![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hristos nu este persoană omenească, ci Unul din Treime - O Persoană în două firi. Om deplin, Om desăvârșit, Om adevărat - indică firea omenească (nu arată că Hristos este de aceeași persoană cu noi, ci arată că Hristos este și de aceeași fire cu noi) pe care Fiul lui Dumnezeu Și-a asumat-O. prin unirea ei cu firea divină în Ipostasul Cuvântului. Dumnezeu adevărat. Dumnezeu desăvârșit - indică firea dumnezeiască, fiindcă Hristos este și de o fire/ființă/esență/substanță cu Tatăl și cu Duhul Sfânt. Prin urmare, arată că Persoanele Sfintei Treimi au o fire/ființă/esență/substanță identică, și în același timp, combate erezia lui Arie, care susținea că Hristos este făptură. Ipostasul/Persoana Cuvântului - indică Persoana/Ipostasul Fiului, născut din Tatăl mai înainte de toți vecii, Care S-a Întrupat de la Sfântul Duh și din Fecioara Maria și în Care s-a realizat, pentru totdeauna, unirea firii dumnezeiești (divine) cu firea omenească (umană). Așadar, din moment ce unirea celor două firi S-a realizat pentru totdeauna în Persoana Cuvântului fără schimbare, fără amestecare, fără împărțire și fără despărțire. Persoana Fiului și Cuvântului posedă ambele firii unite în Ea pentru totdeauna, și ambele firi sunt în Ipostasul Fiului, iar Ipostasul Fiului este în ambele firi!!! Cum îndrăznești deci, să spui că firea umană a lui Hristos este impersonală, din moment ce este unită cu firea divină în Persoana Fiului lui Dumnezeu??? La ce să-ți mai explic, că oricum ești prea înțepenit în propia-ți ignoranță!!! Post ușor și toate cele bune! Last edited by Capy; 10.03.2015 at 12:49:23. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Dăi mă cu crucea!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Serios, Dragos, am o rugaminte mai personala la tine. Poti vorbi cu un ierarh sau macar cu confesorul tau, sa...nu stiu, sa faca o precizare publica pe forumul asta? Adminului se pare ca nu ii pasa ca unii fac tulburari hristologice in post.
a fost nevoie de 5 (cinci) sinoade ecumenice din sapte, ca sa se puna la punct hristologia ortodoxa, si vine Capy cu cartile unui mare ierarh (care insa NU e, per se, Biserica) ca sprijin, si imprastie sminteala. Esti un mult mai bun crestin decat mine, si mult mai implicat in Biserica. Poti face ceva? Aceeasi rugaminte e valabila pentru toti stalpii forumului: Alin, CristianR, Ioan Cezar, cristiboss, Delia, etc. Stiu, poate aberez, dar e o aberare data de disperare. Last edited by Barsaumas; 10.03.2015 at 14:05:20. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Reiese asadar din ceea ce sustii ca atunci cand a murit omul Iisus Hristos, n-a murit nicio Persoana omeneasca, nu? Si atunci cine a murit? Persoana Lui divina nemuritoare? Evident, nu. Atunci intrebarea e, nu CINE a murit, ci CE a murit? Care e subiectul mortii Lui? UN CINE? sau un CE? Daca nu un CINE, inseamna ca un CE/CEVA. In consecinta, conform evangheliei dupa Capy, moartea Lui a fost impersonala, nu? Daca intelege cineva ce inseamna asta, il rog sa-mi zica si mie. La asta cred ca se referea Barsaumas prin termenul impersonal. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Habar n-ai pe ce planetă trăiești. Emiți niște minciuni mai mari decât Himalaya. Erezia arianismului n-a susținut niciodată ceea ce spui tu, cu persoana umană. Arie spunea cu totul altceva. Nu am neagat Întruparea. Nimeni nu a negat umanitatea lui Hristos. Nimeni nu a negat că Hristos este și Om deplin, Om desăvârșit, Om adevărat. Hristos este deopotrivă Dumnezeu Adevărat, Desăvârșit și Om Adevărat, Desăvârșit însă, nu este persoană omenească. Citat:
Nu indică ceea ce este distinct, adică vreo persoană omenească, ci indică ceea ce este comun tututor oamenilor, adică firea omenească.Așadar, nu indică că Hristos a devenit persoană omenească. Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica: CAPITOLUL XXVII Dumnezeirea Cuvantului ramane nedespartita de suflet si de corp si in moartea Domnului, si ramane o singura ipostasa Domnul nostru Iisus Hristos a fost fara de pacat, "caci pacat n-a facut cel care ridica pacatul lumii si nici nu s-a gasit viclenie in gura Lui"( I Petru, II. 22; Isaia LIII, 9; Ioan I, 29.). Nu era supus mortii, de vreme ce prin pacat a intrat moartea in lume (Romani V, 12.). Asadar, Domnul moare, primind in locul nostru moartea, se aduce pe sine insusi in locul nostru jertfa Tatalui, caci noi am pacatuit fata de Tatal, si El trebuia ca sa-l primeasca pe El, in locul nostru, pret de rascumparare ca astfel sa ne libereze pe noi de condamnare. Sangele Domnului n-a fost adus ca jertfa tiranului. Sa nu fie! Asadar, moartea se apropie si inghitind momeala corpului este strabatuta de undita Dumnezeirii; si gustand din corpul infailibil si facator de viata este distrusa si da indarat pe toti aceia pe care altadata i-a inghitit. Caci dupa cum intunericul dispare cand vine lumina, tot astfel si stricaciunea este alungata la apropierea vietii; atunci toti capata viata, iar cel care a introdus stricaciunea in viata, distrugere. Așadar, chiar daca a murit ca om, si chiar daca Sfantul Lui suflet s-a despartit de corpul Lui prea curat, totusi Dumnezeirea nu s-a despartit de cele doua, adica de suflet si de corp, si astfel nici unica ipostasa nu s-a despartit in doua ipostase. Caci corpul si sufletul au avut de la inceput, in acelasi timp, existenta in ipostasa Cuvantului, si cu toate ca in timpul mortii a fost despartit sufletul de trup, totusi fiecare a ramas, avand existenta in unica ipostasa a Cuvantului. Astfel, unica ipostasa a Cuvantului a fost si ipostasa Cuvantului si a sufletului si a trupului. Niciodata, nici sufletul, nici corpul n-au avut o ipostasa proprie, alta decat ipostasa Cuvantului. Ipostasa Cuvantului a fost totdeauna una si niciodata doua. Prin urmare, ipostasa lui Hristos este una totdeauna. Chiar daca spatial sufletul s-a despartit de corp, ipostatic, insa, era unit prin Cuvant. Last edited by Capy; 10.03.2015 at 18:26:28. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cum bine am spus, dialog al surzilor. Daca El nu e (si) persoana omeneasca, nimic din ce a facut ca Om Perfect nu conteaza, inclusiv moartea pe cruce, inclusiv predicile si pildele, si nici din cele facute divin, inclusiv miracolele si Invierea. Pur si simplu, prin aceasta noua erezie se scuipa pe rostul Intruparii. Adica, in ultima instanta, blasfemie pura.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce rost ar mai fi avut Să Se Întrupeze Ipostasul/Persoana Fiului lui Dumnezeu, dacă toate câte le-a făcut El, le-ar fi putut face, chipurile, o persoană omenească, așa cum susții tu? Îl consideri pe Hristos persoană omenească. După același scop tânjește și umanismul iluminiștilor. Doar aceia vor să ne închinăm persoanelor omenești, în locul Persoanelor Sfintei Treimi. Adică, de la teocentrism, să ajungem la ereziile antropocentriste. Asta susții de fapt domnia ta! Prin asemenea năzuințe deja, te-ai luat de mână cu ASUR, Emil Moise și cu Remus Cernea. Iar Hristos este Unul din Treime, Care Și-a asumat firea omenească - și S-a Întrupat de la Sfântul Duh și din Fecioara Maria. Dumnezeu și Om, deopotrivă - nu este persoană omenească. Last edited by Capy; 11.03.2015 at 02:02:07. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ratacire e ce spui tu, n-ai inteles nimic din crestinism pentur ca nu ai cunostintele necesare, dar, din mandrie, crezi ca ai ajuns deja teolog. Citeste mesajul meu pentru cristirg, iti dau acelasi sfant. Intreaba un preot sau mai multi, ca asta e erezie si e pacat impotriva Duhului Sfant. Merita sa iti pierzi mantuirea pentru o prosite, din incapatanare?
|
#9
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Nu ai inteles nimic din ce intelegem noi, de aceea repeti ad nauseam aceeasi placa, de aceea ne tot dai citate pe care NU le contesta nimeni (ca Hristos e om desavarsit, ca e fara de pacat si altele asemenea). Chestiunea in discutie e ipostasul unic devenit compus. Asta cred eu ca intelegi tu altfel decat Biserica. Citat:
Repet, intrebarea era alta. Intelegi care? Pe cruce a murit un CINE? sau un CE? Un trup personal sau un trup impersonal? Intelegi ideea? Citat:
Arati doar ca n-ai curajul sa-ti gandesti gandul pana la capat la ce te-am intrebat eu si Barsaumas. Ne-ai spus parerea Sf. Ioan Damaschin, nu a ta. Am lasat eu sau altcineva de pe aici sa se inteleaga ca am nega ideile de mai sus, ca sa fie necesar acest citat? Incearca te rog sa te sincronizezi si sa nu tot incerci sa corectezi pana nu intelegi la ce trebuie sa raspunzi. Tu iti pui vreodata la indoiala propriile perceptii vizavi de perceptiile altora? Te intrebi vreodata daca nu cumva le interpretezi tu tendentios? Citat:
Si totusi CE (sau CINE) din fiinta Lui a murit cand a murit? Ceea ce este comun tuturor oamenilor sau ceea ce e distinct, unic si personal numai si numai lui ca om? Moartea Lui a fost Personala sau Impersonala? This is the question! Este sau nu este Ipostasul unic (nu doua) atat Ipostas al Logosului divin cat si Ipostas al trupului si sufletului uman? E corect sau e gresit sa afirme cineva mot-a mot, fara nici o interpretare urmatoarea propozitie - Acest unic Ipostas e si divin fiindca apartine Logosului si e si uman fiindca apartine trupului si sufletului uman? E adica un singur ipostas divino-uman. Asta te tot intreb si refuzi un raspuns clar, da sau ba. Citat:
NU suntem in contradictie cu Sf. Damaschin. Doar tie ti se pare. Citat:
Vrei sa ma citez pe mine de cate ori am zis eu asta numai pe acest topic? Vrea cineva de pe aici? Nu e greu, dar care e scopul? Sa jucam ping-pong cu postari? De ce atunci, tot imi repeti la nesfarsit ca si cum acum invat sa numar pana la 2? Last edited by delia31; 10.03.2015 at 21:10:45. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Cuvântul își împropriază cele omenești â căci ale Lui sunt toate cele ale sfântului Lui trup â împărtășește corpului cele ale Lui proprii, potrivit modului comunicării însușirilor, din cauza întrepătrunderii reciproce a părților și a unirii după ipostasă și pentru că a fost unul și același cel care a lucrat atât pe cele dumnezeiești cât și pe cele omenești în fiecare din cele două forme cu tovărășia celeilalte. Pentru aceea se zice că s-a răstignit Domnul slavei, deși firea Lui dumnezeiască nu a pătimit" "Dar cu privire la modul prin care sunt unite firile Lui, spunem că se deosebește de ceilalți oameni. Firile se unesc în ipostasa Lui si au o ipostasă compusă, în virtutea căreia se deosebește de noi. [persoane umane]" "o singură persoană si la o singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul. " Mă închin celor două firi ale lui Hristos din cauza Dumnezeirii unită cu trupul. Căci nu introduc a patra persoană în Treime â să nu fie! â, ci mărturisesc o singură persoană a lui Dumnezeu Cuvântul si a trupului Lui. Căci Treimea a rămas Treime si după întruparea Cuvântului" "Chiar dacă nu există fire neipostatică sau ființă nepersonală â căci atât ființa cât și natura este considerată în ipostase si persoane â totuși nu este necesar ca firile unite unele cu altele după ipostasă să posede fiecare o ipostasă proprie. Aceasta pentru motivul că este cu putință ca să se împreune într-o singură ipostasă, fără ca să fie neipostatice si fără ca să aibă fiecare o ipostasă deosebită, ci amândoua să aibă una si aceeași ipostasă. Astfel aceeași ipostasă a Cuvântului este ipostasa celor două firi, fără ca să îngăduie ca una din ele să fie neipostatică, fără ca să permită să aibă una față de alta ipostase deosebite si fără ca să fie uneori a acesteia, iar alteori a celeilalte, ci este totdeauna ipostasa amândurora în chip neîmpărțit și nedespărțit." "Trupul lui Dumnezeu Cuvântul nu există într-o ipostasă proprie [PERSOANA OMENEASCA], nici nu s-a făcut o altă ipostasă [PERSOANA OMENEASCA], în afară de ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul, ci există în aceea, își are mai degrabă ipostasa sa în ipostasa Cuvântului, si nu are o ipostasă care să existe prin sine însăși. Pentru aceea nici nu este neipostatic si nici nu introduce o altă ipostasă în Treime." "Ramâne deci să spunem că a fi întrupat înseamnă a fi unit cu trupul, iar a se face Cuvântul trup înseamn ă că însăși ipostasa Cuvântului a devenit în chip neschimbat ipostasa trupului." -"Cuvântul lui Dumnezeu, cel născut înainte de veci, în afară de timp, din Tatăl, care există fără de început si veșnic împreună cu Tatăl si cu Duhul, în zilele cele mai de pe urmă, pentru mântuirea noastră, s-a sălășluit în pântecele ei, s-a întrupat si s-a născut din ea fără să se schimbe. Sfânta Fecioară n-a născut simplu om, ci un Dumnezeu adevărat. Cuvântul nu si -a pogorât din cer corpul, care să fi trecut prin ea ca printr-un tub, ci a luat din ea un trup de o ființă cu noi pe care l-a ipostasiat în El însuși. " Last edited by cristirg; 10.03.2015 at 21:36:48. |
|