![]() |
![]() |
|
#451
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atâta cât înțeleg eu, lucrurile stau așa: nu poate fi nici o mântuire în afara Bisericii, sau poate fi o oarecare mântuire în afara Bisericii, dar este absurd să afirmi că ambele sunt adevărate. " Raspunsul autorului este ca ortodocsii isi bazeaza invatatura pe astfel de contradictii, nu pe ratiune, ca cei din vest. Complet fals, e doar ratiunea lui, pentru ca el a inventat aceasta contradictie. Accepta faptul ca in afara Bisericii nu exista mantuire, dar spune ca Dumnezeu fiind drept si cu mila insemna ca ii mantuieste si pe ceilalti. Unde a citit el aceasta interpretare nu spune, pentru ca e una din ecumenism, nu din ortodoxie. Dar la sfarsit recunoaste ca nu e dogma cartea sa, e doar o parere si ca altcineva ar putea spune ca a doua axioma a lui (cea cu Dumnezeu milostiv rezulta mantuirea celorlalti) e gresita. |
#452
|
|||
|
|||
![]()
E clar ca explicatia data te-a depasit.
Nu a inventat nimic, pur si simplu a armonizat invataturi aparent opuse si care tu preferi sa le ignori asa cum ai ignorat efectiv problemele ridicate de mine si de Mihai la logica ta, care e numai a ta si e defecta. Se pare ca in final tocmai tu esti victima unui rationalism care se dovedeste mai hidos decat ala scolastic care il tot condamni si chiar pan-eretic, pentru ca practic ajunge sa ignore atribute majore ale lui Dumnezeu, atat dreptatea cat si bunatatea.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#453
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by catalin2; 27.03.2015 at 02:08:43. |
#454
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by catalin2; 27.03.2015 at 02:09:45. |
#455
|
|||
|
|||
![]()
Nu o sa am timp sa scriu acum toate omisiunile din carte, doar cateva:
1. Autorul accepta faptul ca toti sfintii spun ca in afara Bisericii nu exista mantuire, dar nu explica exact de ce. Adica ceea ce scrie si in catehism, faptul ca in afara Bisericii nu este har si fara har nu se poate mantui cineva. 2. Scrie, citandu-l pe Sf. Serafim de Sarov, despre harul interior si exterior, spunand ca si in afara Bisercii poate exista harul exterior. Dar nu scrie ca acesta nu e mantuitor, iar harul acesta era dat profetilor si dreptilor, nu tuturor, oricum. 3. Il citeaza pe Sf. Serafim de Sarov, dar nu scrie partea cea mai importanta, care avea legatura cu subiectul. In prima parte Sf. Serafim spune ca faptele bune facute din dragoste de Hristos conteaza. Fapele bune ale celor ce nu sunt crestini, nu-i ajuta la mantuire, dar Domnul ii poate ajuta, al fel ca pe Sutasul Corneliu. Dar trebuie sa capete dreapta credinta pana la sfarsitul vietii, ca sa se mantuiasca. Partea asta a sarit-o autorul. 4. Spune ca si tainele eterodocsilor au ceva bun, nestiind ce spune Sf. Teodor Studitul, Sf. Ciprian si alti sfinti despre tainele din afara Bisericii. 5. Cel mai tare este la analizarea scrisorii sf. Ignatie, unde scrie la ce s-ar fi gandit sfantul, nu la toti ereticii, ci doar cei care lupta impotriva adevarului. De parca scrisoarea nu este despre mantuirea celor din afara Bisericii, inclusiv pagani si eretici. La pagani nu spune ca s-ar fi gandit sfantul la o impartire a lor. 6. Bineinteles ca nu mentioneaza pasajele din Sfanta Scriptura unde Hristos spune ca cine nu se boteaza si impartseste nu se mantuieste. 7. De fapt are o conceptie oarecum asemanatoare cu Homiakov. |
#456
|
||||
|
||||
![]()
domnilor, sa nu uitam ca suntem in postul Sfintelor Pasti! Doamne ajuta!
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#457
|
||||
|
||||
![]()
Excelent punctat, Cătălin, ca de obicei. Mare va fi răsplata ta, pe pământ și în cer.
Dumnezeu să-ți ajute pe mai departe, cu har, înțelepciune, blândețe și curaj, în cununile iubirii.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#458
|
|||
|
|||
![]()
Aha, daca ceva inteligent nu ai de zis, macar periutza sa fii.
Cel putin efortul lui catalin2 de a argumenta merita aprecierea.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#459
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Si de ce ar fi nevoie neaparat de o explicatie? Citat:
E problema ta daca poti sau nu accepta ca exista drepti in afara Bisericii. Interesant, adica dupa tine, profetii si dreptii nu se mantuiesc? Citat:
Un link ceva? Citat:
Oricum as fi curios cum poti argumenta ca e gresit ca un chinez sa afle de Hristos de la un neoprotestant, daca nu poate afla altfel. Citat:
Citat:
Poti fi condamnat ca n-ai facut o alegere buna daca niciodata n-ai fost pus sa faci alegerea? Eu consider ca in conformitate cu dreptatea lui Dumnezeu, nu poti. Tu, vrei probabil sa sustii ca Dumnezeu nu trebuie sa fie neaparat si drept dar asta se bazeaza de fapt, pe o eroare de logica, de genul celei care o comit sectarii cand se apuca sa interpreteze dupa capul lor Sf. Scriptura. Pasajele in care se vorbeste despre cei care se mantuiesc prin credinta/botez/Sf. Impartasanie sau se pierd prin refuzul lor, vorbeste despre cei care au fost pusi in fatza acestei alegeri. Despre cei care n-au fost pusi in fata acestei alegeri, nu-i putem asimila acestor versete, zic eu din bun simt si logica elementara. Si iti mai pun o intrebare, la care ai putea sa raspunzi din Sf. Scriptura de exemplu. Pentru care oameni s-a rastignit Hristos? Pentru cativa, sau pentru toti? Citat:
Citat:
Tu se pare ca te indoiesti sau cel putin asta propovaduiesti.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#460
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Este ceea ce si diavolul face (vezi cu ispitirea lui Hristos in pustie) Citat:
Nu stiu de ce mi-am facut iluzia ca te-ai putea abtine. Citat:
Resping logica ta defecta care nici macar nu o poti sustine pana la capat. Citat:
Citat:
Daca tie iti pune cineva coperta "Turnul de veghe" pe "Familia ortodoxa", gata ..la gunoi cu ea, nu conteaza ce scrie acolo, e sursa neoprotestanta. Si invers, daca pune "Familia Ortodoxa" pe "Turnul de veghe" ai sa incepi sa ne citezi de acolo "invatatura ortodoxa". Ca sa nu mai zic ca de ceea ce ma acuzi pe mine, tu ai facut ("logica si gandirea proprie"). Nu exista in Biserica Ortodoxa invatatura de credinta cum ca "doar ortodocsii se mantuiesc" asta cu ai scornit-o punand cu "logica si gandirea proprie" cap la cap niste lucruri care le-ai inteles saracios duhovniceste. Ci sunt niste concluzii trase de tine, pe baza unor afirmatii bune dar inchegate cu o judecata ta slaba. Citat:
Citat:
Dar poate tu ai nevoie de ochelari ... asta nu se ia in calcul pentru ca tu esti sigur ca ai o vedere infailibila. Si ne mai permitem sa criticam "infaibilitatea", mult mai limitata, ca principiu, a Papei.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 27.03.2015 at 16:39:17. |
|