Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #91  
Vechi 17.08.2014, 00:40:06
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Mintea este adusa inlauntru si angajata acolo in felurite meditatii si rugaciuni.
Meditații la ce?
Rugăciuni la cine?
Reply With Quote
  #92  
Vechi 17.08.2014, 11:40:19
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Florin, dar budismul afirma ca persoana e unica si ireductibila ?
Din cate stiu eu nu. Si stiu ca am citit mai demult o carte scrisa de Ananda Comaraswami, intitulata "Hinduism si budism", de unde reiese destul de clar ceea ce spun eu.
Depinde de ce a inteles autorul, depinde de intentiile sale, depinde de ceea ce a inteles cititorul.

Unicitatea si inconfundabilitatea constiintei fiecarei fiinte in parte este un principiu fundamental in budism, reprezentat prin factorul discriminator al intelepciunii. Una din cele cinci flacari ale intelepciunii.

Iconografic acest aspect al intelepciunii este reprezentat de Buddha Amithaba (culoarea rosie).
Pentru ca intelepciunea diferentiaza fiecare fiinta in parte, acestui Buddha ii este atribuita in principal calitatea Marii Compasiuni. Razele ei atinge si recunoaste individualitatea si valoarea fiecarei fapturi in parte.

De aceea o mare parte din comunitatea budista cauta refugiul in acest Buddha (Amithaba - Lumina Inepuizabila a Milei).


Principiul cauza-efect (karma) se aplica fiecarei constiinte in parte. Constiintele nu se confunda iar efectele nu sunt resimtite aleator.

"Fiecaruia dupa fapta si rasplata" - karma.

Referitor la controversa individualitatii, constiinta poate fi unita cu Constiinta sursa, fara insa sa-si piarda propria identitate. "Uniti si totusi despartiti", "impreuna si totusi despreunati".

Pentru unire budismul utilizeaza metafora picaturii care regaseste oceanul,
pentru pastrarea individualitatii - mentinerea continuumului propriului eu.

Citat:
Efortul tau de a pune semnul egalitatii intre crestinism si budism nu sta in picioare, fiindca fundamentele difera. Noi crestinii marturisim ca Hristos e UNICUL FIU al lui Dumnezeu.
Cu alte cuvinte nimeni nu poate fi comparat cu El, nici Buddha, nici Mahomed, nici Visnu sau altii. Sunt curios daca tu crezi acelasi lucru.
Dragostea jertfelnica nu poate fi comparata cu nimic.

Este mai presus de orice calitate.

Scripturile budiste afirma ca este mai presus chiar decat vederea naturii ultime a realitatii.

De aceea Iisus nu poate fi inlocuit cu nimic.

Insa daca Iisus este dragoste, putem invata din toate manifestarile dragostei indiferent sub ce denominatiune ar fi ele.
__________________

Reply With Quote
  #93  
Vechi 17.08.2014, 12:04:34
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Florin, dar budismul neaga existenta unui Dumnezeu personal.
Cel putin asa afirma toti istoricii religiilor si ai filosofiei.
Sau tu afirmi ca budismul accepta existenta unui Dumnezeu personal sau a unui Dumnezeu Treimic ?
Reply With Quote
  #94  
Vechi 17.08.2014, 15:48:25
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Florin, dar budismul neaga existenta unui Dumnezeu personal.
Cel putin asa afirma toti istoricii religiilor si ai filosofiei.
Aceasta inseamna ca “toti istoricii religiilor si ai filosofiei” nu au citit Sutra Lotusului, Sutra Mahaparinirvana – in care este descris Buddha cel Etern – ca Sine Neschimbator (Atman), extatic, fara inceput si sfarsit - sau Kulayarāja Tantra (“Imparatul a Toate – Creator”). Invataturi atribuite lui Buddha in ultima parte a vietii sale.

Din punct de vedere pedagogic este mai facila inceperea efortului spiritual prin raportare la “Persoana”, la autoritatea “Persoanei”.

Nu este usor de explicat de la inceput cum adancul Fiintei este “dincolo de existenta”. Asa cum afirma sf Ioan Damaschin in Dogmatica (CAPITOLUL IV Despre ființa lui Dumnezeu.)

Buddha Sakyamuni a fost neconventional. A preferat sa-si inceapa expunerile cu aspectul mai dificil de inteles al Personei si realitatii in general, prin predarea invataturilor despre cele patru adevaruri nobile si Vacuitate.

In mod uzual slobozenia mintii se obtine prin ascultare si cultivarea dragostei, atunci cand inima se topeste in focul iubirii ca ceara – fara cultivarea unor meditatii speciale care sa elibereze mintea de fixatii.

Lectiile despre vacuitate au fost destinate celor cu mintea mai agera. Slobozenia mintii in cazul acestora poate fi obtinuta mult mai repede, inainte de dobandirea dragostei. O evolutie psihologica atipica dar perfect posibila. Odata curatata mintea de fixatii, dragostea poate fi dobandita natural impreuna cu multe virtuti, pentru ca aceasta este curata iar puterea concentrarii foarte mare.


Citat:
Sau tu afirmi ca budismul accepta existenta unui Dumnezeu personal sau a unui Dumnezeu Treimic ?
Bineinteles ca budismul accepta existenta unui Dumnezeu personal, denumit Buddha Primordial.

Perceput de asemenea Treimic – Dharmakaya (necorporal, incomprehensibil și incognoscibil), Sambogakaya (aspectul plin de slava) si Nirmanakaya (aspectul vizibil, inteligibil) – O singura Fiinta in Trei Aspecte simultan.
__________________

Reply With Quote
  #95  
Vechi 17.08.2014, 16:38:08
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Bine, eu ma refeream la Treimea noastra crestina.
Dupa cum atunci cand spuneam ca nimeni nu se poate compara cu Hristos, nu ma refeream doar la jertfa Sa, ci mai ales la faptul ca este Unicul Fiul al Tatalui, de-o-fiinta cu Tatal.
Acum sa nu-mi spui ca budistii cred si ei asta, caci daca ar crede ar deveni si ei crestini.
Or Dalai Lama nu am auzit sa fi devenit crestin. Si nici nu cred ca e ignorant in privinta invataturii budiste, asa cum ma poti acuza pe mine ca sunt.
Nu stiu cui foloseste amestecatura asta intre crestinism si budism. Mie unuia mi se pare complet aiurea.
Reply With Quote
  #96  
Vechi 17.08.2014, 17:18:32
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Bine, eu ma refeream la Treimea noastra crestina.
Dupa cum atunci cand spuneam ca nimeni nu se poate compara cu Hristos, nu ma refeream doar la jertfa Sa, ci mai ales la faptul ca este Unicul Fiul al Tatalui, de-o-fiinta cu Tatal.
Acum sa nu-mi spui ca budistii cred si ei asta, caci daca ar crede ar deveni si ei crestini.
Or Dalai Lama nu am auzit sa fi devenit crestin. Si nici nu cred ca e ignorant in privinta invataturii budiste, asa cum ma poti acuza pe mine ca sunt.
Nu stiu cui foloseste amestecatura asta intre crestinism si budism. Mie unuia mi se pare complet aiurea.
Budismul are propriile denominari. Slujbele lor contin liturghisiri budiste dar care au acelasi continut: iertarea de pacate, cererea binecuvantarilor...

Budismul nu utilizeaza expresia - "Fiu " - care este o denominatiune mai aproape de realitatea fenomenologica pamanteana, inteleasa prin relatia de cauzalitate dintre doua trupuri.

De fapt, este vorba de o singura Fiinta Eterna (nu mai multe) care ia momentan trup, isi demonstreaza dragostea netarmurita pentru oameni si ne cere sa credem in Ea, sa cautam scapare in Ea, sa ne unim cu Ea intru dragoste.

Personal, consider ca budismul este valoros prin invataturile care abordeaza cunoasterea apofatica a Fiintei. Intradevar, nu li se potriveste tuturora.
__________________

Reply With Quote
  #97  
Vechi 17.08.2014, 17:56:49
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
Meditații la ce?
Rugăciuni la cine?
In budismul tibetan, introducerea mintii in inima este o practica esentiala, fiind initiata in stadiul "Guru Yoga" (Unirea cu Invatatorul), etapa preliminara a Vajrayanei (Tantra).


Mintea coboara in inima si se uneste acolo cu Invatatorul (Dumnezeu in acceptiunea lor).

In sadhana se spune astfel: sunt doua priviri pline de dragoste si doua doruri arzatoare de unire - ale Invatatorului si ale celui care se roaga. Invatatorul se pogoara inlauntrul inimii unde se uneste cu cel care-l doreste cu mare dor, curatind toate cele necurate dinlauntru lui.

Aceasta relatie de intimitate si iubire, unimea Eu-Tu in inima insoteste toate practicile superioare din sistemul Vajrayana.

Cand inima se topeste ca ceara in focul dragostei si mintea intra intr-o stare de profunda absorbtie launtrica incepe ce de al doilea stadiu al Vajrayanei : Finalizarea.
__________________

Reply With Quote
  #98  
Vechi 17.08.2014, 18:28:15
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

@florin.oltean75
L-ai intrebat pe Iisus ce parere are El de initiativele tale ?
Cand incerci sa faci “pod“ intre cele 2 religii tu ,practic,dispretuiesti Jertfa lui Hristos si indirect il faci mincinos pe Cel care spune ca nu se poate intra in Imparatia cerurilor decat prin apa si prin Duh(botez) si mancandu-i Trupul si Sangele .
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #99  
Vechi 18.08.2014, 21:54:49
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de flying Vezi mesajul
@florin.oltean75
L-ai intrebat pe Iisus ce parere are El de initiativele tale ?
Cand incerci sa faci “pod“ intre cele 2 religii tu ,practic,dispretuiesti Jertfa lui Hristos si indirect il faci mincinos pe Cel care spune ca nu se poate intra in Imparatia cerurilor decat prin apa si prin Duh(botez) si mancandu-i Trupul si Sangele .
Este pur si simplu propria ta interpretare.

A recunoaste ca exista similitudini intre doua religii, unora li se pare revoltator. Intoleranta le alimenteaza sentimentul ca doar ei sunt cei ce detin adevarul iar ceilalti traiesc in minciuna.

Eu nu dispretuiesc Jertfa lui Hristos si nu iL fac nici mincinos.

Ce inseamna a manca Trupul Lui Hristos? Inseamna a te impartasi de Adevar. Caci Trupul Lui Hristos este Adevar.

Ce inseamna a bea Sangele Lui? Inseamna a te aprinde de Focul Iubirii Lui. Caci Iubirea Lui este seva vietii.

Si dupa ce te-ai impartasit de aceste doua sa traiesti in lume cu un nou Trup, in care curge un nou Sange. Sa privesti lumea prin ochii Lui Hristos.

Acesta este sensul Impartasaniei.

Ai tu un nou Trup? Curge alt sange prin sangele tau Zburatorule?
__________________

Reply With Quote
  #100  
Vechi 18.08.2014, 22:08:25
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul

Ai tu un nou Trup? Curge alt sange prin sangele tau Zburatorule?
Tu in schimb ai mult " tupeu" , asta ca sa fiu mai delicat in exprimare , Florine . . . !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Budism tantric - Vajrayana florin.oltean75 Alte Religii 50 28.03.2015 11:50:49
Budism - decodificarea realitatii florin.oltean75 Alte Religii 69 21.06.2014 09:45:16
Budism - Mantre florin.oltean75 Alte Religii 40 14.03.2014 12:12:35
Budism - Natura Mintii florin.oltean75 Alte Religii 29 16.08.2012 08:54:01
Budism - Lamrim florin.oltean75 Alte Religii 4 06.12.2011 12:40:18