![]() |
![]() |
|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Foarte frumos că ai amintit pe Sfântul Ioan Damaschin, cristirg.
Minunat de limpede explică Sfântul Ioan Damaschin, în "Dogmatica", preluând de la Sfântul Vasile cel Mare și alții înaintea lui: Cartea a treia, pagina 113: capitolul 1: Despre dumnezeiasca întrupare, despre purtarea de grijă de noi și despre mântuirea noastră capitolul 2: Despre modul zămislirii Cuvântului și al întrupării Lui dumnezeiești capitolul 3: Despre cele două firi, contra monofiziților capitolul 4: Despre modul comunicării însușirilor capitolul 5: Despre numărul firilor capitolul 6: Întreaga fire dumnezeiască, în una din ipostasele ei, s-a unit cu întreaga fire omenească și nu parte cu parte capitolul 7: Despre singura ipostasă compusă a Cuvântului lui Dumnezeu capitolul 8: Către cei ce spun că firile Domnului se reduc la o cantitate continuă sau la una întreruptă capitolul 9: Răspuns la întrebarea dacă există fire neipostatică Acestea toate, până la pagina 132. Deci 19 pagini. Și aveți lămurită problema. Și nu vă mai contraziceți în termeni ca, copii mici :) Iertare.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 05.03.2015 at 15:11:11. |
|