JurnaliÈtii francezi asasinaÈi: martiri ai dreptului la exprimare sau victime ale prostiei?
http://ortodox.md/blog/jurnalistii-f...-ale-prostiei/
"E păcat atunci când mor suflete nevinovate. Orice moarte violentă este un motiv de tristeÈe Èi nicio crimă nu poate fi justificată. Întreaga lume a fost oripilată de asasinarea jurnaliÈtilor francezi de un grup de radicali islamiÈti, iar mai multe grupuri ale societăÈii civile a îndemnat la âsolidaritateâ. Imediat, crima s-a transformat dintr-un caz penal, într-un simbol politic. Pentru cineva, atentatul terorist a devenit un semn că pericolul factorului islamic devine tot mai periculos, iar alÈii s-au grăbit să declare victimele drept âmartiri ai libertăÈii de exprimareâ, âmartiri ai civilizaÈieiâ. Probabil, dacă cei câÈiva francezi ar fi fost omorâÈi de un grup de tâlhari, nu ar mai fi existat niciun fel de reacÈie internaÈională, dat fiind lipsa unui context politic, care ar putea fi exploatat propagandistic. În cazul nostru, e vorba de impunerea a unui discurs despre o âlume liberăâ, ameninÈată de âbarbarii tiraniciâ. PuÈini îÈi mai amintesc acum momentele în care militanÈii âStatului Islamicâ apăreau în presa occidentală drept âapărători ai democraÈiei Èi libertăÈiiâ, în lupta lor împotriva regimului Assad. AÈadar, dublele standarde Èi conjucturismul nu sunt străine de societatea vestică.
În tot acest război, unii jurnaliÈti au îndemnat colegii de breaslă să se solidarizeze cu âjurnalismulâ celor de la âCharlie Hebdoâ. Internetul a fost invadat de âJe suis Charlie Hebdoâ (âEu sunt Charlie Habdoâ). De fapt, nu e vorba de o susÈinere a jurnaliÈtilor în calitate de victime ale unui asasinat, ci în calitatea lor de simbol al unei âlibertăÈi de exprimareâ. O căutare pe internet, face un pic de lumină asupra âlibertăÈiiâ Èi âexprimăriiâ jurnaliÈtilor francezi. Mai exact, e vorba de o publicaÈie cancan, care a transformat satira abjectă Èi profanarea simbolurilor Èi valorilor religioase musulmane, creÈtine, iudaice, într-o meserie. Orice om cu bun simÈ, care ar răsfoi caricaturile publicate de cei de la âCharlie Hebdoâ, ar fi oripilat de caricaturile pline de atacuri murdare la sentimentele religioase ale oamenilor. Nu exclude că unii ar spune că ei Èi-au meritat soarta sau că âDumnezeu nu bate cu băÈulâ.
Unii ar trebui să se mai întrebe: oare nu cumva radicalismul religios este o reacÈie la radicalismul antireligios? Desigur, practicarea unui âjurnalismâ stupid nu poate fi un motiv de asasinat, însă care ar fi motivul pentru care întreaga lume s-ar declara solidară cu această publicaÈie, care nu a semănat decât ură Èi dispreÈ, care nu este decât un simbol al lipsei oricărui bun simÈ? Putem Èi trebuie să fim solidari cu oricare victimă a unor atentate teroriste, în principiul, fie e vorba de jurnaliÈti sau cetăÈeni de rând, dar nu putem fi solidari cu josnicia. Paralel cu condamnarea violenÈei, trebuie să condamnăm Èi politicile editoriale, care nu fac decât să provoace măceluri. Nu trebuie să ne ascundem după deget: jurnaliÈtii francezi nu au murit pentru vreo cauză nobilă, ci pentru o neghiobie banală. Or, faptul că ai căzut victima unui omor, nu te face mai corect Èi mai onest."