Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.10.2014, 16:40:18
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu observi că nu poți analaiza un text fără să te debalansezi de propriile prejudecăți?
Pictarea celor două biserici: cea Apuseană e într-o semiumbră, iar cea de la Răsărit în lumină, nu e clar?...și poate fi interpretată ca o profeție, ca o posibilă unire.
Poate că prin Sf Francisc mulți catolici vin sau vor veni la ortodoxie, făcând o analogie la minunea mai sus amintită cu convertirea unei catolice la ortodoxie.
Pictura din biserica de la Drăgănescu este atipică...mitraliere, tancuri, parabolice, telefoane etc..
-asa poti sa interpretezi orice erezie ca profetie
-tocmai am citat o gramada din Sf Ignatie,care arata ca Francisc era in inselare demonica si tu ii zici sfant ?
  #2  
Vechi 04.10.2014, 16:53:49
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-asa poti sa interpretezi orice erezie ca profetie
-tocmai am citat o gramada din Sf Ignatie,care arata ca Francisc era in inselare demonica si tu ii zici sfant ?
Și părintele Arsenie Boca a amintit foarte clar despre rătăcirile catolicilor și chiar a Sf Francisc, dar nu sunt eu în măsură să stabilesc sfințenia cuiva.
  #3  
Vechi 04.10.2014, 17:00:38
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Pentru tine e un rătăcit, pentru catolici e un sfânt.
În cazul de față, pune-te pentru o clipă în postura unui catolic.
  #4  
Vechi 04.10.2014, 17:10:39
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-tocmai am citat o gramada din Sf Ignatie,care arata ca Francisc era in inselare demonica si tu ii zici sfant ?
Am înțeles ce spune Sf. Igantie, nu este nevoie să repeți de "n" ori. Alte păreri în afară de cea a Sfântului Ignatie nu mai ai în această privință?
Nici un Sfânt nu este infailibil, se spune aceasta clar în canoanele Sfintelor Sinoade.

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-si in "Cararea" apar destule elemente new-age-iste
Dacă ar fi să analizăm la virgulă, toate scrierile sfinților după criteriile domniei tale, nu ar mai rămâne nici unul!!

Spui că în "Cărarea" apar "destule elemente new-age-iste", deși nu le numești care sunt acelea.
Atunci, ce ne poți spune despre cartea Sfântului Luca al Crimeei canonizat de Biserica Rusă, unde se vorbește direct despre existența extratereștrilor, somnabulism, spiritism, practici energetice și multe altele din ceea ce tu numești "elemente new-age-iste"...

Citește "Cărarea Împărăției" cap-coadă a Părintelui Arsenie Boca, apoi citește și "Duh - Suflet " Trup (Puterea inimii)" cap-coadă a Sfântului Arhiepiscop Luca al Crimeii, fă o comparație între acestea două cărți, apoi vreau să-ți aud părerea. Eu am rămas oarecum derutat când am citit pentru prima dată cartea Sfantului Luca, însă la scurt timp mi-am revenit.

Și să spui apoi, de ce Părintele Arsenie Boca nu ar trebui canonizat spre deosebire de Sf. Luca al Crimeei, care este canonizat. Sincer eu nu te pot înțelege. Se simte o ură în postările tale față de persoana Părintelui Arsenie Boca pe care vrei să-l scoți cu orice preț ca eretic
  #5  
Vechi 04.10.2014, 19:36:14
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
Am înțeles ce spune Sf. Igantie, nu este nevoie să repeți de "n" ori. Alte păreri în afară de cea a Sfântului Ignatie nu mai ai în această privință?
Nici un Sfânt nu este infailibil, se spune aceasta clar în canoanele Sfintelor Sinoade.


Dacă ar fi să analizăm la virgulă, toate scrierile sfinților după criteriile domniei tale, nu ar mai rămâne nici unul!!

Spui că în "Cărarea" apar "destule elemente new-age-iste", deși nu le numești care sunt acelea.
Atunci, ce ne poți spune despre cartea Sfântului Luca al Crimeei canonizat de Biserica Rusă, unde se vorbește direct despre existența extratereștrilor, somnabulism, spiritism, practici energetice și multe altele din ceea ce tu numești "elemente new-age-iste"...

Citește "Cărarea Împărăției" cap-coadă a Părintelui Arsenie Boca, apoi citește și "Duh - Suflet " Trup (Puterea inimii)" cap-coadă a Sfântului Arhiepiscop Luca al Crimeii, fă o comparație între acestea două cărți, apoi vreau să-ți aud părerea. Eu am rămas oarecum derutat când am citit pentru prima dată cartea Sfantului Luca, însă la scurt timp mi-am revenit.

Și să spui apoi, de ce Părintele Arsenie Boca nu ar trebui canonizat spre deosebire de Sf. Luca al Crimeei, care este canonizat. Sincer eu nu te pot înțelege. Se simte o ură în postările tale față de persoana Părintelui Arsenie Boca pe care vrei să-l scoți cu orice preț ca eretic
-te referi la idei de genul :

"Prin observațiile asupra mediumilor, s-a constatat că de la mediumul aflat

în transă (astfel se numește starea asemănătoare celui mai profund somn hipnotic), dar uneori și în stare normală, iese, se exteriorizează (adică se desprinde de el) o parte din puterea lui de acțiune. Prin această exteriorizare, se explică uluitoarele fenomene spiritiste de mișcare sau chiar de zbor al diverselor obiecte, bocăniturile, scrierea automată a unui stilou sau creion care se dirijează singur. Insuflarea în cadrul hipnozei sau aievea poate fi explicată exclusiv prin exteriorizarea gândului hipnotizatorului și perceperea lui de către cel hipnotizat.

Când se termină o ședință de spiritism, în cadrul căreia a avut loc deplasarea unor obiecte grele, mediumul simte oboseală intensă, ca și cum ar fi pierdut o mare parte din puterea musculară.

Domnul Iisus Hristos a simțit că din El a ieșit o putere care a vindecat-o pe femeia cu scurgere de sânge.

Toate acestea sunt fapte de aceeași categorie, care nu se încadrează în limitele fenomenelor fiziologice, ci sunt fenomene de ordin transcendental.

Sunt o mulțime de fapte minunate în care, probabil, drept agenți motori trebuie să recunoaștem în același timp exteriorizarea gândului și a puterii motoare și transferul lor telepatic. "

-da cam ciudata explicatia Sfantului Luca al Crimeii

.................................................. .................................................. ...

1) Unele texte atribuite pr Arsenie contin invataturi neortodoxe, avand conotatii sincretiste (de tip New Age). Din Cararea imparatiei:

„Conflictul sau disonanța dintre instinctul poligamic al bărbatului și instinctul maternității femeii nu se poate înfrânge, nu se poate rezolva și nu se poate converti, decât în cazul când ambele părți trăiesc învățătura creștină din toate puterile ființei.” – NU exista un „instinct poligamic al barbatului”, aceasta este o invatatura materialista si hulitoare. care pune desfranarea pe seama instinctului, adica a ceva ce, de altfel, ar fi fost sadit in noi de Dumnezeu.

„Vorbim aci cu toată înțelegerea și cunoștința ce s-a nimerit la îndemână, că bărbații cu un sistem nervos rezistent sunt capabili de înfrânare. Pe când slabii, nervoșii, dezechilibrații devin și mai anormali în urma înfrânării poftelor lor genetice. Persoanele tari se fac mai tari, prin această formă de asceză. Asta o spune Carrel, un mare doctor al
Timpului”.- la fel ca mai sus, plus ca se pune capacitatea de a a face asceza nu pe seama lucrarii Duhului Sfant, ci a unei predispozitii constitutionale, biologice. Se poate comenta si mai mult.

„Nașterea de fii, deodată cu o viețuire de acest fel, e ceva care contravine instinctului poligamie și fară altă socoteală al bărbatului fără Hristos; deci nu e cu putință împlinirea intenției divine, decât cu un soț în stare de aceeași credință și viețuire. Convingerea că se poate și ceea ce ni s-ar părea că nu se poate, e o putere nebănuită; un fel de amplificare a voinței omului cu voința lui Dumnezeu. Avem probe unde nici n-am bănui: în fizica modernă, despre puterile sufletului asupra lumii fizice, deci și asupra trupului Prin simpla atingere a unui obiect structura acestuia s-a schimbat întrucâtva. Prin simpla îndreptare a energiei cunoscătoare a sufletului asupra unui lucru, acesta se influențează și se schimbă întrucâtva, încât nu e identic în mod absolut cu el însuși de mai înainte de experiență. Drept aceea, nu se poate vorbi de o determinare riguroasă a
configurației materiei, ci cel mult de un indeterminism în fizică. Pachetele acestea de energie, care bombardează materia sau celula vie, dau acele mutații neprevăzute în structura obiectivului lor. S-a scris chiar despre biologia quantelor. Toate constatările astea sunt legate de nume proprii, recunoscute de lumea întreagă”.- conceptii New Age si pagane, amesteca pseudo-stiinta cu ezoterism.

„De aci reținem faptul că organismul viu înregistrează cu atât mai ușor un bombardament al energiei sufletului și-i pricinuiește mutația infinitezimală, după dorință. Iar o mică schimbare în microbiologic dezlănțuie, prin amplificare, procese uriașe în configurația persoanei, uneori chiar și în macrobiologia societății. Deci, cum să nu fie în stare blestemul unei babe, aproape cojită de materie, zvârlit cu urgia cea mai mare pe urma unui vinovat, ca voința ei să nu-1 ajungă și să nu-i schimbe configurația fizică și psihică? Gândirea îndreptată ca o săgeată poate pricinui la țintă leziuni organice. Și iarăși: cum să nu fie în stare rugăciunea cu iubire să-l folosească și să-l schimbe, din rău în bun? Cu ce să fie mai prejos rugăciunea unei mame pentru mugurele său, zisă cu tot focul ființei
sale, ca aceasta să nu-1 folosească în chipul pe care îl dorește'.” - la fel ca mai sus.

Unii vor obiecta, poate, ca si sfintii au mai gresit. Sa trecem, asadar, mai departe:

2) a) Pictura de la Draganescu, despre care se considera in unanimitate ca ii apartine, este o proba evidentă de neortodoxie in credinta (nu putem sti, desigur, daca intemeiata pe ignoranta dogmatica, sau pe impotrivire voita- in orice caz, ca expresie se afla printre manifestarile de top ale ecumenismului). A pictat acolo, printre sfinti, eretici, persoane aflate in afara Bisericii: pe Ulfila (un cunoscut eretic arian ) și pe Francisc de Assisi, cunoscutul pseudo-sfant catolic.

Ce urmari smintitoare are aceasta pictura incepe sa se vada, deja. Pe un site ,,ortodox" (http://bdi2.wordpress.com/2010/10/15/27/), se poate descărca un document despre ,,Biserici cu moaște în București", unde autorul i-a pus si pe ,,sfintii" catolici, cu justificarea urmatoare: Notă: cu privire la sfinții catolici: atâta vreme cât Sf. Pr. Arsenie Boca l-a pictat pe Sf. Francisc cu aureolă de sfânt (și pe care scrie ”Sfântul Francisc de Assisi”; oricine poate verifica la fața locului) la Biserica Drăgănescu, este de dorit ca (măcar cei mari) să fie recunoscuți ca făcând parte din Ceata Sfinților și de aceea au fost cuprinși în aceste liste.

Unii susțin că pictura de la Drăgănescu a pr. Arsenie Boca ar fi nu necanonică și eretică, ci profetică, prezicând unirea catolicilor cu Biserica. Această ipoteză tot nu are cum justifica, însă, prezența lui Ulfila, sau pe cea a lui Francisc de Assisi în rândul sfinților. Până una, alta, Francisc de Assisi a murit în erezie, în afara Bisericii. Și dacă s-ar întoarce catolicii de astăzi sau de mâine la dreapta credință, aceasta nu ar avea efecte retroactive, de mântuire a celor morți în erezie, de ridicare a lor în cetele sfinților. La fel în ceea ce-l privește pe Ulfila, eretic arian - și dacă s-ar întoarce la dreapta credință urmașii ideologici de astăzi ai arienilor (unii protestanți și neoprotestanți, ba se pare că mai există, încă, niște mici grupări care se consideră chiar ariene, „en titre”) aceasta nu l-ar mântui pe Ulfila. O „profeție” zugrăvind mutarea între sfinți a morților în erezie Ulfila și Francisc ar fi, deci, în mod evident nu de la Duhul, ci de la duhuri - înscriindu-se în erezia origenistă a apocatastazei, care spune că până la urmă se vor mântui toți oamenii (ortodocși, eretici, păgâni, păcătoși, drepți, nu contează) ba chiar și demonii. Așadar, fanii pr. Boca au de ales între: - aceea că pr. Arsenie credea în erezia larg răspândită, în contemporaneitate, conform căreia există mai multe Biserici (și de aceea a pictat pe eretici între sfinți, deși cu Ulfila a mers mai departe chiar și decât orice ideologie ecumenistă de care am auzit) sau - aceea că făcea profeții picturale cel puțin la fel de eretice, apocatastatice.
  #6  
Vechi 04.10.2014, 19:36:55
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

b) Maniera artistica a picturii pr Arsenie Boca este necanonica. „hristos” si „sfintii” arata cu totul diferit de reprezentarea canonica, adica de cum sunt ei, de fapt, dupa cum a mostenit Biserica, prin regulile de reprezentare (erminie). Arata ca niste spectre cenusii, pe care unii le resimt ca ciudate si infricosatoare.

De asemenea, „hristosul” este eteric, uneori, ceea ce contravine cu invatatura ortodoxa, in maniera ereticului Origen, condamnat, printre altele, si pentru ideile sale privind pre-existenta sufletelor, respectiv necorporalitatea initiala a ceea ce aveau sa fie oamenii, rezultati din caderea din treapta de corporalitate in treapta de corporalitate a unor entitati initial imateriale. Biserica a sesizat ca asemenea idei lovesc si in Intruparea Domnului. Canonic, Hristos nu este niciodata reprezentat „eteric”. Si aici rog pe specialistii in arta bisericeasca sa ma corecteze, daca gresesc.

Tot de pictura se leaga un alt aspect, esential. Daca istorisirea despre cum a ripostat pr Boca ierarhului care ii reprosa ca nu respecta erminia, spunand ca el, pr Arsenie, picteaza personajele sfinte "asa cum i s-au aratat" este reala, pictura reprezinta, din pacate, si o proba de inselare demonica. Si, totodata, o performanta teribila, poate fara precedent in ortodoxie- aceea de a fi pictat demoni in biserici, in locul personajelor sfinte. Mantuitorul si sfintii nu se arata cu chipuri mincinoase, altfel decat sunt ei, in realitate. Un „hristos” blondiu, cu aspect eteric poate fi, asadar, nu doar un produs artistic necanonic, ci (daca pr Boca a vazut, realmente, asa ceva, dupa cum- se pare- a sustinut) imaginea unui duh rau care s-a aratat imitand pe Hristos. La fel, pentru „sfinti”.

3) Marturiile considerate autobiografice si cele a diversi despre pr Arsenie contin o serie de elemente care converg, la fel ca si cele legate de pictura, catre un portret de persoana cu conceptii neortodoxe si chiar catre un portret mai degraba de inselat decat de sfant.

Aceste relatari cuprind de la istoria cu „instruirea” sa in Athos pana la cum le "poruncea" duhurilor (cu replici absurde), cum vorbea cu animalele, dand animalele de exemplu de ascultare fata de el, de pr. A. Boca (semn de trufie), si cum chinuia oamenii, sau mai bine zis cum ii chinuiau duhurile, odata ce se uita la ei. Citez (unde nu se precizeaza alta sursa, este seria de marturii din Formula AS):

Din relatarea autobiografica: „Aveam problema voinței în stăpânirea simțurilor. Mai mult chiar, mă preocupa, studiind mistica comparată a diferitelor religii superioare [atentie vorbeste despre mistica in alte religii decat cea ortodoxa si le numeste „superioare”- era sincretist] ca să văd prin proprie experiență, cât se întinde sfera voinței în domeniul vieții sufletești și biologice. Mă interesa să văd dacă e adevărat ce afirmă cărțile asupra actelor reflexe, și asupra instinctelor, că anume sunt independente de voință și controlul conștiinței. Experiența mea personală însă mi-a dovedit că acțiunea voinței și a conștiinței se poate întinde și peste instincte și actele reflexe după o oarecare variabilă. Mă ajutau la aceste adânciri și studiile ce le făcea pe vremea aceea Mircea Eliade la Calcutta, trimis de Universitatea din București, pentru studii orientalistice. Iar parte de studii le tipărea în Revista de filosofie din București, și-mi parveneau pe această cale. (http://www.arsenieboca.ro/autobio/autobio.html)]

„Instruirea” din Athos, de catre insusi „sf serafim de sarov”, la porunca „maicii domnului”, intamplare care indica mai degraba inselarea de catre diavol a unui om trufas, care se credea demn de un atare regim special, nemaiauzit la vreun monah si semanand izbitor cu procedurile de initiere din religiile orientale: „Si dupa scurt timp, in 1939, mitropolitul l-a trimis pe calugarul de doar 29 de ani, monahul cu ochi de foc, precum ingerii, la Muntele Athos, sa se induhovniceasca. Si parintele Arsenie s-a dus la manastirea romaneasca "Prodromu", care-i veche manastire domneasca, foarte veche si nespus de frumoasa. Staret era pe atunci un parinte cu forta mare, Antipa Dinescu il chema. Ei, si acolo, pe muntele Athos, s-a petrecut cu parintele o minune: o iluminare puternica ce i-a schimbat toata viata. Din umilinta si din smerenie, parintele n-a vorbit foarte deslusit niciodata despre ce i s-a intamplat atunci, in 1939, la Sfantul Munte. Decat o data, si chiar si-atunci, putin. Tot ucenicii lui povestesc ca mergand el acolo, pe munte, prima data s-a dus intr-o padure deasa, sa se roage. Si s-a rugat mult la Iisus Hristos Mantuitorul nostru sa-i trimita un duhovnic, un povatuitor bun, sa-l indrume pe calea cea grea si fara de prihana a calugariei, spre mantuire. Insa Iisus nu l-a ascultat. Si atunci parintele Arsenie a inceput sa se roage mai cu osardie, singur, acolo, in padure, la Maica Domnului. Si dupa un timp, dupa cum a povestit chiar parintele, insasi Maica Fecioara i s-a aratat coborand dintre nouri, si venind la el, l-a luat de mana si l-a urcat pe un munte asa de inalt, ca nici nu puteai sa privesti in jos. Si acolo, pe creasta muntelui aceluia ametitor, l-a lasat Maica Domnului pe mana unui Sfant. Era Sfantul Serafim din Sarov, ce vietuise pe pamant cu vreo doua-trei veacuri in urma. Dupa care Sfanta Fecioara s-a topit in vazduh tot asa lin cum se intrupase. Si vreme de 40 de zile, parintele a primit pe acel munte invatatura de la Sfantul Serafim, urcand in fiecare zi, fara teama, creasta dintre abisuri. Si in tot acest rastimp de 40 de zile, parintele a postit incontinuu post negru, ca-l intarea Maica Domnului. Si dupa un an de zile, cand s-a intors la Manastirea "Sambata", era cu totul alt om: capatase darul acela al sau faimos, al proorociei, si puterea lui cea mare, ca daca se uita la tine, te cutremurai si te umileai pe loc. Si-ti stia pe data toate gandurile si numele, fara sa te cunoasca, si faptele toate, pacatoase sau bune, ca nu puteai sa le-ascunzi. Asa s-a schimbat viata parintelui Arsenie, si mai apoi, vietile noastre, pe langa a sa."

-Despre „poruncile” date duhurilor (a se observa ca ceea ce a spus este absurd si este o „porunca” data in numele sau, nu al lui Dumnezeu, ceea ce nu ar face decat un om trufas, inselat): „Parintele Dometie era din Voila si-l chema Danila, erau 12 frati acasa la mama lor. Si odata, cand trecea el pe aici, pe langa Breaza de Fagaras, ajunge la o rascruce si cineva ii spune: "Nu-i asa!". Se uita in stanga, se uita in dreapta, nimic! Da sa plece, "N-ai plecat bine!", ii spune vocea, da sa plece iar, vocea la fel: "N-ai plecat bine!". Si ajunge acasa tulburat foarte. "Ce-i ma, Danila?", ii zice maica-sa de cum il vede. Duminica, de cum s-o crapat de ziua, parintele era pe drumul manastirii, spre duhovnicul sau, parintele Arsenie. "Ce-i ma, Danila?", ii zice si parintele si fara sa mai astepte raspunsul, dupa cum ii era obiceiul, caci le stia pe toate dinainte, ii spune: "Tu o sa mai treci pe acolo si o sa-ti mai iasa in cale, da spune-le ca a zis parintele Arsenie ca "asa-i"!". Si Danila a facut intocmai si duhurile rele au amutit pe loc. Si-atunci, vedeti dvs., cat de mare a fost parintele Arsenie, daca duhurile necurate numai la auzul numelui sau s-or cutremurat si-or disparut. Ba vorbea si cu pasarile si cu animalele, cum vorbim noi acuma. Un mos din sat mi-a povestit o-ntamplare de necrezut. Cam inainte de cel de al doilea razboi, cand parintele era staret la "Sambata", s-a dus si el sa il vada si sa se planga de un necaz. Dar erau mii de oameni acolo si n-a apucat sa ajunga si sa vorbeasca, asa ca a ramas peste noapte in manastire, gazduit de calugari. Dar cum nu avea somn, a iesit sa se dezmorteasca. Si ce sa vezi: pe o luna mare si plina, care lumina ca la amiazi, in mijlocul unui lan plin de flori, parintele Arsenie Boca vorbea cu o dihanie mare de urs. Vorbea cu el si il mangaia. Vazandu-l e mos, parintele, care era imbracat cu o sutana lunga si alba, i-a spus: "Vezi! Fiarele astea m-asculta, numa voi nu ma ascultati!"
  #7  
Vechi 04.10.2014, 19:37:47
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Despre cum se chinuiau oamenii care il insultasera, odata ce ii privea. Asa ceva fac vrajitorii, nu sfintii- Dumnezeu ingaduie, uneori, minuni cu chinuri in trup ale unor oameni care au hulit, dar nu se uita sfantul la cineva si acela incepe sa se chinuie, ci lucrul se intampla, din voia lui Dumnezeu, fara ca sfantul sa fi facut ceva: "tata, care a fost si el detinut politic, mi-a zis ca a stat in celula cu parintele Arsenie si acolo un gardian il tot jignea: "Ba popa!". Atunci s-a intors parintele si s-a uitat la el si gardianul a inceput sa se chinuie, tinandu-se cu mainile de burta. Intr-un tarziu, vazand ca durerea nu inceteaza, a zis: "Parinte, iarta-ma"... "De Dumnezeu sa fii iertat", i-a raspuns parintele si pe loc omul si-a revenit."

-Aflam si cum nu se uda de ploaie. Care a fost folosul, pentru privitori, nu este clar. Pana una, alta, a arata in vazul lumii, pentru slava desarta, cum nu te ating fenomenele naturale "se face", printre vrajitorii traditionali: „Altadata, Parintele Arsenie mergea pe jos, insotit de un alt calugar, de un barbat si de o femeie care au venit sa-l cunoasca. Brusc, a inceput o ploaie mare si n-au avut unde sa se adaposteasca. Dupa ce ploaia s-a terminat, toti erau uzi pana la piele, numai Parintele avea hainele uscate si nici o picatura de ploaie nu se vedea pe straiele lui. Mergea linistit, inaintea lor, cu o geanta sub brat, o geanta in care ducea niste carti. Acesta a fost Parintele", mai spune cu voce domoala Ion Mihai, "a fost mai presus de oameni si eu simt ca sunt fericit ca l-am cunoscut."

-O alta relatare este despre cineva a fost foarte impresionat de cum o vrajitoare a confirmat "profetia" lui A. Boca . O profetie din cele care nu se fac, din perspectiva ortodoxa, anume a spune cuiva cat va trai. "Asa esti si tu, Ioane: la jumatatea vietii!>>. Asta mi-a spus. La numai cateva zile, treburile m-au dus in comuna Buciuis, unde trebuia sa schimb niste cartofi pe porumb. Si numa ce vad la o poarta o femeie urata si oarba, cu picioarele strambe, care tinea in mana un ghioc si vorbea c-o fata. Fata se uita la ea cu ochii cascati: femeia stia totul despre viata ei, numele, cand s-a nascut, cu cine s-a dragalit, tot. Si i-a zis c-o sa scape de-o operatie. De la oamenii din sat am aflat apoi ca si securistii din Bucuresti o lasa in pace pe femeia asta, fiindca le ghiceste si lor. I-am dat o caldare de cartofi si m-a primit. Mi-a cerut un fir de la sfeterul de lana cu care eram imbracat, l-a facut asa intre degete si mi-a spus: <<Te cheama Ion, ai 40 de ani si ai sa traiesti 80>>. Scurt. Am iesit de la ghicitoarea asta cam... zdruncinat."

4) "Minunile" legate de persoana pr Arsenie Boca nu constituie proba indubitabila, putand fi false. Si trebuie sa avem ferm in vedere ideea ortodoxa ca nu minunile atesta ortodoxia credintei, ci ortodoxia credintei atesta minunile drept autentice. La fel si faptul ca ar fi adus la credinta pe diversi- unii au venit a credinta vazand filmul „Iisus din Nazaret” al lui Zeffirelli, ceea ce nu-l face pe Zeffirelli sfant si nici macar ortodox (si se mai gasesc n exemple, Dumnezeu foloseste orice pentru a ne indrepta, pana si rautatea demonilor).

5) Mai exista si alte chestiuni, precum, d. ex.:
- „rugaciunea” despre care se pune ca ar fi lasat-o mostenire, sa fie spusa catre el insusi (Părinte monah Arsenie, ajută-mă cu harul tău, că ai Duh Sfânt). Daca este real, este si acesta un semn de trufie si de inselare (sa te vezi sfant si sa inveti oamenii sa se roage la tine);
- lucruri de natură nu ortodoxă, ci sectară, milenaristă, care i se atribuie, de asemenea, vezi http://poruncaiubirii.agaton.ro/articol/459/ (respectiv cartea Parintele Arsenie Boca, darul lui Dumnezeu pentru poporul care striga):

„Cartea este axată indeosebi pe mărturia părintelui Pantelimon privind istoria a 3 dintre obiectele a căror realizare s-a făcut sub îndrumarea Părintelui Arsenie: clopotul, racla și crucea. Acestea sunt legate de pregătirea românilor (prin jertfă și pocăință) pentru a Doua Venire a Domnului. Părintele Arsenie a profețit că dacă nu ne pregătim pentru Ziua Judecății, pentru a Doua Venire, țara noastră o să fie ocupată, iar nepoții și copiii noștri vor fi robi.
- clopotul bisericii din Hurez (lângă Făgăras) - închinat jertfei celor 14000 de prunci uciși de Irod (clopotul are încrustat e pe el 3 rânduri de prunci); când va sosi ceasul, acest clopot va chema pe toți credincioșii, din toată lumea căci pe el Părintele Arsenie a pus să se scrie "Auziți toate neamurile! Căci cu noi este Dumnezeu";
- racla - închinată jerfei Sfântului Ioan Botezătorul (aflată acum în biserica din Hurez); în această raclă vor fi așezate, când va voi Dumnezeu, moaștele Sfântului Ioan Botezătorul;
- crucea - închinată jertfei Mântuitorului (ea a putut fi văzută pe cer, ziua și noaptea, timp de 15 ani, dar numai de cei cărora le-a dat Dumnezeu să o vadă)”


6) Faptul ca facea parada cu „puterile” sale a fost observat si de catre pr. Dumitru Staniloae, dupa marturia fiicei parintelui, Lidia Staniloae, marturie mult contestata de catre fanii pr. Arsenie.

*
* *

Daca marturiile despre pr. Boca nu sunt autentice, sa se recuze, de catre autorii lor, iar memoria parintelui sa fie reabilitata. Daca paternitatea operei care i se atribuie poate fi contestata, sa fie contestata si dovedit ca nu ii apartin, de fapt, (conceptiile neortodoxe prezente in ele fiind incluse). In contextul actual, insa, in orice caz, nu putem risca sub nici o forma sa ii facem cult pr. Arsenie Boca, pe care elementele de tipul celor mentionate mai sus il arata mai degrabă a fi fost sincretist si inselat decât ortodox in gandire si sfant.
  #8  
Vechi 06.10.2014, 18:55:18
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
Despre cum se chinuiau oamenii care il insultasera, odata ce ii privea. Asa ceva fac vrajitorii, nu sfintii- Dumnezeu ingaduie, uneori, minuni cu chinuri in trup ale unor oameni care au hulit, dar nu se uita sfantul la cineva si acela incepe sa se chinuie, ci lucrul se intampla, din voia lui Dumnezeu, fara ca sfantul sa fi facut ceva: "tata, care a fost si el detinut politic, mi-a zis ca a stat in celula cu parintele Arsenie si acolo un gardian il tot jignea: "Ba popa!". Atunci s-a intors parintele si s-a uitat la el si gardianul a inceput sa se chinuie, tinandu-se cu mainile de burta. Intr-un tarziu, vazand ca durerea nu inceteaza, a zis: "Parinte, iarta-ma"... "De Dumnezeu sa fii iertat", i-a raspuns parintele si pe loc omul si-a revenit."
Se pare că nu ești expert doar în dogmatică, ci domnia ta le ai și cu mistica ortodoxă. Se vede că ai experimentat un înalt nivel duhovnicesc și deja știi cum stau treburile.

Când un om a atins una din treptele duhovnicești cele mai înalte, deja nu mai trăiește el, ci (prin har) Hristos trăiește în el, după cum învață Sf. Apostol Pavel (Galateni 2, 20). De multe ori însuși Hristos grăiește prin Sfinții care s-au făcut purtători de Dumnezeu (dupa har), fiindcă teolog nu este acela care a înmagazinat în creier cât mai multă informație din teologie, fără să-L trăiască pe Hristos în viața sa, fără să experieze nimic din informația acumulată, în viața sa. Starețul Efrem Vatopedinul explică foarte clar: "Teolog nu este cel care ia diploma Facultatii de Teologie. Teolog este cel inlauntrul caruia vorbeste Dumnezeu-Cuvantul. ( [o theos logos] -Dumnezeu-Cuvantul)."

Aceasta fiindcă nu informația acumulată din teologie contează înaintea lui Dumnezeu, ci cât ai dovedit prin viața ta, cât ai experiat din ceea ce cunoști la nivel teoretic din teologie.

Îți pot da și exemplu în legătură cu ce ai scris mai sus: "Odata au venit turcii sa-l prade pe Hagi efendi. Auzind ca merge multa lume la Parintele Arsenie, ei au crezut ca are multi bani. Parintele insa nici n-a pus vreodata mana pe bani. Talharii au mers intr-o miercuri, ca sa-l afle negresit in chilie, deoarece au aflat ca miercurea si vinerea sta inchis in chilia sa. Doi dintre ei au ramas afara, iar al treilea, dupa ce a intrat pe fereastra, a deschis usa chiliei Parintelui si a pasit cu un picior inauntru. Acea privire a Parintelui Arsenie ai fi spus ca a fost curent electric, caci l-a intepenit asa cum se afla, inarmat cu cutite si pistoale, cu un picior inauntru si cu celalalt afara. Parintele, dupa ce i-a aruncat privirea aceea, si-a continuat pravila sa netulburat. Insa ceilalti doi hoti, ce erau afara, au inceput sa se nelinisteasca, deoarece cel dinauntru intarzia si se lumina de ziua; asa ca au intrat si ei inauntru. Cand l-au vazut pe prietenul lor nemiscat, cu un picior inauntrul chiliei si cu celalalt afara in holul ingust, i-a cuprins frica. Atunci au inceput sa-l roage pe Parintele Arsenie sa-l ierte si sa-l dezlege pe prietenul lor de acea legatura nevazuta. Parintele, fara sa-si intrerupa pravila sa i-a facut semn sa plece si astfel a putut fi dezlegat si au plecat. Turcii au marturisit dupa aceea si celorlalti turci ce au patit si spuneau:
- Aman, aman! Sa nu mergeti sa-l furati pe Hagi efendi!"

În epistola (1 Timotei 1, 20) aflăm că Sf. Ap. Pavel i-a dat pe doi inși satanei, ca să se învețe să nu hulească.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De exemplu bilocatia, e o aiureala imposibila in crestinism, doar Dumnezeu poate fi in mai multe locuri simultan (are chiar omniprezenta).
Sfintii au stari de revelatie, la catolici au stari de extaz, transa, nu foarte diferite de extazul provocat de droguri, de exemplu.
- Și eu cred la fel, că numai Dumnezeu poate fi în mai multe locuri deodată, însă aceasta nu înseamnă că oamenii duhovnicești, prin care lucrează harul lui Dumnezeu, nu pot, prin iconomia lui Dumnezeu, să lucreze de la distanță sau să transmită ceva la nevoie chiar dacă nu se află într-un anumit loc în acel moment, fără ca aceasta să însemne automat bilocație. Și îți pot da exemplu:

"Un tânăr... din Atena, era om de distracție, nu avea absolut nicio legătură cu Biserica și cu religia, nici părinții lui. O dată, deci, pe la ora 3 noaptea, gonea cu motocicleta lui cu viteză amețitoare și urca pe strada Kavala, îndreptându-se de la Atena spre Dafni. Pe când gonea amețitor, dintr-o dată vede în fața lui un bătrân monah! S-a zăpăcit și luând piciorul de pe accelerație a redus viteza, apăsând și frâna. Imediat bătrânul a dispărut din fața ochilor lui în mod misterios, exact așa cum apăruse. În aceeași clipă, însă, s-a întâmplat ceva care i-a tăiat respirația: în locul unde apăruse bătrânul monah, din dreapta, a trecut un camion de mare tonaj, nerespectând culoarea roșie a semaforului și trecând cu viteză foarte mare. Dacă nu s-ar fi petrecut înainte apariția bătrânului monah, tânărul ar fi fost deja mort, pentru că ar fi trecut peste el camionul! Tremurând, așadar, și-a continuat drumul, în vreme ce inima lui s-a umplut de gânduri de nedumerire și de mirare pentru inexplicabila întâmplare.

După mult timp, niște prieteni de-ai lui l-au obligat să meargă cu ei în Sfântul Munte, ca să vadă un stareț care, după cum spuneau aceștia - a făcut minuni. Au venit, deci, în Sfântul Munte, iar când au ajuns la Panaguda (chilia părintelui Paisie), tânărul a rămas... mut de uimire! În fața lui l-a văzut clar pe bătrânul monah care, cu apariția lui misterioasă, îi salvase viața!"

- Extazul este întâlnit la o mulțime de părinți ortodocși (vezi Sf. Maxim Mărturisitorul, Sf. Ioan Scărarul etc.) însă nu în înțeles filozofic sau de tranșă, asemănător celui provocat de droguri sau știu eu ce alte prostii. Are cu totul altă semnificație, în sensul de răpire prin harul lui Dumnezeu despre care vorbește Sf. Ap. Pavel (2 Cor. 12, 4).

Din păcate la noi există o mulțime de habarniști care văd peste tot numai înșelați. Asta se poate explica prin faptul că în România au existat puțini părinți de talia Sf. Arsenie Capadocianul, a Părintelui Paisie Aghioritul sau a Părintelui Arsenie Boca care erau într-o legătură foarte strânsă cu Dumnezeu și vârsau lacrimi în rugăciunile lor pentru păcatele poporului. Acești habarniști când citesc despre relatările din viețile acestor cuvioși, care sunt mai presus de fire și de înțelegerea lor stricată, rămân șocați, luându-le pe acestea drept semne ale înșelării, de parcă numai dracul ar putea să facă minuni și Dumnezeu nu ar mai lucra prin harul Său sau prin Sfinții și îngerii Săi! Ei caută doar moșneguți sau bătrânei care să stea în chilia lor și să-și plângă toată ziua de milă, să nu îi incomodeze cu nimic, sa-și vadă de-ale lor și dacă se poate, să le valideze concepțiile de viață sau de ce nu, să le gâdile patimile și să-i înfășeze ca pe niște prunci, că doar și ei sunt la fel de păcătoși, că doar și dracul șade grecește în inima "smeritului". În nici un caz să dea peste cineva de talia Sfântului Kosma Etolianul sau a Cuviosului Arsenie Boca, că nu-i de bine...

Last edited by tot-Laurentiu; 06.10.2014 at 20:09:14.
  #9  
Vechi 06.10.2014, 21:39:16
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
- Și eu cred la fel, că numai Dumnezeu poate fi în mai multe locuri deodată, însă aceasta nu înseamnă că oamenii duhovnicești, prin care lucrează harul lui Dumnezeu, nu pot, prin iconomia lui Dumnezeu, să lucreze de la distanță sau să transmită ceva la nevoie chiar dacă nu se află într-un anumit loc în acel moment, fără ca aceasta să însemne automat bilocație. Și îți pot da exemplu:
Asa este, exista minuni care seamana cu bilocatia, de care am scris de fiecare data (translatia, invizibilitatea, viziunea, etc.). La sfintii crestini. Dar nu inteleg ce vrei sa-mi transmiti si ce legatura are cu bilocatia de la catolici. Eu am inteles pana acum ca tu nu consideri ca Francisc e sfant sau Bc este la fel ca cea ortodoxa, ci sunt alte intelesuri ale pictarii asa de catre Parintele Arsenie. Sa inteleg ca am crezut gresit?
Daca vrei sa imi spui ca bilocatia de la catolici nu e bilocatie, citeste te rog ce spun chiar ei, ca doar ei spun asta, nu eu. Bilocatia este prezenta fizica a cuiva in doua locuri, in mod simultan. Si subliniaza ca trebuie sa fie neaparat fizica, nu doar o viziune a celor de acolo. De asemenea, cei de acolo interactioneaza cu aparitia si in fiecare loc acel sfant are alta activitate, nu e o proiectie. Teologii catolcii chiar se intreaba unde e sufletul, ca ar trebui sa fie in doua locuri simultan. Despre asta am discutat aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...tie#post455734
Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
- Extazul este întâlnit la o mulțime de părinți ortodocși (vezi Sf. Maxim Mărturisitorul, Sf. Ioan Scărarul etc.) însă nu în înțeles filozofic sau de tranșă, asemănător celui provocat de droguri sau știu eu ce alte prostii. Are cu totul altă semnificație, în sensul de răpire prin harul lui Dumnezeu despre care vorbește Sf. Ap. Pavel (2 Cor. 12, 4).
Nici aici nu inteleg ce vrei sa spui, eu am scris despre extazul, transa in cazul sfintilor catolici, nu ortodocsi. Probabil nu am folosit cuvintele potrivite, in cazul sfintilor am scris de viziune, ca sa fac o diferenta. Dar am crezut ca se intelege la ce ma refer. Tu-mi scrii de parca acum am auzit de ortodoxie sau de sfinti.
Daca nu ai inteles la ce ma refer, poate ai vazut filmulete cu penticostali sau charismatici care intra in extaz, cum zic ei. Deci exista si alt fel de extaz. Exista articole ortodoxe care analizeaza starile de extaz ale sfintilor catolici (nu mai stau sa caut). Despre minunile d ela catolici am scris pe scurt aici: http://www.forum-catolic.cnet.ro/vie...locatia#p57096
Tot nu m-am dumirit, si tu crezi ca sfintii catolici sunt sfinti si de aceea Parintele Arsenie l-a pictat pe Francisc?
  #10  
Vechi 04.10.2014, 20:15:39
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
Așadar, fanii pr. Boca au de ales între: - aceea că pr. Arsenie credea în erezia larg răspândită, în contemporaneitate, conform căreia există mai multe Biserici (și de aceea a pictat pe eretici între sfinți, deși cu Ulfila a mers mai departe chiar și decât orice ideologie ecumenistă de care am auzit) sau - aceea că făcea profeții picturale cel puțin la fel de eretice, apocatastatice.
Părintele Arsenie Papacioc:”Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare. Noi discutăm aspectul dogmatic.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? inclusiveu Generalitati 9 02.07.2012 16:08:55
Ceva frumos..."invata" ioana30 Generalitati 1 29.11.2010 18:23:12
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? lourdes19 Generalitati 2 19.10.2010 13:06:29
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! flying Despre Sfanta Scriptura 203 18.05.2010 21:31:10