![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]() Citat:
sa le explice mirenilor.Fiecare crede ca e treaba altcuiva sa faca lucrul asta Iar chestia asta inseamna lipsa de comunicare, care provine din lipsa de interes pt acest lucru. Citat:
cand sesizam derapaje.Facem ascultare dar cu trezvia mintii activa. Pentru ca daca se intampla un derapaj, si nimeni nu atrage atentie, atunci intr-un tarziu vor vorbi pietrele, dar in acest caz atunci credinta oamenilor va fi mai mica decat credinta unei pietre. :D |
#52
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Nu stie el mai bine ca episcopii cum se conduce pe drumul cel drept. |
#53
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
in relatia cu "stiinta" duhovnicului.Dar se revenim la chestiune: Aceste probleme apare din cauza lipsei de comunicare, ambelor parti Atat cler cat si mireni. |
#54
|
|||
|
|||
![]()
Asta am observat, întrebarea mea se referă la consistența cunoașterii. De unde știi că înțelegi corect și profund învățătura Bisericii, scrierile Sfinților Părinți, canoanele (a căror bună aplicare o garantează chiar episcopul)? Părintele diacon Ioan Ică jr. s-a înhămat la muncă de zeci de ani ca să cartografieze sumar Tradiția Bisericii, și tot rămân multe pe dinafară. Nu-ți ajunge o viață să o străbați de la un capăt la altul în pas alergător, darmite să te autoproclami o instanță a Tradiției competentă în evaluări atât de complexe.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 22.09.2014 at 15:37:59. |
#55
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ci alta: care este forul decizional care stabileste corectitudinea unei decizii luate de Sfântul Sinod. Putem lua exemplul participarii BOR in CMB. 1. Biserica prin ierarhii ei.Protestantismul, prin accentul pus asupra individului considera ca fiecare trebuie sa cerceteze Scriptura si sa judece el insusi daca Biserica face bine sau rau. Protestantul voteaza varianta doi. Eu insa merg pe varianta unu. Nu-mi convine hotararea participarii in CMB. Dupa cate cunosc eu, NU artrebui sa participam in CMB, insa daca Biserica, in adunarea episcopilor ei, a hotarat aceasta, consider ca e voia lui Dumnezeu. Tu, dragă oaie, mergi pe varianta unu sau doi? Last edited by Dalian; 22.09.2014 at 15:53:03. |
#56
|
|||
|
|||
![]()
Ba este.Lipsa de comunicare, provoaca neintelegeri, polemici,
in familii duce la divorturi, iar in comunitatii duce la scinderea acestora. Dupa parerea mea, lipsa comunicarii, este echivalenta cu tentiva de sinucidere.Lipa de comunicare este mecanismul strasnic prin care doua parti(fie sot si sotie, fie comunitate si conducerea sa) desi sunt impreuna se inteleg separat.Lipsa de comunicare , este indusa de lipsa respectului sau de interes fata de aproape.Unde aproapele este una din parti. Lipsa de comunicare, duce la separare.Daca cineva vrea sa dezbine si sa cucereasca(divide et impera) atunci primul lucru pe care-l face este sa taie legaturile de comunicare(comunicatie) intre doua parti care formeaza un tot unitar, prin asta instaland lipsa de comunicare. Este o strategie de razboi si inca una foarte eficace. Citat:
Inainte ca un adversar sa te invinga, deja tu insuti te-ai invins. |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Sunt de acord ca lipsa comunicarii este o problema grava.
Insa am impresia mutati subiectul intr-o zona mai confortabila pentru dumneavoastra. Intrebarile incomode la care nu ati raspuns, sunt: 1. Care este forul care stabileste corectitudinea unei decizii luate de Sfântul Sinod.a. Biserica prin ierarhii ei.2. E plauzibil sa credem ca mirenii vor cunoaste Scriptura si Sfanta Traditie mai bine ca episcopii asa incat sa stie mai bine decat acestia ce este erezia? |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#59
|
|||
|
|||
![]()
Ce are un ierarh/preot, ontologic vorbind, fata de un credincios? Nimic: e doar tot un om. Ah da, e vorba de niste costume, niste formule ritualice, niste trepte organizationale...si o autoritate de grup autoasumata. In comparatie cu o constiinta treaza (care poate a fi lui Ciudateanu Caisa din Calcinatii din Deal, care nea Caisa insa a studiat toata viata, cu osirdia cu care iti doresti mantuirea, tot ce este dogma si canon in BO), toata autoritatea devine goala. Argumentul autoritatii il aveau si unii, care au palmuit...ghici pe Cine (presupun ca totusi cunosti Scriptura,Daliane, cu toate ca se vede si din satelit ca esti saturat cu spiritul similo-Contrareformei de la 1672: "Scriptura este pentru preoti", si stii la ce episod ma refer).
Toata povestea asta cu frica superstitioasa de a incalca ce zice preotul/ierarhul este doar stravechiul complex al membrului de trib in fatza samanului: "Daca nu il ascult orbeste, ma termina pe cale magica". (Aici, in context eclezial, inlocuim "magia samanica" cu "pedeapsa de la Dumnezeu ca nu asculti de preoti/episcopi". Cu alte cuvinte, o superstitie. Politica lumeasca pura: frica si indoctrinarea, uneltele oricarei ierarhii). Nu inghit protestantismul si neoprotestantismul din cauza efectelor lor istorice si backgroundului lor occidental. Insa in rest, de exemplu in privinta spinosului subiect al autoritatii spirituale, le dau dreptate. Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 22.09.2014 at 18:46:47. |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
deschis acest topic este ca ea nu a fost informata de nimeni din parohia ei de asa ceva(dar asta e doar o parere a mea, Antonia poate sa infirme sau sa confirme). Citat:
Asta depinde de seriozitatea si trairea duhovniceasca a episcopilor. PS:de ce ar fi incomode intrebarile ? Last edited by oaie_cugetatoare; 22.09.2014 at 18:49:36. |
|