Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.01.2015, 20:02:23
bin000 bin000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.06.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 508
Arrow

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Libertatea de expresie

Ce pretuieste cel mai mult Dumnezeu? Libertatea de expresie!
Cred ca te inseli.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Dumnezeu pretuieste libertatea noastra de a alege mai presus de orice.

Chiar daca ea presupune sa nu credem in El sau sa-L rastignim in felurite moduri.

In inima Lui, libertatea noastra de a fi asa cum dorim noi este mai presus de orice.
Cred ca te inseli





Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
[Pretuirea libertatii celuilalt este expresia dragostei adevarate care nu pune conditii.

Omul trebuie sa ajunga la Dumnezeu din proprie convingere. Este singura poarta de intrare.
Aici nu numai ca te inseli dar te si contrazici.Hotaraste-te ,dragostea adevarata pune conditii (omul trebuie sa ajunga la Dumnezeu din proprie convingere) sau nu ( ...dragostei adevarate care nu pune conditii)

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
[Un propovaduitor autentic pretuieste cel mai mult libertatea celuilalt de a alege. Chiar daca alegerea :-) acestuia este impotriva a tot ceea ce propovaduitorul considera valoros.
Cred ca te inseli.
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Un propagandist simte ca punctul lui de vedere este mai important, superior fata de orice [altceva, inclusiv fata de liberul arbitru al celui ce il asculta.

Cand acordam, in adancul inimii noastre, celorlalti libertatea de a alege - ne acordam, de fapt, libertate noua insine.

Cand dorim sa impunem ceva celorlati, de fapt ne agresam pe noi insine.
Atunci inceteaza sa te mai agresezi singur.Tu ai un stil ,nu stiu cum sa-l numesc, cred ca pasiv agresiv se potriveste.

Libertatea de a alege e doar un instrument care foloseste la o comuniune autentica de iubire
intre persoane, deci ...ceea ce pretuieste Dumnezeu cel mai mult nu e libertatea de a alege(e un dat personal pentru toti oamenii) ci iubirea in Adevar si Adevarul e ...Exclusivist,exclude tot ne-adevarul.Hristos e Exclusivist...cine nu e cu Mine,este impotriva Mea.
  #2  
Vechi 25.01.2015, 11:46:47
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bin000 Vezi mesajul
Cred ca te inseli.
Aici nu numai ca te inseli dar te si contrazici.Hotaraste-te ,dragostea adevarata pune conditii (omul trebuie sa ajunga la Dumnezeu din proprie convingere) sau nu ( ...dragostei adevarate care nu pune conditii)
Primul "trebuie" nu are valoare imperativa - formularea, intradevar nu este cea mai adecvata.

era suficient sa scriu: "omul ajunge la Dumnezeu prin proprie convingere" si atunci evitam aceasta aparenta contradictie, data de includerea redundanta a cuvantului "trebuie"

Oricum, felicitari ai citit cu atentie postarea si ai formulat un punct de vedere propriu.

Citat:
Libertatea de a alege e doar un instrument care foloseste la o comuniune autentica de iubire intre persoane, deci ...ceea ce pretuieste Dumnezeu cel mai mult nu e libertatea de a alege(e un dat personal pentru toti oamenii) ci iubirea in Adevar si Adevarul e ...Exclusivist,exclude tot ne-adevarul.Hristos e Exclusivist...cine nu e cu Mine,este impotriva Mea.
Am egalat importanta acestui "instrument" (liberul arbitru) cu cea a iubirii finale, pentru ca cea de a doua nu se poate fara prima. Sunt legate una de alta.

Daca le-as disocia, personal, as fi inclinat sa diminuez valoarea liberului arbitru al celorlalti. Nu mi s-ar parea atat de important ... in economia iubirii.

Exclusivismul Lui Hristos, desi un un exclusivism dumnezeiesc, nu incalca liberul arbitru. Acest aspect, mi se pare a fi foarte sugestiv.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 25.01.2015 at 13:31:46.
  #3  
Vechi 25.01.2015, 22:55:04
bin000 bin000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.06.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 508
Arrow

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Primul "trebuie" nu are valoare imperativa - formularea, intradevar nu este cea mai adecvata.

era suficient sa scriu: "omul ajunge la Dumnezeu prin proprie convingere" si atunci evitam aceasta aparenta contradictie, data de includerea redundanta a cuvantului "trebuie"
Nu e adevarat ce spui.Unde exista Adevar exista imperativ...poate in budism nu exista imperativ pentru ca nu exista Adevar.
Insasi aceasta lume,acest suflet si acest trup pe care il avem e un imperativ ,pentru ca e ASA si NU ALTFEL.
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Exclusivismul Lui Hristos, desi un un exclusivism dumnezeiesc, nu incalca liberul arbitru. Acest aspect, mi se pare a fi foarte sugestiv.
Discutia era alta...imperativul...care se adreseaza liberului arbitru.
Lipsa imperativului anuleaza liberul arbitru.
  #4  
Vechi 27.01.2015, 17:37:01
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bin000 Vezi mesajul
Nu e adevarat ce spui.Unde exista Adevar exista imperativ...poate in budism nu exista imperativ pentru ca nu exista Adevar.
Insasi aceasta lume,acest suflet si acest trup pe care il avem e un imperativ ,pentru ca e ASA si NU ALTFEL.

Discutia era alta...imperativul...care se adreseaza liberului arbitru.
Lipsa imperativului anuleaza liberul arbitru.
Imperativul Adevarului se opreste la granita liberului arbitru.

Adevarul nu recurge la persecutie daca nu crezi in El. Nu poarta ura, ranchiuna. Dragostea Adevarului este neschimbatoare.

Suferinta vine prin insasi necuratia noastra. Este pur si simplu un recul.


Imperativul Neadevarului simte imboldul de a provoca durere daca nu crezi in felul lui. Este expresia fundamentalismului in miezul lui. Dragostea Neadevarului este schimbatoare. Pe unii ii iubeste, pe altii nu.
__________________

  #5  
Vechi 27.01.2015, 19:40:13
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Invatator - Iubitor - Protector

In budismul mahayana, Dumnezeu (Buddha Vajradhara ) este implicat activ in viata launtrica a credinciosului - indeplinind simultan trei functii esentiale: cea de invatator, daruitor de virtuti-binecuvantari (putere) si protector.

In iconografia budista tibetana, cele trei functii pot avea reprezentari simbolice diferite, insa, intelese ca izvorand din Unul (Dharmakaya).

Dumnezeu este Invatator. Desi noi ne straduim sa pricepem Adevarul, El este, este de fapt, Cel ce deschide progresiv calea, reveland intelesuri din ce in ce mai adanci cu privire la El. Functie de treapta pe care ne aflam, putere de pricepere, inclinatii, context social, familial, personal.

Dumnezeu ne iubeste. De aceea ii face mare placere sa imparta virtuti si putere. In fapt, nicio virtute si nicio putere nu ne apartine. Din dragoste nemasurata se uneste cu noi, ne curata si ne umple de putere si virtuti. Fara putere, desi ne cunoastem pacatele, nu le putem birui. Este ca si cum iti cunosti inamicul, dar fara pic de forta nu i te poti opune. Dumnezeu curge aceasta putere in noi care risipeste orice lucrare pacatoasa.

Dumnezeu este Protector. Dumnezeu lucreaza activ ca Protector modeland realitatea noastra externa si cea interna astfel incat tot ceea ce ni se intampla sa ne apropie/ sa ne uneasca cu El. In mod normal noi percepem ceea ce ni se intampla disociat de Dumnezeu. Credinciosul vede tot ceea ce i se intampla ca scenarii pe care Dumnezeu le proiecteaza pentru el (personalizate) - pentru binele lui - pentru ceea ce trebuie sa invete nou sau sa exerseze. Nicio intamplare nu este in afara sferei Lui Dumnezeu.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 27.01.2015 at 19:44:23.
  #6  
Vechi 29.01.2015, 12:51:18
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Invatator - Iubitor - Protector

In budismul mahayana, Dumnezeu (Buddha Vajradhara ) este implicat activ in viata launtrica a credinciosului - indeplinind simultan trei functii esentiale: cea de invatator, daruitor de virtuti-binecuvantari (putere) si protector.

In iconografia budista tibetana, cele trei functii pot avea reprezentari simbolice diferite, insa, intelese ca izvorand din Unul (Dharmakaya).

Dumnezeu este Invatator. Desi noi ne straduim sa pricepem Adevarul, El este, este de fapt, Cel ce deschide progresiv calea, reveland intelesuri din ce in ce mai adanci cu privire la El. Functie de treapta pe care ne aflam, putere de pricepere, inclinatii, context social, familial, personal.

Dumnezeu ne iubeste. De aceea ii face mare placere sa imparta virtuti si putere. In fapt, nicio virtute si nicio putere nu ne apartine. Din dragoste nemasurata se uneste cu noi, ne curata si ne umple de putere si virtuti. Fara putere, desi ne cunoastem pacatele, nu le putem birui. Este ca si cum iti cunosti inamicul, dar fara pic de forta nu i te poti opune. Dumnezeu curge aceasta putere in noi care risipeste orice lucrare pacatoasa.

Dumnezeu este Protector. Dumnezeu lucreaza activ ca Protector modeland realitatea noastra externa si cea interna astfel incat tot ceea ce ni se intampla sa ne apropie/ sa ne uneasca cu El. In mod normal noi percepem ceea ce ni se intampla disociat de Dumnezeu. Credinciosul vede tot ceea ce i se intampla ca scenarii pe care Dumnezeu le proiecteaza pentru el (personalizate) - pentru binele lui - pentru ceea ce trebuie sa invete nou sau sa exerseze. Nicio intamplare nu este in afara sferei Lui Dumnezeu.
si care este legatura intre acest Buddha Vajradhara si Hristos?
  #7  
Vechi 29.01.2015, 16:17:50
oaie_cugetatoare oaie_cugetatoare is offline
Banned
 
Data înregistrării: 31.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.296
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si care este legatura intre acest Buddha Vajradhara si Hristos?
Nici una Stefane.Dar uita-te la poza data, cum arata Buddha.Mai ales
la pozitia mainilor http://en.wikipedia.org/wiki/Vajradh..._Museum_SF.JPG
Ce semnificatie are simbolul facut cu mana ?
Ca e acelasi cu asta:
https://leaksource.files.wordpress.c...onic-signs.gif

PS: http://www.whale.to/b/hand.html

Last edited by oaie_cugetatoare; 29.01.2015 at 16:23:07.
  #8  
Vechi 29.01.2015, 20:19:53
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si care este legatura intre acest Buddha Vajradhara si Hristos?
Din punctul meu de vedere - natura ultima - care este intangibila, abisala, fara margini, necompusa, complet libera,...

Vorbim despre acelasi "Fenomen."

Buddha Vajradhara este o reprezentare iconica, vizibila care serveste intelectului drept suport, vehicul pentru patrunderea naturii definitive, ultime a realitatii.

Si numele "Vajra - dhara" este tot o conventie, o semnatura grafica/sonora - care serveste ca suport pentru actualizarea unor reprezentari mentale succesive din ce in ce mai apropiate de natura ultima.

"Buddha" inseamna trezvie, luciditate, claritatea vederii adevarului ultim. Este o simpla denominare.

"Vajra - dhara" inseamna ca aceasta luciditate/ limpezime (dharana) este inalterabila, neschimbatoare (vajra).

-----------------
Hristos pe care-L cunoastem noi si cu care suntem familiarizati de mici copii este reprezentarea sa iconografica (schitata din referinte scripturale) - nu natura sa ultima.

Insa care este natura ultima a Lui Hristos?

Cum arata oare Hristos inainte de a se naste ca om?

Care este forma esentiala a Lui Hristos? Caci forma umana este compusa, limitata spatial...?

Hristos inseamna uns (Uns rege) - adica Stapanitor peste Toate.

Adevarul Ultim este Stapanitor peste Toate, in sensul ca toate se misca in El. Nimic nu ii este necunoscut.

Este Mantuitor/Salvator, caci cel ce se uneste cu El nu mai este atins de nimic.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 29.01.2015 at 21:25:44.
  #9  
Vechi 28.01.2015, 03:25:21
bin000 bin000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.06.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 508
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Imperativul Adevarului se opreste la granita liberului arbitru.

Adevarul nu recurge la persecutie daca nu crezi in El. Nu poarta ura, ranchiuna. Dragostea Adevarului este neschimbatoare.
.
Nu exista liber arbitru fara un imperativ.Confunzi preferinta cu liberul arbitru.Daca preferi costita cu fasole in locul plachiei de peste ,nu implica liberul arbitru.Liberul arbitru se exercita strict in alegerile morale.Preferi sa ignori o cerere de ajutor din partea aproapelui in loc sa ajuti-preferi sa ignori o porunca morala ,pentru ca iti asigura un confort temporar trupesc,material in loc sa o indeplinesti -asta e libera alegere.
  #10  
Vechi 28.01.2015, 21:04:38
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bin000 Vezi mesajul
Nu exista liber arbitru fara un imperativ.Confunzi preferinta cu liberul arbitru.Daca preferi costita cu fasole in locul plachiei de peste ,nu implica liberul arbitru.Liberul arbitru se exercita strict in alegerile morale.Preferi sa ignori o cerere de ajutor din partea aproapelui in loc sa ajuti-preferi sa ignori o porunca morala ,pentru ca iti asigura un confort temporar trupesc,material in loc sa o indeplinesti -asta e libera alegere.
Daca acesta este intelesul, definitia care te ajuta pe tine sa fii mai bun, mai impacat cu tine insuti, semenii si Dumnezeu - atunci - go for it.
__________________

Subiect închis