![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Încă ceva te rog să fii atent: ,,Prin urmare sa nu mai tinem sambetele in chip iudaic si bucurandu-ne de trandavii;caci zic Scripturile: ,,Cine nu lucreaza nici sa nu manance" si iarasi:,,In sudoarea fetii tale sa-ti mananci painea".Ci fiecare dintre voi sa tina sambetele in chip duhovnicesc,bucurandu-se in meditarea legilor,nu in nelucrarea trupului. Sper că ai observat contradicția cu Porunca lui Dumnezeu. Uite concluzia mea. În secolul IV cineva a falsificat scrierile lui Ignatie. Nu uita ce spune Dumnezeu prin Daniel ”se va încumeta să schimbe vremile și legea” Țin să zic că în Biblie nu am văzut nici o scriere care să schimbe vremile sau legea. Last edited by Lucian494; 06.06.2014 at 16:13:08. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Luciane voi comenta ce ai spus diseara si nu sunt de acord cu tine,dar fiecare cu parerea lui.Acum tu trebuie sa-mi postezi ce ti-am cerut,eu mi-am tinut cuvantul,este randul tau.
|
#33
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Dumnezeu a sfințit ziua a 7-a ca singura zi de Sabat(odihnă). 2. Dumnezeu a dat o Lege poporului său ce conținea 10 porunci însoțite de binecuvîntări.Moise a dat o lege scrisă(zapisul) ce conținea porunci ceremoniale și blesteme "Ci tot Israelul a călcat Legea Ta, și s-a abătut astfel ca să n-asculte de glasul Tău. De aceea, ne-au și lovit blestemele și jurămintele scrise în Legea lui Moise, robul lui Dumnezeu, pentru că am păcătuit împotriva lui Dumnezeu" (Daniel 9:11). 3."Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos" (Coloseni 2:16, 17). Întrebare: Oare aceste zile de sabat s-ar referi la sabatul zilei a șaptea din legea celor 10 porunci? Nu. Deoarece sunt clar definite drept "umbre ale lucrurilor viitoare." Rețineți vă rog că sabatul săptămânal a fost instituit de către Dumnezeu înainte ca să intre păcatul în lume. NU PUTEAU EXISTA UMBRE SAU TIPARE ÎNAINTE CA SĂ EXISTE PĂCATUL! Toate umbrele au apărut din pricina păcatului și au arătat către izbăvirea din păcat prin Domnul Hristos. De exemplu, toți mieii omorâți Îl reprezentau pe Domnul Isus, adevăraul MIEL, care urma să moară pentru păcatele lumii. Dacă păcatul n-ar fi intrat în lume, n-ar fi fost nevoie de niciun Mântuitor, și deci, nici de vreun miel sau vreo umbră care să arate spre un Mântuitor. Așa că nu se putea ca aceste "zile de sabat care sunt o umbră" să se refere la sabatul zilei a șaptea. Dar oare despre care alte sabate ar putea fi vorba? Mai existau alte "sabate" în afara sabatelor săptămânale? Da, sabatele anuale care nu aveau deloc de a face cu sabatul zilei a șaptea din Decalog. Și evident că ele făceau parte din sistemul "ceremonial" care și-a găsit împlinirea la cruce. 4. "Rămâne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu" (Evrei 4:9). |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Am retinut versetele pe care le dai drept exemplu,o sa-ti spun si eu ce cred diseara.Acum am putina treaba,din pacate.Dupa cum iti imaginezi nu voi fi de acord dar iti voi spune de ce,apoi fiecare ne vom strange mainile virtual in pace si ne vom vedea de ale noastre,liber fiecare sa-si traga propriile concluzii.De acord?
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 06.06.2014 at 17:48:11. |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Nu vad nici cea mai mica legatura intre ce am scris eu si ce ati scris dv.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Ei bine, aveți un asemenea exemplu chiar în enumerarea dumneavoastră, căci Biserica Etiopiană (destul de asemănătoare în rit cu cea Ortodoxă) până acum un secol și jumătate avea ca zi de cult și odihnă sâmbăta, doar în ultima perioadă aliniindu-se celorlalte biserici orientale în respectarea primei zile a săptămânii.
|
#37
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Provocarea lansată de fratele Pelerin este interesantă și tentantă, din nefericire noi nu suntem teologi, nici măcar cercetători ai textelor paleocreștine. Totul depinde aici de vechimea reală a documentului, de justificarea lingvistică a expresiei grecești, de o critică textuală care să ne îndepărteze suspiciunile de interpolare, și mai ales de autoritatea care se atribuie documentului. Oricâtă autoritate i s-ar conferi unui asemenea text, să nu uităm că lucrările amintite nu sunt canonice și nu se compară cu textul sacru al Noului Testament.
Epistolele lui Ignație, de asemenea, pe lângă faptul că sunt necanonice și că au două recenzii (una mai lungă, alta mai scurtă), nu pot fi aduse în discuție. Este posibil ca un [Pseudo]Ignatius din sec. II să fi scris unele din aceste epistole, iar pasajul cu pricina (Magnezieni 9) ar fi în acest caz una din primele provocări teologice antisabatice. Există însă critici importanți care susțin că aceste scrisori sunt niște falsuri făcute în sec. III. Exemplu: http://www.bible.ca/history-ignatius...ries-250AD.htm |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Si in plus, au sambata, dar au si circumcizie obligatorie si apocrife vechi testamentare, deci ar fii mai mult influenta practicilor religiei mozaice.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Căutați pe wikipedia, ori dacă nu aveți încredere, puteți găsi câte ceva și pe saitul acestui forum: http://www.crestinortodox.ro/religie...ana-69716.html
Nu am spus că ar avea o teologie corectă, am vrut doar să demonstrez exact ce ați cerut dumneavoastră. |
|