![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-ori Parintele Argatu are anumite practice si invataturi deloc ortodoxe: "deschiderea cărții ,(sau a Pravilei sau a Psaltirii sau a Sfintei Evanghelii, uneori la sfârșitul Sfântului Maslu) pentru a iscodi viitorul, urmată de tâlcuirea fragmentului de text ce cade mai întâi sub ochii „credinciosului”, care eventual a ținut trei zile de post negru.Practici eronate de felul acesta sunt promovate și de Preot Alexandru Argatu, în Viața Arhimandritului Ilarion Argatu, Editura Plumb, Bacău,2000. Sfaturile date în paginile 92-95 și 120-125 întrețin în gândirea oamenilor ideea unei salvări automate, magice, doar prin respectarea cu strictele a regulilor exterioare ale unui canon." -acesta este un citat din cartea "De ce caută omul contemporan semne, minuni si vindecări paranormale " scrisa de parintele Adrian Fageteanu. ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec...ns_ortodox.pdf |
#2
|
|||
|
|||
![]()
si multe practice neortodoxe se gasesc in aceasta carte :
Alexandru Argatu - Va sfatuieste arhim. Ilarion Argatu - Despre vraji si farmece si lupta impotriva lor.pdf https://mega.co.nz/#!Ac4XGZIY!GO9qKg...peQt3o_zvWuzzg care zici ca e carte despre vrajitorie sau ceva de genu: ![]() Ratacirile parintelui Ilarion Argatu 1:https://www.youtube.com/watch?v=MTu6psAvwzc Ratacirile parintelui Ilarion Argatu 2: https://www.youtube.com/watch?v=TBpQLxr3_sI |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
1.In primul rand in ce vremuri traim ( adica incepem cu analiza mediului exterior in care ne desfasuram activitatatea) ? Traim in vremurile in care faradelegea este la tot pasul.Asta inseamna ca exista o probabiliatate ridicata ca cel putin cineva sa profite de naivitatea /lipsa de experienta/sau buna credinta a semenului pt a incerca sa-l insele. Concluzia de la punctul 1: trebuie sa fim atenti. 2.Ne uitam in dogma ortodoxa sa cautam invataturi legata de aceasta atentie: Gasim la Ioan urmatoarele: "cercetați duhurile, dacă sunt de la Dumnezeu; căci în lume au ieșit mulți prooroci mincinoși. " Hopa, deci Ioan ne recomanda: trezvia mintii Concluzia de la punctul 2: cercetarea noastra, judecata, rationamentul trebuie sa aiba la baza trezvia mintii. 3.Alegem cartea oferita de tine, si cu trezvia mintii activa incepem analiza: 3.1 Intre cei ani a trait parintele Argatu ? Raspuns: intre anii 1913-1999 3.2 Cand a fost scrisa cartea ? Raspuns: 2006 Hopa, deja avem aici o problema. Nu putem avea parerea parintelui Argatu asupra acestei carti.Cu alte cuvinte nu putem sa cerem parerea parintelui despre aceasta carte, pentru ca mortii nu pot vorbi spre a confirma sau infirma ceva. Construim tabloul: avem de fata o carte care are ca aparent ca titlu pe parintele Argatu, dar care a fost scrisa dupa moartea acestuia, iar parintele nu mai traieste ca se ne POATE CONFIRMA cele tiparite. 3.3 Studiem putin coperta cartii( varianta de pdf).Observam ca aceasta coperta este redactata conform unui anunt media, poza cu parintele Argatu ( este mai mult de 80%) din pagina, pt ca se stie imaginea are un impact profund si valoareaza mai mult decat 1000 de cuvinte.Cu alte cuvinte, coperta cartii este facuta mai mult ca un poster media, ca o imagine.Cu alte cuvinte, se promoveaza o imagine(a unui personalitati.Faptul ca aceasta imagine este afisata ca sa-ti iasa in ochi dovedeste ca autorii cartii mizeaza pe impactul emotional pe care imaginea respectiva o are asupra cititorului. Pai asta e strategia de marketing!.Iti arat o imagine ca sa aiba impact emotional si apoi iti vand ce vreau eu in numele acele imagini. De ce cititorul ar crede asa ceva ? Din cauza subconstientului.Imaginea este stocata in subconstient.In momentul in care subconstientul incepe sa lucreze concomitent cu constientul(adica cand esti treaz si vezi imagini) constientul este intr-un fel "anesteziat", "amortit" si in momentul ala tot ce este prelucrat prin constient se leaga direct cu imaginea din subconstient. Adica mai pe scurt, este "setat" ca sa crezi ca tot ceea ce citesti din acea carte are legatura cu imaginea pe care ti-a fost infatisata in aceea carte, lasand creierul tau sa faca asocieri. Chestia asta se intampla zilnic in publicitate , o vezi peste tot.(afise mari cu o vedeta media si alaturi numele unui produs care n-are nici-o legatura cu domeniul de lucru al "imaginii".Vezi reclama lui Nadia Comaneci si cu margarina). Ei bine cam acelasi lucru se intampla si aici.Iau o poza cu tine, o personalitate intr-un anumit domeniu, si apoi incep sa scriu pe baza ta chestii pe care tu n-ai cum sa le stii daca sunt adevarate sau nu. .Daca esti in viata si citesti cele scrise de mine, si vezi ca-s minciuni ma poti da in judecata.Daca insa nu mai esti viu, nu mai ai cum sa ai drept la replica.Deci prin urmare pararea ta nu mai poata fi ascultata, ci doar a mea care pot sa fac ce vreau eu cu imaginea ta si pot sa scriu ce vreau eu in numele tau. Concluzie: exista probabilitatea ca cele scrise in cartea respectiva sa nu apartina parintelui Argatu sau sa contina anumite idei spuse de parintele Argatu, amestecate cu alte idei, careuia i se pun in spate pentru a creea sminteala, astfel incat cel care citeste sa zica:"Vai si acesta a cazut...?" "Si acesta s-a inselat ?". Observ de la un timp, ca multi se limiteaza la a fi atenti doar ce spune cutare personalitate religioasa in legatura cu un anumit subiect, dar nimeni nu cauta sa vada in Evanghelie ce spune Hristos in legatura cu acel subiect. Chestia asta se cheama superficialitate,iar asta este efectul unei alte cauze: superficialitate in credinta. Bye. Last edited by oaie_cugetatoare; 01.08.2014 at 22:54:23. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
-eu am vorbit la un moment dat cu o ruda de-a parintelui,pe facebook,si a zis ca Parintele Ilarion Argatu a scris cartea,
-dupa aceea este marturia Parintelui Fagetean,care este impotriva lui Argatu -si apoi avem si Ratacirile parintelui Ilarion Argatu :cele de pe youtube... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
stie el ca..." se numeste barfa. Citat:
Citat:
Dupa voce pare a fi Amfilohie Branza.Sigur fiecare este liber sa-si exprime parerea, dar vad multi sunt interesati mai mult de barfa. Ce-a facut preotul X ? ai auzit ce a spus preotul Y despre X ? Deci repet:a discuta despre o persoana, care nu se poate apara sfideaza inteligenta bunului simt. Si s-a decis orbul sa caute lumina adevarului cu lanterna, dar nu-si da seama ca bateriile sunt cosumate, nici ca intunericul este prea mare, pentru ca pentru orb intunericul si lumina sunt la fel deoarece nu le poate distinge, pentru ca nu vede , caci este orb .Asta este portretul celui care inclina urechea catre barfa. Last edited by oaie_cugetatoare; 02.08.2014 at 00:27:36. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe urmatorul site se explica ce nu s-a inteles bine despre Parintele Ilarion Argatu in legatura cu cartea "Vă sfătuiește Arhimandritul Ilarion Argatu -Despre vrăji și farmece": http://www.parinteleilarionargatu.ro...ete-Arhimandri |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Când un părinte (nu musai preot) își crește copilul, experiază câteva lucruri precum:
- la o vârstă (sau mai exact la o etapă de dezvoltare) a copilului, oricât îi arăți și îi spui copilul nu pricepe nimic și singurul lucru pe care îl poate face e să apuce, să tragă, să împingă, să sugă, să râgâie etc. În ciuda acestor limite severe se constată două întâmplări minunate: părinții se bucură de copil iar copilul crește, crește și se dezvoltă frumos; - la altă vârstă, oricât i-ai explica un lucru copilul nu îți acceptă acceptă poziția, așa încât nu îi mai explici nimic ci pur și simplu îi spui și îi ceri ce să facă, îi mai și arăți prin exemple, îi mai și aplici niscaiva constrângeri etc. Uneori, când toate astea nu funcționează totuși, îl mai și păcălești, îi spui povești de adormit copilul, îl sugestionezi (atenție că el te poate sugestiona primul!), îl faci tu cumva să ajungă unde vrei - spre binele lui, desigur (de nu cumva, tot spre binele văzut de el, te face el să ajungi unde voiește); - mai există vârste când, orice ai face e inutil - copilul își face de cap și se mai și laudă cu asta; suferi când îl vezi cum se rătăcește dar duci mai departe jugul iubirii și te rogi lui Dumnezeu din iadul iubirii, spre a nu deznădăjdui ori a nu face niscaiva nefăcute; după cum se poate întâmpla să te înțelegi cu urmașul tău doar din priviri, să aprofundezi și să descoperi împreună cu el taine nebănuite, să te îmbogățești tocmai prin cel pe care credeai că tu îl îmbogățeai pe el etc. Așadar sunt nivele sau măsuri diferite în toate. Nu merge cu același procedeu oricînd și cu oricine. La unii or fi mergînd mângâierea și dojana blândă, la alții amenințarea cu anatema ori de-a dreptul proorocirea unui viitor sumbru, la alții o da rod încurajarea practicilor vecine cu magia etc. Treburi de duhovnic, treburi intime ale relațiilor între părinte și copil, cărora nu li s-a găsit încă rețeta universală. Unitatea unei credințe nu se împiedică de diversitatea fenomenologică ci, dimpotrivă, își arată puterea trofică tocmai în aceasta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/vrajitorie.htm "Spuneti-ne mai pe larg despre păcatul ghicirii cu carti sfinte, sau cum se numeste "deschiderea pravilei", care se obisnuieste astăzi la credinciosi. Vrajirea cu lucruri si cu cărti sfinte este al patrulea fel de vrajitorie si se cheamă "ghitia". Acesti vrăjitori amestecă vrăjile lor cu rugăciuni, cu psalmi si cu alte cuvinte sfinte, adresate către Maica Domnului si către sfmti, ca să poată însela mai usor pe cei slabi în credintă. Acest fel de vrăji îl obisnuiesc mai ales femeile cele rele, bătrânele si tigăncile, pentru a amăgi pe cei slabi la minte. lată ce zice despre acestea Sfântul loan Gură de Aur: "Tu zici că bătrâna aceea este crestină si omul acela este ghicitor crestin si când descântă sau deschid cartea, nu zic, nici nu scriu alt nume, decât numele lui Hristos, al Născătoarei de Dumnezeu si al sfintilor; deci ce rău fac ei? La aceasta îti răspund că pentru aceasta se cuvine mai cu seamă să urăsti pe femeia cea rea si pe acel rău fermecător si ghicitor (din cărti) 5 fimdcă folosesc spre ocară si necinste numele lui Dumnezeu. Crestini fiind, lucrează ca păgânii. Pentru că si diavolii, cu toate că numesc numele lui Dumnezeu, însă tot diavoli sunt. Unii, voind a se îndrepta, zic că este crestină femeia care a descântat si nimic alta nu zice, fară numai numele lui Dumnezeu. Eu pentru aceea mai vârtos o urăsc si mă întorc de la ea, că întrebuintează numele lui Dunmezeu spre ocară. Numindu-se pe dânsa crestina, se arată pe sine că lucrează cele ale păgânilor" (Hristoitia, op. cit p. 305-320). Cei ce ghicesc prin deschiderea Psaltirii si a altor cărti sfinte, se opresc de împărtăsanie până la 7 ani, pentru că Psaltirea este o carte sfântă cu multe proorocii în ea, insuflată de Duhul Sfânt si este pentru rugăciune, iar nu pentru ghicit si câstigat bani spre osândă. Acelasi păcat fac si unii preoti care "descid cartea cum se spune în popor, si cad sub grea osândă, atât ei, cât si cei care cer să le deschidă Sfânta Evanghelie. Pentru ce au căzut crestinii în vrăjitorie? Pentu că a slăbit în ei credinta si frica de Dumnezeu; pentru că nu se roagă îndeajuns crestinii de astăzi, ca să-si împlinească cererile lor prin rugăciune, iar nu prin ghicire; pentru că nu citesc Slânta Scriptură să vadă ce osândă ajung pe cei vrajitori si pentru că nu merg regulat la biserică, nu se spovedesc în cele patru posturi si nu cer la nevoie sfatul si rugaciunile preotului. Mai aleargă unii crestini la ghicit pentru că au uitat fagăduintele pe care le-au dat lui Hristos la Sfantul Botez, când au spus: Mă lepăd de satana, si de toate lucrurile lui, si de toată slujirea lui... De asemenea, mai aleargă crestinii la ajutorul diavolului când nu li se împlineste cererea lor la Bisericâ sau pentru că uită de moarte si de ziua judecătii lui Hristos. De aceea, Sfîntii Părinti ne îndeamnă să alergăm numai la Dumnezeu, numai la Biserică si la preoti, iar nu la diavoli si la slugile lor. lar Sfantul loan Gură de Aur ne sfatuieste, zicând: "Vă rog, fiti curati de această înselăciune... si când voiesti a călca pragul casei tale, sâ zici mai întâi acest cuvânt: Mă lepăd de tine, satană, si de cinstirea ta, si de slujirea ta si mă împreun cu tine, Hristoase! Fără cugetarea aceasta niciodată să nu iesi din casă. Aceasta să-ti fie toiag, aceasta armă, aceasta cetate de apărare, si împreună cu aceste cuvinte fa si semnul crucii pe fruntea ta. Că asa, de te vei înarma pretutindeni, nu numai om, ci chiar diavolul de te va întâlni, nu va putea să te vatăme pe tine" (Hristoitia, p. 316-317)." Exista o carte Adrian_fageteanu:De ce caută omul contemporan semne, minuni si vindecări paranormale -unde la capitolul Tipuri de persoane pseudoduhovnicești este amintit si Preotul Ilarion Argatu, pt ca deschidea cartea si altele: -rebotezarea celor bolnavi de epilepsie sau a copiilor âpentru a se alunga răul din om și casăâ sau scoaterea copilului din casă printr-un geam spart, dându-i un alt nume [Această batjocorire a Botezului înseamnă nu numai apostazia celor ce săvârșesc fapta respectivă, ci și consacrarea acelei persoane bolnave diavolului odată cu renunțarea la acoperământul dumnezeiesc. Vezi și la Preot Alexandru Argatu, Viața Arhimandritului Ilarion Argatu, p. 13. ] - aprinderea a 7, 9, 12, 33 de lumânări în formă de cruce și lăsate să ardă în 4 reprize (câte un sfert de lumânare de fiecare dată), separate prin câte 10 mătănii, ultima repriză, obligatorie, fiind la ora 12 noaptea, chipurile pentru îndeplinirea dorințelor (de parcă Dumnezeu ar fi obligat să-ți îndeplinească dorința în urma acestui ritual fixist); .................................................. .............................. parintele Gheorghe Anitulesei: Ratacirile parintelui Ilarion Argatu 1: https://www.youtube.com/watch?v=MTu6psAvwzc -astea vraji nu dezlegari de vraji Ne vorbește Părintele Cleopa vol.7âł la pg. 49 citim: â Este de folos crestinilor sa ia particele acasa? â N-ai voie sa iei particica acasa. Nici un preot n-are voie sa dea particica acasa. Este o mare gresala a preotilor care dau particele acasa! Nu-i voie, Doamne fereste! Sfantul Simion al Tesalonicului zice: âPreotul care va da particele din altar poporului sa nu mai fie preotâ. Particica ti-o scoate preotul in altar si ramane in Sfantul Potir. Ti-a scos pentru vii si pentru morti. Ea ramane sa se sfinteasca cand se coboara Preasfantul Duh la epicleza. Dupa ce s-a sfintit, este pusa in dumnezeiescul Sange, si atunci ai impartasire direct cu Trupul si Sangele Domnului. Nu sa i-o dea omului acasa s-o puna prin castroane. Vai de mine ce nebunie! Cine tia spus ca ai voie sa dai particele acasa? Niciodata nu se dau particele. Sa vina la mine preotul care da particele!" Last edited by cristirg; 11.08.2014 at 15:04:25. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
parintele ilarion argatu | patricia2006 | Generalitati | 4 | 29.07.2012 16:24:09 |
Parintele Argatu | ionelnelu | Stiri, actualitati, anunturi | 37 | 18.10.2011 14:13:29 |
Parintele Ilarion Argatu | ionelnelu | Calugarul | 12 | 08.05.2008 21:49:02 |
Parintele Ilarion | ionelnelu | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.06.2006 00:48:35 |
|