![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Profeție despre pururea fecioria Născătoarei de Dumnezeu. Sfânta Fecioară Maria Îl va naște pe Fiul lui Dumnezeu, continuând să rămână fecioară:
Și mi-a zis Domnul: „Ușa aceasta va fi încuiată; ea nu se va deschide și nimeni nu va trece prin ea; căci Domnul, Dumnezeul lui Israel, va intra printr'însa, și ea va fi încuiată. (Iezechiel 44, 2-3) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cap. 44 Iezechiel 1. Apoi m-a dus barbatul acela inapoi la poarta cea din afara templului, spre rasarit, si aceea era inchisa. 2. Si mi-a zis Domnul: <<Poarta aceasta va fi inchisa, nu se va deschide si nici un om nu va intra pe ea, caci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat pe ea. De aceea va fi inchisa. 3. Cat priveste pe rege, el se va aseza acolo ca sa manance paine inaintea Domnului; pe calea portii va intra si pe aceeasi cale va iesi>>. 4. Dupa aceea m-a dus pe calea portii de la miazanoapte, in fata templului, si am privit si, iata, slava Domnului, si am cazut cu fata la pamant. Deci este clar ca aici se vorbeste despre aranjarea intrarilor si iesirilor din templu, iar "poarta" descrisa poate fi motivul pentru care toate bisericile au o usa la altar, prin care intra numai preotul, sau chiar usile imparatesti din biserica. Este clar descris un fel de ritual de impartasanie. Nici vorba de "poarta" unei femei :)) Last edited by abaaaabbbb63; 07.08.2014 at 17:23:23. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
O a doua făgăduință este cea făcută de însuși Dumnezeu prin prooroci, că va alege o Fecioară spre a-i fi și Mamă. Ea este cea 'care mai înainte de veci a fost rânduită a fi Maică și în anii cei mai de pe urmă s-a arătat Născătoare de Dumnezeu'. Astfel, la Vecernia înainte prăznuirii se citesc texte din Vechiul Testament care fac referire la Maica Domnului, aleasă mai înainte de veci spre a fi rânduită ca templu viu al prezenței lui Dumnezeu. Fiecare paremie se încheie cu aceeași minunată constatare: 'slava lui Dumnezeu a umplut casa Domnului Dumnezeu Atotputernic'. În aceste texte, Maria este închipuită de slava Domnului ce umple ca un nor cortul mărturiei, în care Moise însuși nu mai putea intra; este chivotul legii pe care preoții îl duc în Sfânta Sfintelor, sub aripile heruvimilor, și care face să se umple altarul de norul slavei Domnului, încât preoții nu mai puteau rămâne nici ei să slujească. În sfârșit, Maria este simbolizată de 'ușa dinspre răsărit', care încuiată va fi, prin care nu va trece decât Domnul Dumnezeul lui Israel, și încuiată va rămâne, pururea fecioară fiind. Căci, mărturisește și o cântare la litie, 'că astăzi ceea ce este mai înainte de naștere Fecioară, și după naștere a rămas fecioară, în Biserica cea sfântă se aduce'. În al treilea rând, Maria, rod al făgăduinței omenești, se dăruiește ea însăși Domnului, devenind Mireasă 'nenuntită' sau 'pururea fecioară'. (Vezi aici) Last edited by tot-Laurentiu; 03.01.2017 at 15:27:48. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
În Maica Domnului avem în cer o inimă de mama, inima care s-a topit cel mai mult pentru Fiul ei și a bătut și bate ea însăși la inima Lui pentru cauza Lui, care e mântuirea noastră, căci mântuirea nu e o chestiune de justiție, ci de iubire între Dumnezeu și oameni; iubire care din partea oamenilor a devenit fierbinte și culminantă, concentrându-se într-o inimă de mamă și manifestându-se prin ea. Dumnezeu cel întrupat ține seama de această inimă a Mamei, care a devenit Maica noastră, pentru că e Maică Lui.
Ea e darul cel mai de preț făcut lui Dumnezeu de către umanitate, dar un dar prin care Dumnezeu ne răsplătește cu nenumăratele Sale daruri. “Ce-Ți vom aduce Ție, Hristoase...? Cerul Îți aduce pe îngeri, pământul Îți aduce darurile lui. Dar noi, oamenii, Îți aducem pe Maica Fecioara “, cânta Biserica la Nașterea Domnului. „Maica Domnului premerge umanității și toți îi urmează”. Premerge în iubire, în curăție, în apropierea de Dumnezeu. Ea trece cea dintâi prin moartea pe care Fiul ei a făcut-o neputincioasă și de aceea, în rugăciunea ce i se adresează la Adormire, toți îi cer ocrotire. “Întru adormire, Născătoare de Dumnezeu, lumea nu o ai părăsit.” Înălțarea ei închide porțile morții, pecetea ei e pusă pe neant. E pusă de sus de Dumnezeu-Omul și de jos, de prima “făptură nouă”, înviată și îndumnezeită. De aceea Maicii Domnului îi cerem incomparabil mai des decât tuturor sfinților să se roage pentru noi și pentru toți ai noștri. Totdeauna, după două tropare adresate lui Dumnezeu, al treilea este adresat ei. Dacă fiecărui sfânt i se dedica o zi principală în anul bisericesc pentru cinstire și laudă, Maica Domnului este lăudată în fiecare zi, deși are și câteva sărbători la fel de mari dedicate ei în mod deosebit. Apoi, ei nu i se cere numai să se roage lui Hristos pentru noi, ci i se cer și ei însăși multe lucruri. Ei ne adresăm cu cereri că acestea: “Tu mântuiește pe robii tăi de toate nevoile”; “Stăpână, ajută-ne, milostivindu-te spre noi”; “Aleargă, Stăpână, Născătoare de Dumnezeu, și ne izbăvește pre noi de primejdii”; „Numai la tine nădăjduiesc și alerg sub acoperământul tău”; “Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, în vremea vieții mele nu mă lăsa pe mine, ajutorului omenesc nu mă încredința, și tu însăți mă apăra și mă mântuiește”. Necontenit se repetă refrenul: “Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pre noi!” Niciodată nu i se spune însă: “Miluiește-ne pre noi!” Prin această expresie, adresată numai lui Dumnezeu, se afirmă credința că noi depindem întru totul de mila lui Dumnezeu. “Mântuiește-ne” adresat Maicii Domnului nu are sensul de mântuire, ca opera înfăptuită de Hristos, ci de “scăpare” sau “izbăvire” din diferite greutăți, necazuri, primejdii, ispite, care însă au și ele o legătură cu mântuirea. (...) De foarte multe ori se spune că ea ne ajută, pentru că mijlocește la Fiul ei cu deosebită eficiență. “Ocrotitoare creștinilor, neînfruntată, mijlocitoare către Făcătorul neclintită, nu trece cu vederea glasurile rugăciunilor celor păcătoși, ci aleargă ca o bună în ajutorul nostru, al celor ce strigăm cu credință către tine, grăbește spre mijlocire, aleargă spre rugăciune, cea care ocrotești pururea, Născătoare de Dumnezeu, pe robii tăi”. Ajutorul ei este atât de necesar, fiindcă un motiv pentru care Hristos miluiește pe cei ce aleargă la El este acela că o cinstesc pe Maica Lui. Căci cei ce nu o recunosc pe ea ca Născătoare a lui Dumnezeu întru feciorie și din puterea Duhului Sfânt, nu-L recunosc pe El însuși că Dumnezeu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|