameni. Unii cad, altii se ridica, altii sunt pacatosi, altii sunt sfinti.... Dumnezeu ii stie pe fiecare.

Doctrina nu este un certificat de intrare in rai.

A spus-o clar Iisus.

Insa este curatia inimii.... Cine o are? Dumnezeu stie.
Odata ce sunt rapusi de Lumina, e clar cata curtatie a inimii au aceia.
Degeaba stii doctrina, daca nu o traiesti cu adevarat. Dar cel mai important mi se pare alt lucru: smerenia. Ea este hotarâtoare.
Intelesurile le capeti pe masura ce inima ti se curata, dar asa, prin smerenie, spovedanie si impartasanie cu Trupul si Sângele Domnului; nu altfel.
Ar fi bine ca dupa ce citesti cate o Evanghelie, sa iei cartile scrise de Sfintii Parinti despre acea Evanghelie, ca sa intelegi cu adevarat ceea ce scrie acolo. Altfel vei avea doar impresia ca intelegi.
Dar, nu ai voie sa slujesti la doi domni!
  #6  
Vechi 16.03.2014, 10:06:00
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Odata ce sunt rapusi de Lumina, e clar cata curtatie a inimii au aceia.
Degeaba stii doctrina, daca nu o traiesti cu adevarat. Dar cel mai important mi se pare alt lucru: smerenia. Ea este hotarâtoare.
Intelesurile le capeti pe masura ce inima ti se curata, dar asa, prin smerenie, spovedanie si impartasanie cu Trupul si Sângele Domnului; nu altfel.
Ar fi bine ca dupa ce citesti cate o Evanghelie, sa iei cartile scrise de Sfintii Parinti despre acea Evanghelie, ca sa intelegi cu adevarat ceea ce scrie acolo. Altfel vei avea doar impresia ca intelegi.
Dar, nu ai voie sa slujesti la doi domni!
Cine judeca daca o credinta este traita sau nu cu adevarat?

Cine judeca daca smerenia este autentica sau nu?

Intelesurile vin in primul rand prin "insasi intelesuri" unite cu lucrarea efectiva a virtutilor.

Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele.

Opinia mea este ca dinamica lor poate fi privita intr-un mod mai profund, intelegand aspectele subtile ale proceselor cognitive.

Cu intelegeri mai adanci lucrarea tainei se savarseste in noi cu putere mai mare.

Eu nu contrazic miezul invatarurilor crestine ci in opinia mea pot fi interpretate intr-un mod mai profund.

Altfel, trebuie sa ne bazam doar pe credinta - pentru ca argumentatiile la nivel rational, asa cum sunt ele admise teologic, prezinta contradictii logice evidente.

In opinia mea, acestea pot fi rezolvate intr-o mare masura intelegand explicatiile rationale (nu dogmatice) ale Caii de Mijloc.
__________________

  #7  
Vechi 17.03.2014, 12:56:32
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele.
Însă este important cum înțelegi tainele și credința în ansamblul ei. Ele nu pot fi separate de Întruparea, Răstignirea, Jertfa, Învierea, Înălțarea la Ceruri a Mântuitorului, Pogorârea Sfântului Duh la Cincizecime și ceeea ce găsim în Tradiția Bisericii Ortodoxe.

Însă credința este un dar al Duhului Sfânt, iar cine nu are harul Sfântului Duh nu poate avea nici darul credinței și mai cu seamă al dreptei credințe.

Măntuitorul i-a fericit pe cei care nu au văzut și au crezut: "Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut!” (Ioan 20, 29)

Iisus a spus: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in Imparatia lui Dumnezeu (Ioan 3, 5)

Căci prin Botez:
"n-ați primit iarăși un duh al robiei, spre temere, ci ați primit Duhul înfierii, prin care strigăm: Avva! Părinte!" (Romani 8, 15)

"Si zicea: Cum vom asemana Imparatia lui Dumnezeu sau in ce pilda o vom inchipui? Cu grauntele de mustar care, cand se seamana in pamant, este mai mic decat toate semintele de pe pamant; dar, dupa ce s-a semanat, creste si se face mai mare decat toate legumele si face ramuri mari, incat sub umbra lui pot sa salasluiasca pasarile cerului." (Marcu 4, 30-32)

"Deci zicea: Cu ce este asemenea Imparatia lui Dumnezeu si cu ce o voi asemana? Asemenea este grauntelui de mustar pe care, luandu-l, un om l-a aruncat in gradina sa, si a crescut si s-a facut copac, iar pasarile cerului s-au salasluit in ramurile lui. Si iarasi a zis: Cu ce voi asemana Imparatia lui Dumnezeu? Asemenea este aluatului pe care, luandu-l, femeia l-a ascuns in trei masuri de faina, pana ce s-a dospit totul." (Luca 13, 18-21)

"Darurile se numesc harismata (harisme) pentru ca sunt daruite de Dumnezeu, insa numai in functie de starea duhovniceasca a omului. Sfantul Maxim mai noteaza inca o data ca energia Duhului Sfant este primita de credinciosi dupa credinta si dupa starea sufletului fiecaruia dintre ei." (ÎPS Vlachos)

"Dupa cum afirma Sfantul Ioan Damaschin, iertarea pacatelor se da in acelasi fel tuturor celor care se boteaza, dar harul Sfantului Duh se da in functie de credinta si de curatie. Prin sfantul Botez, primim arvuna darului Duhului Sfant, iar renasterea este pecete, legamant, iluminare si inceputul unor noi vieti." (ÎPS Vlachos)

"Câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat" (Galateni 3, 27)

"nu e departe de fiecare dintre noi, căci în El trăim și ne mișcăm și suntem ..., căci al Lui neam și suntem ..." (Fapte 17, 27-28).

Vezi de asemenea acest articol:
http://www.doxologia.ro/cuvinte-duho...inarea-harului

Last edited by tot-Laurentiu; 27.08.2015 at 14:57:01.
  #8  
Vechi 19.03.2014, 01:43:29
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Cine judeca daca o credinta este traita sau nu cu adevarat?

Cine judeca daca smerenia este autentica sau nu?

Intelesurile vin in primul rand prin "insasi intelesuri" unite cu lucrarea efectiva a virtutilor.

Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele.

Opinia mea este ca dinamica lor poate fi privita intr-un mod mai profund, intelegand aspectele subtile ale proceselor cognitive.

Cu intelegeri mai adanci lucrarea tainei se savarseste in noi cu putere mai mare.

Eu nu contrazic miezul invatarurilor crestine ci in opinia mea pot fi interpretate intr-un mod mai profund.

Altfel, trebuie sa ne bazam doar pe credinta - pentru ca argumentatiile la nivel rational, asa cum sunt ele admise teologic, prezinta contradictii logice evidente.

In opinia mea, acestea pot fi rezolvate intr-o mare masura intelegand explicatiile rationale (nu dogmatice) ale Caii de Mijloc.
Cine judeca toate acestea? Doar Dumnezeul din Treime.
Iti inteleg dorinta de a sti, dar dupa umila mea parere, trebuie sa arati si smerenie fata de Dumnezeu, ca El sa te lumineze. Ortodoxia cuprinde TOT Adevarul, care e valabil atat pana la moarte, cat si dupa moarte; in vreme ce budismul se opreste la groapa, nefiind mantuitor.
Incearca sa citesti mai mult din Sfintii Parinti si te vei lumina in toate privintele.
Budismul iti da iluzia ca intelegi tot; e si normal, caci nu iti da decat atata cat poti intelege; ori Dumnezeu e de necuprins, este infinit. Cum sa cuprinzi Infinitul?!?
Ai grija, ca fugi dupa o iluzie.
Si magia alba e tot magie!
  #9  
Vechi 14.03.2014, 10:26:44
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
Deci sunt unele lucruri care trebuiesc clarificate pentru cei care citesc aici.

Budistii nu cred intr-un Dumnezeu Personal, ci in energie universala.
De aici au ajuns să scornească teoria conform căreia "materia este energie condensată la vibratie (sau care vibreaza la), frecventa joasă". Deci avem de-a face cu o erezie de origine gnostică care vede materia ca pe ceva exclsiv rău și blestemat, condamnata la osanda si nimicire și de aceea vor să se descotorosească cât mai repede de ea.
Budistii nu fac distinctie intre creat si Necreat. Or, dogma fundamentala in Ortodoxie spune ca Necreatul nu se poate identifica cu creatul.
Nefacand aceasta distinctie, budistii ajung sa se identifice cu Necreatul, si astfel au ajuns sa confunde creatie cu Creatorul. Au ajuns la monism si la panteism.
Din ce am citit, nici despre suflet nu au o definitie clara.
Ei considera ca sunt parte din acea energie universala in care cred ei.

Stim ca atat sufletul cat si trupul, au fost create, de asemenea lumea vazuta si lumea nevazuta au fost create, iar Dumnezeu este Necreat.
Noi ortodocsii credem ca Dumnezeu Este Unul in Fiinta si Intreit in Persoane (Tatal, Fiul si Sfantul Duh). De asemenea nu confundam creatia cu Necreatul, adica cu Dumnezeu.
de unde crezi ca Gerge Lucas s-a insiprat pentru termenul de "forta" in Star Wars: de la budhismul tibetan. Un fel de divinitate sub forma de energie universala impersonala
  #10  
Vechi 15.03.2014, 20:48:03
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
de unde crezi ca Gerge Lucas s-a insiprat pentru termenul de "forta" in Star Wars: de la budhismul tibetan. Un fel de divinitate sub forma de energie universala impersonala
Această meteahnă a filmelor SF este întâlnită la majoritatea adepților filozofiilor și practicilor orientale, lucru care dovedește încă odată, dacă mai era nevoie, că acești indivizi trăiesc într-o lume a lor, imaginară, plăsmuire a unor minți rupte de realitatea care îi înconjoară...

Last edited by tot-Laurentiu; 15.03.2014 at 21:06:59.
Subiect închis