Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.03.2015, 15:54:14
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Barsaumas Vezi mesajul
Banuiesc (dar s-ar putea sa ma insel) ca virgula Capy e stilist/zelotist sau apropiat de acestia.
Cred că ar fi cazul să nu mai lansezi atacuri și bănuieli gratuite despre persoana mea fără să mă cunoști. Eu am arătat cu argumente ceea ce este greșit și am discutat pe comentarii. Așa procedează doar cu cei care nu au argumente solide pe subiect, încep să atace persoana unui comentator sau altul.

Last edited by Capy; 07.03.2015 at 16:19:39.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.03.2015, 23:50:19
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Capy Vezi mesajul
Cred că ar fi cazul să nu mai lansezi atacuri și bănuieli gratuite despre persoana mea fără să mă cunoști. Eu am arătat cu argumente ceea ce este greșit și am discutat pe comentarii. Așa procedează doar cu cei care nu au argumente solide pe subiect, încep să atace persoana unui comentator sau altul.
Deocamdata cel ce a lansat atacuri si banuieli gratuite esti doar tu. Celelalte sunt un efect al "harului" tau. Felul in care te adresezi ne scuteste clar de alte comentarii si e inutil sa ne mai lasam antrenati in pseudo-perspicacitatea ta. Crezi ce vrei, scrie o carte despre asta, protesteaza in fata Mitropoliei, daca tot esti atat de convins, dar aici n-ai facut decat polemica penibila si taraboi. NU cauta aici raspunsul tau, ci la Dumnezeu. Deocamdata demonstratiile tale de credinta nu au convins pe nimeni.
Am ascultat de curand intr-o predica a Parintelui Calistrat Chifan doua variante prin care diavolul isi face de lucru. Odata a luat infatisarea de calugar si "s-a infiltrat" printre fratii monahi dintr-o manastire unde dupa parerea lui era prea multa pace. Dupa o vreme i-a spus unui alt calugar: "Frate, prea multa monotonie aici. Nici n-avem ce spune la spovedanie, ca sa ne caim. Ce-ar fi sa invatam sa ne certam intre noi. Iata, eu spre exemplu spun ca aceasta caramida e a mea, iar tu spui ca-i a ta, vrei?" "Vreau!" "Frate, caramida asta e a mea!" "Pai daca-i a ta, ia-o!" Vazand ca nu merge asa, a luat infatisarea unei pasari, dar in timp ce pentru un calugar se arata a fi un porumbel, pentru altul se arata a fi o cioara. Si atat de mult s-au contrazis calugarii intre ei pentru aceiasi pasare, convinsi fiind ca fiecare are dreptate incat s-au luat si la bataie.
Tu chiar crezi ca "vezi" ceva, dar mai intai... vezi de post si spovedanie. O sa te linistesti cu siguranta!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.03.2015, 00:09:07
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Capy, ești eretic nestorian. Am citit cu atenție ce-ai scris. Sfântul Sinod al 3-lea ecumenic, din cele 9 Sfinte Sinoade, l-a condamnat pe Nestorie.
Dar ai grijă că Nestorie s-a pocăit de erezia lui. Urmează-i în cele bune, nu în cele rele.

Oprește-te. Ți s-a explicat destul de bine și limpede, tot ce trebuia explicat.

Te rog tare mult, înainte de-a mai posta ceva aici, citește "Dogmatica" Sfântului Ioan Damaschin, din care n-ai citit nicio pagină, asta știu deja. Fiindcă se vede. Când ești odihnit, citește, că plin de folos și de comori, ai de adunat.

Hai să ne bucurăm împreună de cele ale Bisericii, nu te depărta, că nu-i mântuire înafara Bisericii.

Hai cu Domnul.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 08.03.2015 at 00:13:15.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.03.2015, 00:39:00
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Capy, ești eretic nestorian. Am citit cu atenție ce-ai scris.
Când aduci acuzații de nestorianism se vine cu argumente reale, nu cu borboroseli...

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
citește "Dogmatica" Sfântului Ioan Damaschin, din care n-ai citit nicio pagină, asta știu deja. Fiindcă se vede.
Fenomenal. Asta-i o vedenie á la Baba Vanga.

Last edited by Capy; 08.03.2015 at 00:47:19.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.03.2015, 08:03:33
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Bine, hai să fim limpezi. Amândoi.
Fără babe vange și alte prostii ce-ți mai debitează capu :)

Scrie tu, cu mâna ta, ce și cine este Hristos în Sfânta Treime, în maxim 5 rânduri de forum. Te rog să nu depășești 5 rânduri. Scrie ce vrei tu și ce știi tu. E chiar foarte ușor.

Poți face și o introducere și o încheiere, în care să explici ce ai scris, dar acele 5 rânduri, să le scrii cu [u] sau cu [i].

Poftim, ai șansa să dovedești că nu ești eretic și că eu sunt mincinos.

Duminică cu belșug duhovnicesc.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.03.2015, 11:42:39
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Dupa a mea umila parere, cind ai o nedumerire privind o pastorala sau alt act oficial sinodal, ceea ce in sine nu e un lucru rau, iti intrebi duhovnicul, sau ii scrii episcopului tau. E simplu. "Preasfintite Stapane, va rog sa ma iertati, am urmatoarea nelamurire privind...". Si asta, in loc sa te spargi in figuri pe internet, spre smintirea fratilor si surorilor...
Nu e asa ca Dumnezeu a oranduit in chip minunat ca unii mai carcotasi sa nu fie decat simpli mireni?

Last edited by Barsaumas; 08.03.2015 at 12:46:29.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.03.2015, 13:28:24
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Scrie tu, cu mâna ta, ce și cine este Hristos în Sfânta Treime, în maxim 5 rânduri de forum. Te rog să nu depășești 5 rânduri. Scrie ce vrei tu și ce știi tu. E chiar foarte ușor.
Teologul închipuit a lui pește, lasă bolboroseala! Problema de față este una foarte serioasă. Este incredibilă ușurătatea cu care este tratată de către unii ortodocși din România. Pune mâna și citește ce au spus Sinoadele Ecumenice și Sfinții Părinți despre unirea celor două firi în Persoana lui Hristos și vei vedea că nici unul, dar nici măcar unul singur, nu a spus vreodată că Hristos a devenit "persoană omenească" și nici unul, când se referă la Hristos, nu vorbesc despre "două persoane care ar fi de fapt o singură persoană".

Poți să începi cu cartea lui Jean Claude Larchet: "Personne et nature ; La Trinité, Le Christ, L'homme". Vezi că o poți citi gratis și pe internet, dacă știi limba franceză. Dacă nu, o poți găsi tradusă și în română la librăriile de profil, cum ar fi de pildă, librăria Sophia - în București. Am citit totuși că ești din Banat. Nu-i bai, se găsește și acolo.

Citește comentariile de mai înainte. Am scris acolo mai mult de cinci rânduri, la subiect!

Last edited by Capy; 08.03.2015 at 14:02:49.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.03.2015, 15:00:03
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Frățior iubit, eu m-am purtat respectuos și cu mult bun simț cu tine, iar tu?
Mă numești "teologul lui pește" și să las "bolboroseala"? Nu-i nimic, te iert, dar să ai grijă te rog, să nu mai repeți prostioarele.

Deci ce se întâmplă?
Am greșit eu cu ceva în ce am spus?
Dacă da, te rog dovedește-mi și desigur, te rog ajută-mă. Mă bucur de tot ajutorul primit cu iubire și sinceritate.

Iar dacă nu am greșit, acceptă ajutorul meu.
Biruiește mândria și acceptă să fi ajutat.
Ți-am cerut să fi transparent.

Să afirmi cu demnitate (dacă cunoști teologie).
Dacă nu cunoști teologie, te iertăm, dar să nu mai faci afirmații gratuite, că smintești.
Și mai sunt necunoscători, care citind, vor lua de bun ce prostioare scrii tu acolo.
Fi foarte atent la afirmații, că erezia ia formele cele mai ciudate, foarte ușor și în scurt timp.

Întotdeauna să ai grijă ce afirmi, să fie adevărat, mereu fără să jignești, ci cu iubire să arăți adevărul, cu prețuire pentru ceilalți oameni cu care vorbești, chiar dacă îi mustri, să fie cu iubire, spre îndreptare și mântuire.

Uite, ca să-ți fiu exemplu, îndeplinesc eu înaintea ta, ce ți-am cerut și ție să faci. Deci, afirm fără frică și cu tărie (!) :

Iisus Hristos, este Dumnezeu și Fiul lui Dumnezeu. Născut din Dumnezeu Tatăl din veșnicie, Cuvântul Tatălui, și egal cu Tatăl și Duhul Sfânt, Dumnezeu Iubire, Unul Treime, este nedespărțit, neîmpărțit, neamestecat, neschimbat, de aceași fire, natură, esență, cu Dumnezeu Tatăl și cu Dumnezeu Duhul Sfânt, în aceași substanță (grec. ousia) Un Dumnezeu în trei Ipostasuri. Este Dumnezeu deplin și adevărat, Persoană Dumnezeiască, și este Om deplin și adevărat, Persoană Omenească, în două lucrări și două voințe, Mântuitorul și îndumnezeitorul omului, în energiile necreate din Tatăl, în Duhul Sfânt. Lumina, Ușa, Calea, Adevărul și Viața.
Amin.

(mărturisire scrisă azi, 8 martie 2015, Duminica a II-a din Post, a Sfântului Grigorie Palama; Vindecarea Slăbănogului din Capernaum; Ap. Evrei I, 10-14; II, 1-3; VII, 26-28; VIII, 1-2; Ev. Marcu II, 1-12; Ioan X, 9-16; glas 6, voscreasna 6. Să-ți ajute Dumnezeu, frățior Capy, să vindeci slăbănogirea sufletului tău și cu rugăciunile Sfântului Grigorie Palama, să devenim mlădițe tot mai vii, viguroase, vioaie și pline de rod, a Bisericii lui Hristos, prin jertfirea celei mai de preț comori a noastre, timpul, să fim lumini între oameni și sarea pământului, așa să ne ajute Dumnezeu)

Iată, în aceste 5 rânduri de mai sus, ai TOATE cele 9 (nouă) Sfinte Sinoade Ecumenice, ale Bisericii Creștine. Cu preponderență vorbind despre Iisus Hristos Domnul și Mântuitorul.

Mărturisește și trăiește pentru acestea și vei fi viu în vecii vecilor.

Dacă ai nelămuriri, te ajut cu drag, dar te rog rămâi în Iubire, exprimată, arătată și trăită prin cuvinte și fapte, gândire și simțire, în viață și rutina mântuitoare de zi cu zi, atât virtual cât și real.

Bine, frățior iubit? Te îmbrățișez cu drag.

Hristos în mijlocul nostru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 08.03.2015 at 15:26:53.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.03.2015, 21:16:57
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

-haideti sa mai citim odata ceea ce zice Sfantul Ioan Damaschin in dogmatica:

"Cuvântul lui Dumnezeu, cel care este în sânul lui Dumnezeu și al Tatălui, cel deoființă cu Tatăl si cu Sfântul Duh,s-a făcut fără schimbare trup din Duhul cel Sfânt și din Maria Sfânta Pururea Fecioară Născătoarea de Dumnezeu

-Insuși Cuvântul lui Dumnezeu s-a făcut ipostasă trupului.fără ca să se schimbe firea Dumnezeirii Lui în ființa trupului si fără ca să se schimbe ființa trupului în firea Dumnezeirii Lui

-Firea dumnezeiască nu s-a îndepărtat de simplitatea ei proprie, iar firea omenească nici nu s-a schimbat în firea Dumnezeirii, nici n -a devenit inexistentă și nici din cele două firi nu s-a făcut o singură fire compusă.

-Mărturisim că Hristos este din Dumnezeire si omenire, același este si se numește Dumnezeu desavârsit, si om desăvârșit, din două și în două firi. Cuvântul Hristos spunem că este numele ipostasei; acest cuvânt nu indică numai o singură natură, pe cea omenească sau pe cea dumnezeiască, ci arată că este din două naturi

-Este evident fiecăruia, însă, că Hristos înainte de unire are o singură fire.
Ceea ce face ca ereticii să rătăcească este faptul că ei identifică noțiunea de fire si ipostasă.

-unirea s-a făcut din două firi desavârsite, din cea omenească si cea dumnezeiască; ele nu s-au amestecat, nici nu s-au confundat, nici nu s-au combinat

-ci prin unire, adică după ipostasă, fără schimbare, fără confundare, fără prefacere, fără împărțire și fără depărtare. Mărturisim o singură ipostasă în două firi desavârsite a Fiului lui Dumnezeu întrupat. Afirm ăm că Dumnezeirea și omenirea au aceeași ipostasă și mărturisim că după unire se păstrează în el cele două firi. Nu așezăm pe fiecare din firi deosebit si separat, ci unite una cu alta într -o singură ipostasă compusă.

-cele două firi sunt unite una cu alta în chip real într-o singură ipostasă compusă a Fiului lui Dumnezeu si stabilim că se păstrează deosebirea lor substanțială. Ceea ce este creat a rămas creat, iar ceea ce este necreat a rămas necreat; ceea ce este muritor a rămas muritor, iar ceea ce este nemuritor a rămas nemuritor; ceea ce este circumscris a rămas circumscris, iar ceea ce este necircumscris a r ămas necircumscris; ceea ce este văzut a rămas văzut, iar ceea ce este nevăzut a rămas nevăzut. Unul strălucește prin minuni, iar celălalt s-a supus ocărilor.
Cuvântul își împropriază cele omenești — căci ale Lui sunt toate cele ale sfântului Lui trup — împărtășește corpului cele ale Lui proprii, potrivit modului comunicării însușirilor, din cauza întrepătrunderii reciproce a părților și a unirii după ipostasă și pentru că a fost unul și același cel care a lucrat atât pe cele dumnezeiești cât și pe cele omenești în fiecare din cele două forme cu tovărășia celeilalte. Pentru aceea se zice că s-a răstignit Domnul slavei, deși firea Lui dumnezeiască nu a pătimit.

-Unul și același a fost Domnul slavei, care a fost prin fire și cu adevărat Fiul omului, adică om. Cunoaștem că atât minunile cât si patimile sunt ale Lui, deși același cu altă natură făcea minunile si cu alta suferea patimile

-Așadar în ce privește modul prin care se deosebesc firile lui Hristos una de alta, adică cu privire la ființă, spunem că El se unește cu extremitățile: în virtutea Dumnezeirii Sale se unește cu Tatăl și cu Duhul; Dar cu privire la modul prin care sunt unite firile Lui, spunem că se deosebește de Tatăl și de Duhul, de Maica Sa si de ceilalți oameni. Firile se unesc în ipostasa Lui si au o ipostasă compusă, în virtutea căreia se deosebește de Tatăl si de Duhul, de Maica Sa si de noi.

-ipostasa arată individul (persoana) adică Tatăl, Fiul, Sf. Duh

-Cu privire la Domnul nostru Iisus Hristos, pentru că știm că are două firi si o singură ipostasă compusă din cele două, când avem în vedere firile, le numim Dumnezeire si omenire; dar când avem în vedere ipostasa compusă din firi, îl numim când după amândoua firile: Hristos, Dumnezeu si om în același timp, Dumnezeu întrupat, când după una din părți: Dumnezeu numai, Fiu al lui Dumnezeu, om numai, Fiu al omului ,Căci unul este cel care este deopotrivă si acela și acesta; unul existând fără vreo pricină totdeauna din Tatăl,

-Când este, însă, vorba de ipostasă, fie că o numim după cele două firi, fie că o numim după una din părți, îi atribuim însușirile celor două firi. Căci Hristos — și acest nume cuprinde amândou a firile — se numește și Dumnezeu si om, si creat și necreat, și pasibil si impasibil.

Când este însă numit după una din părți, Fiul lui Dumnezeu si Dumnezeu, primește însușirile firii cu care s-a unit, adică ale trupului, si este numit Dumnezeu pasibil, Domnul slavei răstignit, nu în atât ca Dumnezeu, ci în atât că același este si om. Și când este numit om și Fiu al omului primește însușirile si măririle firii dumnezeiești: copil înainte de veci, om f ără de început, nu în atât ca om și copil, ci în atât ca Dumnezeu, care exist ă înainte de veci și care s-a făcut în vremurile din urmă copil. Acesta este modul comunicării însușirilor, anume că fiecare fire dă celeilalte propriile ei însușiri în virtutea identit ății ipostasei și întrepătrunderii reciproce. Potrivit acesteia putem spune despre Hristos: „Acesta este Dumnezeul nostru, care s-a arătat pe pamânt și cu oamenii a petrecut”, precum si: omul acesta este necreat, impasibil si necircumscris.

-CAPITOLUL VII
Despre singura ipostasa [persoana] compusă a Cuvântului lui Dumnezeu


Spunem deci că dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu a preexistat fără de timp și veșnic, că este simplă, necompusă, necreată, necorporală, nevăzută, impalpabilă, necircumscrisă și are pe toate câte le are Tatăl, pentru că este deoființă cu El; se deosebește de ipostasa părintească prin modul nașterii și prin relație, este desavârsită și nu se desparte niciodată de ipostasa Tatălui, în vremurile din urmă, însă, Cuvântul, fără să se despartă de sânurile părintești, a locuit, cum numai El știe, în pântecele Sfintei Fecioare, în chip necircumscris, fără de sămânță și într-un chip incomprehensibil si si -a luat în însăși ipostasa Lui cea mai înainte de veci corp din Sfânta Fecioară.

Cuvântul lui Dumnezeu era în toate si mai presus de toate, chiar când era în pântecele Sfintei Născătoare de Dumnezeu

-ipostasa Cuvântului, care era mai înainte s implă, a devenit compusă. Compusă din două firi desavârsite, din Dumnezeire și omenire

-Nu-l propovăduim numai Dumnezeu, lipsit de omenirea noastră, și nici numai om, lipsindu -l de Dumnezeire. Nu propovăduim două persoane deosebite, ci una și aceeași, și Dumnezeu și om în același timp, Dumnezeu desavârsit și om desavârsit; în totul Dumnezeu și în totul om; același în totul Dumnezeu împreună cu trupul său și în totul om împreună cu Dumnezeirea Lui mai presus de Dumnezeire. Prin expresia „Dumnezeu desavârsit și om desavârsit", arătăm deplinătatea si desăvârșirea firilor. Prin expresia „în totul Dumnezeu si în totul om", arătăm unitatea și indivizibilitatea ipostasei.

-Unul este deci Hristos, o singură persoană si o singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul.

-nu este necesar ca firile unite unele cu altele dup ă ipostasă să posede fiecare o ipostasă proprie. Aceasta pentru motivul c ă este cu putință ca să se împreune într-o singură ipostasă, fără ca să fie neipostatice si fără ca să aibă fiecare o ipostasă deosebită, ci amândoua să aibă una si aceeași ipostasă. Astfel aceeași ipostasă a Cuvântului este ipostasa celor două firi, fără ca să îngăduie ca una din ele să fie neipostatică, fără ca să permită să aibă una față de alta ipostase deosebite si fără ca să fie uneori a acesteia, iar alteori a celeilalte, ci este totdeauna ipostasa amândurora în chip neîmpărțit și nedespărțit.

-Trupul lui Dumnezeu Cuvântul nu există într-o ipostasă proprie [PERSOANA OMENEASCA], nici nu s-a făcut o altă ipostasă în afară de ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul, ci există în aceea, își are mai degrabă ipostasa sa în ipostasa Cuvântului, si nu are o ipostasă care să existe prin sine însăși [PERSOANA OMENEASCA]. Pentru aceea nici nu este neipostatic si nici nu introduce o alt ă ipostasă în Treime.

- S -a spus de asemenea, că Dumnezeu s-a făcut om și că omul s-a făcut Dumnezeu — căci Cuvântul fiind Dumnezeu s-a făcut fără schimbare om.


-Cuvântul lui Dumnezeu, cel născut înainte de veci, în afară de timp, din Tatăl, care există fără de început si veșnic împreună cu Tatăl si cu Duhul, în zilele cele mai de pe urmă, pentru mântuirea noastră, s-a sălășluit în pântecele ei, s-a întrupat si s-a născut din ea fără să se schimbe.
Sfânta Fecioară n-a născut simplu om, ci un Dumnezeu adev ărat.

-Căci însuși Cuvântul s-a făcut trup, a fost conceput din Fecioară, s-a născut Dumnezeu împreună cu natura pe care a luat-o si care a fost îndumnezeită de El în același timp în care a fost adusă la existență, în așa fel incât cele trei: luarea naturii noastre, existența și îndumnezeirea ei de Cuvânt s-au intâmplat simultan. Și în chipul acesta Sfânta Fecioară se înțelege si se numește Născătoare de Dumnezeu si nu numai din pricina firii Cuvântului, ci și din pricina îndumnezeirii firii omenești.

-Căci unul este Hristos si una este persoana Lui, adică ipostasa. Și totuși are două firi, a Dumnezeirii și a omenirii Lui.

-
Reply With Quote
Răspunde