![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lumea suntem noi, aparent la fel, dr atat de diferiti. Unul e zidar, altul fochist, altul medic, altul inginer si tot asa. Daca stii sa faci case, fa case, Omule (nu ma refer la tine ci la toti care suntem zidire a lui Dumnezeu). Daca ai ajuns medic, fii bun si fa-ti meseria fara sa pretinzi avantaje de la deznadajduiti si chinuiti deja de propriile lor neputinte. Daca esti primar, nu te substitui lui Dumnezeu pe de o parte, iar pe de alta facand tot felul de nedreptarti. Daca esti politist, daca esti ce ti-a oranduit Dumnezeu sa fii, fa cu talantul tau, bucurie Stapanului, pentru ca in mod concret, acel talant nu ti-a apartinut niciodata si nu ai niciun merit asupra lui. Deci, toate foloasele de pe el sa-ti fie curate, nu udate de lacrimile si durerea celorlalti. Cei ce aduc mai multi talanti, sunt cu adevarat "alesi". Pentru ca ei nu pastreaza nimic pentru ei si nu e zi sa nu osteneasca din greu, desi... nu-i roaga nimeni si ... nu le ofera nimeni din lumea asta vreo recompensa! N-am timp pe cât aș vrea să am, Suflet sărman! M-am risipit tot căutând În van Potcoave de cai morți !… Sute de cărți… Pierdute printre rafturi și coperți De autori celebri și… experți !… Ce-a mai rămas din ele-acum ? Povara unei Cruci în drum, Sub soarele dogoritor, Urcând Golgota faptelor!… Câtă risipă ? Câte nopți Pierdeam mereu Închis în mine, fără Dumnezeu?... Mă frământam, din zori în miezul nopții, Ca să descopăr, astfel, taina vieții. Și rămâneam supus în umbra morții, Printre filozofii întortocheate, Cu fraze-alese, sau alambicate… Mă complăceam în fals și slăbiciune, Fără esență, fără adâncime, Că nu găseam nicicum "Cuvinte vii" !... Doar vorbe goale !... Simple fantezii !... Te-am chinuit mereu, suflet sărman Și te-am ținut închis între zăbrele, Înghesuit de gânduri efemere, În loc să te apropii de liman ! Ai fi putut avea "Comoară-n cer" De ți-aș fi dat la vreme, cele bune, Dar ai rămas dator în căi străine Iar ca să te salvez, e greu să sper !... Talantul care ni s-a dat Și-a risipit în van, menirea. Naiv, mi-am compromis zidirea, Că la vrăjmaș a fost amanetat!... O viață a trecut pe lângă noi ! Orgoliu, slăbiciune și noroi… Ținut pustiu și dezolant… Aveam talent, dar… nu aveam Talant !...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine risca un talant ,si il imprastie la ceilalti, poate castiga 10. Cine nu risca ,si il tine sub perna,va ramane cu acel unic talant. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa nu-ti permiti vreodata nici in gluma sa-ti risti "talantul", pentru nimeni si nimic in lume, fiindca esti o victima impardonabila, cu mult mai reala decat sunt naivii care se incumeta sa castige la "alba-neagra"! Ca sa fii "Semanator", trebuie mai intai sa primesti acele "seminte", dupa care sa fii cu mare bagare de seama unde le semeni. Daca aruncam "margaritare porcilor", nu porcii sunt vinovati ca ne calca si pe noi in picoare, ci propria noastra naivitate ca suntem in masura sa facem asta!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Un singur cuvant ,o idee rupta din context , ajunge pentru a o lega de o anumita opinie crezuta de ei, si e de ajuns pentru a cataloga un om . Iti fac usor cu degetul ca ai gresit,fara ca uneori sa mai si spuna de ce. Oricum eu apreciez feedbackul ,inseamna ca pe undeva vorbesc prea mult si prea in plus. Nici macar nu aveam in plan sa vorbesc despre acest subiect , a ceea ce facem in practica. M-am lasat doar purtat de conversatie. Sa zicem doar ca e un subiect la care nu am primit raspunsuri alternative viabile, ci doar de a te feri de ceilalti,cand crezi ca pacatuiesc. O sa ma gandesc la opinia voastra, macar ca sa va inteleg. Inteleg situatile extreme la care se referea dobrin,lupta cu energiile negative, repulsia dansei fata de alcol , asa ca inteleg ca aveti o parere bine formata depsre ce e rau sau trebuie evitat. Imi pare rau daca vi s-a parut ca am incercat sa va zdruncin aceste convingeri , nu asta e telul meu,nu vreau sa schimb pe nimeni. Am propriile mele convingeri ,si de aceea mi se pare uneoori ca si ceilalti le au,si ca ma inteleg . |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Deci Biserica admite mersul treptat al Descoperirii dumnezeiesti. Treapta de la Vechiul la Noul Testament e aratata de nenumarate ori de Mantuitorul, de Sf. Apostoli si de Sf. Parinti. Ei arata ca este o desavarsire a Noului Testament fata de cel Vechi. Acesta din urma isi pastreaza valoarea lui, e adevarat. Mantuitorul zice : "Sa nu socotiti ca am venit sa, stric legea sau proorocii; nu am venit sa stric, ci sa plinesc. Ca amin zic voua-pana ce va trece cerut si pamantul, o iota sau o cirta nu va trece din tege, pana ce vor fi toate". (Matei V, 17-18). Dar aceste lucruri din Vechiul Testament trebuiesc "plinite" in lumina gradului nou de Descoperire) (Noul Testament): "Ati auzit ca s-a zis celor de demult...", "Iara Eu zic ooua" (Matei V, 21 si urm.). Noul Testament e dezvoltarea si plinirea celui Vechi; dar e mai mult decat atat: El e "rasaritul cel de sus", care face sa treaca "umbra legii". Sporul in descoperirea persoanelor Sfintei Treimi, e aratat de Sf. GRIGORIE TEOLOGUL, prin cuvinte ca: "Adaosuri partiale", "inaltari", "inaintari" si "treceri din slava in slava".
NT il include deci pe cel vechi,il implineste si il depaseste . VT aduce ordine intr-o lume stapinita de dezordine . VT se adreseaza oamenilor . NT este insusi Cuvantul lui Dumnezeu in actiune . Nu se mai limiteaza doar la un set de porunci pentru oameni, ci le arata insusi felul de a cuvanta al dumnezeirii . VT ne da porunci,NT ne arata porunca insasi ,in toata intelepciunea si dumnezeirea ei |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sf. Scriptura ne poate calauzi, ea singura, pe calea mantuirii ?
Sfanta Scriptura nu ne poate calauzi, ea singura, pe calea mantuirii, atat pentru ca ea n-a fost data omenirii de la inceput, cat si pentru ca atunci cand a fost data, ea n-a fost singura autoritate in aceasta privinta, ci a avut inaintea ei si apoi odata cu ea Sf. Traditie, in vatra mereu calda a obstei religioase, sau a Bisericii. Cu mult inainte de a incepe Moise sa scrie primele carti ale Vechiului Testament, a existat o evlavie a obstei religioase, chiar mai veche decat acea a Patriarhilor. Cartile Noului Testament incep sa apara dupa mai bine de zece ani de la intemeierea Bisericii. Ele apar in sanul acesteia. Si Biserica alege cartile insuflate inca din veacul I al erei noastre. Biserica este autoritatea hotaratoare in aceasta privinta cum si in talcuirea textului biblic. Ea "este stalpul si temelia adevarului" (I Tim. III, 15), ea tine "canonul neclintit al adevarului". In ea lucreaza Duhul Sfant pentru pastrarea neintinata a adevarului mantuitor. "Unde este Biserica zice Sf. IRINEU, acolo este si Duhul Iui Dumnezeu si unde este Duhul lui Dumnezeu, acolo este Biserica si tot harul, iar Duhul este adevarul". Iata de ce Sf. Scriptura nu poate, ea singura, sa ne calauzeasca pe calea mantuirii, ci numai Biserica. |
|