![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Vlădica Hierotheos Vlachos explică limpede:"După Întrupare sau, mai bine zis, din clipa zămislirii Cuvântului în pântecele Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, atunci când a avut loc unirea firii dumnezeiești cu cea omenească, în ipostasul Cuvântului, El este numit Hristos. Numele Hristos [in limba greacă: uns, sfințit; cel care unge, cel care sfințește] este nume al ipostasului, care nu are legătura numai cu o fire a Lui, fiind semnul celor doua firi ale Dumnezeului întrupat". Citat:
Citat:
Hristos nu a devenit o "persoană omenească", ci Hristos a devenit o Persoană în două firi (divină și umană) sau Dumnezeu Cuvântul a devenit ipostas în trup. Hristos este Om desăvârșit și Dumnezeu desăvârșit sau Om Adevărat și Dumnezeu Adevărat, însă aceste cuvinte indică cele două firi în Hristos - divină (dumnezeiască) și umană (omenească) - ci nu indică faptul că Hristos ar fi devenit "persoană omenească". Confuzia gravă pe care o fac unii de pe forum, vine dintr-o interpretare eronată a expresiei din Simbolul Credinței "Și S-a făcut om". Hristos nu "S-a făcut om", în sensul eronat pe care îl înțeleg unii care au comentat aici, ci Dumnezeu Cuvântul (adică Hristos) S-a Înomenit - acesta este înțelesul corect al cuvintelor "S-a făcut om". Aceste cuvinte se referă la faptul că S-a Înomenit, a luat firea omenească, Și-a asumat-o, afară de păcat. În "Simbolul Credinței" se specifică clar despre Persoana Cuvântului (adică Hristos), că este "Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut nu făcut; Cel de o ființă cu Tatăl". Expresia "Și S-a făcut om", din Simbolul Credinței, nu se referă la faptul că Hristos a devenit o "persoană omenească" - așa cum apare în această pastorală, sau că s-ar fi transformat într-un om. - pentru că un asemenea înțeles ar însemna o adevărată blasfemie, fiindcă denaturează caracterul neschimbat al unirii celor două firi în Ipostasul Cuvântului - ci se referă la faptul că Dumnezeu Cuvântul S-a Înomenit, adică a luat firea umană (omenească), nu că S-a făcut fire umană (omenească) - sau că Și-ar fi transformat Persoana Sa de natură divină, în "persoană umană" sau în "fire umană". Citat:
Citat:
Citat:
Cine te-a mințit că dacă nu este "persoană umană" nu are cum să fie "Om desăvârșit"??? Citat:
Tocmai despre asta vorbeam. Problema domniei tale constă în înțelegerea și interpretarea eronată a expresiei din "Simbolul Credinței" - "Și S-a făcut om". Această înțelegere eronată denaturează caracterul neschimbabil al unirii celor două firi în Ipostasul Cuvântului. În Simbolul Niceo Constantinopolitan se spune că Fiul "S-a întrupat de la Duhul Sfant și din Maria Fecioara și S-a făcut om" - termenul grecesc "enanthropisanta" ( ![]() Last edited by Capy; 26.12.2016 at 00:23:21. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
@Capy
Capy, nu ai inteles inca ca nu e cazul sa tot corectezi ceva ce nu e gresit? Nimeni din cei carora li te-ai adresat nu a afirmat ceea ce insisti tu sa ne imputi. Nimeni nu a zis ca in Hristos sunt doua persoane, nimeni nu a contestat enipostazierea firii umane in Ipostasul divin, nimeni nu a spus ca ipostasul Fiului s-a transformat in om, deducandu-se de aici cumva ca dupa Intrupare n-ar mai fi Dumnezeu. Si atunci de unde si pana unde aceasta insistenta? Tii neaparat sa zicem toti ca tine ca Hristos e om desavarsit dar nu persoana umana? Eu o sa zic in continuare ca e persoana divino-umana, fiindca nu pot sa gandesc relatia dintre uman si divin decat prin intermediul Cuiva divino-uman, care sa aiba atat identitate divina, cat si identitate umana. In postarea Sophiei de mai jos, ti se pare totul ok dpdv al acriviei terminologice dogmatice? Nu exista nici o afirmatie care sa denatureze vreo hotarare sinodala aici ? Nici o afirmatie de-a Sophiei n-are consecinte ontologice si soteriologice grave? Ai avea ceva de comentat, de adaugat, de schimbat la ce afirma ea? Citat:
Citat:
Iar fariseii, in obsesia lor pt. litera scrisa, isi strecurau licorile, si ce mai beau ei printr-o panza de tifon ca nu cumva, God forbid!, sa le intre vreo insecta necurata in gura ca se spurcau de numa'. In schimb, insa, rigiditatea lor in litera i-a facut sa fie impermeabili la duhul care da viata si nuanteaza si lumineaza intelesurile, ajungand, metaforic vorbind, sa inghita ditamai dromaderul cu cocoasa din ulciorul cu lapte, incantati ca nu s-au spurcat cu vreun tantar. Last edited by delia31; 04.03.2015 at 20:39:54. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sănătate, post ușor și toate cele bune! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca nu il gasesti cine ar trebui sa faca vizita la oftalmolog?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am dat o grămadă de citate. Numai să fii de rea credință, să te faci că nu le vezi, inclusiv Hotărârile Sinodului Ecumenic (citește-le cu atenție - nu ca pe ziar). Și oricum, la tine opiniile păr. Dumitru Stăniloae sunt confundate cu Biserica Ortodxă, nu doar locală, ci universală!
Last edited by Capy; 04.03.2015 at 21:28:07. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar eu repet, nu imi sustin afirmatia doar pe "parerea" parintelui Staniloaie, ci si pe validarea Sfantului Sinod la BOR, pe marturisirea din Crez, pe invataturile Sfintilor Parinti si in final pe fapul ca afirmatia ta este absurda aplicand logica simpla (nu simplista): "Hristos este Om, dar nu persoana umana". Tu, in schimb, iti bazezi afirmatia pe parerea ta personala si pe interpretarea tendentioasa a invatatutilor Sfintilor Parinti, care nu spun ca Hristos nu este persoana umana. Si imi pare rau dar "argumentul": "am venit cu o gramada de argumente" sau "am dat o gramada de citate", fara sa poti nominaliza unul singur se foloseste atunci cand nu ai nici un argument/citat in afara de parerea personala.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#8
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
In schimb, de partea cealalta nu am vazut nici macar un citat care sa spuna ca Hristos nu este persoana umana. Asa ca cine sustine invatatura Bisericii? Si nu, nu sunt nici intruchiparea, nici cenzorul invataturii Bisericii. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Adevarul este ca asa putem sa continuam la nsfarsit. Eu am spus pe ce sustin afirmatiile, sa vedem pe ce ti le sustii tu. Si nu astept citate pe care sa le interpretezi, ci o afirmatie clara si precisa cum ca Hristos nu este persoana umana. Citat si sursa.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum cred ca ai inteles. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
uite ce zice Sfantul Ioan Damaschin: "Căci însuși Cuvântul s-a făcut trup, a fost conceput din Fecioară, s-a născut Dumnezeu împreună cu natura pe care a luat-o si care a fost îndumnezeită de El în același timp în care a fost adusă la existență, în așa fel incât cele trei: luarea naturii noastre, existența și îndumnezeirea ei de Cuvânt s-au intâmplat simultan. Și în chipul acesta Sfânta Fecioară se înțelege si se numește Născătoare de Dumnezeu si nu numai din pricina firii Cuvântului, ci și din pricina îndumnezeirii firii omenești. " -deci a fost om desavarsit de la inceput, pt ca a indumnezeit natura (trupul..) inca de la nastere -nu a fost o persoana ca toate persoanele ci a fost om desavarsit si Dumnezeu desavarsit |
|