![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() Citat:
se duc la scoala, dispusi sa invete, nu sa faca parada modei, nu sa se ia la "per-tu" si sa se traga cu profesorii de sireturi, pe motiv ca are pile. Obraznicia, lipsa de respect, si orice derapaj nu se trateaza cu teorii despre management, astea se sanctioneaza disciplinar. Pentru ca "vagaboandele" alea creaza un exemplu prost pentru ceilalti colegi, si influenteaza colectivitatea( daca tot ai inceput cu "condusul", "obiective").Cine este sef intr-o sala de curs ? Profesorul sau liceanul cu aere de vedeta sau miserupism ? Sigur o sa vii cu alta teorii despre psihologie/pedagogie etc.Da, alea sunt valabile pt oameni cu buni simt. Insa atunci cand psihologia/pedagogia se intalneste cu psihologia/pedagogia banului, ia ghici ce se intampla ? Ora ce se intampla ? Tu crezi oare ca cineva care este corupt, va sta pe ganduri intre a apara morala si principiile morale intr-o institutie , atunci cand vine altcineva (parintele) si ii ofera atentii banesti ? Sa fim seriosi. Probabil, tu imi vei spune: "Da de unde stii ca s-a intamplat asa ceva ? Da de unde stii ca...?" Stop.Nu ne-am nascut de azi de ieri si nu suntem copii. In momentul cand directiunea trece cu vederea si tolereaza comportamentele descrise de alina, e clar ca n-o face pe ochii frumosi sau din toleranta. Citat:
Daca eu sunt liceean si vin la ore cand vreau, si intru in clasa cand vreau. Si nici nu raspund la intrebarile profesorului, ba chiar mestec ciunga, si mai si fac baloane si le pocnesc in timpul orei, iar daca profu imi face observatie putin imi pasa.De ce ? Simplu pt ca daca am probleme cu profesorii ma duc la conducere , si le rezolv cu plicul.Ca are tata/mama plicuri de unde sa-mi dea. Citat:
de sens este, cand se incearca aplicarea teoriei in practica si nu merge. Pai daca aplici o teorie in practica si nu iese, atunci fie teoria este depasita fie problema nu se poate rezolva prin teoria respectiva. "Daca la teorie scrie ca trebuie sa fie tramvai, pai tramvai sa fie si in realitate". Citat:
mult prea mare.Fiecare profesor se subordoneaza poruncilor de la seful sau pe ordine ierarhica.Altceva nu puteti face. Iar specimenele alea stiu asta, de aia se comporta asa. Citat:
Scoala romaneasca scoate pe banda tampiti/oligofreni si imbecili si apoi pe astia ne trimiteti noua, in domniul privat cica sa-i angajam. Ce sa angajam? Ce e de angajat ? Rebuturi ? No mersi, pe alea sa vi angajati voi. Citat:
de ordine interioara, pe care conducerea il face. Si tot acolo exista si sanctiuni.Adica masuri de corectie.Este job-ul conducerii sa faca "politie politica", pentru ca rolul unei sanctiuni/pedepse , face parte tot din management.Managementul resursei umane. Pai daca in domeniul privat, vine unul si se comporta ca "acasa la el" , ba chiar afiseaza si un miserupism elocvent, ala zboara imediat.Stim cum zboara ? In 5 minute(dupa ceas) numai in aceea institutie privata. Citat:
directorului de teorie, cum ma pasioneaza pe mine limba chineza. Mai mult ca sigur, directorul ala a fost pus acolo printr-o cumetrie , ca sa ia spaga(ca trebuie sa-si recupereze banii dat pe post, nu ? ) Citat:
oameni cu probleme psihice(Socola/Bagdazar Arsenie). Citat:
"specimene". Citat:
Citat:
intr-o corporatie de multinationala(Avon, Procter & Gambel).Sunt multe corporatii care folosesc disciplina numita chimie. Altfel daca mai sta in "inchisoarea " asta de nebuni, risca sa inabuneasca chiar ea. Iar daca isi pierde sanatatea psihca, atunci e pierduta. Citat:
Alino, pleaca cat mai repede ca se scufunda vaporul.Oricum cei de la UE vor sa privatizeze tot invatamantul romanesc, si vor da afara en-gros. E si normal. Ii inteleg pe astia de la UE la capitolul asta. De ce sa se duca banul neamtului/francezului/belgianului, intr-un sistem defect, generator de rebuturi, mai ales pe astfel de vremuri de incertitudini economice, unde fiecare ban investit cum nu trebuie genereaza si alte pagube? PS: din cate am observat, cele citate de tine (pedagogia/psihologia) parca fac parte dintr-o metoda intentionat creata pentru profesori de a le spala creierele.Ceva de genul "taci si rabda" chiar daca elevii tai sufera de problema psihice. Hopa, tu acum iti pui intrebarea:"Care probleme psihice bre ? ai inebunit ? De unde le scoti ?" Hai sa-ti zic de unde: comportamentul acelor specimene de elevi(descrise de Alina) vin din probleme psihice cauzate de o maladie psihica numita "dementa banului" (banul inebuneste) Iar aceasta maladie s-a extins la locul de munca al Alinei si la conducere.Si na, la locul de munca al Alinei, este prezenta "dementa banului " si la specimenele din clasa dar si la specimenele din conducere. Asta nu mai e scoala, e institutie de nebuni.Iar daca stai intr-o astfel de institutie, inebunesti si tu la randul tau. Last edited by oaie_cugetatoare; 26.01.2015 at 15:58:33. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cand vine vorba de copiat, imi place mai mult sistemul din Vest.
Daca un elev copiaza aici (in Canada), primeste nota 0 (zero), parintii sunt anuntati, poate sa fie chiar suspendat. Daca un profesor ajuta elevii sa copieze, este suspendat sau dat afara. De asemenea, are probleme daca isi face ora, intarzie, lipseste fara inlocuitor. Cand vine vb de cunostiinte si modul de predare, nu mai am cuvinte de lauda. La multe materii si in multe dati, elevii urmaresc filme. Pai asta pot sa fac si acasa. Nu merg la scoala sa ma uit la film. Totusi, aici nu au voie sa spune nota copilului cu voce tare (ptr. a nu fi ironizat de colegi), nu au voie sa jigneasca elevii. Daca e ceva de discutat, ies pe hol si vb intre patru ochi, nu in fata clasei. Nu au voie sa atinga elevul, chiar si amical. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Filmele sunt materiale interactive, si un elev poate sa retina mai usor in modul acesta. Asa am facut geografie si istorie din clasa a 5-a pana in clasa a 8-a, si pot sa zic ca mi-au placut tare mult orele! Iar cunostintele au ramas! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
notiuni, care sunt greu de imaginat/explicat prin cuvinte.Iar atunci cand cineva incearca sa-ti explice pt prima oara ceva complex la prima vedere in cuvinte, asa te ia plictiseala si incepe mediu ambient sa-ti distraga atentia... De obicei in Vest se merge foate mult pe autodidacticism, profesorul avand doar rolul de a le prezenta elevilor, planul de parcurgere si ce sa studieze, urmand ca elevul sa citeasca cartile respectiva la biblioteca. ![]() formeze singur.Chestia are un impact fenomenal asupra maturizarii elevului cat si asupra personalitatii sale.Cine vrea cu adevarat sa studieze, s-o faca cine n-are idee ce vrea in viata, nu-i nimic are idee viata ce sa faca cu el. Citat:
dea profesorul 1 pt copiat cand elevul sau parintii elevului dau mita directoarei, tocmai sa nu-i dea 1 ci alta nota. Eventual 10 , depinde de pret pana la urma cred. Probabil ai zice ca este caz izolat.Pai nu este.Este starea generala a asa-zisului "invatamant" de aici. In 2012 cand au picat cam 60-70% bacul, s-a dovedit ce este in realitate ce este acest sistem. Ba eu cred ca , si atunci profesorii au fost indulgenti.La modul cat de pregatiti sunt in realitate liceeni de clasa a 12-a pt bac, in realitate 90-92 % n-ar lua bacul. Dar s-au simplificat subiectele(s-a coborat gradul de dificultate) astfel incat orice pierde-vara sa poata lua bacul. Si in conditiile astea tot au picat 60 %. Am vazut gradul de dificultate ale subiectelor de la bac(de la mate-info) si nivelul de dificultate ale acestora este la nivelul unei teme de mate pentru acasa de pe vremea mea. La unii, li s-a spus cum sa completeze, cartusul de pe prima foaie de la bac, si li s-a dat exemplu:Ion Popescu. Toata sala a scris la nume si prenume: Ion Popescu. Nu sunt bancuri.Sunt chestii reale.Iar pe astia ii expediaza pe piata muncii si apoi tot ei se intreaba : dar de ce nu-i angajeaza nimeni ? Oare de ce nu-i angajeaza nimeni ?. Hm, oare de ce ? Last edited by oaie_cugetatoare; 26.01.2015 at 18:16:48. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eu vorbesc din propria mea experienta. Una e teoria, alta e practica.
Nu toate scolile sunt asa stricte, dar can vine vb de copiat, majoritatea nu accepta. Mai sunt si scoli unde violenta e in toi, dar depinde de cartier. Eu am fost la o scoala unde majoritatea sunt evrei. :) * Una e sa pui filmulete din cand in cand, si alta e cand tot ce faci e sa te uiti la filme de pe youtube unde unu iti explica diferite notiuni/lectii din biologie. Pai, nu prea mai e nevoie de profesor in acest caz si deplasarea pana la scoala nu isi mai are rostul. Mai bine mergem la un muzeu, decat sa stam in banca sa ne uitam la filme pe youtube, ptr. ca profa nu se sinchiseste sa predea. Cei mai buni profesori pe care i-am avut aici, au fost ori din Estul Europei, ori din tari ca Egipt. Foarte inteligenti si bine pregatiti. Aici nu e nevoie sa faci facultatea de matematica ptr. a preda matematica. Faci un colegiu de 1-2 ani despre psihologia copilului, predare si cam atat. Cunosc o doamna, care in Romania era profesoara de matematica, si imi povestea despre perioada in care facea meditatii aici. A spus ca elevii erau foarte mirati ca stia sa explice problemele de matematica fara sa se uite in carte. Statistic vorbind, oamenii restin mai bine informatiile citite, decat cele vizionate. Apoi, consider ca tehnologia trebuie sa te ajute, nu sa iti inlocuiasca creierul. La mate, calculator. La explicat, video. Sa ajungi in facultate si sa nu stii cat fac 7x8, nu mi se pare normal. In general, nivelul in invatamant mi se pare foarte slab. In Europe, chiar si in Vest, nivelul e mult mai ridicat. Insa, ca si in Europa, diferenta dintre scolile private si scolile publice este enorma. In Vest este o traditie lunga cu scolile private si scolile cu camin- boarding schools (practic, copilul locuieste la scoala: doarme, invata, se joaca etc. Din pacate, sunt parinti care isi dau copiii de 6-7 ani la astfel de scoli, pana termina liceul, si ii vad doar in vacante-cazurile extreme). Totusi, elitele sunt ajutate si promovate. Copiii f.inteligenti, merg la scoli speciale, primesc bursa la scoli private, sunt sustinuti sa ajunga sus si deobicei angajati inca din facultate. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Foarte slabi pregatiti. Singura limba straina invatata este spaniola. Nu fac istorie antica,istoria artei si a culturii in schimb au ore de intretinere corporala,cosmetica si alte nazbatii care nu ar trebui sa se ridice la nivel de programa scolara. Vorbesc de scolile publice care sunt lasate cu buna stiinta de izbeliste. Daca nu ai bani pt un liceu serios,rabda si du-te la ore de machiaj,de coafat ...
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#7
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
fie cei care au facut teoria nu au facut practica, fie se aplica o alta teorie pentru a rezolva alta practica(problema). Citat:
e un mare avantaj pt cei mici atunci cand fac biologie, sa vada modelul tridemensional la diferite bacterii sau sa vada o simulare a fluxului sangvin sau cum functioneaza inima. Citat:
Citat:
Romania pana in 89 a avut unul din cele mai performant sistem de invatamant.Si asta pentru ca Ceausescu a dorit ca tot ce se construieste sa se face cu forta de munca romaneasca si cu inteligenta romaneasca. Si atunci cand trebuie sa construiesti tu cai ferate, infrastructura ei, vagoane, locomotive, tuneluri, reactoare nuclare ai nevoie ca sistemul de invatamant sa-ti dea absolventi precum ingineri mecanici, eletro-mecanici, de utilaj-minier, electronisti, automatisti, constructori, pe masura astfel incat sa aiba cunostiintele necesare pentru a construi toate chestiile astea. Asta inseamna ca profesorii respectivi trebuie sa fie de exceptie, foarte bine pregatiti, si exigenti.Si asta pt ca acolo unde ai nevoie de disciplina (vezi meseriile de mai sus) trebuie ca in sistemul care pregateste astfel de cadre sa fie disciplina.Asta inseamna ca orice abatere de la regulament sa fie sanctionata. Dupa 89, acei profesori au ramas pana au iesit la pensie, si pot sa-ti spun ca majoritatea lor au stat in invatamant pana in 2000.Incepand din 1998 in sus, majoritatea lor au iesit la pensie, si tot atunci a inceput si caderea invatamantului. Deci am putea spune ca in Romania, carte s-a facut "ca la carte" cam pana in anul 2000. Citat:
care au introdus tablete alor mici, ca sa invete sa scrie abecedarul pe tableta.Bineinteles, ca cei mici o vor folosi, pt a se uita pe internet si nu sa-si face temele.Si mai tarziu o sa aiba probleme. Citat:
probleme, te afli in treaba. Citat:
Si asta pt ca Romania s-a transformat intr-o piata de desfacere. Citat:
scolile publice.Mi s-ar parea cumva normal chestia asta, deoarece acolo unde se duc elitele programa este adaptata si cultiva o mentalitate de invingator in timp ce pentru ceilalti se cultiva o mentalitate de sclav al sistemului. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Imi pare normal,stiti cum se zice:"Tara te vrea prost!" Iar prostii sunt mai usor de manevrat,controlat si manipulat,mai ales daca sunt si saraci :)
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
E o diferenta intre elite si "elite". Copiii inteligenti nu-s acelasi lucru cu elitele, copiii inteligenti ajung servitorii elitelor, iar pentru restul e educatie pentru mase. Sunt 3 niveluri :
1 - aristocratii 2 - specialistii 3 - prostimea Bine ca fac parte din prima categorie. Va las pe fiecare sa va alegeti nivelul. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|