Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #641  
Vechi 05.10.2014, 19:41:04
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-si vezi ca ti-am dat cateva citate din cararea,din care se vad anumite influente new-age,cum comentezi...
Tare aș vrea să faci afirmația asta înntr-un dialog cu Pr. Prof. Dr. Constantin Necula.
Iată părerea sfinției sale despre ”Cărarea Împărăției”: http://www.arsenieboca.ro/ceea-ce-es...t-ceea-ce-spui

”Țineți în mână cartea unui om care a căutat sfințenia și noi credem, și mărtursim laolaltă cu Cerul, că a și aflat-o. Dar zilei de astăzi îi este greu să mai înțeleagă sfințenia, de aceea cartea „Cărarea Împărăției” este un scurt manual de supraviețuire sufletească la vremea de acum. Autorul ei, Părintele Arsenie Boca, vă poate fi necunoscut. Dar și Iisus Hristos înainte de a fi propovăduit de Apostolii Săi nu era cunoscut. Părintele Arsenie, făcându-L cunoscut pe Mântuitorul Hristos vrea să vă facă părtași unei ucenicii, așa cum ÎnsușI Dumnezeu i-a vrut pe Apostoli mai întâi Ucenici la școala Duhului Sfânt.”
  #642  
Vechi 05.10.2014, 20:12:22
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-pictura trebuia sa fie conform cu canoanele picturii si cu erminia picturii,deci nu se picteaza eretici in Biserica,deci pictand un eretic[Francisc- care chiar azi e pomenit la catolici :)] a marturisit erezia papistasa,si le da apa la moara ecumenistilor care acum o sa zica ca si catolicii au sfinti si ca de ce sa nu acceptam si invatatura catolica...
Ți-am dat atâtea citate în care părinte scoate la iveală rătăcirile catolicilor.
Sfântul Francisc rămâne sfânt prin trăire, rugăciune și nevoință așa cum spunea și pr. Arsenie Papacioc. Ai citit viața Sf. Francisc? Sau iarăși faci afirmații fără să fii documentat? Sf. Francisc a militat în taină pentru întoarcerea catolicilor la creștinismul autentic, însă fără a tulbura conducerea BC.

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-zici de mine ca am amintit de marturiile unor oameni despre p Boca, dar tu la fel dai exemplu cu aceasta femeie,poate fi doar o poveste...
Această convertire la ortodoxie este consemnată la Manastirea Diveevo (Sf. Serafim de Sarov).
S-a scris pe topic, ai avut servită informația și tu bați câmpii.

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-si oricum si daca se convertea la ortodoxie,asta nu arata nimic,unii s-au convertit vazand un film...deci nu e meritul lui Francisc ereticul
Înainte de a pune etichete, eu mi-aș asuma resposabilitatea de ce nu vin celelalte confesiuni la ortodoxie, pentru că nu văd ceea ce ar trebui să vadă. O asemenea atitudine clar că nu-i va aduce pe cei rătăciți pe cale.
  #643  
Vechi 05.10.2014, 20:18:54
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Înainte de a pune etichete, eu mi-aș asuma resposabilitatea de ce nu vin celelalte confesiuni la ortodoxie, pentru că nu văd ceea ce ar trebui să vadă. O asemenea atitudine clar că nu-i va aduce pe cei rătăciți pe cale.
Cam de aici ar trebui să înceapă discuția cu și despre lumea heterodoxă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #644  
Vechi 05.10.2014, 20:45:51
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-de asemenea in cartea "marturii din Tara Fagarasului despre p Arsenie Boca" gasim la p 99:" p Boca ii primea pe greco-catolici la spovedit si impartasit -fara sa le faca trecerea la ortodoxie(lepadarea de erezii,botez)-cu binecuvantarea mitropolitului Balan"
Am avut curiozitatea să vad dacă ceea ce afirmi e adevărat. E clar că informația nu-ți aparține și nici măcar nu ai avut curiozitatea să cercetezi dacă informația e adevărată. Iată ce spune la pagina 99 ”Mărturii din Țara Făgărașului”:

”Aici în Copăcel, copăcenii noștri nu știu mai nimic despre Părintele Arsenie. În vremea aceea Copăcelul era în marea majoritate greco-catolic și Părintele nu primea pe greco-catolici și pe catolici. Zicea:„Mergeți la Voila, la biserica voastră, la preoții voștri”,chiar dacă oamenii se duceau de dragul lui. Părintelui nu puteai să-i spui că ești altceva decât ești, că te știa cine ești.” (Murar Maria, 77 ani, Arpușu de Sus)

”Erau greco-catolici atunci, dar care simțeau ortodox. Foarte multă lume din sat de aici mergea acolo la mănăstire pentru că era ortodoxă. La început nu i-a primit la împărtășanie pe greco-catolici, dar le-a dat binecuvântare ca să meargă să ceară aprobare de la vlădică, de la episcop, ca să fie împărtășiți. Și a venit Mitropolitul Bălan și a spus că se pot spovedi și împărtăși.” (Greavu Toma, 55 ani)

Unde spune că i-a împărtășit fără să le facă trecerea?
  #645  
Vechi 06.10.2014, 00:06:47
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

cristirg, putine dar fixe. infipte bine intre cele doua emisfere. cum ce? ideile tale, de hula la adresa lui Dumnezeu si a parintelui Arsenie.
  #646  
Vechi 06.10.2014, 00:07:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ți-am dat atâtea citate în care părinte scoate la iveală rătăcirile catolicilor.
Sfântul Francisc rămâne sfânt prin trăire, rugăciune și nevoință așa cum spunea și pr. Arsenie Papacioc. Ai citit viața Sf. Francisc? Sau iarăși faci afirmații fără să fii documentat? Sf. Francisc a militat în taină pentru întoarcerea catolicilor la creștinismul autentic, însă fără a tulbura conducerea BC.
Discutia a ajuns de la o incercare de explicare a pictarii lui Francisc in Biserica (ca si sfant), la a spune ca Francisc e chiar sfant. Probabil coleg de compartiment cu "sfantul" Luther (ca nu-i putem supara nici pe protestanti, adica Luther n-a ajuns in Rai?), poate si "sfanta" Ellen White (care se asemana cu Francisc pentru ca avea si ea revelatii si experiente paranormale).
Asta din cauza ca nu se intelege ca si un sfant trebuie sa citesca mai intai tabla inmultirii ca sa o stie, nu o stie in virtutea faptului ca e sfant si i se reveleaza tot (desi se poate si asa). Si ca si un duhovnic poate gresi, din nestiinta, nu din impotrivire la adevar. Dar cine afla adevarul nu o mai face din nestiinta.
Cei considerati sfinti de catolici dupa Schisma nu au minuni la fel ca in crestinism. Minunile lor sunt la fel ca in paganism, chiar daca se cheama minuni. De exemplu bilocatia, e o aiureala imposibila in crestinism, doar Dumnezeu poate fi in mai multe locuri simultan (are chiar omniprezenta). Dar bilocatia e prezenta in paganism si paranormal. Stigmatele nu exista in cresitnism, sunt rani date de vrajmasul si sunt prezente astfel de rani si la atei si la pagani. Sfintii au stari de revelatie, la catolici au stari de extaz, transa, nu foarte diferite de extazul provocat de droguri, de exemplu.
De asemenea, am dat de multe ori citatele care explica de ce ereticii si schismaticii (adica cei ce se despart de Biserica, de succesiunea apostolica) nu mai au har si Sfinte Taine. Chiar Sinoadele ecumenice spun asta, pentru ca precizeaza ca se recunosc sinoadele din Cartagina. Sinoadele din Cartagina din secolul III au fost priemle sinoade tinute dupa perioada apostolica. Au discutat un singur lucru important, pierderea harului si Sfintelor Taine de eretici si schismatici.
Sfantul Igantie Briancianinov e considerat cel mai mare teolog al secolului XIX, iar sfantul Iustin Popovici cel mai mare al secolului XX. Nu degeaba au fost canonizati.
  #647  
Vechi 06.10.2014, 13:59:37
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cătălin, deși am spus că încetez dialogul cu tine pe acestă temă, am să mai fac o încercare.
Din moment ce părintele Arsenie l-a pictat pe Sf Francisc ca sfânt, e clar că din punctul lui de vedere e sfânt. Și ți-am arătat că și alți părinți, precum pr. Arsenie Papacioc, îl considera sfânt (prin trăire, rugăciune și nevoință). Nu vorbim din punct de vedere dogmatic. Dar am postat și o grămadă de citate din care reiese clar că pr. Arsenie Boca a scos în evidență rătăcirea catolicilor. La fel și pr. Arsenie Papacioc. Că au greșit acești doi părinți, Dumnezeu știe mai bine. Să nu uităm că avem în acest sens Sfântul Sinod.
Nu susțin infailibilitatea acestor doi părinți. Însă nu ne este de folos să tot arătăm cu degetul ce greșeli au făcut alții (mai ales când e vorba de aleșii lui Dumenzeu). Acestă atitudine îi ține departe pe ceilalți de alte confesiuni, pentru că nu avem dragoste față de ei și nu avem înțelegere față de neputințele lor și mereu le dăm în cap cu litera legii precum făceau fariseii. Să ne asumăm resposabilitatea de ce nu vin celelalte confesiuni la ortodoxie, pentru că nu văd la noi ceea ce ar trebui să vadă.

Nu spun că nu ai dreptate în ceea ce privește poziția unor sfinți precum Sf. Ignatie Briancianinov sau Sf. Iustin Popovici, părinți care îmi sunt dragi. Dar după cum observi, fiecare părinte a avut particularitatea lui, misiunea lui. Pe fiecare l-a înzestrat Dumnezeu cu un anumit dar, ca de altfel pe fiecare dintre noi. Se poate să fi avut și greșeli acești părinți (Arsenie Boca, Arsenie Papacioc), dar cred că aceștia au dus o viață sfântă. Aceasta e credința mea și cred în cuvântul lăsat de ei că este mântuitor.
  #648  
Vechi 06.10.2014, 17:55:18
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
Despre cum se chinuiau oamenii care il insultasera, odata ce ii privea. Asa ceva fac vrajitorii, nu sfintii- Dumnezeu ingaduie, uneori, minuni cu chinuri in trup ale unor oameni care au hulit, dar nu se uita sfantul la cineva si acela incepe sa se chinuie, ci lucrul se intampla, din voia lui Dumnezeu, fara ca sfantul sa fi facut ceva: "tata, care a fost si el detinut politic, mi-a zis ca a stat in celula cu parintele Arsenie si acolo un gardian il tot jignea: "Ba popa!". Atunci s-a intors parintele si s-a uitat la el si gardianul a inceput sa se chinuie, tinandu-se cu mainile de burta. Intr-un tarziu, vazand ca durerea nu inceteaza, a zis: "Parinte, iarta-ma"... "De Dumnezeu sa fii iertat", i-a raspuns parintele si pe loc omul si-a revenit."
Se pare că nu ești expert doar în dogmatică, ci domnia ta le ai și cu mistica ortodoxă. Se vede că ai experimentat un înalt nivel duhovnicesc și deja știi cum stau treburile.

Când un om a atins una din treptele duhovnicești cele mai înalte, deja nu mai trăiește el, ci (prin har) Hristos trăiește în el, după cum învață Sf. Apostol Pavel (Galateni 2, 20). De multe ori însuși Hristos grăiește prin Sfinții care s-au făcut purtători de Dumnezeu (dupa har), fiindcă teolog nu este acela care a înmagazinat în creier cât mai multă informație din teologie, fără să-L trăiască pe Hristos în viața sa, fără să experieze nimic din informația acumulată, în viața sa. Starețul Efrem Vatopedinul explică foarte clar: "Teolog nu este cel care ia diploma Facultatii de Teologie. Teolog este cel inlauntrul caruia vorbeste Dumnezeu-Cuvantul. ( [o theos logos] -Dumnezeu-Cuvantul)."

Aceasta fiindcă nu informația acumulată din teologie contează înaintea lui Dumnezeu, ci cât ai dovedit prin viața ta, cât ai experiat din ceea ce cunoști la nivel teoretic din teologie.

Îți pot da și exemplu în legătură cu ce ai scris mai sus: "Odata au venit turcii sa-l prade pe Hagi efendi. Auzind ca merge multa lume la Parintele Arsenie, ei au crezut ca are multi bani. Parintele insa nici n-a pus vreodata mana pe bani. Talharii au mers intr-o miercuri, ca sa-l afle negresit in chilie, deoarece au aflat ca miercurea si vinerea sta inchis in chilia sa. Doi dintre ei au ramas afara, iar al treilea, dupa ce a intrat pe fereastra, a deschis usa chiliei Parintelui si a pasit cu un picior inauntru. Acea privire a Parintelui Arsenie ai fi spus ca a fost curent electric, caci l-a intepenit asa cum se afla, inarmat cu cutite si pistoale, cu un picior inauntru si cu celalalt afara. Parintele, dupa ce i-a aruncat privirea aceea, si-a continuat pravila sa netulburat. Insa ceilalti doi hoti, ce erau afara, au inceput sa se nelinisteasca, deoarece cel dinauntru intarzia si se lumina de ziua; asa ca au intrat si ei inauntru. Cand l-au vazut pe prietenul lor nemiscat, cu un picior inauntrul chiliei si cu celalalt afara in holul ingust, i-a cuprins frica. Atunci au inceput sa-l roage pe Parintele Arsenie sa-l ierte si sa-l dezlege pe prietenul lor de acea legatura nevazuta. Parintele, fara sa-si intrerupa pravila sa i-a facut semn sa plece si astfel a putut fi dezlegat si au plecat. Turcii au marturisit dupa aceea si celorlalti turci ce au patit si spuneau:
- Aman, aman! Sa nu mergeti sa-l furati pe Hagi efendi!"

În epistola (1 Timotei 1, 20) aflăm că Sf. Ap. Pavel i-a dat pe doi inși satanei, ca să se învețe să nu hulească.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De exemplu bilocatia, e o aiureala imposibila in crestinism, doar Dumnezeu poate fi in mai multe locuri simultan (are chiar omniprezenta).
Sfintii au stari de revelatie, la catolici au stari de extaz, transa, nu foarte diferite de extazul provocat de droguri, de exemplu.
- Și eu cred la fel, că numai Dumnezeu poate fi în mai multe locuri deodată, însă aceasta nu înseamnă că oamenii duhovnicești, prin care lucrează harul lui Dumnezeu, nu pot, prin iconomia lui Dumnezeu, să lucreze de la distanță sau să transmită ceva la nevoie chiar dacă nu se află într-un anumit loc în acel moment, fără ca aceasta să însemne automat bilocație. Și îți pot da exemplu:

"Un tânăr... din Atena, era om de distracție, nu avea absolut nicio legătură cu Biserica și cu religia, nici părinții lui. O dată, deci, pe la ora 3 noaptea, gonea cu motocicleta lui cu viteză amețitoare și urca pe strada Kavala, îndreptându-se de la Atena spre Dafni. Pe când gonea amețitor, dintr-o dată vede în fața lui un bătrân monah! S-a zăpăcit și luând piciorul de pe accelerație a redus viteza, apăsând și frâna. Imediat bătrânul a dispărut din fața ochilor lui în mod misterios, exact așa cum apăruse. În aceeași clipă, însă, s-a întâmplat ceva care i-a tăiat respirația: în locul unde apăruse bătrânul monah, din dreapta, a trecut un camion de mare tonaj, nerespectând culoarea roșie a semaforului și trecând cu viteză foarte mare. Dacă nu s-ar fi petrecut înainte apariția bătrânului monah, tânărul ar fi fost deja mort, pentru că ar fi trecut peste el camionul! Tremurând, așadar, și-a continuat drumul, în vreme ce inima lui s-a umplut de gânduri de nedumerire și de mirare pentru inexplicabila întâmplare.

După mult timp, niște prieteni de-ai lui l-au obligat să meargă cu ei în Sfântul Munte, ca să vadă un stareț care, după cum spuneau aceștia - a făcut minuni. Au venit, deci, în Sfântul Munte, iar când au ajuns la Panaguda (chilia părintelui Paisie), tânărul a rămas... mut de uimire! În fața lui l-a văzut clar pe bătrânul monah care, cu apariția lui misterioasă, îi salvase viața!"

- Extazul este întâlnit la o mulțime de părinți ortodocși (vezi Sf. Maxim Mărturisitorul, Sf. Ioan Scărarul etc.) însă nu în înțeles filozofic sau de tranșă, asemănător celui provocat de droguri sau știu eu ce alte prostii. Are cu totul altă semnificație, în sensul de răpire prin harul lui Dumnezeu despre care vorbește Sf. Ap. Pavel (2 Cor. 12, 4).

Din păcate la noi există o mulțime de habarniști care văd peste tot numai înșelați. Asta se poate explica prin faptul că în România au existat puțini părinți de talia Sf. Arsenie Capadocianul, a Părintelui Paisie Aghioritul sau a Părintelui Arsenie Boca care erau într-o legătură foarte strânsă cu Dumnezeu și vârsau lacrimi în rugăciunile lor pentru păcatele poporului. Acești habarniști când citesc despre relatările din viețile acestor cuvioși, care sunt mai presus de fire și de înțelegerea lor stricată, rămân șocați, luându-le pe acestea drept semne ale înșelării, de parcă numai dracul ar putea să facă minuni și Dumnezeu nu ar mai lucra prin harul Său sau prin Sfinții și îngerii Săi! Ei caută doar moșneguți sau bătrânei care să stea în chilia lor și să-și plângă toată ziua de milă, să nu îi incomodeze cu nimic, sa-și vadă de-ale lor și dacă se poate, să le valideze concepțiile de viață sau de ce nu, să le gâdile patimile și să-i înfășeze ca pe niște prunci, că doar și ei sunt la fel de păcătoși, că doar și dracul șade grecește în inima "smeritului". În nici un caz să dea peste cineva de talia Sfântului Kosma Etolianul sau a Cuviosului Arsenie Boca, că nu-i de bine...

Last edited by tot-Laurentiu; 06.10.2014 at 19:09:14.
  #649  
Vechi 06.10.2014, 20:03:51
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ți-am dat atâtea citate în care părinte scoate la iveală rătăcirile catolicilor.
Sfântul Francisc rămâne sfânt prin trăire, rugăciune și nevoință așa cum spunea și pr. Arsenie Papacioc. Ai citit viața Sf. Francisc? Sau iarăși faci afirmații fără să fii documentat? Sf. Francisc a militat în taină pentru întoarcerea catolicilor la creștinismul autentic, însă fără a tulbura conducerea BC.

.
-citatele din Sfantul Ignatie nu le mai repet,el zice clar ca papistasii nu au har in pseudo-biserica lor,deci nu au taine,deci nu au mantuire; si zice clar ca Francisc era in ratacire ,in inselare tocmai ca nu mai tinea cont de dogme [adevaruri revelate]

-Sfântul Ioan Gura de Aur (+ 407) Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, în felul acesta o falsifica; la fel si în credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cât de putin în ea, o vatama pe toata.Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si înger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa."

-PRICEPI CE ZICE Sfântul Ioan Gura de Aur ? Degeaba viata lui Francisc era virtuoasa, daca credinta era eretica.

-sunt o gramada de exemple in care ereticii desi tineau toata invatatura de credinta ortodoxa ,totusi pt ca doar o dogma o rastalmaceau ajungeau in iad

-sfantul Ioan Gura de Aur zice clar :"nicaieri nu e atata rau ca in erezie"

-e o pilda in Pateric cand un ucenic vine la un parinte si ii zice ca-i pacatos si parintele zice ca asa e,dar apoi ii zice ca-i eretic si parintele zice ca nu e eretic,pt ca a fi eretic inseamna a fi despartit de Dumnezeu.

-deci Francisc care accepta erezia papistasa [pt ca nu a renuntat la erezii si nu a trecut la ortodoxie] era in inselare,deci era despartit de Dumnezeu,deci nici macar mantuit nu e ,ce sa mai zic de sfant.

-de ce oare numai la papistasii apar stigmatele si la nici un sfant ortodox nu au aparut? pt ca papistasii erau in inselare,stigmatele erau semne diavolesti

-tu ai facut un idol din parintele Boca,tot ceea ce zice el crezi ca e bine,chiar daca contravine clar cu invatatura Bisericii,cu dogmele si canoanele,cu ceea ce zic sfintii.
  #650  
Vechi 06.10.2014, 20:15:22
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Am avut curiozitatea să vad dacă ceea ce afirmi e adevărat. E clar că informația nu-ți aparține și nici măcar nu ai avut curiozitatea să cercetezi dacă informația e adevărată. Iată ce spune la pagina 99 ”Mărturii din Țara Făgărașului”:

”Aici în Copăcel, copăcenii noștri nu știu mai nimic despre Părintele Arsenie. În vremea aceea Copăcelul era în marea majoritate greco-catolic și Părintele nu primea pe greco-catolici și pe catolici. Zicea:„Mergeți la Voila, la biserica voastră, la preoții voștri”,chiar dacă oamenii se duceau de dragul lui. Părintelui nu puteai să-i spui că ești altceva decât ești, că te știa cine ești.” (Murar Maria, 77 ani, Arpușu de Sus)

”Erau greco-catolici atunci, dar care simțeau ortodox. Foarte multă lume din sat de aici mergea acolo la mănăstire pentru că era ortodoxă. La început nu i-a primit la împărtășanie pe greco-catolici, dar le-a dat binecuvântare ca să meargă să ceară aprobare de la vlădică, de la episcop, ca să fie împărtășiți. Și a venit Mitropolitul Bălan și a spus că se pot spovedi și împărtăși.” (Greavu Toma, 55 ani)

Unde spune că i-a împărtășit fără să le facă trecerea?
-tu iar interpretezi aiurea,deci in primul rand chiar am citit din respectiva carte,chiar am postat pe acest topic citat,poza din carte,print-screen,cauta mai in urma cu cateva pagini

-dupa aceea deci zice clar ca La început nu i-a primit la împărtășanie pe greco-catolici,si dupa aceea nu zice ca ei au trecut la ortodoxie si au lepadat clar ereziile lor
-deci ii impartasea apoi chiar daca ramaneau in ereziile lor
-tocmai de aceea considera ca "Biserica catolica e aproape fara greseala"

-deci el daca combatea papismul ar fi trebuit sa arate clar care sunt ereziile catolicilor -filioque-in primul rand si sa le combata pe toate,si sa le zica clar oamenilor ca intai trebuie sa se boteze,sa renunte la erezii si apoi ii primeste in Biserica
-si sa le zica clar ca ei nu au Biserica si taine

-si sa le zica clar oamenilor , asa cum zic sfintii Ignatie,Gura de Aur...si altii ca doar in Biserica ortodoxa exista mantuire.



-ai dat un citat care-ti convine tie,dar pe aceeasi pagina apare alta marturie in care P Boca le zicea oamenilor ca "Biserica catolica e aproape fara greseala", si ca cele 2 biserici sunt surori..



-deci iar zice ca intre ortodocsi si catolici deosebirile nu sunt esentiale
-si vrea unirea adica trecerea peste confesionalitate,adica el credea ca si catolicii au Biserica si sa renuntam noi la ceva si papistasii si astfel sa ne unim,deci gresea categoric
-deci noi nu trebuie sa renuntam la nimic pt ca suntem in Adevar si pastram dreapta credinta si dogmele,si suntem in Biserica Soborniceasca, ci doar ei trebuie sa renunte la erezii si sa intra in Biserica pt ca nu sunt.

-vezi ca se ia de sectanti pe care-i considera eretici,nu-i de acord cu Papa dar nu zice clar ca papistasii sunt eretici si trebuie sa revina la BISERICA ORTODOXA SOBORNICEASCA [ Biserica este una, pentru ca unul este intemeietorul si capul ei, Domnul Iisus Hristos, si unul este Duhul Sfant, care o insufleteste cu harul dumnezeiesc, una este invatatura ei cea adevarata si una calea cea dreapta care duce sigur la mantuire. Mantuitorul o singura Biserica a intemeiat si nu voieste sa fie mai multe. Diferitele Biserici ortodoxe nationale nu sunt Biserici despartite sau mai multe, ci numai membre ale singurului trup al Bisericii.

Biserica este sfanta, pentru ca sfant este intemeietorul si capul ei, Iisus Hristos, care a sfintit-o si pe ea cu singele Sau (Efeseni 5, 25-27), si i-a dat puterea sa sfinteasca pe oameni prin harul dumnezeiesc. Sfintenia Bisericii nu se pateaza de loc prin aceea ca in ea se gasesc si pacatosi, fiindca nu membrii Bisericii sfintesc Biserica, ci Biserica sfinteste pe membrii ei, ea neavand de la ei sfintenia, ci de la Domnul, prin Duhul Sfant.

Biserica este soborniceasca sau universala pentru ca ii este dat sa se intinda peste tot pamantul si sa-i cuprinda pe toti oamenii, ca intr-un sobor a toata lumea, si pentru ca se conduce dupa cele statornicite la sfintele soboare a toata lumea. Biserica nu este numai pentru un loc, ori numai pentru un timp, ori numai pentru un neam, ci ea este pentru toate locurile, pentru toate vremurile si pentru toate neamurile. Biserica este soborniceasca si pentru ca detine adevarul religios deplin si pentru ca totdeauna si pretutindeni a invatat si invata neschimbat acelasi adevar dumnezeiesc universal.]

Last edited by cristirg; 06.10.2014 at 21:01:24.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? inclusiveu Generalitati 9 02.07.2012 15:08:55
Ceva frumos..."invata" ioana30 Generalitati 1 29.11.2010 17:23:12
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? lourdes19 Generalitati 2 19.10.2010 12:06:29
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! flying Despre Sfanta Scriptura 203 18.05.2010 20:31:10