![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred că această întrebare își are locul aici.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
De ce? Eu cred ca isi are. Doar ca raspunsul este unul negativ. Nu sunteti nici drone, nici clone, doar spalati pe creier si indoctrinati rau de tot.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Da, așa-i spălați în sângele Domnului Isus Hristos și îndoctrinați în Cuvîntul Dumnezeului cel Viu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sangele lui Hristos este in Sf Impartasanie. Dar cum sectantii interpreteaza Sf Scriptura dupa ureche si, in functie de cum le convine, unele aspecte se iau in sens propriu si altele in sens figurat nu prea "interactioneaza" cu sangele lui Hristos.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oh ba interacționează, să știți că de fiecare dată când ne apropiem de Trupul și Sîngele Domnului în chip vrednic vestim moartea Lui și vom face acest lucru pană-l vom revedea venind pe norii de slavă.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Unde va apropiati? Unde este la voi real Trupul si Sangele lui Hristos?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Chiar nun= înțeleg ce vrei să spui... bizar...te rog formulează întrebări coerente...cum adică ”unde”..la biserică ne apropiem...acu la a doua întrebare nuj cum să-ți răspund.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
mancam Trupul si Sangele Lui dar noi vedem paine si vin. La noi lucrurile sunt exact cum scrie in Scriptura si fara adaosuri si lipsuri si simbolica inventata. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vorbesti prostii monumentale, iar realitatile din textele Scripturii au cu totul alta directie/sens/utilitate decat ce spui tu. "Luati mancati, acesta este trupul meu. Beti dintru acesta toti, acesta este sangele meu, care pentru voi si multi se varsa SPRE IERTAREA PACATELOR. Aceasta sa faceti INTRU POMENIREA MEA". Ce inseeamna aceste cuvinte? Inseamna asa: 1. Ca Duhul Sfant a prefacut painea si vinul in Trupul si Sangele lui Hristos. 2. Ca Sangele si Trupul lui spala pacatele. 3. Ca Hristos ne porunceste sa facem "ACEASTA", adica cererea catre Duhul Sfant sa transforme painea si vinul in Trup si Sange, iar noi SA MANCAM Trupul si Sangele Lui SPRE IERTAREA PACATELOR SI SPRE SFINTIRE. B. Hristos nu a venit ca sa puna sarbatori fara rost. Impartarsirea nu este o sarbatoare nefolositoare, simbolica. HRistos nu a venit sa ne invete sa mancam paine si vin. Asta stiam si noi. Si nu a venit sa ne amageasca cu paine si vin si sa zica ca de fapt sunt sangele si trupul Lui. C. Impartasirea este SFINTIRE SI CURATIRE DE PACATE. Impartasirea nu este un SIMBOL, si nici o COMEMORARE VIITOARE. Impartasirea nu este o COMEMORARE a unui eveniment istoric. Toti stim ca Hristos a murit pe cruce, iar painea si vinul nu sunt simboluri pentru moartea lui. Moartea lui Hristos este simbolizata prin cruce. D. Hristos implineste in EL intreaga Lege. In Legea veche sange de animale era folosit pentru spalare de pacate. In Legea noua Sangele lui Hristos se varsa pentru spalare si curatire. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Că Cina Domnului este o participare la simbolurile trupului și sîngelui lui Isus, ca o expresie a credinței în El, Domnul și Mîntuitorul nostru. În această experiență a comuniunii, Hristos este prezent pentru a Se întîlni cu poporul Său și a-l întări . Împărtășindu-ne cu bucurie, noi vestim moartea Domnului pînă ce El va reveni. Pregătirea pentru Cina Domnului cuprinde cercetarea de sine, pocăința și mărturisirea. Învățătorul a rînduit serviciul spălării picioarelor, care înseamnă o reînnoire a curățirii, o expresie a dispoziției de a sluji unul altuia în umilință, asemenea lui Hristos , și de a uni inimile noastre în dragoste. Serviciul Cinei este deschis tuturor credincioșilor creștini. Celebrarea Cinei Domnului. Printre protestanți, numele cel mai obișnuit pentru serviciul comuniunii este „Cina Domnului" (1 Cor. 11, 20). Alte denumiri sînt „masa Domnului" (1 Cor. 11, 2), „frîngerea pîinii" (Fapte 20, 7; 2, 42) 6 și Euharistia - cu referire la aspectul de mulțumire și binecuvîntare al serviciului (Matei 26, 26. 27; 1 Cor. 10, 16; 11, 24). Cina Domnului trebuie să fie o ocazie de bucurie și nu un timp de tristețe. Serviciul spălării picioarelor, care precede actul Cinei, oferă o ocazie de cercetare de sine, de mărturisire a păcatelor, de iertare. Primind asigurarea că sînt curățiți prin sîngele Mîntuitorului, credincioșii sînt gata să intre într-o comuniune specială cu Domnul lor. Ei se îndreaptă spre masa Sa cu bucurie, stînd în lumina salvatoare a crucii și nu în umbra ei, gata de a sărbători biruința răscumpărătoare a lui Hristos. Semnificația Cinei Domnului. Sfînta Cină înlocuiește sărbătoarea Paștelui din perioada vechiului legămînt. Paștele și-a găsit împlinirea cînd Hristos, Mielul Pascal, Și-a dat viața. Mai înainte de moartea Sa, Domnul Hristos Însuși a instituit înlocuirea lui cu marele festival al Israelului spiritual sub noul legămînt. Astfel, rădăcinile multor simboluri ale Cinei Domnului vin din trecut, din serviciul Paștelui. a) Pîinea și rodul viței. Isus a folosit multe metafore pentru a învăța diferite adevăruri despre Sine. El a spus: „Eu sînt ușa" (Ioan 10, 7), „Eu sînt calea" (Ioan 14, 6), „Eu sînt adevărata viță" (Ioan 15, 1) și „Eu sînt pîinea vieții" (Ioan 6, 35). Noi nu putem lua nici una din aceste expresii ad litteram, pentru că El nu este prezent în fiecare ușă, cale sau viță. În schimb, ele ilustrează adevăruri profunde. La data cînd, în mod supranatural, El a hrănit 5000 de oameni, Isus a descoperit pro- funda semnificație a trupului și sîngelui Său. Cu privire la adevărata pîine, El a spus: „Adevărat, adevărat vă spun, că Moise nu v-a dat pîine din cer, ci Tatăl Meu vă va da adevărata pîine din cer". „Doamne", I-au zis ei, „dă-ne totdeauna această pîine". Isus le-a zis: „Eu sînt Pîinea vieții. Cine vine la Mine, nu va flămînzi niciodată; cine crede în Mine, nu va înseta niciodată" (Ioan 6, 32-35). El Și-a oferit trupul și sîngele Său ca să satisfacă foamea și setea nevoilor și dorințelor noastre profunde (Ioan 6, 50-54). Pîinea pascală pe care Isus a mîncat-o era nedospită și rodul viței era nefermentat. 7 Aluatul (drojdia)care produce fermentarea și face ca pîinea să crească era considerat un simbol al păcatului (1 Cor. 5, 7. 8), astfel că era nepotrivit să reprezinte pe Mielul „fără cusur și fără prihană" (1 Petru 1, 19). 8 Numai pîinea fără aluat sau nefermentată putea simboliza trupul fără păcat al lui Hristos. Tot la fel, numai rodul nestricat al viței - mustul nefermentat - simboliza, în mod potrivit, perfecțiunea fără pată a sîngelui curățitor al Mîntuitorului. 9 b) A mînca și a bea. „Adevărat, adevărat vă spun că, dacă nu mîncați trupul Fiului omului și dacă nu beți sîngele Lui, n-aveți viață în voi înșivă. Cine mănîncă trupul Meu și bea sîngele Meu, are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua de apoi" (Ioan 6, 53. 54). A mînca trupul lui Hristos și a bea sîngele Său este o expresie simbolică pentru asimilarea Cuvîntului lui Dumnezeu, prin care credincioșii mențin comuniunea cu cerul și sînt în stare să aibă viață spirituală. El spunea: „Cuvintele pe care vi le spun Eu sînt duh și viață" (Ioan 6, 63). „Omul nu trăiește numai cu pîine, ci cu orice cuvînt care iese din gura lui Dumnezeu" (Matei 4, 4). Credincioșii sînt hrăniți cu Hristos, Pîinea vieții, prin părtășia Cuvîntului vieții - Biblia. Prin acest Cuvînt vine puterea de viață a lui Hristos. În serviciul comuniunii, noi ne împărtășim cu Hristos, asimilînd Cuvîntul Său prin Duhul Sfînt. Pentru acest motiv, predicarea Cuvîntului însoțește fiecare Sfîntă Cină. Deoarece ne însușim, prin credință, beneficiile jertfei ispășitoare a Domnului Hristos, Cina Domnului este mult mai mult decît o simplă masă ceremonială. Participarea la serviciul Cinei Domnului înseamnă o revitalizare a vieții noastre prin puterea susținătoare a lui Isus, care ne-a înzestrat cu viață și bucurie. Pe scurt, simbolismul arată că noi „sîntem tot atît de dependenți de Hristos pentru viața spirituală, pe cît sîntem de dependenți de hrana și apa de băut pentru viața fizică. " 10 În timpul serviciului Sfintei Cine, noi „binecuvîntăm" paharul (1 Cor. 10, 16). Aceasta înseamnă că așa cum Hristos „a mulțumit" pentru pahar (Matei 26, 27), tot astfel și noi ne exprimăm gratitudinea noastră pentru sîngele lui Isus. |
|