![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Libertatea de a alege e doar un instrument care foloseste la o comuniune autentica de iubire intre persoane, deci ...ceea ce pretuieste Dumnezeu cel mai mult nu e libertatea de a alege(e un dat personal pentru toti oamenii) ci iubirea in Adevar si Adevarul e ...Exclusivist,exclude tot ne-adevarul.Hristos e Exclusivist...cine nu e cu Mine,este impotriva Mea.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
era suficient sa scriu: "omul ajunge la Dumnezeu prin proprie convingere" si atunci evitam aceasta aparenta contradictie, data de includerea redundanta a cuvantului "trebuie" Oricum, felicitari ai citit cu atentie postarea si ai formulat un punct de vedere propriu. Citat:
Daca le-as disocia, personal, as fi inclinat sa diminuez valoarea liberului arbitru al celorlalti. Nu mi s-ar parea atat de important ... in economia iubirii. Exclusivismul Lui Hristos, desi un un exclusivism dumnezeiesc, nu incalca liberul arbitru. Acest aspect, mi se pare a fi foarte sugestiv.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 25.01.2015 at 13:31:46. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Insasi aceasta lume,acest suflet si acest trup pe care il avem e un imperativ ,pentru ca e ASA si NU ALTFEL. Citat:
Lipsa imperativului anuleaza liberul arbitru.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Adevarul nu recurge la persecutie daca nu crezi in El. Nu poarta ura, ranchiuna. Dragostea Adevarului este neschimbatoare. Suferinta vine prin insasi necuratia noastra. Este pur si simplu un recul. Imperativul Neadevarului simte imboldul de a provoca durere daca nu crezi in felul lui. Este expresia fundamentalismului in miezul lui. Dragostea Neadevarului este schimbatoare. Pe unii ii iubeste, pe altii nu.
__________________
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Invatator - Iubitor - Protector
In budismul mahayana, Dumnezeu (Buddha Vajradhara ) este implicat activ in viata launtrica a credinciosului - indeplinind simultan trei functii esentiale: cea de invatator, daruitor de virtuti-binecuvantari (putere) si protector. In iconografia budista tibetana, cele trei functii pot avea reprezentari simbolice diferite, insa, intelese ca izvorand din Unul (Dharmakaya). Dumnezeu este Invatator. Desi noi ne straduim sa pricepem Adevarul, El este, este de fapt, Cel ce deschide progresiv calea, reveland intelesuri din ce in ce mai adanci cu privire la El. Functie de treapta pe care ne aflam, putere de pricepere, inclinatii, context social, familial, personal. Dumnezeu ne iubeste. De aceea ii face mare placere sa imparta virtuti si putere. In fapt, nicio virtute si nicio putere nu ne apartine. Din dragoste nemasurata se uneste cu noi, ne curata si ne umple de putere si virtuti. Fara putere, desi ne cunoastem pacatele, nu le putem birui. Este ca si cum iti cunosti inamicul, dar fara pic de forta nu i te poti opune. Dumnezeu curge aceasta putere in noi care risipeste orice lucrare pacatoasa. Dumnezeu este Protector. Dumnezeu lucreaza activ ca Protector modeland realitatea noastra externa si cea interna astfel incat tot ceea ce ni se intampla sa ne apropie/ sa ne uneasca cu El. In mod normal noi percepem ceea ce ni se intampla disociat de Dumnezeu. Credinciosul vede tot ceea ce i se intampla ca scenarii pe care Dumnezeu le proiecteaza pentru el (personalizate) - pentru binele lui - pentru ceea ce trebuie sa invete nou sau sa exerseze. Nicio intamplare nu este in afara sferei Lui Dumnezeu.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 27.01.2015 at 19:44:23. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
la pozitia mainilor http://en.wikipedia.org/wiki/Vajradh..._Museum_SF.JPG Ce semnificatie are simbolul facut cu mana ? Ca e acelasi cu asta: https://leaksource.files.wordpress.c...onic-signs.gif PS: http://www.whale.to/b/hand.html Last edited by oaie_cugetatoare; 29.01.2015 at 16:23:07. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vorbim despre acelasi "Fenomen." Buddha Vajradhara este o reprezentare iconica, vizibila care serveste intelectului drept suport, vehicul pentru patrunderea naturii definitive, ultime a realitatii. Si numele "Vajra - dhara" este tot o conventie, o semnatura grafica/sonora - care serveste ca suport pentru actualizarea unor reprezentari mentale succesive din ce in ce mai apropiate de natura ultima. "Buddha" inseamna trezvie, luciditate, claritatea vederii adevarului ultim. Este o simpla denominare. "Vajra - dhara" inseamna ca aceasta luciditate/ limpezime (dharana) este inalterabila, neschimbatoare (vajra). ----------------- Hristos pe care-L cunoastem noi si cu care suntem familiarizati de mici copii este reprezentarea sa iconografica (schitata din referinte scripturale) - nu natura sa ultima. Insa care este natura ultima a Lui Hristos? Cum arata oare Hristos inainte de a se naste ca om? Care este forma esentiala a Lui Hristos? Caci forma umana este compusa, limitata spatial...? Hristos inseamna uns (Uns rege) - adica Stapanitor peste Toate. Adevarul Ultim este Stapanitor peste Toate, in sensul ca toate se misca in El. Nimic nu ii este necunoscut. Este Mantuitor/Salvator, caci cel ce se uneste cu El nu mai este atins de nimic.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 29.01.2015 at 21:25:44. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nu exista liber arbitru fara un imperativ.Confunzi preferinta cu liberul arbitru.Daca preferi costita cu fasole in locul plachiei de peste ,nu implica liberul arbitru.Liberul arbitru se exercita strict in alegerile morale.Preferi sa ignori o cerere de ajutor din partea aproapelui in loc sa ajuti-preferi sa ignori o porunca morala ,pentru ca iti asigura un confort temporar trupesc,material in loc sa o indeplinesti -asta e libera alegere.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
|
|
|