Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.03.2014, 09:06:00
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Odata ce sunt rapusi de Lumina, e clar cata curtatie a inimii au aceia.
Degeaba stii doctrina, daca nu o traiesti cu adevarat. Dar cel mai important mi se pare alt lucru: smerenia. Ea este hotarâtoare.
Intelesurile le capeti pe masura ce inima ti se curata, dar asa, prin smerenie, spovedanie si impartasanie cu Trupul si Sângele Domnului; nu altfel.
Ar fi bine ca dupa ce citesti cate o Evanghelie, sa iei cartile scrise de Sfintii Parinti despre acea Evanghelie, ca sa intelegi cu adevarat ceea ce scrie acolo. Altfel vei avea doar impresia ca intelegi.
Dar, nu ai voie sa slujesti la doi domni!
Cine judeca daca o credinta este traita sau nu cu adevarat?

Cine judeca daca smerenia este autentica sau nu?

Intelesurile vin in primul rand prin "insasi intelesuri" unite cu lucrarea efectiva a virtutilor.

Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele.

Opinia mea este ca dinamica lor poate fi privita intr-un mod mai profund, intelegand aspectele subtile ale proceselor cognitive.

Cu intelegeri mai adanci lucrarea tainei se savarseste in noi cu putere mai mare.

Eu nu contrazic miezul invatarurilor crestine ci in opinia mea pot fi interpretate intr-un mod mai profund.

Altfel, trebuie sa ne bazam doar pe credinta - pentru ca argumentatiile la nivel rational, asa cum sunt ele admise teologic, prezinta contradictii logice evidente.

In opinia mea, acestea pot fi rezolvate intr-o mare masura intelegand explicatiile rationale (nu dogmatice) ale Caii de Mijloc.
__________________

  #2  
Vechi 17.03.2014, 11:56:32
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele.
Însă este important cum înțelegi tainele și credința în ansamblul ei. Ele nu pot fi separate de Întruparea, Răstignirea, Jertfa, Învierea, Înălțarea la Ceruri a Mântuitorului, Pogorârea Sfântului Duh la Cincizecime și ceeea ce găsim în Tradiția Bisericii Ortodoxe.

Însă credința este un dar al Duhului Sfânt, iar cine nu are harul Sfântului Duh nu poate avea nici darul credinței și mai cu seamă al dreptei credințe.

Măntuitorul i-a fericit pe cei care nu au văzut și au crezut: "Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut!” (Ioan 20, 29)

Iisus a spus: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in Imparatia lui Dumnezeu (Ioan 3, 5)

Căci prin Botez:
"n-ați primit iarăși un duh al robiei, spre temere, ci ați primit Duhul înfierii, prin care strigăm: Avva! Părinte!" (Romani 8, 15)

"Si zicea: Cum vom asemana Imparatia lui Dumnezeu sau in ce pilda o vom inchipui? Cu grauntele de mustar care, cand se seamana in pamant, este mai mic decat toate semintele de pe pamant; dar, dupa ce s-a semanat, creste si se face mai mare decat toate legumele si face ramuri mari, incat sub umbra lui pot sa salasluiasca pasarile cerului." (Marcu 4, 30-32)

"Deci zicea: Cu ce este asemenea Imparatia lui Dumnezeu si cu ce o voi asemana? Asemenea este grauntelui de mustar pe care, luandu-l, un om l-a aruncat in gradina sa, si a crescut si s-a facut copac, iar pasarile cerului s-au salasluit in ramurile lui. Si iarasi a zis: Cu ce voi asemana Imparatia lui Dumnezeu? Asemenea este aluatului pe care, luandu-l, femeia l-a ascuns in trei masuri de faina, pana ce s-a dospit totul." (Luca 13, 18-21)

"Darurile se numesc harismata (harisme) pentru ca sunt daruite de Dumnezeu, insa numai in functie de starea duhovniceasca a omului. Sfantul Maxim mai noteaza inca o data ca energia Duhului Sfant este primita de credinciosi dupa credinta si dupa starea sufletului fiecaruia dintre ei." (ÎPS Vlachos)

"Dupa cum afirma Sfantul Ioan Damaschin, iertarea pacatelor se da in acelasi fel tuturor celor care se boteaza, dar harul Sfantului Duh se da in functie de credinta si de curatie. Prin sfantul Botez, primim arvuna darului Duhului Sfant, iar renasterea este pecete, legamant, iluminare si inceputul unor noi vieti." (ÎPS Vlachos)

"Câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat" (Galateni 3, 27)

"nu e departe de fiecare dintre noi, căci în El trăim și ne mișcăm și suntem ..., căci al Lui neam și suntem ..." (Fapte 17, 27-28).

Vezi de asemenea acest articol:
http://www.doxologia.ro/cuvinte-duho...inarea-harului

Last edited by tot-Laurentiu; 27.08.2015 at 13:57:01.
  #3  
Vechi 19.03.2014, 00:43:29
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Cine judeca daca o credinta este traita sau nu cu adevarat?

Cine judeca daca smerenia este autentica sau nu?

Intelesurile vin in primul rand prin "insasi intelesuri" unite cu lucrarea efectiva a virtutilor.

Tainele, asa cum sunt definite in ortodoxie, lucreaza matuirea celor care cred in ele.

Opinia mea este ca dinamica lor poate fi privita intr-un mod mai profund, intelegand aspectele subtile ale proceselor cognitive.

Cu intelegeri mai adanci lucrarea tainei se savarseste in noi cu putere mai mare.

Eu nu contrazic miezul invatarurilor crestine ci in opinia mea pot fi interpretate intr-un mod mai profund.

Altfel, trebuie sa ne bazam doar pe credinta - pentru ca argumentatiile la nivel rational, asa cum sunt ele admise teologic, prezinta contradictii logice evidente.

In opinia mea, acestea pot fi rezolvate intr-o mare masura intelegand explicatiile rationale (nu dogmatice) ale Caii de Mijloc.
Cine judeca toate acestea? Doar Dumnezeul din Treime.
Iti inteleg dorinta de a sti, dar dupa umila mea parere, trebuie sa arati si smerenie fata de Dumnezeu, ca El sa te lumineze. Ortodoxia cuprinde TOT Adevarul, care e valabil atat pana la moarte, cat si dupa moarte; in vreme ce budismul se opreste la groapa, nefiind mantuitor.
Incearca sa citesti mai mult din Sfintii Parinti si te vei lumina in toate privintele.
Budismul iti da iluzia ca intelegi tot; e si normal, caci nu iti da decat atata cat poti intelege; ori Dumnezeu e de necuprins, este infinit. Cum sa cuprinzi Infinitul?!?
Ai grija, ca fugi dupa o iluzie.
Si magia alba e tot magie!
Subiect închis