![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Si cu siguranta se refera la ceilati, nu la tine. N-ar avea cum altfel.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
-la toti se refera,eu in ultimii ani am incercat sa tin cont de dogme,canoane,de pidalion,sinoade ecumenice,...sa fiu impotriva ereziilor,ecumenismului
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ai facut bine pana acum, dar acum te-ai luat dupa Capy si afirmi o erezie. Te-am intrebat cate ceva, in primul rand de ce crezi ca monofizitii si miafizitii ii acuza pe ortodocsi de marturisirea a Doua Persoane, din cauza celor doua firi (singura deosebire fata de ei este ca noi spunem de doua firi, ei de una). Voi de fapt afirmati ceea ce spun si miafizitii, aceasi invatatura, desi voi spuneti de doua firi, nu de una (pentru ca nu intelegeti).
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-de ce nu zice nicaieri in toata dogmatica de "persoana umana/omeneasca" ci doar de fire omeneasca ? -te rog sa raspunzi fara alte explicatii. Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ti-am spus ca voi sustineti de fapt ce spun miafizitii, o singura fire, desi credeti ca spuneti de doua. Pentru ca nu intelegeti termenii si citatele pe care le dati. Te-am mai intrebat, ce inseamna Persoana divino-umana? Inseamna Persoana divina si umana. Adica doua firi, dar aceeasi Persoana. Voi spuneti de fapt ca e o Persoana care are combinata firea divina cu cea umana, adica o singura fire, ca miafizitii. Sa iti spun ca sa intelegi mai bine. Sa luam din nou combinatia intre om si animal. Voi spuneti de un om care a luat si trasaturi animalice. Asta inseamna o fire compusa. Doua firi ar insemna un om-aniaml, adica e si om si animal. Adica e o persoana umana si animal, separat, dar in aceeasi persoana. Animalul nu e persoana, deci spunem ca este in acelasi timp si persoana umana si animal, fara sa fie doua ipostase. Doua persoane ar insemna cam ce este posedarea, un demon intra in trupul cuiva si sunt doua persoane in acealsi trup. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-ti-am zis ca eu cred ce zice Sfantul Ioan Damaschin dar din pacate BOR a acceptat oficial(in 1994) ca ereticii miafiziti necalcedonieni sunt ortodocsi -citeste mai sus: https://ortodoxiacatholica.wordpress...respingand-si/ -explicatii de 2 lei din mintea ta cu animale,demoni,... -in loc sa dai citate din sfinti interpretezi cum vrei tu |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Egiptenii-copti, armenii si siroiacobitii vorbesc de o singura Fire in Hristos, respingand Sinodul IV Ecumenic de la Calcedon. Oare au gresit Sfintii Parinti purtatori de Duh Sfant? Sau gresesc comisiile de dialog dintre ortodocsi si necalcedonieni? : https://ortodoxiacatholica.wordpress...respingand-si/ "“Biserica Ortodoxa Romana a dovedit o mare deschidere fata de acest dialog. A fost prezenta la aproape toate intrunirile neoficiale si oficiale (fara a IV-a neoficiala si a II-a si a III-a oficiala), prin prof. dr. Nicolae Chitescu, pr.prof.dr. Dumitru Radu, I.P.S. dr. Antonie Plamadeala, pr. prof. dr. Dumitru Staniloae si pr. prof. dr. Nicolae Necula. In sedinta Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, din 8-9 decembrie 1994, s-au acceptat in mod oficial textele celor doua declaratii comune. Astfel, Biserica Ortodoxa Romana a fost prima Biserica, care a aprobat oficial acest dialog dupa 1993.” Se pare ca cei care au adoptat aceste concluzii ale dialogului cu necalcedonienii, nu au fost deloc atenti la ceea ce au semnat: “„Atunci cand vorbim despre ipostasul unic si compus al Domnului nostru Iisus Hristos, nu vrem sa spunem ca in el se unesc un ipostas divin cu unul uman. Vrem sa spunem ca unul si vesnicul ipostas al celei de-a doua Persoane a Treimii si-a asumat omenitatea noastra, a naturii create, printr-un act care-l uneste cu propria sa natura dumnezeiasca necreata, pentru a forma o adevarata fiinta divino-umana, unita in mod nedespartit si neamestecat, naturile deosebindu-se una de alta, doar prin contemplare”. „Acest ipostas al Celei de-a doua Persoane a Sfintei Treimi, nascut mai inainte de toti vecii, din Tatal, este acela care in zilele de pe urma a devenit o fiinta umana si s-a nascut din Prea Sfanta Fecioara Maria”.”http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_...crestin_1.html Prima formulare: “vorbim despre ipostasul unic si compus al Domnului nostru Iisus Hristos”nu este deloc clara, iar explicitatarea care urmeaza este si mai ambigua. Formularea “naturile deosebindu-se una de alta, doar prin contemplare” ar putea insemna ca firile (naturile) in Hristos sunt doar teoretice. In formularea “pentru a forma oadevarata fiintadivino-umana“se confunda notiunea “fiinta divino-umana” cu notiunea “fire divino-umana”, exact ca in formula ereticului Sever de Antiohia, anume fire compusa divino-umana. Formularea “este Acela care in zilele de pe urma a devenit o fiinta umana“ este iarasi impotriva invataturii Sinodului IV Ecumenic, pentru ca ipostasul Fiului nu “a devenit o fiinta umana” ci “si-a impropriat firea umana”. In Simbolul Niceo Constantinopolitan se spune ca Fiul ” S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara si S-a facut om” – termenul grecesc “ενανθρωπησαντα”, care s-ar traduce mai exact cu “S-a inomenit” adica “a luat firea umana“. „Ridicarea anatemei in contextul dialogului dintre Biserica Ortodoxa si Biserica Orientala Ortodoxa este bazata pe Declaratia hristologica comuna de la Chambésy si urmareste inlaturarea obstacolelor in vederea comuniunii eclesiale depline”. http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_...crestin_1.html In urma celor expuse mai sus cred ca ar fi cazul ca Biserica Ortodoxa Romana sa respinga documentul acceptat oficial in 8-9 decembrie1994, prin care se pune intr-o anumita masura sub anatema Sinodului IV Calcedon si a urmatoarelor Sinoade Ecumenice. Personal resping ceea ce a semnat Sinodul BOR prin care ii recunoaste pe necalcedonieni ca ortodocsi, pentru ca simpla acceptare tacita a acestui fapt imi pericliteaza mantuirea." preot Matei Vulcanescu |
|