![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pana si din noul testament, se gasesc lucruri care sunt imorale in zilele de azi (Mult mai putine, de altfel.) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
La ce te referi ?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Multe din pedepse si reguli care se aplicau acum 2000-3000 de ani, dar acum sunt imorale. Cum ar fi unele din Levitic.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Morala laica se imparte in doua :inainte de Hristos si dupa Hristos.
Inainte de Hristos a fost subiectiva de la o cultura la alta, binele diferea de la o cultura la alta ,ori e exprimat prea abstract , ca o idee filozofica oarecare . Nu exista practic o morala a oamenilor de rand ,decat poate doar morala din fire . Dar intr-o lume salbatica, oamenii nu puteau asulta de constiinta lor .Dupa Hristos ,morala laica nu face decat sa copieze ,sa se inspire din morala evanghelica. Pentru ca morala evanghelica a fost un varf atat de inalt,incat nici inainte nu l-a anuntat nimic,nici dupa ,nu a putut fi reprodus. Conceptele morale le fixeaza evanghelia, lumea culta doar opereaza ulterior cu ele .Le introduce in legi , le explica ,dar nu le inventeaza . Si morala populara se dezvolta din acelasi izvor evanghelic. Conceptul iubirii si respectului aproapelui , face ca omul sa se redescopere , sa redevina el insusi in raport cu ceilalti. Chiar daca razboaiele si uciderile continua , totusi,nu mai exista brutalitatea si cruzimea si lipsa de orizont dinainte . Intre oameni intervin relatii de intrajutorare , de filantropie , concepte cu totul noi , opuse egoismului antic. E drept ca inca reprezinta picaturi de normalitate intr-un ocean de rautate , dar ,macar in constiinta colectiva , se imprima ideile de adevar, bunatate ,mila,dreptate Exista un clar caracter de subordonare al morale laice fata de morala crestina . E ca si cum,copilul moral ,odata nascut , isi revendica dreptul de creatie a perceptelor morale. Dar omul lasat singur,fara ajutorul dumnezeirii ,nu poate produce decat haosul si relativismul,asa cum bine a aratat preistoria crestina . |
|
#5
|
|||
|
|||
|
"Omilii la Matei" conține multă morală...:) Aproape nu e predică/omilie în care Sfântul Ioan Gură de Aur să nu introducă (accentuînd foarte) și o parte morală.
Last edited by Ioan_Cezar; 21.11.2014 at 05:30:17. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Cateva exemple daca se poate.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Iar eu m-aș mulțumi cu unul singur.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Chestia ca femeia trebuie sa taca in biserica, si daca are ceva de spus, trebuie sa-i spuna acasa, sotului.
Nu zic ca este asa de grav ca VT, dar tot... |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Poruncile sunt cele date de Mantuitor ,si pe acelea se cladeste morala crestina,morala iubirii .Acele porunci vor fi valabile pina la sfarsitul veacurilor,si reprezinta impletirea cea mai inalta intre porunca exprimata prin cuvinte,si dragostea exprimata prin comuniunea cu Dumnezeu. Morala este de fapt expresia dragostei fata de Dumnezeu , revarsate printre oameni. NU mai este o simpla lege , este participare acceptata prin iubire. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Inainte sa intram in detalii explica putin ce anume consideri ,,imoral" in acele pasaje biblice din din epistolele Apostolului Pavel.Te rog acest lucru ca sa iti inteleg rationamentul, modul cum ai studiat pasajele respective precum si etalonul de moralitate la care te raportezi.Poti raspunde pe scurt nu-i problema.Multumesc.
|
|
|